за гадното скърцане от волана на е36

3-та серия ('91-'98)

Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3380
Регистриран на: 10.02.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж

Мнение от kdl » 30 Май 2009, 22:37

Moже, това е още една идея, макар че на първо обмисляне ми се вижда по-трудоемка, а аз съм мързелив :) Горният пръстен, с обратната на канала страна, напълно спокойно избутва пръстена без рискове за здравето и шлиците. :)

Евала, за това е форум. Идеята е да споделяме знание и начини за DIY. А не само за "смени маторя". Съгласен съм, че всичко на тоя свят е бизнес, ама...

Относно причината да го напиша. Знам за темата в полезни, но вътре не пише как се връща зегерката на място, което е най-сложното от цялата операция. Също и един колега е писал, че има фабрично недомислие в лагера, което аз не намирам. Нормално е, като един лагер е сух в пластмасов пръстен, да скърца. Аз още зимата го бях смазал, заедно с пръстена на лентовия, но от тогава бавно си ми умира лентовия кабел, докато един ден не умря напълно :)

Та мисълта ми е, по усмотрение на модераторите, от време на време да се копи-пействат мнения от тема в тема, стига да е полезна информацията. И като се слагат таг-ове: "лентов кабел", "лагер" и "волан" например, всяка търсачка ще ги индексира правилно.

А при мен можеше и да стане от първия път, ако не ме беше домързяло да смажа кормилния прът... на втория опит стана директно :)

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1573
Регистриран на: 30.10.2007
Местоположение: Столицата
Пол: Мъж

Мнение от fedoracore » 30 Май 2009, 22:46

абе и да се разшири малко скобата ,няма грижи.
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3876
Регистриран на: 21.05.2008
Местоположение: Враца
Пол: Мъж

Мнение от metodi80 » 30 Май 2009, 23:02

liloff написа:Moже, това е още една идея, макар че на първо обмисляне ми се вижда по-трудоемка, а аз съм мързелив :) Горният пръстен, с обратната на канала страна, напълно спокойно избутва пръстена без рискове за здравето и шлиците. :)

Евала, за това е форум. Идеята е да споделяме знание и начини за DIY. А не само за "смени маторя". Съгласен съм, че всичко на тоя свят е бизнес, ама...

Относно причината да го напиша. Знам за темата в полезни, но вътре не пише как се връща зегерката на място, което е най-сложното от цялата операция. Също и един колега е писал, че има фабрично недомислие в лагера, което аз не намирам. Нормално е, като един лагер е сух в пластмасов пръстен, да скърца. Аз още зимата го бях смазал, заедно с пръстена на лентовия, но от тогава бавно си ми умира лентовия кабел, докато един ден не умря напълно :)

Та мисълта ми е, по усмотрение на модераторите, от време на време да се копи-пействат мнения от тема в тема, стига да е полезна информацията. И като се слагат таг-ове: "лентов кабел", "лагер" и "волан" например, всяка търсачка ще ги индексира правилно.

А при мен можеше и да стане от първия път, ако не ме беше домързяло да смажа кормилния прът... на втория опит стана директно :)


:yes:

Относно "фабричното недомислие " .... аз съм този ,който го е казал :D . Наистина смятам , че не са го доизкосурили , защото са направили "прорез" в самия лагер , уж за да може да си променя вътрешния диаметър и при набиване на самия лагер върху пръта да стяга толкова повече , колкото по навътре се набива в тръбата на кормилната уредба. По този начи , когато лагера е плътно набит в тръбата , вътрешния му пръстен би трябвало да е плътно стегнат около пръта и да е неподвижен спрямо пръта и когато пръта се върти , този вътрешен пръстен да се върти заедно пръта. Тука обаче идва другия проблем , че с течение на времето точно там на мястото дето вътрешния пръстен на лагера контактува със пръта , не винаги има херметична връзка и тогава пръта започва да се върти и да се трие в този вътрешен пръстен и от там идва скърцането . Това го установих , след като монтирах новия лагер при мен и сле като го бях смазал перфектно (въпреки фабричната смазка , го бях омазал от всякъде със смазка) и в крайна сметка пак си скърцаше. Та тогава установих от къде идва това скърцане. Има и нещно друго .... лагера ,който е в основата на кормилната уредба (номер 7) също може да скърца , но понеже е във тръба цялата уредба да се чува сякаш скърца горе при самото кормило , а то да скърца долу от този лагер. Казвам го от опит !

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3380
Регистриран на: 10.02.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж

Мнение от kdl » 30 Май 2009, 23:11

Aaa да :yes:, но.7 на схемата би било изключително гадно да скърца, освен ако не набуташ 20ина гр. масло по тръбата, защотото рано или късно, излишъкът ще се стече до този лагер, а той е един вид бариера и ще се задържи там. ;)
Така че веднъж смазано всичко мъжката отпред, мисля че и проблема със задния е решен, понеже практически за годините на моята, лагерът беше напълно използваем и в отлично състояние... и все пак... Досадна причина да разглобяваме кормилото. Вече каквото и да разглобявам, яко смазвам... Тя хубаво колата е тиха, но като се появи някакво леко досадно "щурче" някъде, направо откачам :)

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3876
Регистриран на: 21.05.2008
Местоположение: Враца
Пол: Мъж

Мнение от metodi80 » 30 Май 2009, 23:18

liloff написа:Aaa да :yes:, но.7 на схемата би било изключително гадно да скърца, освен ако не набуташ 20ина гр. масло по тръбата, защотото рано или късно, излишъкът ще се стече до този лагер, а той е един вид бариера и ще се задържи там. ;)
Така че веднъж смазано всичко мъжката отпред, мисля че и проблема със задния е решен, понеже практически за годините на моята, лагерът беше напълно използваем и в отлично състояние... и все пак... Досадна причина да разглобяваме кормилото. Вече каквото и да разглобявам, яко смазвам... Тя хубаво колата е тиха, но като се появи някакво леко досадно "щурче" някъде, направо откачам :)


Да така е .... опитваме се коли ,които са на годинки да ги направиме да са тихи , но за целта доста трябва да се постараеме! В крайна сметка все по нещо почва да "скрибуца" ....както беше казал един колега - "пускам си музиката и не ми пука " , де да можех и аз така ( в смисъл да не ми пука :D , ама не мога и скръцне ли 'търча" да го правя) . Извинявам се за офтопика.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1573
Регистриран на: 30.10.2007
Местоположение: Столицата
Пол: Мъж

Re: за гадното скърцане от волана на е36

Мнение от fedoracore » 26 Окт 2009, 23:40

имам ли кеш батко - съм като луд с картечница.
винаги се намира кво да се смени с по добро :mhihi:
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 146
Регистриран на: 1.09.2009
Местоположение: Варна - София
Пол: Мъж
Кара: Е39 530i Touring,E36 328i Coupe, X3
Мечтае да кара: E92 GTS

Re: за гадното скърцане от волана на е36

Мнение от Sagat » 08 Дек 2009, 11:29

Това с музиката и за го правя.Дори аз без нея не карам (преди да запаля пускам на макс :kuku: ), но днес реших, че ме боли прекалено главата да я пусна и като пътувах стандартините 30 километра до работа установих,че имам същия проблем (до сега не съм го чувал и защо ли!).Има и други скърцания,но те на са за тази тема :)Така че понякога си спирайте джангъра да се услушвайте какво ви говори колата :)

Предишна

Назад към E36

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook