Въпрос за ел. инсталация и ECU при смяна на двигател M52

3-та серия ('91-'98)

Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1249
Регистриран на: 17.07.2005
Местоположение: София, Божурище
Пол: Мъж
Кара: X3 28i / А4 3.0i quattro
Мечтае да кара: настрани

Въпрос за ел. инсталация и ECU при смяна на двигател M52

Мнение от maxpower » 04 Мар 2011, 9:09

Въпроса ми е следния. Колата е Е36 320 10.94г с М52 без EWS от първите с алуминиев капак на клапаните. Качваме М52Б25, но 03.98г с инсталация от англичанка, не знам дали има EWS.

Въпросът ми е мога ли да ползвам моята ел. инсталация и компютър?

По каталог дават, че се предлага само еднo ECU като другите са спряни от прозиводство. Този комп със същият каталожен номер се предлага за Б20, Б25 и за Б28. Иначе мотора си идва и с негов комп.
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=12&fg=10

Инсталацията е от англичанка по думите на човека, който ми го продаде и ме предупреди, че мога да имам проблеми с дължината на кабелите за ECU-то та се чудя, дали мога да ползвам моята инсталация. Тя за съжаление е малко различна, защото след 09.95г я сменят с друга. Прегледах подробно по каталога всички датчици с които е свързана инсталацията и открих, че се различават по буксите за ланда сондите и кабелите за бобините са различни съответно - големия куплунг за захранване на бобините е видимо по малък. Причината да искам да ползвам моята инсталация е минимално количество работа при смяната на двигателите, защото иначе оставам без кола за другата седмица :cry: ако не се вместим до Неделя да го съберем.

Ще се радвам на всякакво инфо ако някой се е сблъсквал с тези проблеми. Засега съм се насочил към ползване на моята инсталация и само да сменя буксите на ланда сондите или да си сваля сондите от 20ката (едната е със сменена букса точно защото е от по-новите и не пасна на моята инсталация)
A sleeper (car) - is a car that has high performance and an unassuming exterior.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1002
Регистриран на: 12.07.2007
Местоположение: Rousse
Пол: Мъж
Кара: E46 320d 136
Мечтае да кара: e30 m3

Re: Въпрос за ел. инсталация и ECU при смяна на двигател M52

Мнение от shengi » 04 Мар 2011, 19:48

Ако броя датчици са еднакви и се налага само смяна на букси е добре.С EWS-а ще се срещнеш по късно след като навържеш компа там и за него трябва да пуснеш инсталация.Иначе не би трябвало да има разлики в инсталацията на двигателите и добър жичкаджия би свършил добре работата и бързо.Само трябва да се проверят схемите на пиновете дали си съвпадат при DME-то да не са някой датчик да ходи на друго гнездо към компютъра.
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2163
Регистриран на: 2.08.2007
Местоположение: там,където белите мечки слизат на ръчна спирачка
Пол: Мъж
Кара: По-долу изброеното...
Детайли за колата: F11 M550d , ///М3 EVO Sedan
...и едно лачено купенце Е-30 с м40б18.

Re: Въпрос за ел. инсталация и ECU при смяна на двигател M52

Мнение от Борис_Малинов » 04 Мар 2011, 20:44

След,като новия двигател ти се продава с все багажа,за какво ще ползваш твойта инсталация? :dunno:
садиш си мотора,включваш буксата до бошониерата X20,навръзваш и останалите силови кабели,които си вървят с мотора и палиш.А да не забравиш да поставиш и модулите на ЕВС-са,под жабката и усилвателя(транспондера) под волана.Като си взимаш двигатля, задължително си вземи и тях + чипа в ключа.Кабелите стигат независимо,че двигателя е свален от автомобил с дясна дирекция само с малко корекции.Просто ги тресираш внимателно от черната кутия под чистачките.
ИзображениеИзображение
Нещата, които притежаваме...всъщност притежават нас!
..., който не се учи от историята, е обречен да я повтори!

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1249
Регистриран на: 17.07.2005
Местоположение: София, Божурище
Пол: Мъж
Кара: X3 28i / А4 3.0i quattro
Мечтае да кара: настрани

Re: Въпрос за ел. инсталация и ECU при смяна на двигател M52

Мнение от maxpower » 05 Мар 2011, 9:38

Мхм, ЕВС, ключ и т.н. не съм ги взел, защото колата от която е двигателя е в движение с ново "сърце" :mhihi: , принципно ако има такъв ще дам компа за отстраняването му :mhihi: . Иначе за инсталацията е късно, вечера свалихме 20ката (малее това говедо докато излезе голямо потене беше :shock: ) и прехвърлихме всичко на 25цата- необорудвана. Остана само компресора на климатика и сондите евентулано от 20ката, за да не преправям кабелите на инсталацията засега. Иначе всичко пасна от инсталацията на 20ката на мястото на 25цата като изключим ланда сондите.
Инсалацията дадена ми с мотора дори не е от този двигател ами е от 28ца (то би трябвало да са еднакви де). ЕКУ-то също е от 28ца.
Днеска ще направя малко снимки преди да качим добичето. Приговтвил съм и двата компа да видим с кой ще запали.
Общо взето всичко беше наред като изключим, че мотора е с новата конзола за масления филтър и моята помпа на хидравликата не пасва на него, та си премесих и старата конзолата на масления филтър от 20ката, добре , че си бях купил гарнитури, че конзолата течеше от бая време :mhihi: страшен хибрид стана.
A sleeper (car) - is a car that has high performance and an unassuming exterior.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1249
Регистриран на: 17.07.2005
Местоположение: София, Божурище
Пол: Мъж
Кара: X3 28i / А4 3.0i quattro
Мечтае да кара: настрани

Re: Въпрос за ел. инсталация и ECU при смяна на двигател M52

Мнение от maxpower » 06 Мар 2011, 8:48

:angel: моторетката възкръсна
Запали си с компа на 20ката без проблем. Като изключим леката немърливост, че не бях закачил хубаво буксата на дросела всичко мина гладко. С другото ЕКУ обаче не иска и да чуе за палене. Само си върти и нищо. Така че със сигурност ще трябва да се дава за махане на ЕВС-а. Наляхме му течностите изчакахме го да си загрее да отвори термостата даже му направихме и едно кръгче още без маска, капак,фарове и т.н. Прави ми впечатление, че като се изфосира няколко пъти почва да изкарва леко сажди :mhihi: та или му идва богатичка сместа или генерацията от 20ката му е много тесничка :mrgreen: . Последното ще бъде променено в скоро бъдеще.
Някъде във форума се споменаваше, че Явор може да лекува ЕКУ-та от ЕВС-а, това така ли е и има ли други?
Изображение
A sleeper (car) - is a car that has high performance and an unassuming exterior.

Назад към E36

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook