История за перка и дифузор

3-та серия ('91-'98)

Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 777
Регистриран на: 29.06.2006
Местоположение: на пътя
Кара: 330Xi
Мечтае да кара: 760

История за перка и дифузор

Мнение от Christoff » 22 Мар 2007, 21:30

Преди няколко седмици, правя редовния круз Благоевград-Пловдив. В едно от селата преди Самоков се наложи да спря за момент да изкчакам две цистерни. Тръгвам и се чува едно тракане гадно и аз си мисля, че съм закачил някакви драки отдолу. Спирам, гледам, нищо няма. Тръгвам пак, продължава тоя шум и най-интересното е, че като подавам газ и се увеличава! Мисля си, егати драката трябва да е, така да се заклинила в кардана.
Както и да е, този шум, както отникъде почна, така и се спря. След няколко дена, отварям капака да си проверя маслото и :shock: дифузора на парчета, а от перката липсват четири лопатки!
Капака пукнат - отвътре навън, изолацията пробита.
Гледах, чудих се, аре до магазина, нова перка слагам, всичко точно, даже не смятах да пиша.
Обаче днес, отварям пак капака да давам ток на един приятел. Е, отварям, щрак и нещо пада изпод изолацията - една от лопатките на старата перка!

Голяма история стана, а за мене едниственото обяснение така да се счупи от нищото тяази перка е стара пластмаса, от смяната на оборототите, "спри-тръгни", се почупила и като се развъртяло и е станала кочината.
Какво мислите вие, бях го забравил този случай вече, ама като падна тая лопатка днес отникъде и :confused:
E36 316i
E30 316i
E34 520iA
E61 535d
E46 330Xi

триногата
Аватар
Мнения: 2001
Регистриран на: 10.01.2007
Местоположение: BMW Drink Team Bulgaria
Пол: Мъж

Мнение от Andronoff » 22 Мар 2007, 21:50

Е, то на всяка пластмаса й идва времето, топлината им действа зле просто :mhihi:
Ама не се знае дали е от перката, може дифузьора да е почнал пръв да се троши, а оттам и перката :winky:
Всмукателните тръби на моята са пласмасови, съвместна разработка на BMW и BASF била тая пластмаса, ама колко ли издържат.. незнам :)
Сбогом, Сами! Сбогом, Писта!
Никога няма да бъдете забравени!

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 94
Регистриран на: 17.04.2006
Местоположение: Северозападнала България
Пол: Мъж
Кара: бмв Е39 525

Мнение от ceko_vv » 22 Мар 2007, 21:52

Мисля, че по скоро ти се е откачил дифузьора и перката е подпряла в него и е станаля белята. и аз съм си мислил кво ша стане ако се отачи дифузьора когато е запален мотора /да си признаем че закрепването му не е много удачно/ , добре поне че перката не е пробила некое водно съединение.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 777
Регистриран на: 29.06.2006
Местоположение: на пътя
Кара: 330Xi
Мечтае да кара: 760

Мнение от Christoff » 22 Мар 2007, 22:03

ceko_vv написа:Мисля, че по скоро ти се е откачил дифузьора и перката е подпряла в него и е станаля белята. и аз съм си мислил кво ша стане ако се отачи дифузьора когато е запален мотора /да си признаем че закрепването му не е много удачно/ , добре поне че перката не е пробила некое водно съединение.


Прав си, ако беше скъсала някой маркуч към радиатора, там щях да остана.
И сега като се замисля, преди тва да стане, дифузора се крепеше само на болтчетата горе, а не беше захванат към жлебовете на радиатора отдолу, незнайно защо :confused:
E36 316i
E30 316i
E34 520iA
E61 535d
E46 330Xi

триногата
Аватар
Мнения: 2001
Регистриран на: 10.01.2007
Местоположение: BMW Drink Team Bulgaria
Пол: Мъж

Мнение от Andronoff » 22 Мар 2007, 22:13

аз моя няколко пъти съм го свалял
но при слагане винаги го вкарвам в жлебовете
болтове отгоре нямам, слагам кабелни превръзки (миши опашки), но черни, че белите не струват
и все още си е там :mhihi:
Сбогом, Сами! Сбогом, Писта!
Никога няма да бъдете забравени!

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2067
Регистриран на: 20.01.2006
Местоположение: Стара Загора
Пол: Мъж
Кара: МПС-та
Мечтае да кара: самолет

Мнение от turbo » 23 Мар 2007, 2:57

Хммм... Водно съединение не знам, но как може да ти порне радиатора някоя пластмаса ей така, ако знаеш... Добре, че ти се е разминало. ;)
БМВ на газ не може ли? Ето тук ти прочети и отново помисли! Изображение 552 к.с. GAS POWERED
Video -> AC Schnitzer GP3.10; Video -> AC Schnitzer GP3.10 "There are days in your life..."

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 687
Регистриран на: 8.08.2005
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж

Мнение от carmanf1 » 23 Мар 2007, 9:35

Най-добре ще направиш ако си провериш тампоните на двигателя :idea:

Дифузьора и перката не се чупят току-така, здрави са и то доста :mhihi:
Ако някой от тампоните на двигателя (те са 2бр.) ти е заминал,
ще стане точно това, което ти се е случило,
двигателя се измества, с него разбира се и перката се измества
и започва да опира яко в дифузьора.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 5014
Регистриран на: 18.05.2005
Местоположение: PB
Пол: Мъж
Кара: 7er

Мнение от Stanchev » 23 Мар 2007, 9:46

Ако си с М50 ще развия една теория :roll:
АКо имаш голям луфт на виското и АКО скобата на маркуча, който излиза от радиатора и влиза в тялото на термостата е обърната към перката - не се чуди как е станало ;)
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2381
Регистриран на: 24.07.2006
Местоположение: 02..., +3592...
Пол: Мъж
Кара: myCar 5.3. and iCar 3.9.
Мечтае да кара: още по-бавно
Детайли за колата: ...
01" 525d m57
04" X5 m57
06" Liberty 2,8 CRD

Мнение от Владо » 23 Мар 2007, 15:50

виж си тампоните, всъщност тряя си ги "чул" вече, променя се звука от двигателя.
другия вариант е да е попаднало нещо там. на един познат му купувах две перки, докат се сети да си сложи дифузьор и кора под радиатора :mhihi:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 777
Регистриран на: 29.06.2006
Местоположение: на пътя
Кара: 330Xi
Мечтае да кара: 760

Мнение от Christoff » 23 Мар 2007, 20:28

Не намирам промяна в звука надвигателя.

Иначе как точно да ги проверя тея тампони и кви пари вървят?
E36 316i
E30 316i
E34 520iA
E61 535d
E46 330Xi

ентусиаст
Аватар
Мнения: 807
Регистриран на: 24.02.2006
Местоположение: Cофия
Пол: Мъж
Кара: 320 I

Мнение от Burningparis » 24 Мар 2007, 15:42

Stanchev написа:Ако си с М50 ще развия една теория :roll:
АКо имаш голям луфт на виското и АКО скобата на маркуча, който излиза от радиатора и влиза в тялото на термостата е обърната към перката - не се чуди как е станало ;)


Ми то и с М42 така...карам си аз за Пловдив и по едно време от Йес-ка жзех да карам косачка ...онзи пед-л първият ми майстор ми сложил "хубаво виско" дето отвори луфт и перката взе да стърже в дифузьора.

Потребител
Аватар
Мнения: 1
Регистриран на: 24.03.2011
Пол: Мъж

Re: История за перка и дифузор

Мнение от stelkata » 25 Мар 2011, 0:23

Здравей те искам да ве попитам дали може да се кара без дефизьор ?

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2855
Регистриран на: 10.01.2008
Местоположение: София
Кара: Хилядолетен сокол

Re: История за перка и дифузор

Мнение от NikiNikolov » 25 Мар 2011, 13:36

лятото не е препоръчително, особенно в градски условия :mhihi:

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 72
Регистриран на: 17.09.2010
Пол: Мъж

Re: История за перка и дифузор

Мнение от licezz » 25 Мар 2011, 20:53

И на мен ми се случи абсолютно същото. Преди време проблема беше от старата перка имала е някви много малки пукнатини от многото години вартене загряване студове и тн. и просто и дошло времето за малко да пробие капака :mhihi: . При мен симптомите бяха тресене леко в купето при свободна като смених перката изчезна това тресене.

Назад към E36

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook