Няколко проблема с 320i
Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори
13 мнения
• Страница 1 от 1
- Lman
- Потребител
-
- Мнения: 7
- Регистриран на: 28.12.2010
- Местоположение: В завоя
- Пол: Мъж
- Кара: като луд
Няколко проблема с 320i
Привет, колеги. От скоро и аз съм горд собственик на E36 320i
Купих колата "перфектна, само 1 термостат има за смяна". Оказа се, че далеч не е така, но....
Ето няколко от проблемите с които се с сблъсках още в началото:
1. Термостат:
Отивам да сменям термостата с нов (оригинален), а майсторът ми показа стария - изрязан.
Значи очевидно проблем е имала. Сложихме новия, майсторът: "Надува маркучите. Покарай я да видим как ще бъде и ще видим". Гарнитура, глава, лошо ми стана - все пак колата беше "перфектна". Карах си около седмица - никакъв проблем - загрява си, стрелката си стои на 12ч като закована и това е. Парно - перфектно. Споделих с майстора - "Супер е значи. Карай си!"
Въпреки това забелязах, че оборотите лекичко започват да играят при загряла кола на газ - 600 до 900, но рядко. На бензин аномалии нямаше! На 2-3 пъти се случи да забие муцуна при потегляне.
2. Масло (може би основния проблем)
В четвъртък отивам и да я облужа. Оригинално масълце и филтърчета (+ на купето) от Митака7 (поздрави, Митак, страшен си!) , следва смяна -> колата се чувстваше като нова - летеше. Петък на светофар оборотите излетяха до над 1200, а карах на бензин
На следващия - пак. Врътнах на газ - същото, но старата песен 600-900. Сервизчето, в което смених маслото е квартално и съответно не ми нулираха INSPECTION-а, та реших аз да го направя. Правя го снощи - пин 7 и 19 - щрак, оставих го 15-20 сек и разкачих. Тц! Свети си, както и жълтата и червената лампа на маслото, а зелените не искат. Айде пак - същото. Отказах се, че стана тъмно. Седя си в колата (запалена) и гледам стрелката на маслото тръгва да се качва (качи се до 1 идея след дясната черта, не в червеното)
-> откачих. Оставих я там, после ми се наложи пак да се разходя, карам бавно, колата ОК. Останах за по-дълго на 1 място и какво се случва: Когато работи на празен ход загрява пак до същата позиция, а парното духа студено. След известно форсиране, стрелката пада на 12ч и парното си духа нормално топло. Оставена на празен ход за няма 5 мин и пак стрелката отива надясно. Пак форсиране - пак е ок. Днес не съм я карал, реших първо да се посъветвам с вас колко и дали въобще да я карам повече от до сервиза.
3. Спирачки
Смених всички накладки (никакви нямаше), дисковете са читави. Колата спираше добре в началото, но постепенно започна педалът да потъва. Карах няколко дни, но ми писна. Отивам при гореспоменатия майстор, обезвъздушихме системата. 2 дни нещата бяха перфектни. След това всичко се върна по старому - трудно спира, педалът потъва, на наклон държи САМО на крайно долно положение на педала. Започна да свети датчикът на ABS-а, съответно ABS няма.
4. Ручене
При каране САМО между 70 и 80 има едно басово ручене. Появява се при 70 и на 80 изчезва. Джантите са прави, гумите са читави. Минала е реглаж.
5. "Люлка"
От задната лява страна се чува звук, като от несмазана люлка (няма как да ви го обясня по друг начин), който намалява амплитудата си (но не и силата) при увеличаване на скоростта. В началото ми казаха (неспециалисти) висящ лагер. Погледна го специалист и отсече "Не е от него. Перфектен е!". Фрапиращото е, че при спиране звукът изчезва.
6. Разход
Струва ми се доста висок. Пак казвам - от скоро имам колата и не мога да знам дали се е увеличил вследствие на проблеми 1 и 2 или това е нормалния, но градско ~16 леко каране, 20+ при ръчка и извънградско ~11+. Като сравнявам с колеги във форума и в spritmonitor, това е доста над техния.
Поздрави на всички и предварително благодаря на отзовалите се!

Купих колата "перфектна, само 1 термостат има за смяна". Оказа се, че далеч не е така, но....
Ето няколко от проблемите с които се с сблъсках още в началото:
1. Термостат:
Отивам да сменям термостата с нов (оригинален), а майсторът ми показа стария - изрязан.

Въпреки това забелязах, че оборотите лекичко започват да играят при загряла кола на газ - 600 до 900, но рядко. На бензин аномалии нямаше! На 2-3 пъти се случи да забие муцуна при потегляне.
2. Масло (може би основния проблем)
В четвъртък отивам и да я облужа. Оригинално масълце и филтърчета (+ на купето) от Митака7 (поздрави, Митак, страшен си!) , следва смяна -> колата се чувстваше като нова - летеше. Петък на светофар оборотите излетяха до над 1200, а карах на бензин


3. Спирачки
Смених всички накладки (никакви нямаше), дисковете са читави. Колата спираше добре в началото, но постепенно започна педалът да потъва. Карах няколко дни, но ми писна. Отивам при гореспоменатия майстор, обезвъздушихме системата. 2 дни нещата бяха перфектни. След това всичко се върна по старому - трудно спира, педалът потъва, на наклон държи САМО на крайно долно положение на педала. Започна да свети датчикът на ABS-а, съответно ABS няма.
4. Ручене
При каране САМО между 70 и 80 има едно басово ручене. Появява се при 70 и на 80 изчезва. Джантите са прави, гумите са читави. Минала е реглаж.
5. "Люлка"
От задната лява страна се чува звук, като от несмазана люлка (няма как да ви го обясня по друг начин), който намалява амплитудата си (но не и силата) при увеличаване на скоростта. В началото ми казаха (неспециалисти) висящ лагер. Погледна го специалист и отсече "Не е от него. Перфектен е!". Фрапиращото е, че при спиране звукът изчезва.
6. Разход
Струва ми се доста висок. Пак казвам - от скоро имам колата и не мога да знам дали се е увеличил вследствие на проблеми 1 и 2 или това е нормалния, но градско ~16 леко каране, 20+ при ръчка и извънградско ~11+. Като сравнявам с колеги във форума и в spritmonitor, това е доста над техния.
Поздрави на всички и предварително благодаря на отзовалите се!

- gsi_leo
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 351
- Регистриран на: 9.08.2009
- Местоположение: софия кв.Редута
- Пол: Мъж
- Кара: LX62314
- Мечтае да кара: e31 860
- Детайли за колата: Бърза,Мощна,Вечна
Re: Няколко проблема с 320i
колега да ти е честито,конкретно по въпроса за разхода има много теми писани по този въпрос,виж аз смених доста неща за да влезна в нормален разход,а именно,ламбда сонда,дебитомер,датчик на коляновия вал/незнам защо ама требвало/,малка джаджа на дросела от десно стои,та това е което сам сменил,за да свала разхода ще годе до нормални граници...
0879604805
0879604805
-0896965069-Сашо
...готов да помогне всекиму...
...готов да помогне всекиму...
- joro_bmwm3
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 112
- Регистриран на: 25.12.2010
- Местоположение: на всякаде
- Пол: Мъж
- Кара: Е36 320 ванус
- Мечтае да кара: Ф1
- Детайли за колата: просто няма такава
Re: Няколко проблема с 320i
щом е избушен термостата е прегрявана колата колега виж главата и гарнитурата
живота е гаден,но аз сам по гаден
- Lman
- Потребител
-
- Мнения: 7
- Регистриран на: 28.12.2010
- Местоположение: В завоя
- Пол: Мъж
- Кара: като луд
Re: Няколко проблема с 320i
Мдаммм,
по проблем № 1 ми стана ясно и задвижих нещата вторник да ходим при майстор
Относно разхода - ок, приемам сегашния. Ще се прави колата - сега да я направим поне да върви и спира, пък после ще я отучим да харчи много
Но все пак, проблемите със маслото, спирането, рученето и звука отзад си стоят
Днес реших да я раздвижа малко
и.... колата откачи. Не можеше да вземе решение на колко оборота да работи. Докато беше студена всичко беше ок, но като позагря оборотите се мятаха 600-1200 + 2 пъти угасна 
Нещата изобщо не отиват на добре.
по проблем № 1 ми стана ясно и задвижих нещата вторник да ходим при майстор
Относно разхода - ок, приемам сегашния. Ще се прави колата - сега да я направим поне да върви и спира, пък после ще я отучим да харчи много

Но все пак, проблемите със маслото, спирането, рученето и звука отзад си стоят

Днес реших да я раздвижа малко


Нещата изобщо не отиват на добре.

- ивчо3
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1939
- Регистриран на: 13.09.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 318is, 1995 м42
Re: Няколко проблема с 320i

- Dirty M5 driveR
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4376
- Регистриран на: 30.01.2009
- Местоположение: Русе
- Пол: Мъж
- Кара: the real 5er
- Мечтае да кара: 0:00h. at La Sarthe
Re: Няколко проблема с 320i
"пин 7 и 19 - щрак, оставих го 15-20 сек и разкачих" - искаш да кажеш, че си задържал пиновете свързани за 15-20 сек.? Защото ако е така, е нормално да не се е получило. За нулиране на inspection се задържа 7 сек. (за oil service - 3 сек.).
Другото което не разбрах е коя е тази стрелка на маслото, която минава средата? На 320 такава няма, така че сигурно имаш предвид тази на охладителната течност. Ако е така - щом на място ти загрява и няма парно, а в обороти е ок, вероятно си за смяна на водна помпа.
За потъването на спирачния педал - проверете за течове.
Айде успех и продължавай да ни държиш в течение
Другото което не разбрах е коя е тази стрелка на маслото, която минава средата? На 320 такава няма, така че сигурно имаш предвид тази на охладителната течност. Ако е така - щом на място ти загрява и няма парно, а в обороти е ок, вероятно си за смяна на водна помпа.
За потъването на спирачния педал - проверете за течове.
Айде успех и продължавай да ни държиш в течение

- angelBMW
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 725
- Регистриран на: 24.10.2008
- Местоположение: Around The World...
- Пол: Мъж
- Кара: е30,е46,е60
- Мечтае да кара: е30-ката си с турбо
- Детайли за колата: лимузинкa
Re: Няколко проблема с 320i
относно нулирането на инспекцията,запали колата даи 7+19 размърдай жичката и си готов,при мен също не ставаше по описанията в форума накрая реших да пробвам при запалена кола и стана още докато докосна пиновете
по форсирането което ти прави,на мен ми се струва че смуче повечко въздух от някаде..провери маркучите отдели 1 ден и я огледаи както си му е реда

по форсирането което ти прави,на мен ми се струва че смуче повечко въздух от някаде..провери маркучите отдели 1 ден и я огледаи както си му е реда

- Lman
- Потребител
-
- Мнения: 7
- Регистриран на: 28.12.2010
- Местоположение: В завоя
- Пол: Мъж
- Кара: като луд
Re: Няколко проблема с 320i
Относно пиновете - първия път десетина секунди, после го оставих повече "да има"
Ок, не стана, ще го направя пак на 7 секунди, че така ме дразни. Реално свети INSPECTION, жълтата и червената лампа, а OIL SERVICE - не.
Dirty M5 driveR, Абсолютно правилно си ме разбрал за стрелката. Говорим за тази на антифриза. Просто покрай другите неща виждам, че съм написал 1 камара глупости. Както и да е...
Сега си доливам антифриз и закърпвам положението.
В четвъртък колата ще има цялостен преглед и тогава ще мога да дам повече инфо, което евентуално да е полезно за хора като мен, които не гледат...

Ок, не стана, ще го направя пак на 7 секунди, че така ме дразни. Реално свети INSPECTION, жълтата и червената лампа, а OIL SERVICE - не.

Dirty M5 driveR, Абсолютно правилно си ме разбрал за стрелката. Говорим за тази на антифриза. Просто покрай другите неща виждам, че съм написал 1 камара глупости. Както и да е...
Сега си доливам антифриз и закърпвам положението.
В четвъртък колата ще има цялостен преглед и тогава ще мога да дам повече инфо, което евентуално да е полезно за хора като мен, които не гледат...

- Dirty M5 driveR
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4376
- Регистриран на: 30.01.2009
- Местоположение: Русе
- Пол: Мъж
- Кара: the real 5er
- Мечтае да кара: 0:00h. at La Sarthe
Re: Няколко проблема с 320i
Щом ти гълта антифриз, провери за течове. Може да е от водна помпа, някое съединение. Възможно е да сълзи от някъде и да се изпарява, така че да не можеш да го видиш. По-лош вариянт е гарнитура на главата.
А пък това за нулирането го четох в beemasport, и там казват, че наистина процедурата трябва да е много прецизна, за да се получи. Аз лично никога не съм я правил.
А пък това за нулирането го четох в beemasport, и там казват, че наистина процедурата трябва да е много прецизна, за да се получи. Аз лично никога не съм я правил.
- ивчо3
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1939
- Регистриран на: 13.09.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 318is, 1995 м42
Re: Няколко проблема с 320i
До тук с прегряването има 2 неща- рязан термостат и загуба на антифриз, щом си доливал. Предишният собственик е имал проблем с прегряването, вместо да разбере откъде е, изрязва термостата и всичко е О.К.
. Антифризът може и да тече по малко отнякъде, а може и двигателя да го гори, нищо чудно след прегряване криви глава и издухва гарнитура. Според мен прегряване при работа на място, съчетано с липсващо парно, означава и намалена циркулация на течността, вследствие повредена водна помпа. Фабричните помпи са с турбинка от твърда пластмаса, като бакелит и при работа с големи температурни разлики се напукват и в крайна сметка лопатките са ронят и така намаляват дебита на охладителната течност в малкия кръг. За това на място без да форсираш двигателя, той прегрява и няма парно, като подадеш газ оборотите на водната помпа се увеличават и оттам донякъде се компенсира дебита, течността преминава и през радиатора за отопление на купето. Скоро ще прегрява на всякакъв работен режим. Подобно нещо има и когато системата не е обезвъздушена както трябва.

- Dirty M5 driveR
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4376
- Регистриран на: 30.01.2009
- Местоположение: Русе
- Пол: Мъж
- Кара: the real 5er
- Мечтае да кара: 0:00h. at La Sarthe
Re: Няколко проблема с 320i
ивчо3 написа:До тук с прегряването има 2 неща- рязан термостат и загуба на антифриз, щом си доливал. Предишният собственик е имал проблем с прегряването, вместо да разбере откъде е, изрязва термостата и всичко е О.К.. Антифризът може и да тече по малко отнякъде, а може и двигателя да го гори, нищо чудно след прегряване криви глава и издухва гарнитура. Според мен прегряване при работа на място, съчетано с липсващо парно, означава и намалена циркулация на течността, вследствие повредена водна помпа. Фабричните помпи са с турбинка от твърда пластмаса, като бакелит и при работа с големи температурни разлики се напукват и в крайна сметка лопатките са ронят и така намаляват дебита на охладителната течност в малкия кръг. За това на място без да форсираш двигателя, той прегрява и няма парно, като подадеш газ оборотите на водната помпа се увеличават и оттам донякъде се компенсира дебита, течността преминава и през радиатора за отопление на купето. Скоро ще прегрява на всякакъв работен режим. Подобно нещо има и когато системата не е обезвъздушена както трябва.
Именно

- ивчо3
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1939
- Регистриран на: 13.09.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 318is, 1995 м42
Re: Няколко проблема с 320i
Наскоро на един приятел с е36, двигател м52б20 сменяхме водната помпа. Интересно парно нямаше както и да се форсира мотора и не прегряваше, единствената аномалия на пръв поглед е неизтичане на вода през горния отвор на преливника в казанчето. Свалихме помпата, с пластмасовата турбинка, беше си здрава, викам му- само се набута за нова помпа, май нищо няма да направим и като сглобихме, наляхме вода, палим мотора и обезвъздушихме, водата протече през отворчето и както си работеше двигателя на място, пускаме парното. Стрелката за температурата стигна чертата преди средата, а парно йок. Знам на мойта кола с м42 4 цилиндъра след смяна на антифриз и обезвъздушаване, парното си духа топло веднага, както си работи на място. Решихме да покара колата в обороти и наистина след няколкостотин метра почна да духа топло. Прегледахме щателно старата водна помпа и макар външно да беше здрава, само пъхнах отверка между лопатките на турбината и натиснах съвсем леко. Почнаха да се ронят парчета пластмаса. Като видях с каква дължина са ми стана ясно защо уж изглежда здрава, а не дава налягане за нормално охлаждане и парно.
- Lman
- Потребител
-
- Мнения: 7
- Регистриран на: 28.12.2010
- Местоположение: В завоя
- Пол: Мъж
- Кара: като луд
Re: Няколко проблема с 320i
Мерси много и на двамата. 
Наистина Ивчо го е обяснил много добре.
Силно се надявам да е помпа или най-обикновен теч (ама надали). Утре ще ходя при майстор и като се разбере, ще пиша.
А относно нулирането - днес един познат го направи по "културния" начин - с уреда, както си му е реда.

Наистина Ивчо го е обяснил много добре.
Силно се надявам да е помпа или най-обикновен теч (ама надали). Утре ще ходя при майстор и като се разбере, ще пиша.

А относно нулирането - днес един познат го направи по "културния" начин - с уреда, както си му е реда.
13 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани