Гарнитура на ангренажна кутия
Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори
11 мнения
• Страница 1 от 1
- georgi9909
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 211
- Регистриран на: 19.09.2010
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: BMW 316i
- Мечтае да кара: Camaro RS/SS 1968
Гарнитура на ангренажна кутия
Здравейте колеги.Преди няколко седмици забелязах омасляване на двигателя от страната на ангренажната верига и също така върху кормилната рейка.Заведох я на доктор и отговора му беше, че трябва да се сменят гарнитурките на въпросната кутия и една симеринга.Та ето и въпроса ми: Смяната не тези гарнитури сложна ли е и трябва ли да се разглобява половината двигател за да се сменят?Също така, ако може да ми кажете какви инструменти и принадлежности ще са ми нужни за смяната им, ще съм благодарен.
П.П Моля Ви, не ми казвайте да отида при човек, който разбира.Искам сам да си ги сменя.Предполагам, че не е толкова сложно и не ми трябват космически познания.
П.П Моля Ви, не ми казвайте да отида при човек, който разбира.Искам сам да си ги сменя.Предполагам, че не е толкова сложно и не ми трябват космически познания.
- LiTtLeRoCk
- СТАРШИНАТА НА ФОРУМА
-
- Мнения: 5434
- Регистриран на: 31.07.2007
- Местоположение: Стара Загора
- Пол: Мъж
- Мечтае да кара: Е38 740IL
Re: Гарнитура на ангренажна кутия
Да беше написал за,кой двигател става въпрос!
- BiTurbo
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1654
- Регистриран на: 7.06.2003
- Местоположение: PB/HD
- Пол: Мъж
- Кара: '04 BMW 330i // '96 BMW 320i
- Мечтае да кара: '96 BMW M3
Re: Гарнитура на ангренажна кутия
сигурно е М43, а като гледам ква кола кара Б16, те го имат този проблем. Тва там отпред не е лесно да се сменят тия неща иначе не ти трябват никакви специални инструменти. Сваляш капака на клапаните и почваш надолу..... ма тряя да се сваля и термостат и водна помпа, а те кой знае в какво състояне ще са сигурно ще ти се разпаднат в ръцете
Ама дерзай щом ти се занимава, направо може и тях да смениш тамън 
За смяната на семеринга има и тема даже.
http://www.bmwpower-bg.net/forums/viewtopic.php?f=8&t=148791


За смяната на семеринга има и тема даже.
http://www.bmwpower-bg.net/forums/viewtopic.php?f=8&t=148791
- vankatagsi
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 624
- Регистриран на: 25.11.2007
- Местоположение: София, западния край
- Пол: Мъж
- Кара: Е46 323CI
- Мечтае да кара: E36 M3 evo с валове
Re: Гарнитура на ангренажна кутия
Ако е тази гарнитура между кутията и блока си е много работа и не е за някой, който няма добър поглед на нещата. Сваля се капак , клапани, ангренаж, водна помпа, термостата, виско, картер/в ншкой случай може и без него/ и тн. Абе работа си е.
- michev
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2041
- Регистриран на: 5.06.2003
- Местоположение: Targovishte
- Пол: Мъж
- Кара: 1996 318i, 1987 318i M10B18
- Мечтае да кара: E30 M3
- Детайли за колата: 1996-та е36 318 М43В18, 2000-а Е36 компакт М43В19, 1987-ма Е30 М10В18 Л-джет
Re: Гарнитура на ангренажна кутия
Колегата говори за кола с верига и за капака върху веригата, та няма да му се налага да сваля ангренаж. По темата - ако нямаш условия, инструмент и познания не се захващай, работата не е сложна,но не е за човек, който не си е цапал ръцете. Първо провери теча да не е от гумената гарнитурка между двете части на капака, 95 на сто от там ти е проблема, и ако съм прав работата е много по-лесна.http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=11&fg=10 Номер 17 на схемата е въпросната гарнитура.
only rear wheel drive
- georgi9909
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 211
- Регистриран на: 19.09.2010
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: BMW 316i
- Мечтае да кара: Camaro RS/SS 1968
Re: Гарнитура на ангренажна кутия
Колегата говори за кола с верига и за капака върху веригата, та няма да му се налага да сваля ангренаж. По темата - ако нямаш условия, инструмент и познания не се захващай, работата не е сложна,но не е за човек, който не си е цапал ръцете. Първо провери теча да не е от гумената гарнитурка между двете части на капака, 95 на сто от там ти е проблема, и ако съм прав работата е много по-лесна.http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=11&fg=10 Номер 17 на схемата е въпросната гарнитура.
Колега така или иначе като го свалям ще ги сменя всички гарнитури и уплътнения (25,26,17 от горната схема). Инструмент има, условия също, за ръцете спокойно цапал съм ги, но не с двигатели

П.П. Щом ще свалям капака на клапаните трябва и неговата гарнитура да сменя нали.
П.П.И има ли смисъл да се подсигурявам с термоустойчив силикон.
- metodi80
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3876
- Регистриран на: 21.05.2008
- Местоположение: Враца
- Пол: Мъж
Re: Гарнитура на ангренажна кутия
Преди да почнеш да разглабяш иди да ти измият от пред двигателя , за да можеш със сигурност да видиш от къде точно е теча .... Аз също се съмнявах в семеринга на коляновия вал , от който ти предполагаш , че ти тече , но в последсвие се оказа , че теча е от конзолата на масления филтър ...
И за смяната на семеринга (предния) на коляновия вал , и за смяната на гарнитурите и О-пръстена на филтърната кутия има тема в полезни на Мишо (за смяната на семеринга ти дадоха линк вече ...).
Казваш , че ти тече също и от гарнитурата м/у горния и долния ангренажен капак ....
За да я смениш трябва да направиш следното :
Отвиваш капака на клапаните , махаш гарнитурата , изтоваш антифриза (от пробката на радиатора) , махаш термостата , след това отвиваш болтовете , които придържат горния ангренажен капак , хващаш с две ръце от горната му страна и теглиш към теб , за да се отдели от главата ... и си готов ... Пред теб ще се открие следната гледка :

Махаш старата гарнитура , налагаш новата в/у долния ангренажен капак .... , и ТУК ИДВА ВАЖНАТА ЧАСТ !!!!
Когато наложиш горния капак на мястото му , ще забележиш , че горния край/ръб на капака се надига с около 1 мм над ръба на главата ! Ако го стегнеш така , без да е изравнен с галвата , просто няма да може да легне гарнитурата и капака на клапаните (или другия вариянт е да стягаш то тогава , докъто превърти болт или прекълцаш гарнитурата !). За целта трябва горния ангренажен капак да се натисне на долу , така че да се изравни с главта ... ,но на ръка няма стане , ако ще да си най -силния човек на земята !
Какво трябва да се направи ....
Налагаш капака на мястото му , навиваш болтовете колкото позволяват (възжмоно е да не се навиват лесно , понеже отворите за болтовете на самия капак , се разминават с отворите на главата , за това не бива да се насилват , а просто да се навият на ръка до колкото позволяват...).
След това зад колелото на веригата (в самата глава) се виждат ето тези отвори :

Има ги и от ляво и от дясно на колелото ...
След това се взима подходящ лост (по възможност леко закривен ) , този лост се застопорява от едната страна именно в отворите от горната снимка , а от другата страна се притиска самия капак (хубаво е м/у лоста и капака да се постави нещо , за да не се нарани капака ) :

След това се натиска , докато горния ръб на ангренажния капак не се изравни с горния ръб на главата (опипва се с пръст докато не се усети , че двете повърхности са равни ). Щом двете части са изравнени се стяга САМО ГОРНИ БОЛТ.
След това по аналогичен начин и от другата страна :

Пак се притиска докато не се изравни капака с главата и се стягат вече всички болтове . Това е процедурата по смяната на тая гарнитура ....
И за смяната на семеринга (предния) на коляновия вал , и за смяната на гарнитурите и О-пръстена на филтърната кутия има тема в полезни на Мишо (за смяната на семеринга ти дадоха линк вече ...).
Казваш , че ти тече също и от гарнитурата м/у горния и долния ангренажен капак ....
За да я смениш трябва да направиш следното :
Отвиваш капака на клапаните , махаш гарнитурата , изтоваш антифриза (от пробката на радиатора) , махаш термостата , след това отвиваш болтовете , които придържат горния ангренажен капак , хващаш с две ръце от горната му страна и теглиш към теб , за да се отдели от главата ... и си готов ... Пред теб ще се открие следната гледка :

Махаш старата гарнитура , налагаш новата в/у долния ангренажен капак .... , и ТУК ИДВА ВАЖНАТА ЧАСТ !!!!
Когато наложиш горния капак на мястото му , ще забележиш , че горния край/ръб на капака се надига с около 1 мм над ръба на главата ! Ако го стегнеш така , без да е изравнен с галвата , просто няма да може да легне гарнитурата и капака на клапаните (или другия вариянт е да стягаш то тогава , докъто превърти болт или прекълцаш гарнитурата !). За целта трябва горния ангренажен капак да се натисне на долу , така че да се изравни с главта ... ,но на ръка няма стане , ако ще да си най -силния човек на земята !
Какво трябва да се направи ....
Налагаш капака на мястото му , навиваш болтовете колкото позволяват (възжмоно е да не се навиват лесно , понеже отворите за болтовете на самия капак , се разминават с отворите на главата , за това не бива да се насилват , а просто да се навият на ръка до колкото позволяват...).
След това зад колелото на веригата (в самата глава) се виждат ето тези отвори :

Има ги и от ляво и от дясно на колелото ...
След това се взима подходящ лост (по възможност леко закривен ) , този лост се застопорява от едната страна именно в отворите от горната снимка , а от другата страна се притиска самия капак (хубаво е м/у лоста и капака да се постави нещо , за да не се нарани капака ) :

След това се натиска , докато горния ръб на ангренажния капак не се изравни с горния ръб на главата (опипва се с пръст докато не се усети , че двете повърхности са равни ). Щом двете части са изравнени се стяга САМО ГОРНИ БОЛТ.
След това по аналогичен начин и от другата страна :


Пак се притиска докато не се изравни капака с главата и се стягат вече всички болтове . Това е процедурата по смяната на тая гарнитура ....
Последна промяна metodi80 на 11 Фев 2011, 20:09, променена общо 1 път
- Biogame
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1708
- Регистриран на: 17.04.2008
- Местоположение: Сливен
- Пол: Мъж
- Кара: E61 530d ; E46 330ci convertible
- Мечтае да кара: Всичко що е BMW
- Детайли за колата: E61 3.0d ++
E46 3.0i ++
- georgi9909
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 211
- Регистриран на: 19.09.2010
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: BMW 316i
- Мечтае да кара: Camaro RS/SS 1968
Re: Гарнитура на ангренажна кутия
Колега metodi80 гарнитурата на долния капак, не е ли добре и нея да сменя така или иначе ще отварям там.Пък и гарнитурата на капака на главата трябва да сменя нали?Защото отвори ли се трябва да се смени поне така съм чувал.
- metodi80
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3876
- Регистриран на: 21.05.2008
- Местоположение: Враца
- Пол: Мъж
Re: Гарнитура на ангренажна кутия
georgi9909 написа:Колега metodi80 гарнитурата на долния капак, не е ли добре и нея да сменя така или иначе ще отварям там.Пък и гарнитурата на капака на главата трябва да сменя нали?Защото отвори ли се трябва да се смени поне така съм чувал.
Значи виж колега .... Долния ангренажен капак няма защо да го сваляш (ако мислиш , че се сваля заради семеринга на коляновия вал , то в грешка си ... Семеринга на колянови вал се сменява само като се махне ролката от пред ... Виж темата на Мишо , там е подробно описано със снимки ...). Долния ангренажен капак не го сваляй (освен ако нямаш теч от гаринтурата му ) , защото там разправията е голяма .... До сега колкото такива двигатели съм ровил , никога не е имало теч от гарнитурата на долния ангренажен капак . Течовете винаги са или от тази малката гарнитурка м/у горния и долния капак , или от семеринга на коляновия вал или от филтърната конзола. Гарнитурата на капака на двигателя е хубаво да я смениш ... Не е вярно , че при всяко отваряне на капака на клапаните трябва да се сменява гарнитура (ако е стара е хубаво да се смени или ако тече , но ако гарнитурата е сравнително нова няма проблеми да се отвори без да се сменя. Моята например я смених преди известно време , след това съм отварял капака 2-3 пъти без да я сменявам и няма ядове ...)
Преди всичко отиди да измият двигателя (но не много ) само от пред , където предполагаш , че ти тече , след това покарай и виж точно от къде тече ... ! Не се хвърляй да сменяваш , без да си видял точно от къде идва теча ...
Искам да добавя, че е възможно теча да е пак от гумената гарнитурка , но тази , която е м/у блока и главата , която се пада точно с/уположно на номер 17 ... Ако тече от там ще трябва или да се примириш с това , че тече, или да отваряш главата , понеже другата гумена гарнитурка не може да се смени без да се свали главата ... По мои наблюдения , когато дойде време да се смени номер 17 , обикновено едновременно или малко след това се налага смяна й на другата малка гумена гарнитурка , която е м/у блока и главата ...
- georgi9909
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 211
- Регистриран на: 19.09.2010
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: BMW 316i
- Мечтае да кара: Camaro RS/SS 1968
Re: Гарнитура на ангренажна кутия
Колега metodi80 благодаря за изчерпателния отговор





11 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани