Въпрос за ел. инсталация и ECU при смяна на двигател M52
Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори
5 мнения
• Страница 1 от 1
- maxpower
- ентусиаст
-
- Мнения: 1249
- Регистриран на: 17.07.2005
- Местоположение: София, Божурище
- Пол: Мъж
- Кара: X3 28i / А4 3.0i quattro
- Мечтае да кара: настрани
Въпрос за ел. инсталация и ECU при смяна на двигател M52
Въпроса ми е следния. Колата е Е36 320 10.94г с М52 без EWS от първите с алуминиев капак на клапаните. Качваме М52Б25, но 03.98г с инсталация от англичанка, не знам дали има EWS.
Въпросът ми е мога ли да ползвам моята ел. инсталация и компютър?
По каталог дават, че се предлага само еднo ECU като другите са спряни от прозиводство. Този комп със същият каталожен номер се предлага за Б20, Б25 и за Б28. Иначе мотора си идва и с негов комп.
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=12&fg=10
Инсталацията е от англичанка по думите на човека, който ми го продаде и ме предупреди, че мога да имам проблеми с дължината на кабелите за ECU-то та се чудя, дали мога да ползвам моята инсталация. Тя за съжаление е малко различна, защото след 09.95г я сменят с друга. Прегледах подробно по каталога всички датчици с които е свързана инсталацията и открих, че се различават по буксите за ланда сондите и кабелите за бобините са различни съответно - големия куплунг за захранване на бобините е видимо по малък. Причината да искам да ползвам моята инсталация е минимално количество работа при смяната на двигателите, защото иначе оставам без кола за другата седмица
ако не се вместим до Неделя да го съберем.
Ще се радвам на всякакво инфо ако някой се е сблъсквал с тези проблеми. Засега съм се насочил към ползване на моята инсталация и само да сменя буксите на ланда сондите или да си сваля сондите от 20ката (едната е със сменена букса точно защото е от по-новите и не пасна на моята инсталация)
Въпросът ми е мога ли да ползвам моята ел. инсталация и компютър?
По каталог дават, че се предлага само еднo ECU като другите са спряни от прозиводство. Този комп със същият каталожен номер се предлага за Б20, Б25 и за Б28. Иначе мотора си идва и с негов комп.
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=12&fg=10
Инсталацията е от англичанка по думите на човека, който ми го продаде и ме предупреди, че мога да имам проблеми с дължината на кабелите за ECU-то та се чудя, дали мога да ползвам моята инсталация. Тя за съжаление е малко различна, защото след 09.95г я сменят с друга. Прегледах подробно по каталога всички датчици с които е свързана инсталацията и открих, че се различават по буксите за ланда сондите и кабелите за бобините са различни съответно - големия куплунг за захранване на бобините е видимо по малък. Причината да искам да ползвам моята инсталация е минимално количество работа при смяната на двигателите, защото иначе оставам без кола за другата седмица

Ще се радвам на всякакво инфо ако някой се е сблъсквал с тези проблеми. Засега съм се насочил към ползване на моята инсталация и само да сменя буксите на ланда сондите или да си сваля сондите от 20ката (едната е със сменена букса точно защото е от по-новите и не пасна на моята инсталация)
A sleeper (car) - is a car that has high performance and an unassuming exterior.
- shengi
- ентусиаст
-
- Мнения: 1002
- Регистриран на: 12.07.2007
- Местоположение: Rousse
- Пол: Мъж
- Кара: E46 320d 136
- Мечтае да кара: e30 m3
Re: Въпрос за ел. инсталация и ECU при смяна на двигател M52
Ако броя датчици са еднакви и се налага само смяна на букси е добре.С EWS-а ще се срещнеш по късно след като навържеш компа там и за него трябва да пуснеш инсталация.Иначе не би трябвало да има разлики в инсталацията на двигателите и добър жичкаджия би свършил добре работата и бързо.Само трябва да се проверят схемите на пиновете дали си съвпадат при DME-то да не са някой датчик да ходи на друго гнездо към компютъра.

- Борис_Малинов
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2163
- Регистриран на: 2.08.2007
- Местоположение: там,където белите мечки слизат на ръчна спирачка
- Пол: Мъж
- Кара: По-долу изброеното...
- Детайли за колата: F11 M550d , ///М3 EVO Sedan
...и едно лачено купенце Е-30 с м40б18.
Re: Въпрос за ел. инсталация и ECU при смяна на двигател M52
След,като новия двигател ти се продава с все багажа,за какво ще ползваш твойта инсталация?
садиш си мотора,включваш буксата до бошониерата X20,навръзваш и останалите силови кабели,които си вървят с мотора и палиш.А да не забравиш да поставиш и модулите на ЕВС-са,под жабката и усилвателя(транспондера) под волана.Като си взимаш двигатля, задължително си вземи и тях + чипа в ключа.Кабелите стигат независимо,че двигателя е свален от автомобил с дясна дирекция само с малко корекции.Просто ги тресираш внимателно от черната кутия под чистачките.

садиш си мотора,включваш буксата до бошониерата X20,навръзваш и останалите силови кабели,които си вървят с мотора и палиш.А да не забравиш да поставиш и модулите на ЕВС-са,под жабката и усилвателя(транспондера) под волана.Като си взимаш двигатля, задължително си вземи и тях + чипа в ключа.Кабелите стигат независимо,че двигателя е свален от автомобил с дясна дирекция само с малко корекции.Просто ги тресираш внимателно от черната кутия под чистачките.


Нещата, които притежаваме...всъщност притежават нас!
..., който не се учи от историята, е обречен да я повтори!
- maxpower
- ентусиаст
-
- Мнения: 1249
- Регистриран на: 17.07.2005
- Местоположение: София, Божурище
- Пол: Мъж
- Кара: X3 28i / А4 3.0i quattro
- Мечтае да кара: настрани
Re: Въпрос за ел. инсталация и ECU при смяна на двигател M52
Мхм, ЕВС, ключ и т.н. не съм ги взел, защото колата от която е двигателя е в движение с ново "сърце"
, принципно ако има такъв ще дам компа за отстраняването му
. Иначе за инсталацията е късно, вечера свалихме 20ката (малее това говедо докато излезе голямо потене беше
) и прехвърлихме всичко на 25цата- необорудвана. Остана само компресора на климатика и сондите евентулано от 20ката, за да не преправям кабелите на инсталацията засега. Иначе всичко пасна от инсталацията на 20ката на мястото на 25цата като изключим ланда сондите.
Инсалацията дадена ми с мотора дори не е от този двигател ами е от 28ца (то би трябвало да са еднакви де). ЕКУ-то също е от 28ца.
Днеска ще направя малко снимки преди да качим добичето. Приговтвил съм и двата компа да видим с кой ще запали.
Общо взето всичко беше наред като изключим, че мотора е с новата конзола за масления филтър и моята помпа на хидравликата не пасва на него, та си премесих и старата конзолата на масления филтър от 20ката, добре , че си бях купил гарнитури, че конзолата течеше от бая време
страшен хибрид стана.



Инсалацията дадена ми с мотора дори не е от този двигател ами е от 28ца (то би трябвало да са еднакви де). ЕКУ-то също е от 28ца.
Днеска ще направя малко снимки преди да качим добичето. Приговтвил съм и двата компа да видим с кой ще запали.
Общо взето всичко беше наред като изключим, че мотора е с новата конзола за масления филтър и моята помпа на хидравликата не пасва на него, та си премесих и старата конзолата на масления филтър от 20ката, добре , че си бях купил гарнитури, че конзолата течеше от бая време

A sleeper (car) - is a car that has high performance and an unassuming exterior.
- maxpower
- ентусиаст
-
- Мнения: 1249
- Регистриран на: 17.07.2005
- Местоположение: София, Божурище
- Пол: Мъж
- Кара: X3 28i / А4 3.0i quattro
- Мечтае да кара: настрани
Re: Въпрос за ел. инсталация и ECU при смяна на двигател M52

Запали си с компа на 20ката без проблем. Като изключим леката немърливост, че не бях закачил хубаво буксата на дросела всичко мина гладко. С другото ЕКУ обаче не иска и да чуе за палене. Само си върти и нищо. Така че със сигурност ще трябва да се дава за махане на ЕВС-а. Наляхме му течностите изчакахме го да си загрее да отвори термостата даже му направихме и едно кръгче още без маска, капак,фарове и т.н. Прави ми впечатление, че като се изфосира няколко пъти почва да изкарва леко сажди


Някъде във форума се споменаваше, че Явор може да лекува ЕКУ-та от ЕВС-а, това така ли е и има ли други?

A sleeper (car) - is a car that has high performance and an unassuming exterior.
5 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани