смяна гумените уплътнения на клапаните. Как?
Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори
11 мнения
• Страница 1 от 1
- Azereus
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 252
- Регистриран на: 9.09.2008
- Местоположение: Sf, Dragalevci City
- Пол: Мъж
- Кара: 330xd e46
- Мечтае да кара: 645i cabrio
смяна гумените уплътнения на клапаните. Как?
Има ли някой колега, който може да ми обясни как става? Занимавал съм се с ремонти, грамотен съм, но гумички не съм сменял. Мотора е м42.
В ръка чаша държеше, чашата пълна и равна с люта бяла ракия и още върла магия! 

- ивчо3
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1939
- Регистриран на: 13.09.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 318is, 1995 м42
Re: смяна гумените уплътнения на клапаните. Как?
На М42 за да смениш уплътненията на клапаните задължително се демонтират разпределителните валове с касетите и се сваля главата. Източва се антифриза, сваля се капака на главата, развива се болта с хидравличния обтегач отстрани на главата, маха се предния горен капак, за да развиеш болтовете на зъбните колела на валовете. Маховика се блокира с шестограм 10-ка в положение ГМТ, блокират се и разпределителните валове на петите с приспособление, което и сам може да си направиш. Първо се свалят зъбните колела, след това, валовете. Не е сложно, има една много важна подробност. Когато развиваш гайките на шпилките, прикрепящи валовете в касетите, трябва да развиваш с около половин оборот всяка една от тях, защото така има равномерно освобождаване от всички страни. Опиташ ли да ги развиваш една по една, рискуваш да повредиш повърхността на валовете от натиска на клапанните пружини и дори да счупиш валовете. Преди да завиеш хидравличния оптегач, го стегни на менгеме внимателно, да щракне на първа, или средна степен. Монтираш ли го без да е прибран, веригата ще бъде пренатегната и яко ще вие оттам. След демонтиране на главата и клапаните от нея, задължително я носиш за шлайфане, дори само един път да я стегнеш, тя частично се деформира. Общо-взето не си заслужава за едни гумички това упражнение, много труд, малко ефект и разбира се винаги ще излезе и друго за смяна, повдигачи, клапани, направляващи втулки, после трябва припасване към гнездата, не се занимавай с това. Ето и ревизията на самите повдигачи, линк от друга тема, която се отнася и за М42.
http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic ... 3%E0%F7%E8
http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic ... 3%E0%F7%E8
Re: смяна гумените уплътнения на клапаните. Как?
ивчо3 написа:На М42 за да смениш уплътненията на клапаните задължително ............
Х-ммм, ами аз като гледам то си е сравнително проста работа .... ако имаш автосервиз де ........ и ако поне 3-4 години си се занимавал с ремонт на "баварки"

- ивчо3
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1939
- Регистриран на: 13.09.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 318is, 1995 м42
Re: смяна гумените уплътнения на клапаните. Как?
Denev написа:ивчо3 написа:На М42 за да смениш уплътненията на клапаните задължително ............
Х-ммм, ами аз като гледам то си е сравнително проста работа .... ако имаш автосервиз де ........ и ако поне 3-4 години си се занимавал с ремонт на "баварки"
Не е сложно, стига поне веднъж да си го правил. и не е необходимо за тази операция да имаш канал, или подемник. Има много неща за демонтиране по главата, не съм ги описал, защото няма да ми стигне и час, това подробно е описано с ръководството за демонтаж и монтаж, в тема "важни" в началото на подфорум е36 и съвсем не е малко работата по една такава интервенция- Има колектори, маркучи, жила, кабели и много други неща. На добър майстор може само разглобяването да отнеме повече от час-два.
Не е необходимо да се сваля главата и да се точи антифриза при М42. Стига само да се развият валовете.
Но е огромна играчка пак, докато двг-то е на колата. А и трябва да не загубите белезите на веригата и да внимавате с обтегача, че е кораво копеле
После само побутвате леко колата, колкото да мръднат цилиндрите, да не изпадат клапаните при буталото
След тези снимки, само свалихме валовете.

Но е огромна играчка пак, докато двг-то е на колата. А и трябва да не загубите белезите на веригата и да внимавате с обтегача, че е кораво копеле

После само побутвате леко колата, колкото да мръднат цилиндрите, да не изпадат клапаните при буталото



- ивчо3
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1939
- Регистриран на: 13.09.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 318is, 1995 м42
liloff написа:...
За да смени уплътненията на клапаните, без да сваля главата, трябва коляновия вал да се върне с четвърт оборот и със специално приспособление, да натисне подложката надолу, да опрат клапаните в челата на буталата, докато изпаднат конусните срязани втулки. Не съм сигурен дали няма някакъв риск от задиране и изкривяване на стъблата в направляващите втулки, когато се натискат силно надолу. Всеки случай не го дават да е препоръчително, но значително се намалява работата по сваляне на главата. И изобщо по правило когато има гумички за смяна е редно да се прегледа състоянието на целия газоразпределителен механизъм, защото може и друго да излезе.
ивчо3 написа:liloff написа:...
За да смени уплътненията на клапаните, без да сваля главата, трябва коляновия вал да се върне с четвърт оборот и със специално приспособление, да натисне подложката надолу, да опрат клапаните в челата на буталата, докато изпаднат конусните срязани втулки. Не съм сигурен дали няма някакъв риск от задиране и изкривяване на стъблата в направляващите втулки, когато се натискат силно надолу. Всеки случай не го дават да е препоръчително, но значително се намалява работата по сваляне на главата. И изобщо по правило когато има гумички за смяна е редно да се прегледа състоянието на целия газоразпределителен механизъм, защото може и друго да излезе.
Семерингите на клапаните е желателно да се сменят без сваляне на главата. Случвало ми се е да сменя семерингите и след 10000км да ги сменя пак, защото се оказаха ментета. И аз на 10000км. главата ли да шлайфам? Не е задължително при свалянето на главата но е препоръчително.
Та семерингите на клапаните се свалят както го е описал колегата liloff. За да не паднат клапаните в цилиндъра може да се развие свеща (или дюзата) и да се подпрат с подходяща отверка. С приспособление може да се натисне само пружината на клапана и конусните държачи падат сами.
- Azereus
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 252
- Регистриран на: 9.09.2008
- Местоположение: Sf, Dragalevci City
- Пол: Мъж
- Кара: 330xd e46
- Мечтае да кара: 645i cabrio
добре, на мене ми беше идеята без да свалям главата, да надуя цилиндрите с въздух под налягане, така, че да не изпадне клапана и да ги вадя 1 по 1. Някой не го ли е правил ?
В ръка чаша държеше, чашата пълна и равна с люта бяла ракия и още върла магия! 

Според мен ще ти е по-лесно да бутваш колата по 30 санта напред назад на 5та скорост (директна), поне ние така правихме. Вала си ги мести буталата. И с една пластмасова пръчка просто проверявахме дали е в горна мъртва точка. Но ти трябва един доста особен инструмент да натиснеш пружината на клапана да освободи.
Относно инструмента аз използвах една планка широка към 30мм и дълга 100mm. В единя край я пробих със свредло с диаметър по-голям от този на стеблото на клапана. Към средата я пробих за да я захвана към шпилката която крепи разпределителния вал. Дугия край го опрях някъде. Натягайки леко планката в средата тя натиска пружината, но клапана не пропада защото е подпрян по един от посочените методи. Пружината слиза надолу и конусните държачи падат настрани. След това се отпуска "спец. приспособлението" и се махат пружините. Сглобяването по обратния ред. При мен се получи. Успех.
- Azereus
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 252
- Регистриран на: 9.09.2008
- Местоположение: Sf, Dragalevci City
- Пол: Мъж
- Кара: 330xd e46
- Мечтае да кара: 645i cabrio
11 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани