Ксенон, халогенни, исталация
Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори
11 мнения
• Страница 1 от 1
- MasterPlay
- Потребител
-
- Мнения: 11
- Регистриран на: 18.07.2008
- Местоположение: На пътя
- Пол: Мъж
- Кара: BMW 381is coupe
- Мечтае да кара: BMW M3 3.2 CSL
Ксенон, халогенни, исталация
Здравейте колеги,
Става въпрос за прословутите ни халогенни и тяхната инсталация.
Прегледах доста теми и обобщих нещата, та се оказа че е тоста голяма врътка.
Ситуацията е следната;
Фабрично предни халогенни нямам, само задни.
Нямам време, и да си призная сигурно няма да мога да вградя нова инсталация за предни халогенни.
Потърсих алтернатива за предни халогенни с крушки който да минат с пряка инсталация с 1-2 бушона и да прескоча релетата и данданията.
Диодни Н1 крушки има по 1W не ми трябва осветление на пътя от халогенните а просто визия. Обаче е твърде слаба светлината.
Та ... мислех за ксенон - ксенона е 35W само че тази мощност се поддържа от баластната а не от крушката както при халогенната.
Питането ми е, мога ли да направя до ксенон баластната инсталация с 1 бушон без реле или ще се запаля някъде ?
Става въпрос за прословутите ни халогенни и тяхната инсталация.
Прегледах доста теми и обобщих нещата, та се оказа че е тоста голяма врътка.
Ситуацията е следната;
Фабрично предни халогенни нямам, само задни.
Нямам време, и да си призная сигурно няма да мога да вградя нова инсталация за предни халогенни.
Потърсих алтернатива за предни халогенни с крушки който да минат с пряка инсталация с 1-2 бушона и да прескоча релетата и данданията.
Диодни Н1 крушки има по 1W не ми трябва осветление на пътя от халогенните а просто визия. Обаче е твърде слаба светлината.
Та ... мислех за ксенон - ксенона е 35W само че тази мощност се поддържа от баластната а не от крушката както при халогенната.
Питането ми е, мога ли да направя до ксенон баластната инсталация с 1 бушон без реле или ще се запаля някъде ?
- metodi80
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3876
- Регистриран на: 21.05.2008
- Местоположение: Враца
- Пол: Мъж
Re: Ксенон, халогенни, исталация
MasterPlay написа:Питането ми е, мога ли да направя до ксенон баластната инсталация с 1 бушон без реле или ще се запаля някъде ?
Принципно може , но задължително трябва да сметнеш консумацията и спрямо нея да осигуриш подходящ предпазител . Задъжително изтегли плюс от конзолата на плюса в блока с предпазителите или дори от самия акомулатор и опъни отделен кабел също оразмерен за тока , кйто ще мине през него. Не тегли плюса от някой консуматор , за да не береш ядове ..... До колкото знам баластите са по 55W (тоест двата заедно са 110W) , ако пускаш един проводник до двата баласта ще трябва да осигуриш кабел със сечение 2.5 квадрата и предпазител 10А. Ако пускаш два отделни кабела до двата баласта , всеки кабел трябва да е със сечение около 1- 1.5 квадрата и два препазителя по 5А. Това ако баластите са по 55W (мисля ,че по толкова бяха , ако не са ще трябва да си ги сметнеш нещата , както вече казах спрямо мощността на баластите ...). Вече как ще комутираш веригата (демек как ще ги пускаш и спираш ) е друг въпрос , на който сам ще намериш решение ...
- vasko_bawarec
- Потребител
-
- Мнения: 39
- Регистриран на: 28.09.2008
- Местоположение: СОФИЯ
- Пол: Мъж
- Кара: 320-ка E36
според мен е по разумно да сложиш и реле за разтоварване на копчето щото то едва ли ще издаржи използваи само за управление на релето и си дръпно постоянен плус от акумулатора както казва колегага metodi80
- Митко Ганчев
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1802
- Регистриран на: 28.03.2006
- Местоположение: Люлин/Waiblingen
вариянта с релето е точно 1 жица и 1 бушон повече. В другия случай един пожарогасител в багажника и си ти 


- vasko_bawarec
- Потребител
-
- Мнения: 39
- Регистриран на: 28.09.2008
- Местоположение: СОФИЯ
- Пол: Мъж
- Кара: 320-ка E36
много по безопасно и по сигорно е ,а и не сложно за правене даже ако нямаш друго копче към фаровете можеш да го направиш
- DirtySouth
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3911
- Регистриран на: 11.12.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E36 Coupe 328i , Е36 Sedan 316i
- Мечтае да кара: E36 M3 , E30 M3 , E31 850csi и все такива гадни стари кочини
Не е за безопасност релето !!! Бушона е ! Релето разтоварва копчето понеже не издържа на такъв ток ,а ако искаш можеш да си сложиш "МУНИНГ" копче което държи повече ампери но ще е грозна работа .
Иначе кабела закон на ОМ ... Опростен варянт е Волт по Ампер равно на Ват .... Тоест раздели си ватовете на 12 волта и ще намериш тока ,а вече всяка страна е с различни стандарти в европа на места по 1 квадрат на секи 5 ампера , руснаците са по 10 ампера на квадрат ... Но и 1 квадрат кабел ти е достатъчно на теб сложи 7.5 ампера бушон и си ти
Иначе кабела закон на ОМ ... Опростен варянт е Волт по Ампер равно на Ват .... Тоест раздели си ватовете на 12 волта и ще намериш тока ,а вече всяка страна е с различни стандарти в европа на места по 1 квадрат на секи 5 ампера , руснаците са по 10 ампера на квадрат ... Но и 1 квадрат кабел ти е достатъчно на теб сложи 7.5 ампера бушон и си ти

I'm slowly drifting


- metodi80
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3876
- Регистриран на: 21.05.2008
- Местоположение: Враца
- Пол: Мъж
DirtySouth написа:Не е за безопасност релето !!! Бушона е ! Релето разтоварва копчето понеже не издържа на такъв ток ,а ако искаш можеш да си сложиш "МУНИНГ" копче което държи повече ампери но ще е грозна работа .
Иначе кабела закон на ОМ ... Опростен варянт е Волт по Ампер равно на Ват .... Тоест раздели си ватовете на 12 волта и ще намериш тока ,а вече всяка страна е с различни стандарти в европа на места по 1 квадрат на секи 5 ампера , руснаците са по 10 ампера на квадрат ... Но и 1 квадрат кабел ти е достатъчно на теб сложи 7.5 ампера бушон и си ти
Колега , ти хубаво го съветваш момчето и всичко , което си казал е вярно , само с едно не съм съгласен , че 7.5 ампера предпазител ще му свърши работа ... не за друго ами щото ще праска от всеки път.
Хем му казваш да раздели мощността на напрежението и ще получи тока (демек две крушки по 55W - 110W / 12W = 9.16 A ~ 10 A ) , хем му казваш , че предпазител 7.5 А ще му свърши работа ...
А ако съвета ти е да сложи 7.5 А на всеки халоген по отделно , то и това не е вариянт , тъй като тогава предпазителя е с 2.5 ампера над нормалната консумация на консуматора (крушката- 55W) и от там самото му присъствие е безпредметно ...
- stony1
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3285
- Регистриран на: 25.02.2008
- Местоположение: Somewhere In Space
- Пол: Мъж
- Кара: E38 750iL, 740i, 728i, E39 523i
- Мечтае да кара: Е31 и BMW 507
- Детайли за колата: E36 Limousine limited edition designed by Stony Style Corporation (SS Co). For more details follow the link: http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic ... 8&t=179527
Колега, преди да започнеш каквото и да е провери какви са работните параметри на ксенона. Обикновенно на самия ксенон е посочена консумацията. На този, който монтирах на моята кола е по 3 ампера за всяка верига (баласт + крушка) общо 6 ампера.
- DirtySouth
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3911
- Регистриран на: 11.12.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E36 Coupe 328i , Е36 Sedan 316i
- Мечтае да кара: E36 M3 , E30 M3 , E31 850csi и все такива гадни стари кочини
metodi80 написа:DirtySouth написа:Не е за безопасност релето !!! Бушона е ! Релето разтоварва копчето понеже не издържа на такъв ток ,а ако искаш можеш да си сложиш "МУНИНГ" копче което държи повече ампери но ще е грозна работа .
Иначе кабела закон на ОМ ... Опростен варянт е Волт по Ампер равно на Ват .... Тоест раздели си ватовете на 12 волта и ще намериш тока ,а вече всяка страна е с различни стандарти в европа на места по 1 квадрат на секи 5 ампера , руснаците са по 10 ампера на квадрат ... Но и 1 квадрат кабел ти е достатъчно на теб сложи 7.5 ампера бушон и си ти
Колега , ти хубаво го съветваш момчето и всичко , което си казал е вярно , само с едно не съм съгласен , че 7.5 ампера предпазител ще му свърши работа ... не за друго ами щото ще праска от всеки път.
Хем му казваш да раздели мощността на напрежението и ще получи тока (демек две крушки по 55W - 110W / 12W = 9.16 A ~ 10 A ) , хем му казваш , че предпазител 7.5 А ще му свърши работа ...
А ако съвета ти е да сложи 7.5 А на всеки халоген по отделно , то и това не е вариянт , тъй като тогава предпазителя е с 2.5 ампера над нормалната консумация на консуматора (крушката- 55W) и от там самото му присъствие е безпредметно ...
Нарочно го писах 7.5 понеже сметките са при идеална верига ,а тя не съществува и тази консумация е само при пикове ... Не смятам че ще гори бушона но да пробва какво му пречи в бушоно държача после да сложи по-голям

I'm slowly drifting


- stony1
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3285
- Регистриран на: 25.02.2008
- Местоположение: Somewhere In Space
- Пол: Мъж
- Кара: E38 750iL, 740i, 728i, E39 523i
- Мечтае да кара: Е31 и BMW 507
- Детайли за колата: E36 Limousine limited edition designed by Stony Style Corporation (SS Co). For more details follow the link: http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic ... 8&t=179527
Колеги, ако е обикновенна 55 ватова крушака е ясно, че като разделиш 55 на 12 ще се получи 4,583(3) ампера, но при ксенона се гледа консумацията на крушката и баласта заедно. Крушката се пали при високо напрежение 1000 волта и в момента на запалване тока е много малък. Работното напрежение обаче е в пъти по-малко от стартовото и тока започва да нараства. Баласта е направен веднъж да осигури необходимото стартово напрежение, а след запалването и пада на напрежение да ограничи тока. По тази причина на ксенона е посочена консумацията му в работно състояние, която се явява и максимална. Така че няма какво да смята, а просто да прочете какво пише на ксенона. Ако реши обаче да слага обикновенни халогени, няма да се размине без сметки 

- MasterPlay
- Потребител
-
- Мнения: 11
- Регистриран на: 18.07.2008
- Местоположение: На пътя
- Пол: Мъж
- Кара: BMW 381is coupe
- Мечтае да кара: BMW M3 3.2 CSL
Слагах 7A съпротивление без реле и гори 4-6 мин, ключа 12V-10A нагрява преди да изгори бушона (2х55W)обикновен халогенн.
На ксенон баластите който имам;
35W
9V-16
13.2V
10A
На ксенон баластите който имам;
35W
9V-16
13.2V
10A
11 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани