катализатор и ламба сонда

3-та серия ('91-'98)

Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори

Потребител
Аватар
Мнения: 39
Регистриран на: 28.09.2008
Местоположение: СОФИЯ
Пол: Мъж
Кара: 320-ка E36

катализатор и ламба сонда

Мнение от vasko_bawarec » 09 Юли 2009, 23:43

колеги според вас може ли от запушен катализатор да гори ламбда сондата

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 455
Регистриран на: 19.01.2006
Местоположение: За сега в Сливен,скоро и в други градове!
Пол: Мъж

Мнение от Gottlos » 10 Юли 2009, 1:25

Купих колата с изгоряла ламбда сонда,смених я с нова.След няма и 10хил.км. пак изгоря.Отидох при един майстор(знам му името,но според мен пак си е майстор :) ),погледа,послуша,помириса изгорелите газове и ми каза да махна или сменя катализатора и да си взема нова ламбда сонда.Изпълних препоръките и от тогава около 40хил.км. и 2 години и половина нямам проблеми. Така че може и да може. :roll:

Потребител
Аватар
Мнения: 39
Регистриран на: 28.09.2008
Местоположение: СОФИЯ
Пол: Мъж
Кара: 320-ка E36

Мнение от vasko_bawarec » 10 Юли 2009, 8:53

благодаря за отговора аз за два месеца смех 3 сонди и сега сам решил да махна катализатора и да сложа сонда кажи каква сонда си сложил

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 455
Регистриран на: 19.01.2006
Местоположение: За сега в Сливен,скоро и в други градове!
Пол: Мъж

Мнение от Gottlos » 10 Юли 2009, 11:22

Нямам точно спомен каква беше.Мисля че Bosch от Ауто+ за около 150лв.

Потребител
Аватар
Мнения: 1
Регистриран на: 21.03.2009
Местоположение: София

Re: катализатор и ламба сонда

Мнение от Zvercho0 » 10 Юли 2009, 16:07

може колега така изгоря и моита сонда махни катализатора и сложи 1 малко гарне няма да имаш повече проблеми 8)

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3876
Регистриран на: 21.05.2008
Местоположение: Враца
Пол: Мъж

Мнение от metodi80 » 10 Юли 2009, 18:28

Е защо па от запушен катализатор да гори ламбда ?! :shock: Къде е логиката , ако може някой да ми обясни ... щото аз не я намирам :roll:
На повечето коли сондата е след катализатора ..... И какво запушва се катализатора и сондата и става "лошо" ?!

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 455
Регистриран на: 19.01.2006
Местоположение: За сега в Сливен,скоро и в други градове!
Пол: Мъж

Мнение от Gottlos » 10 Юли 2009, 19:30

metodi80 написа:Е защо па от запушен катализатор да гори ламбда ?! :shock: Къде е логиката , ако може някой да ми обясни ... щото аз не я намирам :roll:
На повечето коли сондата е след катализатора ..... И какво запушва се катализатора и сондата и става "лошо" ?!


А сега де?! На моята (М42) май беше преди катализатора.Ако,както казваш, е след катализатора няма логика да гори(да се разваля).Само че няма и логика ламдата да е след катализатора.Поне аз не съм виждал.Или са на колекторите или преди катализатора.А логиката,според мен е-запушва се катализатора,изгорелите газове се задържат в изпускателната система,температурата се повишава и сондичката и става топличко,и не отчита вярно или направо си се сбъгясва.Като лаик аз така си обяснявям :dunno:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3876
Регистриран на: 21.05.2008
Местоположение: Враца
Пол: Мъж

Мнение от metodi80 » 10 Юли 2009, 21:22

Gottlos написа:
metodi80 написа:Е защо па от запушен катализатор да гори ламбда ?! :shock: Къде е логиката , ако може някой да ми обясни ... щото аз не я намирам :roll:
На повечето коли сондата е след катализатора ..... И какво запушва се катализатора и сондата и става "лошо" ?!


А сега де?! На моята (М42) май беше преди катализатора.Ако,както казваш, е след катализатора няма логика да гори(да се разваля).Само че няма и логика ламдата да е след катализатора.Поне аз не съм виждал.Или са на колекторите или преди катализатора.А логиката,според мен е-запушва се катализатора,изгорелите газове се задържат в изпускателната система,температурата се повишава и сондичката и става топличко,и не отчита вярно или направо си се сбъгясва.Като лаик аз така си обяснявям :dunno:


Сондата е преди катализатора, да много правилно .... (просто в бързането съм го написал грешно ....). Иначе това , което казваш си го помислих и аз , но не ми се струва правдоподобна причина за подобен проблем..... Но да не оспамвам повече , защото не мога да изразя компетентно мнение по въпроса , нека някой , който е на ясно да каже дали наистина е така .....

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 184
Регистриран на: 3.04.2008

Мнение от krasman » 10 Юли 2009, 22:59

Gottlos написа:
metodi80 написа:Е защо па от запушен катализатор да гори ламбда ?! :shock: Къде е логиката , ако може някой да ми обясни ... щото аз не я намирам :roll:
На повечето коли сондата е след катализатора ..... И какво запушва се катализатора и сондата и става "лошо" ?!


А сега де?! На моята (М42) май беше преди катализатора.Ако,както казваш, е след катализатора няма логика да гори(да се разваля).Само че няма и логика ламдата да е след катализатора.Поне аз не съм виждал.Или са на колекторите или преди катализатора.А логиката,според мен е-запушва се катализатора,изгорелите газове се задържат в изпускателната система,температурата се повишава и сондичката и става топличко,и не отчита вярно или направо си се сбъгясва.Като лаик аз така си обяснявям :dunno:


:yes:
BMW-"Шофирай с удоволствие"
Изображение

Потребител
Аватар
Мнения: 39
Регистриран на: 28.09.2008
Местоположение: СОФИЯ
Пол: Мъж
Кара: 320-ка E36

Мнение от vasko_bawarec » 10 Юли 2009, 23:06

сондата е задалжително преди катализатора за мери изгорелите газове от мотора преди да се обработят от него ,а по новите коли имат и слет катализатора за да следят да ли тои функционира правилно

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3150
Регистриран на: 7.05.2007
Местоположение: около ЛЮБИМА и Е36
Пол: Мъж
Кара: видимо доволен
Мечтае да кара: само за удоволствие...
Детайли за колата: E36 318i - Вярната!
E30 316i - Непокорната
ML 400 CDI - Мецанко

Мнение от ~Мишо~ » 11 Юли 2009, 1:34

Gottlos написа:...А логиката,според мен е-запушва се катализатора,изгорелите газове се задържат в изпускателната система,температурата се повишава и сондичката и става топличко,и не отчита вярно или направо си се сбъгясва...

:yes:

Потребител
Аватар
Мнения: 39
Регистриран на: 28.09.2008
Местоположение: СОФИЯ
Пол: Мъж
Кара: 320-ка E36

Мнение от vasko_bawarec » 12 Юли 2009, 22:36

да ви кажа все пак какво стана днеска махнах катализатора и ламбда сондата започна да си работи савсем адекватно тека че явно имат общо
Благодаря на всички за отзива ви

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3876
Регистриран на: 21.05.2008
Местоположение: Враца
Пол: Мъж

Мнение от metodi80 » 12 Юли 2009, 23:59

vasko_bawarec написа:да ви кажа все пак какво стана днеска махнах катализатора и ламбда сондата започна да си работи савсем адекватно тека че явно имат общо
Благодаря на всички за отзива ви


Да в раздел 'сервизно обслужване " в подраздел "полезни теми" има една тема , в която колега е обяснил перфектно на какво се дължи проблема. Можеби ако темата беше тук щеше да се види от повече хора ....

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1684
Регистриран на: 10.10.2007
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: Lexus GS430 07' , BMW Z4 2.5
Мечтае да кара: BMW M2

Re: катализатор и ламба сонда

Мнение от ildivvy » 10 Окт 2009, 2:36

Здравейте!Днес се наложи да махна катализатора на колата.Беше изгнил по шевовете на "кожуха","издишаше" вече от там,ръсеше ръжда,понамирисваше също по малко,иначе не съм я усещал да е завишен разхода или да не върви.Прочетох доста от старите теми за катализаторите в търсачката и искам да питам повечето колеги,които са го сменили с резонаторно гърне преди години (гледам има такива със сменени още през 05' и 06'),какви са отзивите след този период?При мен звука си е почти същия,дори на място със сигурност е по-тиха ( в движение мисля,че също почти няма разлика),все пак не ми "ръмжи" през шевовете.Двигателя работи по-леко и спокойно,малко по-добре се форсира,като че ли,това за направена една обиколка на града.След някое време ще пиша и какви са резултите за по-дълъг период.Интересно ми е да чуя и другите с повече "изминат" период.Благодаря предварително!
Ex: 96' BMW318ti

Изображение


Европа!!! Събуди се!!! Започни да гледаш собствения си интерес!

Вече съм фен на Марио Драги!

" Някои хора са толкова бедни, че имат само пари! " - Тодор Колев

Мразя скапаните водачи на служебни бели 'баничарки'!!!

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1684
Регистриран на: 10.10.2007
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: Lexus GS430 07' , BMW Z4 2.5
Мечтае да кара: BMW M2

Re: катализатор и ламба сонда

Мнение от ildivvy » 10 Окт 2009, 13:14

Да добавя още нещо по въпроса.Попрочетох и из другите форуми какво е положението и навсякъде е едно и също горе-доло.Разгледах и доста снимки на разрязани резонаторни гърнета и катализаторни гърнета.Двете са еднакви по своя принцип и действие,като разликата е,че катализаторното би трябвало да е направено по образец на оригиналния катализатор на конкретния модел кола (имам впредвид: камери,размери,дупки),а не че съдържа нов кат.елемент.Рез.гърне от своя страна,явно е направено по-стандартно,да става за повече модели,а и да се произвежда по-лесно и евтино (по-големи серии).Според мен затова и има доста противоречиви мнения.Просто на някои коли пасва по-добре,а на други излиза не съвсем подходящо!Та по повод призива да се слагат катализаторни гърнета,поне в смисъла за по-малки емисии на вредни,изгорели газове,мисля че няма смисъл.Те просто нямат нов каталитичен елемент!Единствено се предполага,че направени за конкретния модел,трябва да осигуряват същата скорост на изг.газове,както и тихата работа на двигателя без вредни изпадания в резонанс в някои режими.

Разбира се това е моето мнение след преглада на доста изписано по форумите и видяните,доста и различни,снимки на съдържанието на двата вида гърнета.
Ex: 96' BMW318ti

Изображение


Европа!!! Събуди се!!! Започни да гледаш собствения си интерес!

Вече съм фен на Марио Драги!

" Някои хора са толкова бедни, че имат само пари! " - Тодор Колев

Мразя скапаните водачи на служебни бели 'баничарки'!!!

Назад към E36

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook