Въпрос за смяна на гарнитури на м44
Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори
12 мнения
• Страница 1 от 1
- disrespector
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 78
- Регистриран на: 19.12.2008
- Кара: кисели черни купета
Въпрос за смяна на гарнитури на м44
Колеги писна ми от тъпите течове на масло от двигателя ми щото няма гарнитура, която да не тече освен тази на главата и всичко е омазано като за световно се готвя да ги сменям всичките. Понеже явно ще се наложи да свалям и веригата щото и тая между капака на маслената помпа и главата е на това дередже, та искам да питам някой ако е запознат, сменят ли се някакви неща от схемата на снимката http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=11&fg=30
- ясен николов
- ентусиаст
-
- Мнения: 822
- Регистриран на: 18.01.2009
- Местоположение: софия
- Пол: Мъж
- Мечтае да кара: само бмв та
- Детайли за колата: много бърза
- ивчо3
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1939
- Регистриран на: 13.09.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 318is, 1995 м42
Re: Въпрос за смяна на гарнитури на м44
ясен николов написа:колелото за веригата и гарнитури
От приложената схема на реалоем-а нищо не се сменя. Не разбирам от какъв зор ще сваляш веригата, освен ако не е разтегната. Ако имаш в предвид номер 10 на тази схема:
http://bmwfans.info/parts/catalog/E36/C ... ming_case/
трябва да се свали и главата, веригата, както и нова гарнитура за главата. Само от външен оглед не знам как определи, че и тази гарнитура е заминала.
Копирам линк с номерата на гарнитурите и други части, които се сменят. 16DS, 4, 7, 3
http://bmwfans.info/parts/catalog/E36/C ... ng_case-2/
6, 2
http://bmwfans.info/parts/catalog/E36/C ... hermostat/
- disrespector
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 78
- Регистриран на: 19.12.2008
- Кара: кисели черни купета
Re: Въпрос за смяна на гарнитури на м44
да за номер 10 говоря, определих че тече по това, че ясно си личи как от нея започва омасляване на двигателя защото тя е малко по навътре в блок-а и няма как да се сбърка, а относно свалянето на главата не мисля, че си прав защото нито в ръководството на Бентли пише, че тя трябва да се сваля нито от схемите в реал оем изглежда, че има такава необходимост, ама ще знам със сигурност когато го направя. За всеки случай аз отдавна си мисля за една нова глава(от продава за 200лв) щото свестните италианци явно не са сметнали за необходимо да сменят масло и разпределителните валове са целите надрани, а и нема да ти казвам какво и колко изтече от двигателя като я взех и какво е положението с веригата няма да знам докато не разглобя всичко. Може да има износени части и там. За всеки случах ако правя дрифтинг на първа и двигателя е над 6000 оборота, се чува сериозно стържене от веригата, от което възнамерявам да се отърва в най-скоро време.
Последна промяна disrespector на 12 Ное 2009, 12:59, променена общо 1 път
- ивчо3
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1939
- Регистриран на: 13.09.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 318is, 1995 м42
Re: Въпрос за смяна на гарнитури на м44
Главата ляга плътно върху тази гарнитура, така че няма как да не я свалиш. А омасляването най-вероятно е от другата гарнитура, между горния и долен преден капак, в краищата, които се допират до касетата на маслената помпа. Маслото подлизва точно оттам и създава впечатление, че теча е от другата гарнитура. Това е недостатъка на М42-44, когато гумената гарнитура се вкорави от топло-студено, става твърда като пластмаса и се свива в краищата, които само се допират, но не уплътняват. В ръководството на Бентли, изрично е упоменато, че преди монтажа да гарнитурата между предните капаци, се капва по една капка термо и масленоустойчив силикон в самите краища. Не го ли направиш, ще тече повече с новата гарнитура, отколкото със старата. Също така преди да завиеш болтовете на горния преден капак с лост вкаран във вдлъбнатината на разпределителните валове се натиска силно надолу и тогава се завиват.
- disrespector
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 78
- Регистриран на: 19.12.2008
- Кара: кисели черни купета
Re: Въпрос за смяна на гарнитури на м44
Ок, ще взема тези неща в предвид и ще проверя пак, възможно ли е омасляването да е от друго място, трябва да погледна, за силикона съм съгласен, ще преценя дали може да стане без сваляне на главата и ако неможе няма да се занимавам, а ти това правил ли си го
- ивчо3
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1939
- Регистриран на: 13.09.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 318is, 1995 м42
Re: Въпрос за смяна на гарнитури на м44
По това, което пишеш разбирам, че не си разглобявал такъв двигател и ще ти кажа че в голям филм ще се вкараш, не желая да охладя ентусиазма ти, има някои тънкости. Преди всичко ако искаш да смениш и гарнитурата на картера, трябва да разполагаш с подемник и стойка за да се повдигне двигателя. Другите гарнитури може да се сменят и без да разполагаш с подемник или канал но е ужасно трудно. Първо, за да свалиш долния преден капак, имай в предвид че той влиза в две центриращи втулки и не може да се извади без да се свали държача на компресора на климатика. Компресорът само се освобождава от държача и без подходящи инструменти ще ти отнеме повече от час да развиеш трите болта с шестограм, които са поставени на възможно най-шибаното място. Отделно единият от тях в горната страна като пробваш да го развиеш, опира в тръбата на компресора и има чалъм. Държачът е закрепен с три болта, от които що годе лесен достъп имаш до един от тях, в задния долен край. Другите два не можеш дори с пръсти да ги напипаш, като горния е по-малкото зло. За да достигнеш долния, трябва да бръкнеш между стабилизиращата щанга, гредата и отчасти кормилната рейка, като разстоянието е не повече от 1.5-2 сантиметра. И други неща има, за които сега не се сещам, но изобщо не е толкова просто, колкото изглежда. Успех.
- disrespector
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 78
- Регистриран на: 19.12.2008
- Кара: кисели черни купета
Re: Въпрос за смяна на гарнитури на м44
мерси колега, да ти кажа не такъв ами никакъв двигател не съм разглобявал ама ще се оправя без проблем, споко не ми охлаждаш ентусиазма. За съжаление не е само компресора на климатика, дето се сваля трудно а има 100 други работи. Много добре знам и процедурата по смяна на гарнитура на картера ама това ми изглежда като детска игра, в сравнение с подмяна на заден семеринг на коляновия вал, който в моя случай тече като чешма. Все от някъде трябва да се почне. А и тези течове останха единствените ми нерешени проблеми и искам да ги отстраня на всяка цена. М44 не ми се струва никак лош двигател макар че не го харесват заради алуминиевия блок, вдига 210, с пиниз върти гуми и на втора, а разхода ми е повече от доволен. За всеки случай ми е писнало от майстори експерти, нямам вече доверие на никой да пипа. Откакто е в мой ръце това бмв не е влизало в сервиз, не смятам и да влиза.
- ясен николов
- ентусиаст
-
- Мнения: 822
- Регистриран на: 18.01.2009
- Местоположение: софия
- Пол: Мъж
- Мечтае да кара: само бмв та
- Детайли за колата: много бърза
Re: Въпрос за смяна на гарнитури на м44
то като гледам тече от всякаде
вади мотора и сменяи всяка гумичка и гарнитурка и си ти 


- Eddiy
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 138
- Регистриран на: 20.03.2007
- Местоположение: Sofia
- Кара: Е36 M3
- Мечтае да кара: E36 m3 turbo :)
Re: Въпрос за смяна на гарнитури на м44
ясен николов написа:то като гледам тече от всякадевади мотора и сменяи всяка гумичка и гарнитурка и си ти
Колегата Ясен наистина ги разбиа тия неща бих му се доверил


- ясен николов
- ентусиаст
-
- Мнения: 822
- Регистриран на: 18.01.2009
- Местоположение: софия
- Пол: Мъж
- Мечтае да кара: само бмв та
- Детайли за колата: много бърза
- metodi80
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3876
- Регистриран на: 21.05.2008
- Местоположение: Враца
- Пол: Мъж
Re: Въпрос за смяна на гарнитури на м44
Колега , наистина е филм , това което искаш да направиш и наситина има много тънкости , които се трупат само с практика и опит. Колегата ивчо3 ти е подал много важни "жокери" ..... Аз например първия път , когато свалях горния капак на ангренажната верига останах доста учуден ,като монтирах новата гарнигура м/у долния и горния капак и видях , че горния капак се повдигна близо 1 мм по на горе и сърчеше от главата (което пък означаваше , че капака на двигателя няма да легне нормално в/у главата ...). Тогава възникнаха сума въпроси от сорта - да натискам ли капака , така че да се изравни с главата ... , ако го натисна , дали пък няма да спелскам новата гарнитура ..., какво ще стане ако не натисна капака ... ,как ще легне капака на двигателя ако капака на ангренажната верига стърчи ... и т.н. и т.н. Та първо реших , че просто ще натисна с ръка колкото имам сила и ще стегна няколко болта ...да , ама не .. .много е трудно това да стане само с натискане с ръка ... Резулатата беше плачевен , та тогава реших , че ще монтирам капака на двигателя без гарнитура и ще притегна , така че да избута на долу горния капак на ангренажната верига , докато се изравни правилно с главата .... Разказвам ти ги тези неща , понеже това за капака на ангренажната верига е нищо работа и ако знаеш какво правиш трябва да ти отнеме не повече от 20-30 мин ,в сравнение примерно с други манипулации свързани със смяната на гарнитурата на картера например , които отнемат доста повече време и ако нямаш условия , то ще ти е доста трудно .... Но щом имаш желание действай , пък ще се похвалиш .... В крайна сметка , ако наиситна имаш толкова много течове , колегата Ясен ти е казал - сваляй двигателя , така ще е по лесно ...
Успех ...!
Успех ...!
12 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани