След смяна на термостат
Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори
15 мнения
• Страница 1 от 1
След смяна на термостат
Здравейте колеги,
след смяната на термостата вчера (318и, М43) имам някои съмнения.
Така колата си загрява до средата бързо и не мърда оттам, обаче нормално ли е , малкия кръг(горния маркуч) да е много топъл, а долния да е студен и след известно време хладък (големия кръг, долния маркуч който води към радиатора) ?
Когато се развърти тапата за обездъздушаване оттам не излиза антифриз, иначе парно си има.
след смяната на термостата вчера (318и, М43) имам някои съмнения.
Така колата си загрява до средата бързо и не мърда оттам, обаче нормално ли е , малкия кръг(горния маркуч) да е много топъл, а долния да е студен и след известно време хладък (големия кръг, долния маркуч който води към радиатора) ?
Когато се развърти тапата за обездъздушаване оттам не излиза антифриз, иначе парно си има.
- metodi80
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3876
- Регистриран на: 21.05.2008
- Местоположение: Враца
- Пол: Мъж
Re: След смяна на термостат
Amorphis написа:Здравейте колеги,
след смяната на термостата вчера (318и, М43) имам някои съмнения.
Така колата си загрява до средата бързо и не мърда оттам, обаче нормално ли е , малкия кръг(горния маркуч) да е много топъл, а долния да е студен и след известно време хладък (големия кръг, долния маркуч който води към радиатора) ?
Когато се развърти тапата за обездъздушаване оттам не излиза антифриз, иначе парно си има.
Изобщо не е нормално ... !!!
Значи отвиваш капачката на радиатора, палиш колата , пускаш парното да духа топло и почваш да духаш със уста на отвора на преливника , за да създадеш налягане ....най -вероятно има въздушна възглавница и не може да се "отпуши " сама системата , а трябва леко да и помогнеш. И при мен беше точно така , когато смених термостата -горния маркуч нагря страшно много , а долния си беше студен ... Моя съвет е да не караш така колата , докато не оправиш проблема !!! Ако всичко е нормално , след като стрелката стигне средата , около 3-4 мин след това (най -много 5-6) , долния маркуч трябва да започне леко да нагрява и постепенно да става горещ ....
Re: След смяна на термостат
А с пробката за обезвъздушаване мога ли да го направя това и как.
Специални благодарности на колегата Методи80 , вече няколко пъти ми помага с неговите отговори, много ти благодаря колега!
Специални благодарности на колегата Методи80 , вече няколко пъти ми помага с неговите отговори, много ти благодаря колега!

- metodi80
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3876
- Регистриран на: 21.05.2008
- Местоположение: Враца
- Пол: Мъж
Re: След смяна на термостат
Amorphis написа:А с пробката за обезвъздушаване мога ли да го направя това и как.
Специални благодарности на колегата Методи80 , вече няколко пъти ми помага с неговите отговори, много ти благодаря колега!
Не те разбрах колега , какво имаш предвид за пробката на обезвъздушаване ...?
Re: След смяна на термостат
Ами ако има въздух в системата да изчакам 90 гр. и на запален двигател да отворя пробката за обезвъздушване и да подавам леко газ докато не започне да излиза само антифриз и без да спирам подаването на газта да завия пробката.
- metodi80
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3876
- Регистриран на: 21.05.2008
- Местоположение: Враца
- Пол: Мъж
Re: След смяна на термостат
Amorphis написа:Ами ако има въздух в системата да изчакам 90 гр. и на запален двигател да отворя пробката за обезвъздушване и да подавам леко газ докато не започне да излиза само антифриз и без да спирам подаването на газта да завия пробката.
Значи то така се прави по принцип , ама не е нормално да отвиеш пробката и да няма никаква течност (както ти казваш , че се случва при теб). Ти казваш , че долния маркуч не ти загрява .... а това не е добре... за това ти казвам , да духнеш с уста , за да изкараш колкото се може повече въздух , преди двигателя да е загрял и да долееш малко антифриз като слегне нивото на антрифриза ( а то със сигурност ще слегне ...от опит ти казвам .. Значи нека да обобощя какво точно трябва да направиш :
1. Палиш колата , пускаш да духа парното
2.Отвиваш капачката на радиатора и пробката за обезвъздушаване и почваш да духаш с уста (леко , че ако духаш много силно антифриза ще почне да излиза през пробката за обезвъздушаване

След това процедурата е "стандартна" - по нататък "стандартната" процедура съм я описал подробно в една тема , но не мога сега да я намеря (не помня как беше озаглавена...

Re: След смяна на термостат
Напълни антифриз до капачката и я завии, остави колата да загрее като хората и направи 2-3 ръна по улиците и ще се отвари и ще си се обезвъздуши, после само долей ако има нужда.
- cucko
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1688
- Регистриран на: 19.02.2008
- Местоположение: Павликени
- Пол: Мъж
- Кара: E39 530d touring
Re: След смяна на термостат
Напротив...недей я пълни до горе....а просто 2-3 см под улея на пробката....затваряш капачката палиш и даваш междинна газ...и ще видиш нивото как "хлътва" надолу...загасяш отваряш и пак повтаряш същата процедура докато спре да "хлътва".Накрая правиш само едно....пускаш парното на максимум и отвиваш пробката да излезе антифриз и си ти! 

- ~Мишо~
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3150
- Регистриран на: 7.05.2007
- Местоположение: около ЛЮБИМА и Е36
- Пол: Мъж
- Кара: видимо доволен
- Мечтае да кара: само за удоволствие...
- Детайли за колата: E36 318i - Вярната!
E30 316i - Непокорната
ML 400 CDI - Мецанко
Re: След смяна на термостат
Към написаното от колегите ще добавя че на това време навън ще е нужно доста да поработи колата за да ти загрее и долния маркуч,когато стрелката е на средата температурата трябва да е около 85 градуса,термостата на М43 е на 95 градуса и ако не поработи още след достигане на средата реално няма да е отворил и съответно маркуча ще е напълно студен.
- Вот такая жизнь, эх, несправедливая!... Я вам обещаю, проживу её красиво я!
Чукане в рейката - отстраняване
Семерина на коляновия вал (предна) - подмяна
Отстраняване теч на масло от филтърната кутия + смяна лагери на генератор
Стартер М43 малко снимки как излиза на светло...
Резервоар и бензиномери - общо устройство
Чукане в рейката - отстраняване
Семерина на коляновия вал (предна) - подмяна
Отстраняване теч на масло от филтърната кутия + смяна лагери на генератор
Стартер М43 малко снимки как излиза на светло...
Резервоар и бензиномери - общо устройство
Re: След смяна на термостат
Направих както каза колегата Методи80 и долния маркуч също загря, горния е много топъл , не се бара
, долния е доста топъл също но не колкото този от разширителния съд(малкия кръг) .
Долях малко антифризче и сега е нормално.
Искам да Ви попитам колко след като отвори термостата трябва да се пусне перката , т.е. да зацепи виското?
Иначе парно си имам , стрелката не е мръднала от средата, трябва ли да се притеснявам за нещо

Долях малко антифризче и сега е нормално.
Искам да Ви попитам колко след като отвори термостата трябва да се пусне перката , т.е. да зацепи виското?
Иначе парно си имам , стрелката не е мръднала от средата, трябва ли да се притеснявам за нещо

Re: След смяна на термостат
Ако е объзвъдушена , това значи ли че на празен ход от тапичката за обезв. трябва да излиза антифриз, иначе парно си имам, стрелката не мърда от средата.
- Hristo
- ентусиаст
-
- Мнения: 1135
- Регистриран на: 30.04.2004
- Местоположение: Габрово
- Пол: Мъж
- Кара: Е36 320i и E39 535i без ваноси
- Мечтае да кара: М5
- Детайли за колата: много синя и много черна
Re: След смяна на термостат
В някои случаи на празен ход като отвиеш винта за обезвъздушаване, без да подаваш газ, ти се струва, че не излиза течност, но всъщност илиза, но се стича под черната обшивка на казанчето и прокапва долу под радиатора. Затова съчетай отвиването с подаване на газ и се огледай хубаво дали е излязла течност.
- metodi80
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3876
- Регистриран на: 21.05.2008
- Местоположение: Враца
- Пол: Мъж
Re: След смяна на термостат
Amorphis написа:Направих както каза колегата Методи80 и долния маркуч също загря, горния е много топъл , не се бара, долния е доста топъл също но не колкото този от разширителния съд(малкия кръг) .
Долях малко антифризче и сега е нормално.
Искам да Ви попитам колко след като отвори термостата трябва да се пусне перката , т.е. да зацепи виското?
Иначе парно си имам , стрелката не е мръднала от средата, трябва ли да се притеснявам за нещо
Готов си , карай и не се притеснявай ...

Re: След смяна на термостат
Благодаря на всичките колеги за оказаната помощ
Иначе виско перката кога трябва да зацепи , да се "включи"...

Иначе виско перката кога трябва да зацепи , да се "включи"...
15 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани