М40 - ускорението не е плавно, а на периоди ?

3-та серия ('91-'98)

Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 625
Регистриран на: 21.02.2007
Кара: М40, 1.6

М40 - ускорението не е плавно, а на периоди ?

Мнение от Chapai » 13 Окт 2009, 12:11

Без забележки съм към М40 , но ми е интересна следното му поведение: При ускорение като задържа педала на газта на 80 % примерно, ускорението не е плавно, а на периоди. Крайният резултат е добър, но защо е това поведение ?
Едно е да се държи като отегчена съпруга, друго си е като ококорена комшийка.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1361
Регистриран на: 13.06.2009
Пол: Мъж
Мечтае да кара: E38
Детайли за колата: Седан , 1993 , 1.6 I , М40

Re: М40 - ускорението не е плавно, а на периоди ?

Мнение от jakson » 13 Окт 2009, 16:22

колега и аз съм с м40 1.6 . работата е същата . задържам газта на 1но ниво и ускорява на етапи . не е равномерно . ускорява като влак :D

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 562
Регистриран на: 27.11.2008
Местоположение: Silistra
Пол: Мъж

Re: М40 - ускорението не е плавно, а на периоди ?

Мнение от Makarov 2 » 13 Окт 2009, 17:25

Аз съм с М52б20 ванос и моята така---съжелявам,че така се намесих!!!

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 539
Регистриран на: 26.07.2008
Местоположение: Ст.Загора
Пол: Мъж

Re: М40 - ускорението не е плавно, а на периоди ?

Мнение от dangerous » 13 Окт 2009, 19:43

предполагам щото на въртящия момент и на конете им е най-хубаво на около 4000 об/мин. и за това колкото повече се доближава към тях толкова по стресната става :mrgreen:
Колко BMW-та изпих в тея кръчми!!!

-Колко "Nm" налягане са нужни за стягането на болтовете на капака за винтилите?

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1939
Регистриран на: 13.09.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 318is, 1995 м42

Re: М40 - ускорението не е плавно, а на периоди ?

Мнение от ивчо3 » 14 Окт 2009, 12:39

Chapai написа:Без забележки съм към М40 , но ми е интересна следното му поведение: При ускорение като задържа педала на газта на 80 % примерно, ускорението не е плавно, а на периоди. Крайният резултат е добър, но защо е това поведение ?

Така е защото няма синхронизация между положението на дроселовата клапа (TPS-а на 80% натиснат педал на газта и задържане в това положение) и отместването клапата на дебитомера. Примерно караш с 40 км/час на трета предавка и около 1800 оборота, натискаш педала на газта до към 80% и задържаш в това положение, оборотите плавно нарастват, но и клапата на дебитомера също плавно се отмества от все по-голямата въздушна струя, до като показанията от TPS-а са едни и същи. Плавното ускорение е примерно до 4000-4500 оборота или казано по друг начин до максималния въртящ момент. Над тези обороти за развъртането на коляновия вал не е необходим голям въртящ момент и автомобила започва по-бързо да ускорява. Мине ли 4800 оборота се отваря късия път на смукателите и има леко предърпване от допълнителната мощност. По-нататък автомобила силно забавя ускорението си и задържа на определени обороти, защото дросела не е отворен достатъчно и има по-голямо подналягане, както и от показанията на TPS-а и дебитомера, които се изравняват и се явяват константа.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3150
Регистриран на: 7.05.2007
Местоположение: около ЛЮБИМА и Е36
Пол: Мъж
Кара: видимо доволен
Мечтае да кара: само за удоволствие...
Детайли за колата: E36 318i - Вярната!
E30 316i - Непокорната
ML 400 CDI - Мецанко

Re: М40 - ускорението не е плавно, а на периоди ?

Мнение от ~Мишо~ » 14 Окт 2009, 13:13

Къде го видя тоя къс път на смукателите дето се отваря на М40 не разбарах...
Струва ми се че това е твоя теория,нямам опит с М40 но мога да кажа че на М43 не съм забелязвал тоя ефект,въпреки че има DISA :dunno:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1939
Регистриран на: 13.09.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 318is, 1995 м42

Re: М40 - ускорението не е плавно, а на периоди ?

Мнение от ивчо3 » 14 Окт 2009, 16:02

~Мишо~ написа:Къде го видя тоя къс път на смукателите дето се отваря на М40 не разбарах...
Струва ми се че това е твоя теория,нямам опит с М40 но мога да кажа че на М43 не съм забелязвал тоя ефект,въпреки че има DISA :dunno:

Прав си, на м40 няма disa, не прочетох в заглавието за какъв мотор става въпрос, но и без тази клапа, пак ще има променливо ускорение. А този ефект не винаги го има, забелязал съм когато зареждам бензин 95 или калпав 100 октанов, почти не се усеща. Нека и други, които имат м42-43 да си кажат мнението. Моя теория е, разбира се, това никъде не го пише. По книгите има информация само за устройството на инжекционните и запалителни системи. Общо взето за мотроник е така: Запалителна система- тя е параметрична, всеки режим от работата на двигателя се определя на базата на многобройни стендови изпитания и се залага като параметри в чипа на компютъра. Режимите са: празен ход, принудителен празен ход, средно натоварване и пълно натоварване, като датчиците които определят това са TPS (throttle position sensor motronic 1.7.), TPS (throttle position switch motronik 1.3), датчик за оборотите, датчик на коляновия вал (демпферната шайба), датчик на разпределителния вал (при мотроник 1.3 няма такъв), knock sensor, датчик за температурата на входящия въздух, датчик за температурата на охлаждащата течност, датчик за налягане на маслото. Залагане на параметри за празен ход 800 +- 50 оборота, като първичната информация е от TPS-а- затворен дросел и обороти на коляновия вал от датчика за оборотите. Вторична информация- датчик за температурата на въздуха и охлаждащата течност (има голямо значение с оглед бързото загряване и предотвратяване на гаснене на студен двигател, както и предотвратяване на задавяне на загрял). Стабилните обороти на празен ход се поддържат от стъпковия мотор, който отваря и затваря байпасния (заобикалящ дроселовата клапа) канал, като по този начин регулира въздушната струя без промяна положението на дросела и отмества клапата на дебитомера- да се впръска повече, или по-малко гориво. Параметри за принудителен празен ход: Всичко както е за празен ход, с изключение на оборотите на коляновия вал, които на загрял двигател са над 1200. В този режим спира впръскането на бензина. На студен и загряващ двигател този режим се възприема като режим за празен ход. Параметри за средно и пълно натоварване: Отместването на дросела определя натоварването на двигателя (при мотроник 1.3 няма частично и пълно натоварване, суичъра има само две положения- празен ход и натоварване, мотроник 1.7 e с потенциометър и има плавно изменение на показанията). Предварението на запалването е заложено в параметрите и съобразено с октановото число, както и с натоварването на двигателя. Когато се използва нискооктанов бензин, нок сензорите улавят почукванията в цилиндрите и софтуера автоматично намалява ъгъла на предварение. Количеството на впръскания бензин се определя от дебитомера (количество въздух), температурни датчици и натоварване на двигателя (положение на дросела). Първичната информация за момента на запалване се подава от датчика на разпределителния вал, който отчита такт сгъстяване на първи цилиндър. Реда на работа на останалите цилиндри се калкулира от софтуера. Вторичната информация за предварение на запалването е както писах заложена в параметрите. Карал съм Деу Ланос, двигател на Дженерал Моторс, които има само датчик за положение на дроселовата клапа и няма дебитомер или подобно устройство за отчитане на въздуха. Тази кола след натискане падала на газта докрай се спъваше, а набираше когато отпусна леко. Компютъра отчита само положението на дросела и оттам си прави сметка колко бензин да се впръска, но в ниските и средни обороти при натиснат докрай педал на газта влиза по-малко количество въздух, което няма как да се определи, двигателя започва да се дави и влошава ускорението. Тази неточност при бензиновите двигатели на БМВ се коригира с устройство за отчитане на въздуха и заедно с датчика за положение на дросела се определя точното количество на впръскания бензин. За сега толкова, утре може да напиша нещо и за датчика на коляновия вал.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 431
Регистриран на: 11.11.2008
Кара: е36 320

Re: М40 - ускорението не е плавно, а на периоди ?

Мнение от kiro_320 » 14 Окт 2009, 19:09

Аз леко в страни от темата да спомена, вчера в дъжда си карам нормално с 50 на 3-та... и по едно време фаровете изчезнаха, таблото почти угасна, чистачките взеха да "умират", колата взе да придърпва, все едно съм на висока предавка :shock: Всичко стана за има няма 10 секунди. Усетих че алтернатора ще мре и като му боднах втора, след 2-3 секунди като бит педераст се изтреля, чак задница хвърли. :mhihi:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3150
Регистриран на: 7.05.2007
Местоположение: около ЛЮБИМА и Е36
Пол: Мъж
Кара: видимо доволен
Мечтае да кара: само за удоволствие...
Детайли за колата: E36 318i - Вярната!
E30 316i - Непокорната
ML 400 CDI - Мецанко

Re: М40 - ускорението не е плавно, а на периоди ?

Мнение от ~Мишо~ » 14 Окт 2009, 21:47

ивчо3 написа:......

Е,няма нужда да описваш цялата кола ;) ,по-добре кажи какво мислиш за евентуален проблем с дебитомера на тая М40...

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1939
Регистриран на: 13.09.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 318is, 1995 м42

Re: М40 - ускорението не е плавно, а на периоди ?

Мнение от ивчо3 » 16 Окт 2009, 9:39

~Мишо~ написа:
ивчо3 написа:......

Е,няма нужда да описваш цялата кола ;) ,по-добре кажи какво мислиш за евентуален проблем с дебитомера на тая М40...

Когато пистите на дебитомера са износени в някои сектори, също има неравномерно ускорение и симптомите са така както ги описва chapai. Но това се получава при ускорение с пълна газ. В случая става въпрос за частично натиснат педал. Имал съм няколко БМВ- та с различни двигатели, включително М40, като всички, особено на незагрял двигател ускоряваха по същия начин. Сменял съм дебитомер на тази, която карам в момента. С предишния дебитомер имаше забавяне в ускорението на 4200 и около 5000 оборота, все едно отпускам педала напълно за няколко секунди, но само при напълно натиснат педал на газта. След като разглобих дебитомера съвсем ясно се виждаше износването на графита от плочката, около средата каналите бяха прекалено дълбоки, като външния край на палеца стържеше по плочката, а трите контакта на някои места почти нямаха допир с повърхността. Имаше много интерасна тема в подфорум Е30 как можем сами да си оправим дебитомера с износени писти. Ако я намеря ще копирам линк. Общо взето не е трудно, целта е да се измести плочката с милиметър- два към оста на палеца, така че контактите му да се трият в нездълбани сектори. Само трябва стриктно да се спазва положението на контактите когато клапата е затворена.

Назад към E36

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: BMWMHartge

Последни теми
Facebook