М42 - като позагрее и почва да се...мъчи ?

3-та серия ('91-'98)

Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 750
Регистриран на: 8.09.2009
Местоположение: Габрово
Пол: Мъж
Кара: E63 650i

М42 - като позагрее и почва да се...мъчи ?

Мнение от ръб » 10 Фев 2011, 2:01

Абе имам странен (за мен) проблем - колата като позагрее и започва някак си да се мъчи. Върви всякаш някой я е хванал за гушата и я стиска, та не може да си поеме въздух, а филтъра си е отпред, напълно изолиран и си стои хладък !

Може ли от някой термо датчик да е ? Мисля да си махна отоплението на дросела, но това надали ще помогне чак толкова. Някакви идейки ? Иначе в средно положение - нито студена, нито загряла върви перфектно.

Мерси предварително :bchug:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1939
Регистриран на: 13.09.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 318is, 1995 м42

Re: М42 - като позагрее и почва да се...мъчи ?

Мнение от ивчо3 » 10 Фев 2011, 9:55

Замери съпротивлението на дебитомера първи и втори пин отляво-надясно и това на датчика за температурата на охлаждащата течност (синия в предната част) на загрял мотор и пиши какви са резултатите. На м42-43-44 няма смисъл от премахване отоплението на дросела. Като замерваш дебитомера го направи на студен двигател и измериш и температурата навън.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 902
Регистриран на: 26.10.2008
Местоположение: ДУПНИЦА Скрапинг
Пол: Мъж
Кара: coupe e36 m42 , цоупе е46 325ci
Мечтае да кара: ///M

Re: М42 - като позагрее и почва да се...мъчи ?

Мнение от mitrax » 10 Фев 2011, 9:58

може да е термо датчик , защо да не може . А и ламбда може да е . Диагностика с живи данни търси ако стойностите на тернодатчиците са ти в норма . Българската АДИА се справя добре с твоя мотор, търси някой с такава техника
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 750
Регистриран на: 8.09.2009
Местоположение: Габрово
Пол: Мъж
Кара: E63 650i

Re: М42 - като позагрее и почва да се...мъчи ?

Мнение от ръб » 10 Фев 2011, 11:00

Преди половин година ходих на диагностика с живи данни и само сондата не ми беше в норма, та я смених и тръгна по-добре, но проблема със стоплянето си остана..ще хвърля едно око на термо датчика

Потребител
Аватар
Мнения: 39
Регистриран на: 23.02.2010
Местоположение: Sofiq
Кара: E60 545i

Re: М42 - като позагрее и почва да се...мъчи ?

Мнение от krisko_thc » 20 Фев 2011, 22:48

да споделя че при мен на м42 ставаше така от датчика на разпределителния вал но може да е от мн. нешта виж добре успех.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 417
Регистриран на: 30.10.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E36 318is, E46 328ci

Re: М42 - като позагрее и почва да се...мъчи ?

Мнение от CTORH » 21 Фев 2011, 12:38

ивчо3 написа:Замери съпротивлението на дебитомера първи и втори пин отляво-надясно и това на датчика за температурата на охлаждащата течност (синия в предната част) на загрял мотор и пиши какви са резултатите. На м42-43-44 няма смисъл от премахване отоплението на дросела. Като замерваш дебитомера го направи на студен двигател и измериш и температурата навън.


Какви трябва да са стойностите от замерването на тоя датчик?

Тоя термодатчик на М42 къде другаде го има освен в Дару, че там е 55лв., което ми се вижда малко множко?
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1939
Регистриран на: 13.09.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 318is, 1995 м42

Re: М42 - като позагрее и почва да се...мъчи ?

Мнение от ивчо3 » 21 Фев 2011, 14:51

Замерването на синия датчик на главата, при температура на течността 90 градуса, трябва да е в диапазона 0.25-0.28 килоома, на напълно изстинал двигател около 0 градуса, трябва да е 5-6 килоома. Датчикът на дебитомера показва същите стойности, 0 градуса 5500 ома, 10 градуса- 4 килоома, 20 градуса 2.5 килоома, 30 градуса- 1.9 килоома и т.н. На "Симеон" вървят по 45-50 лв. Имай впредвид, че тези стойности имат известен толеранс, не са абсолютно фиксирани, така че първо мери и пиши.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 57
Регистриран на: 15.12.2009
Пол: Мъж
Кара: bmw 318 is
Мечтае да кара: bmw e 36 m poweer

Re: М42 - като позагрее и почва да се...мъчи ?

Мнение от sprqnotdvijenie » 22 Фев 2011, 20:03

по скоро колега е от мотора като загрее компресията намалява и ако е прегрява :roll: на може да са отишли сегментите!

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 85
Регистриран на: 1.03.2009
Пол: Мъж
Кара: BMW 325d
Детайли за колата: BMW FOREVER

Re: М42 - като позагрее и почва да се...мъчи ?

Мнение от BOBO BAVARIA » 23 Фев 2011, 19:48

колега виж температурния дат4ик кадето е на главата ама предния защото някои сменят и задния или му махни буксата и покарай така ама ще ти отчете грешка и после треа да ходиш да ти я махат
бмв-то е болест за която няма лек

костинбродчанин
Аватар
Мнения: 3239
Регистриран на: 18.11.2008
Местоположение: градът на славея
Пол: Мъж
Кара: е60 530д
Мечтае да кара: М3 Компакт
Детайли за колата: Няма много...

Re: М42 - като позагрее и почва да се...мъчи ?

Мнение от vladi_a_i » 23 Фев 2011, 19:58

BOBO BAVARIA написа:колега виж температурния дат4ик кадето е на главата ама предния защото някои сменят и задния или му махни буксата и покарай така ама ще ти отчете грешка и после треа да ходиш да ти я махат

Може и да му е трудно да кара с откачена букса на датчика,оборотите падат драстично и най вероятно и горивото е по малко-поне при мен стана така,двигателя ми е м42.Грешка няма да му отчете въобще дори и да работи двигателя и я откачи буксата.Колега не видях от къде си но имам и двата датчика от старата ми глава и ги продавам ако имаш нужда от тях :yes:
БМВ и пак БМВ и пак БМВ...БМВ

Назад към E36

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook