Проблем със сондите в резервоара.

3-та серия ('91-'98)

Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1057
Регистриран на: 11.12.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: '99 E46 318i; '01 E53 3.0i

Проблем със сондите в резервоара.

Мнение от Joro_Paveto » 17 Авг 2009, 19:59

Забелязах следния проблем - зареждам колата, стрелката отчита точно количеството. Но на десен завой, особено по-остър стрелката спада със 3-4л и застива там, примерно от 15л започва да показва 11.5-12л (гледано по борда, който взима инфо от таблото) като мина няколко километра и реално горивото е 11-12л и пак завия на дясно стрелката отново пада с 3-4л...
Това го прави и като колата е наклонена към лявата страна или като е на изкачване т.е. задницата е надолу. Последния случай направо от 15л ми светна лампата и показваше 6.8л.
Ако обаче спра с предницата надолу няма никакви проблеми, стрелката не мръдва, на ляв завой също и когато е наклонена на дясно също никакви грижи.
Къде може да е проблем, едната сонда да е заминала и да не отчита? По моята логика, би трябало проблема да е в лявата сонда. Днеска мерих за прекъснати кабелчета, но всичко е ок. Възможно ли е горивото да не се разпределя правилно в резервоара?
Лека нощ, добър ден, пак съм с моя...

ентусиаст
Аватар
Мнения: 914
Регистриран на: 18.06.2008
Местоположение: Габрово
Пол: Мъж
Кара: BMW E39 520 I Touring
Детайли за колата: 2.2 i ; 170 PS ; 09.2003

Мнение от ned_gm28 » 17 Авг 2009, 22:15

Колега,вадил съм и двете сонди заради същите проблеми като твоите.Закачал съм ги една по една на мултимера,движил съм ги плавно нагоре-надолу и нормално и усуквайки леко и тръскайки леко-всичко е ток и жица :!: Кабелите са наред и буксите съм и почиствал и стягал-ефект никакъв!Когато си реши,както показва около 15л. ,така стрелката пада почти до 0 и лампата светва (с присаждан среден борд съм на който гориво не се отчита).Спра ли го така,че задницата му да е доста по-високо от предницата,изведнъж ми показва примерно около 20,че и 30 (зависи колко има в действителност).А относно разпределението на горивото,резервоарът на Е36 е направен така,че когато нивото на горивото спадне до мястото,където се разделя на две половини,продължава да спада само лявата половина(зад шофьора),а дясната остава пълна до преливника докато не свърши напълно лявата.Чак тогава започва да спада нивото на дясната половина,където е помпата ;) Да,напълно нормално е при десен завой да се прехвърли част от горивото от дясната в лявата,но прехвърлилото се гориво се връща от системата в порядъка на може би минута.Така че,проблемите ни не са от сондите,а от останалата част.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1057
Регистриран на: 11.12.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: '99 E46 318i; '01 E53 3.0i

Мнение от Joro_Paveto » 17 Авг 2009, 22:40

Ясно мерси колега. Аз също днеска мерих и общо взето нищо притеснително не открих. В крайна сметка един прекрасен ден ще си купя две нови сонди и ще видя какво ще стане.
Лека нощ, добър ден, пак съм с моя...

ентусиаст
Аватар
Мнения: 914
Регистриран на: 18.06.2008
Местоположение: Габрово
Пол: Мъж
Кара: BMW E39 520 I Touring
Детайли за колата: 2.2 i ; 170 PS ; 09.2003

Мнение от ned_gm28 » 17 Авг 2009, 23:11

Joro_Paveto написа:Ясно мерси колега. Аз също днеска мерих и общо взето нищо притеснително не открих. В крайна сметка един прекрасен ден ще си купя две нови сонди и ще видя какво ще стане.

Нищо по-различно от положението в момента :idea:

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1057
Регистриран на: 11.12.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: '99 E46 318i; '01 E53 3.0i

Мнение от Joro_Paveto » 04 Сеп 2009, 14:23

Днеска нещо пак се амбицирах да открия тоя проблем със нивото на горивото. Видях в ръководството за ремонт, че при празен резервоар клемите на сондите трябва да показват ъспротивление 10 ома, а при пълен 250 ома...
Дясната сонда, където е и помпата показа 85 Ома, докато лявата показа 10.2 ома...т.е. че лявата половина на резервоара е празна. Отвих капака извадих сондата и се оказа, че наистина резервоара е празен.
Пораздвижих поплавъка и сондата си отчита съвсем коректно. Вътре в резервоара има още една помпа, която се грижи нивото на горивото в двете части да е еднакво, може тя да не работи или нещо да пречи на поплавъка да се вдигне и да отчете нивото на горивото.
Тия утре като заредя ще видя какво ще отчете пак лявата сонда, тъй като сега имах по показания на бордовия 8.1л и явно всичките в дясната половина.

В заключение за сега мога да си обясня нещата така: помпата явно първо смуче гориво от лявата половина на резвоара. Когато там свърши започва от дясната половина при десен завой от гравитацията преминава гориво в лявата част, сондата не отчита, че там има гориво, докато пък дясната сонда отчита намаляване на горивото и на таблото стрелкта отива към празно. След, което стрелката не помръдва дори и пак да правя резки десни завои докато не се изхаби горивото в лявата половина. Т.е. май проблемът ще се окаже и в помпата за рапределяне на горивото и в нивомера. След утрешните тестове се надявам вече да знам какво е окончателно.
Лека нощ, добър ден, пак съм с моя...

Назад към E36

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook