Термостат?
Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори
9 мнения
• Страница 1 от 1
- FaceOff
- ентусиаст
-
- Мнения: 1255
- Регистриран на: 7.09.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Мечтае да кара: колело
Термостат?
Здравейте колеги, последните два дни, вчера и онзи ден забелязах, че термостата ми не отваря, вярно, че беше между -5 и -15 градуса, но и двата дни минах по около 60-70 км в София, и термостата така и не отвори, което ще рече, че температурата не е достигнала 91 градуса (мисля, че на толкова е термостата), а и стрелката не мина средата та да прегрее..та не мисля, че е блокирал термостата, а просто не е достигнал до тази темперарура антифриза. Питам, защото колкото и да е било студено, след най-много 20-30 км (по лични наблюдения) би трябвало да отвори термостата, или греша?
- BiTurbo
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1654
- Регистриран на: 7.06.2003
- Местоположение: PB/HD
- Пол: Мъж
- Кара: '04 BMW 330i // '96 BMW 320i
- Мечтае да кара: '96 BMW M3
Re: Термостат?
обратно бе колега 
термостата отваря, когато мотора достигне до оптимална работна температура и "пуска" не само в главата ами и в блока. При тебе най-вероятно е блокирал точно в отворено положение и заради това колата не ти достига оптималната работна температура. Просто го смени

термостата отваря, когато мотора достигне до оптимална работна температура и "пуска" не само в главата ами и в блока. При тебе най-вероятно е блокирал точно в отворено положение и заради това колата не ти достига оптималната работна температура. Просто го смени

- FaceOff
- ентусиаст
-
- Мнения: 1255
- Регистриран на: 7.09.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Мечтае да кара: колело
Re: Термостат?
Точно не отваря втория кръг колега, т.е. не отваря термостата (вторият кръг е студен), а пък ако е блокирал в затворено положение сигурно ще прегрее, или може би не е прегряла точно заради студът..
- joreto_88
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 416
- Регистриран на: 12.07.2006
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: '01 E46 318Ci
Re: Термостат?
kokobm написа:Точно не отваря втория кръг колега, т.е. не отваря термостата (вторият кръг е студен), а пък ако е блокирал в затворено положение сигурно ще прегрее, или може би не е прегряла точно заради студът..
Тези 2-те са едно и също нещо. Ако е блокирал на затворено - прегрява, ако е блокирал на отворено - неможе да загрее. Моя беше на някакво средно положение. При +9 градуса колата ми загряваше на място за 30мин, след като го смених, онзи ден я отворих, запалих я и докато изчистя снега и сваля леда от стъклата (около 15мин при -3 градуса) стрелката беше на 12:00. Смени си термостата колега, за да ти е мирна главата. Колегата laviatan ги дава по 25лв на Whaler, с какъвто излиза колата от завода (поне моя стария беше такъв). Не е и толкова сложно да си го смениш сам, на мен ми отне около 02:00h (става въпрос за М50В20), защото е малко тясничко и се сваля радиатора и виското.
Re: Термостат?
BiTurbo написа:... термостата отваря, когато мотора достигне до оптимална работна температура и "пуска" не само в главата ами и в блока....
Целия двигател (главата и блока) са така наречения първи или малък кръг. Когато термостата е затворен водната помпа върти охладителната течност само в този кръг.
Когато колата загрее (88-92 DegC) термостата се отваря и охладителната течност се завърта и през водния радиатор което на практика е така наречения втори или голям кръг
Когато и циркулацията на охладителната течност през радиатора не е достатъчна да охлажда достатъчно, тогава се включва "виското" и перката на вентилатора почва да прекарва принудително въздух през ламелите на радиатора и да охлажда допълнително
Когато и това не е достатъчно се включва и ел. перката на климатика (на 2 степени)
Ако и това не е достатъчно ..... да не се стига до там
Ако е изправен термостата той трябва да отвори (рано или късно) според околната температура и натоварването на двигателя при 88-92 DegC (за колкото е изчислен)
Не знам как преценяваш, че не е отворил (пробва се по температурата на горния маркуч на радиатора) но ако е така термостата е за смяна
- Laverita
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 197
- Регистриран на: 15.10.2009
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: Самолет и мечтае да кара подводница
Re: Термостат?
Много точно, ясно разбираемо и изчерпателно обяснение на колегата tsb_bg
Браво колега
Браво колега

Re: Термостат?
аз пък от написаното от колегата разбрах че хем е карал доста километри, хем термостата не му е отворил /предполагам че е пипнал мъркуча след термостата и той е бил студен/ хем пък и колата му не е прегряла след толкова километри и не отворил термостат ,та затова му е чудно какво става
- vld
- Старши ентусиаст
-
- Мнения: 12844
- Регистриран на: 10.08.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: F11 535d, E84 2.3d
Re: Термостат?
НИщо му няма
Ако беше блокирал , да е прегряла колата
Ти ако мислиш че се отваря наведнъж целия и ще стане топъл и втория кръг в тези температурни условия - жестоко се лъжеш.
Когато е студено той си отваря по съвсем малко и пуска малко вадоа в големия кръг от едната страна и от другата пък влиза малко студена, после пак си затваря и така се поддържа нормална работна температура
Но в тоя студ навън особенно пък ако се движиш няма как да ти се нагрее долния маркуч, камоли радятора

Ако беше блокирал , да е прегряла колата

Ти ако мислиш че се отваря наведнъж целия и ще стане топъл и втория кръг в тези температурни условия - жестоко се лъжеш.
Когато е студено той си отваря по съвсем малко и пуска малко вадоа в големия кръг от едната страна и от другата пък влиза малко студена, после пак си затваря и така се поддържа нормална работна температура

Но в тоя студ навън особенно пък ако се движиш няма как да ти се нагрее долния маркуч, камоли радятора


- FaceOff
- ентусиаст
-
- Мнения: 1255
- Регистриран на: 7.09.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Мечтае да кара: колело
Re: Термостат?
Благодаря на всички, но БАВАРИЯ и ВЛД мисля, че най-добре са ме разбрали. Приемам за вярно мнението на ВЛД, мерси 

9 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани