След смяна на термостат

3-та серия ('91-'98)

Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 246
Регистриран на: 1.01.2008
Кара: E60 525dA

След смяна на термостат

Мнение от Amorphis » 18 Окт 2009, 12:35

Здравейте колеги,
след смяната на термостата вчера (318и, М43) имам някои съмнения.
Така колата си загрява до средата бързо и не мърда оттам, обаче нормално ли е , малкия кръг(горния маркуч) да е много топъл, а долния да е студен и след известно време хладък (големия кръг, долния маркуч който води към радиатора) ?
Когато се развърти тапата за обездъздушаване оттам не излиза антифриз, иначе парно си има.
E36 325TD
E36 M3 Evo
E39 525TDSt
E39 525TDStA
сега
E36 318i
Е60 525dA Sedan
E53 X5 3.0d SportPack

Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3876
Регистриран на: 21.05.2008
Местоположение: Враца
Пол: Мъж

Re: След смяна на термостат

Мнение от metodi80 » 18 Окт 2009, 12:56

Amorphis написа:Здравейте колеги,
след смяната на термостата вчера (318и, М43) имам някои съмнения.
Така колата си загрява до средата бързо и не мърда оттам, обаче нормално ли е , малкия кръг(горния маркуч) да е много топъл, а долния да е студен и след известно време хладък (големия кръг, долния маркуч който води към радиатора) ?
Когато се развърти тапата за обездъздушаване оттам не излиза антифриз, иначе парно си има.


Изобщо не е нормално ... !!!
Значи отвиваш капачката на радиатора, палиш колата , пускаш парното да духа топло и почваш да духаш със уста на отвора на преливника , за да създадеш налягане ....най -вероятно има въздушна възглавница и не може да се "отпуши " сама системата , а трябва леко да и помогнеш. И при мен беше точно така , когато смених термостата -горния маркуч нагря страшно много , а долния си беше студен ... Моя съвет е да не караш така колата , докато не оправиш проблема !!! Ако всичко е нормално , след като стрелката стигне средата , около 3-4 мин след това (най -много 5-6) , долния маркуч трябва да започне леко да нагрява и постепенно да става горещ ....

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 246
Регистриран на: 1.01.2008
Кара: E60 525dA

Re: След смяна на термостат

Мнение от Amorphis » 18 Окт 2009, 13:02

А с пробката за обезвъздушаване мога ли да го направя това и как.
Специални благодарности на колегата Методи80 , вече няколко пъти ми помага с неговите отговори, много ти благодаря колега! :yes:
E36 325TD
E36 M3 Evo
E39 525TDSt
E39 525TDStA
сега
E36 318i
Е60 525dA Sedan
E53 X5 3.0d SportPack

Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3876
Регистриран на: 21.05.2008
Местоположение: Враца
Пол: Мъж

Re: След смяна на термостат

Мнение от metodi80 » 18 Окт 2009, 13:04

Amorphis написа:А с пробката за обезвъздушаване мога ли да го направя това и как.
Специални благодарности на колегата Методи80 , вече няколко пъти ми помага с неговите отговори, много ти благодаря колега! :yes:


Не те разбрах колега , какво имаш предвид за пробката на обезвъздушаване ...?

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 246
Регистриран на: 1.01.2008
Кара: E60 525dA

Re: След смяна на термостат

Мнение от Amorphis » 18 Окт 2009, 13:07

Ами ако има въздух в системата да изчакам 90 гр. и на запален двигател да отворя пробката за обезвъздушване и да подавам леко газ докато не започне да излиза само антифриз и без да спирам подаването на газта да завия пробката.
E36 325TD
E36 M3 Evo
E39 525TDSt
E39 525TDStA
сега
E36 318i
Е60 525dA Sedan
E53 X5 3.0d SportPack

Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3876
Регистриран на: 21.05.2008
Местоположение: Враца
Пол: Мъж

Re: След смяна на термостат

Мнение от metodi80 » 18 Окт 2009, 13:25

Amorphis написа:Ами ако има въздух в системата да изчакам 90 гр. и на запален двигател да отворя пробката за обезвъздушване и да подавам леко газ докато не започне да излиза само антифриз и без да спирам подаването на газта да завия пробката.


Значи то така се прави по принцип , ама не е нормално да отвиеш пробката и да няма никаква течност (както ти казваш , че се случва при теб). Ти казваш , че долния маркуч не ти загрява .... а това не е добре... за това ти казвам , да духнеш с уста , за да изкараш колкото се може повече въздух , преди двигателя да е загрял и да долееш малко антифриз като слегне нивото на антрифриза ( а то със сигурност ще слегне ...от опит ти казвам .. Значи нека да обобощя какво точно трябва да направиш :
1. Палиш колата , пускаш да духа парното
2.Отвиваш капачката на радиатора и пробката за обезвъздушаване и почваш да духаш с уста (леко , че ако духаш много силно антифриза ще почне да излиза през пробката за обезвъздушаване :mhihi: )
След това процедурата е "стандартна" - по нататък "стандартната" процедура съм я описал подробно в една тема , но не мога сега да я намеря (не помня как беше озаглавена... :confused: ). Ако не можеш да се оправиш пиши на ЛС ... ще ти обясня стъпка по стъкпа какво точно да направиш ... Но пак ти казвам, не карай така колата , че може да стане лошо ..(проблема не е сериозен , но изисква известно внимание ...)

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 246
Регистриран на: 1.01.2008
Кара: E60 525dA

Re: След смяна на термостат

Мнение от Amorphis » 18 Окт 2009, 13:27

Отивам и ще пиша :mhihi:
E36 325TD
E36 M3 Evo
E39 525TDSt
E39 525TDStA
сега
E36 318i
Е60 525dA Sedan
E53 X5 3.0d SportPack

Изображение


Аватар
Мнения: 7702
Регистриран на: 25.12.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: със спомени

Re: След смяна на термостат

Мнение от sonny » 18 Окт 2009, 14:38

Напълни антифриз до капачката и я завии, остави колата да загрее като хората и направи 2-3 ръна по улиците и ще се отвари и ще си се обезвъздуши, после само долей ако има нужда.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1688
Регистриран на: 19.02.2008
Местоположение: Павликени
Пол: Мъж
Кара: E39 530d touring

Re: След смяна на термостат

Мнение от cucko » 18 Окт 2009, 14:59

Напротив...недей я пълни до горе....а просто 2-3 см под улея на пробката....затваряш капачката палиш и даваш междинна газ...и ще видиш нивото как "хлътва" надолу...загасяш отваряш и пак повтаряш същата процедура докато спре да "хлътва".Накрая правиш само едно....пускаш парното на максимум и отвиваш пробката да излезе антифриз и си ти! ;)

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3150
Регистриран на: 7.05.2007
Местоположение: около ЛЮБИМА и Е36
Пол: Мъж
Кара: видимо доволен
Мечтае да кара: само за удоволствие...
Детайли за колата: E36 318i - Вярната!
E30 316i - Непокорната
ML 400 CDI - Мецанко

Re: След смяна на термостат

Мнение от ~Мишо~ » 18 Окт 2009, 15:07

Към написаното от колегите ще добавя че на това време навън ще е нужно доста да поработи колата за да ти загрее и долния маркуч,когато стрелката е на средата температурата трябва да е около 85 градуса,термостата на М43 е на 95 градуса и ако не поработи още след достигане на средата реално няма да е отворил и съответно маркуча ще е напълно студен.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 246
Регистриран на: 1.01.2008
Кара: E60 525dA

Re: След смяна на термостат

Мнение от Amorphis » 18 Окт 2009, 16:56

Направих както каза колегата Методи80 и долния маркуч също загря, горния е много топъл , не се бара :mhihi: , долния е доста топъл също но не колкото този от разширителния съд(малкия кръг) .

Долях малко антифризче и сега е нормално.
Искам да Ви попитам колко след като отвори термостата трябва да се пусне перката , т.е. да зацепи виското?

Иначе парно си имам , стрелката не е мръднала от средата, трябва ли да се притеснявам за нещо :mhihi:
E36 325TD
E36 M3 Evo
E39 525TDSt
E39 525TDStA
сега
E36 318i
Е60 525dA Sedan
E53 X5 3.0d SportPack

Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 246
Регистриран на: 1.01.2008
Кара: E60 525dA

Re: След смяна на термостат

Мнение от Amorphis » 18 Окт 2009, 18:39

Ако е объзвъдушена , това значи ли че на празен ход от тапичката за обезв. трябва да излиза антифриз, иначе парно си имам, стрелката не мърда от средата.
E36 325TD
E36 M3 Evo
E39 525TDSt
E39 525TDStA
сега
E36 318i
Е60 525dA Sedan
E53 X5 3.0d SportPack

Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1135
Регистриран на: 30.04.2004
Местоположение: Габрово
Пол: Мъж
Кара: Е36 320i и E39 535i без ваноси
Мечтае да кара: М5
Детайли за колата: много синя и много черна

Re: След смяна на термостат

Мнение от Hristo » 18 Окт 2009, 21:37

В някои случаи на празен ход като отвиеш винта за обезвъздушаване, без да подаваш газ, ти се струва, че не излиза течност, но всъщност илиза, но се стича под черната обшивка на казанчето и прокапва долу под радиатора. Затова съчетай отвиването с подаване на газ и се огледай хубаво дали е излязла течност.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3876
Регистриран на: 21.05.2008
Местоположение: Враца
Пол: Мъж

Re: След смяна на термостат

Мнение от metodi80 » 18 Окт 2009, 21:42

Amorphis написа:Направих както каза колегата Методи80 и долния маркуч също загря, горния е много топъл , не се бара :mhihi: , долния е доста топъл също но не колкото този от разширителния съд(малкия кръг) .

Долях малко антифризче и сега е нормално.
Искам да Ви попитам колко след като отвори термостата трябва да се пусне перката , т.е. да зацепи виското?

Иначе парно си имам , стрелката не е мръднала от средата, трябва ли да се притеснявам за нещо :mhihi:


Готов си , карай и не се притеснявай ... :D ! Щом долния маркуч е загрял , кръга е отворил ... Надявам се си обезвъздушил след това ... пробката за обезвъздушаване се отвива малко след като долния маркуч загрее "прилично" (демек кръга се е отворил и трябва да се изкара само въздуха), когато долния маркуч загрее , подава се газчица до към 2000-3000 об /мин , отвиваш пробката (но не напълно) изчакваш да поизкара малко антифриз от там и въздуха с него (изчаква се около 5-6 скеунди) и след това пробката се завиви и си готов .... Ако това си го направил , само долей утре течност ако има нужда в преливника и край !

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 246
Регистриран на: 1.01.2008
Кара: E60 525dA

Re: След смяна на термостат

Мнение от Amorphis » 19 Окт 2009, 13:41

Благодаря на всичките колеги за оказаната помощ :driving:
Иначе виско перката кога трябва да зацепи , да се "включи"...
E36 325TD
E36 M3 Evo
E39 525TDSt
E39 525TDStA
сега
E36 318i
Е60 525dA Sedan
E53 X5 3.0d SportPack

Изображение

Назад към E36

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook