Какво е виското??

3-та серия ('91-'98)

Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 130
Регистриран на: 23.08.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 318 ti Compact

Какво е виското??

Мнение от sani » 30 Яну 2006, 18:12

:shock: Предварително се извинявам на всички във форума за моето невежество, но чета в разни теми за "виското" - какво е това и за какво служи :uups:

Летящия холандец
Аватар
Мнения: 19401
Регистриран на: 10.01.2003
Местоположение: предимно в гаража
Кара: M3E30х2,M3E36х2,M3E92,M5E39х2 и др.

Мнение от ///Явор » 30 Яну 2006, 18:21

да върти перката и да охлажда
Изображение
С ЧАТ НА Л.С. НЕ МИ СЕ ЗАНИМАВА Работно време 10:00-18:00 тел:0887616782

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 130
Регистриран на: 23.08.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 318 ti Compact

Мнение от sani » 30 Яну 2006, 18:31

благодаря, разбрах :bchug:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3117
Регистриран на: 9.08.2004
Местоположение: СофиА
Кара: `Е34 ТДС-ъ 95
Мечтае да кара: `Е34`E32 `E38 `E31

Мнение от Bavarishe » 30 Яну 2006, 21:11

повечето стари модели на БМВ нямат ел. перка,а перката почва да се върти при определено загряване на вала ,на който е закачена перката с виското и вътре във виското има силиконово масло с една пластина,който при нагряване завъртат перката ;)
ТДС - Турбо Див Селянин

CS-маниак
Аватар
Мнения: 1773
Регистриран на: 28.05.2002
Местоположение: Столицата
Пол: Мъж

Мнение от lowdriver » 31 Яну 2006, 16:11

Bavarishe написа:повечето стари модели на БМВ нямат ел. перка...

Че новите да не са с ел. перка?! :winky:
Изображение
Driver's Racing Team

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 62
Регистриран на: 31.10.2005
Местоположение: Пловдив

Мнение от BayHoy » 01 Фев 2006, 14:19

абе да ви попитам как мога да си оправя перката защото като запаля се включва веднага а не като загрее

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3117
Регистриран на: 9.08.2004
Местоположение: СофиА
Кара: `Е34 ТДС-ъ 95
Мечтае да кара: `Е34`E32 `E38 `E31

Мнение от Bavarishe » 01 Фев 2006, 20:48

BayHoy написа:абе да ви попитам как мога да си оправя перката защото като запаля се включва веднага а не като загрее

на БМВ-та се върти постоянно,но на различни степени на сила определящи се от виското ;)
ТДС - Турбо Див Селянин


Аватар
Мнения: 2330
Регистриран на: 6.10.2005
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: от моабет на моабет

Мнение от dinozab » 02 Фев 2006, 9:21

BayHoy написа:абе да ви попитам как мога да си оправя перката защото като запаля се включва веднага а не като загрее


По принцип виското се включва за около половин минута когато палиш студен двг. и след това спира т.е. перката се върти но можеш да я спреш с ръката но не е много за предоръчване :mhihi: :mhihi: :mhihi: А на топъл двг. трябва стрелката за темп. да ти подмине с една идея срадата за да се включи виското.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1190
Регистриран на: 4.04.2003
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: BMW F30 335I xDrive
Мечтае да кара: M12 nasca, e31 850CSI, e30 M3

Мнение от DEFLEPPARD » 02 Фев 2006, 14:12

dinozab написа:
BayHoy написа:абе да ви попитам как мога да си оправя перката защото като запаля се включва веднага а не като загрее


По принцип виското се включва за около половин минута когато палиш студен двг. и след това спира т.е. перката се върти но можеш да я спреш с ръката но не е много за предоръчване :mhihi: :mhihi: :mhihi: А на топъл двг. трябва стрелката за темп. да ти подмине с една идея срадата за да се включи виското.



няма такова нещо, тва за което пита човека се нарича вискозитетен съединител, направен е от алуминий (главно) и работи на принципа на топлинното разширяване - закачен е неподвижно към перката и се върти заедно с нея, закачен е и на вала с гайка (ако не се лъжа) но не е затегнат и се върти леко (и може да се спре с ръка) когато двигателя загрява, температурата се предава на виското, то от своя страна се разширява, колкото повече се разширява - толкова повече се увеличават натисковите сили върху въртящата се част от мотора (се едно гайката се затяга) и виското почва да се върти все по силно и по-силно докато накрая започне да се върти с оборотите на двигателя (се едно е заварен), не знам до каква температура трябва да се загрее за да започне да се върти наистина с оборотите на мотора - доколкото знам при нормалните работни температури (около 90 градуса) оборотите на виското са доста по ниски от тия на двигателя....

с една дума виското си работи дори когато е студено и си саморегулира оборотите... а след време поради всичкото това триене се износва и трябва да се сменя... през няколко десетки (или хиляди) км :!:

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1190
Регистриран на: 4.04.2003
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: BMW F30 335I xDrive
Мечтае да кара: M12 nasca, e31 850CSI, e30 M3

Мнение от DEFLEPPARD » 02 Фев 2006, 14:12

dinozab написа:
BayHoy написа:абе да ви попитам как мога да си оправя перката защото като запаля се включва веднага а не като загрее


По принцип виското се включва за около половин минута когато палиш студен двг. и след това спира т.е. перката се върти но можеш да я спреш с ръката но не е много за предоръчване :mhihi: :mhihi: :mhihi: А на топъл двг. трябва стрелката за темп. да ти подмине с една идея срадата за да се включи виското.



няма такова нещо, тва за което пита човека се нарича вискозитетен съединител, направен е от алуминий (главно) и работи на принципа на топлинното разширяване - закачен е неподвижно към перката и се върти заедно с нея, закачен е и на вала с гайка (ако не се лъжа) но не е затегнат и се върти леко (и може да се спре с ръка) когато двигателя загрява, температурата се предава на виското, то от своя страна се разширява, колкото повече се разширява - толкова повече се увеличават натисковите сили върху въртящата се част от мотора (се едно гайката се затяга) и виското почва да се върти все по силно и по-силно докато накрая започне да се върти с оборотите на двигателя (се едно е заварен), не знам до каква температура трябва да се загрее за да започне да се върти наистина с оборотите на мотора - доколкото знам при нормалните работни температури (около 90 градуса) оборотите на виското са доста по ниски от тия на двигателя....

с една дума виското си работи дори когато е студено и си саморегулира оборотите... а след време поради всичкото това триене се износва и трябва да се сменя... през няколко десетки (или хиляди) км :!:

некъв ентусиаст
Аватар
Мнения: 3022
Регистриран на: 28.11.2005
Местоположение: Плевен
Пол: Мъж
Кара: ///М3
Мечтае да кара: ///М3

Мнение от Гецата » 02 Фев 2006, 17:02

lowdriver написа:Че новите да не са с ел. перка?! :winky:

Мойто е с ел. перка
Изображение
"90 Е30 316i "95 Е36 318i "00 Е46 320i "88 E30 320i "92 E36 318is''95 Е36///М3 ''92 E30 325i LA ''91 E30 316i ''05 E90 320d ''02 E46 330d ''03 E53 3.0d

CS-маниак
Аватар
Мнения: 1773
Регистриран на: 28.05.2002
Местоположение: Столицата
Пол: Мъж

Мнение от lowdriver » 02 Фев 2006, 17:19

Интересно....доколкото знам, и М52 , и М54 са с виско.
Изображение
Driver's Racing Team

некъв ентусиаст
Аватар
Мнения: 3022
Регистриран на: 28.11.2005
Местоположение: Плевен
Пол: Мъж
Кара: ///М3
Мечтае да кара: ///М3

Мнение от Гецата » 02 Фев 2006, 18:09

Има и с виско и с ел.перка на Виктор(газззар) е с виско а и двете коли са правени в един завод в Regensberg.
Изображение
"90 Е30 316i "95 Е36 318i "00 Е46 320i "88 E30 320i "92 E36 318is''95 Е36///М3 ''92 E30 325i LA ''91 E30 316i ''05 E90 320d ''02 E46 330d ''03 E53 3.0d


Аватар
Мнения: 2330
Регистриран на: 6.10.2005
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: от моабет на моабет

Мнение от dinozab » 02 Фев 2006, 18:25

DEFLEPPARD написа:
dinozab написа:
BayHoy написа:абе да ви попитам как мога да си оправя перката защото като запаля се включва веднага а не като загрее


По принцип виското се включва за около половин минута когато палиш студен двг. и след това спира т.е. перката се върти но можеш да я спреш с ръката но не е много за предоръчване :mhihi: :mhihi: :mhihi: А на топъл двг. трябва стрелката за темп. да ти подмине с една идея срадата за да се включи виското.



няма такова нещо, тва за което пита човека се нарича вискозитетен съединител, направен е от алуминий (главно) и работи на принципа на топлинното разширяване - закачен е неподвижно към перката и се върти заедно с нея, закачен е и на вала с гайка (ако не се лъжа) но не е затегнат и се върти леко (и може да се спре с ръка) когато двигателя загрява, температурата се предава на виското, то от своя страна се разширява, колкото повече се разширява - толкова повече се увеличават натисковите сили върху въртящата се част от мотора (се едно гайката се затяга) и виското почва да се върти все по силно и по-силно докато накрая започне да се върти с оборотите на двигателя (се едно е заварен), не знам до каква температура трябва да се загрее за да започне да се върти наистина с оборотите на мотора - доколкото знам при нормалните работни температури (около 90 градуса) оборотите на виското са доста по ниски от тия на двигателя....

с една дума виското си работи дори когато е студено и си саморегулира оборотите... а след време поради всичкото това триене се износва и трябва да се сменя... през няколко десетки (или хиляди) км :!:


Е то не е ли същото :?: Завърта се за малко с оборотите на двг. когото е студен.

CS-маниак
Аватар
Мнения: 1773
Регистриран на: 28.05.2002
Местоположение: Столицата
Пол: Мъж

Мнение от lowdriver » 03 Фев 2006, 16:56

GECATA BMW написа:Има и с виско и с ел.перка на Виктор(газззар) е с виско а и двете коли са правени в един завод в Regensberg.

Kакто е казал Поета, "Човек се учи, докато е жив"...:yes:
Изображение
Driver's Racing Team

Назад към E36

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook