Ксенон, халогенни, исталация

3-та серия ('91-'98)

Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори

Потребител
Аватар
Мнения: 11
Регистриран на: 18.07.2008
Местоположение: На пътя
Пол: Мъж
Кара: BMW 381is coupe
Мечтае да кара: BMW M3 3.2 CSL

Ксенон, халогенни, исталация

Мнение от MasterPlay » 11 Юли 2009, 16:23

Здравейте колеги,

Става въпрос за прословутите ни халогенни и тяхната инсталация.
Прегледах доста теми и обобщих нещата, та се оказа че е тоста голяма врътка.

Ситуацията е следната;
Фабрично предни халогенни нямам, само задни.
Нямам време, и да си призная сигурно няма да мога да вградя нова инсталация за предни халогенни.

Потърсих алтернатива за предни халогенни с крушки който да минат с пряка инсталация с 1-2 бушона и да прескоча релетата и данданията.

Диодни Н1 крушки има по 1W не ми трябва осветление на пътя от халогенните а просто визия. Обаче е твърде слаба светлината.

Та ... мислех за ксенон - ксенона е 35W само че тази мощност се поддържа от баластната а не от крушката както при халогенната.
Питането ми е, мога ли да направя до ксенон баластната инсталация с 1 бушон без реле или ще се запаля някъде ?

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3876
Регистриран на: 21.05.2008
Местоположение: Враца
Пол: Мъж

Re: Ксенон, халогенни, исталация

Мнение от metodi80 » 11 Юли 2009, 17:12

MasterPlay написа:Питането ми е, мога ли да направя до ксенон баластната инсталация с 1 бушон без реле или ще се запаля някъде ?


Принципно може , но задължително трябва да сметнеш консумацията и спрямо нея да осигуриш подходящ предпазител . Задъжително изтегли плюс от конзолата на плюса в блока с предпазителите или дори от самия акомулатор и опъни отделен кабел също оразмерен за тока , кйто ще мине през него. Не тегли плюса от някой консуматор , за да не береш ядове ..... До колкото знам баластите са по 55W (тоест двата заедно са 110W) , ако пускаш един проводник до двата баласта ще трябва да осигуриш кабел със сечение 2.5 квадрата и предпазител 10А. Ако пускаш два отделни кабела до двата баласта , всеки кабел трябва да е със сечение около 1- 1.5 квадрата и два препазителя по 5А. Това ако баластите са по 55W (мисля ,че по толкова бяха , ако не са ще трябва да си ги сметнеш нещата , както вече казах спрямо мощността на баластите ...). Вече как ще комутираш веригата (демек как ще ги пускаш и спираш ) е друг въпрос , на който сам ще намериш решение ...

Потребител
Аватар
Мнения: 39
Регистриран на: 28.09.2008
Местоположение: СОФИЯ
Пол: Мъж
Кара: 320-ка E36

Мнение от vasko_bawarec » 11 Юли 2009, 18:07

според мен е по разумно да сложиш и реле за разтоварване на копчето щото то едва ли ще издаржи използваи само за управление на релето и си дръпно постоянен плус от акумулатора както казва колегага metodi80

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1802
Регистриран на: 28.03.2006
Местоположение: Люлин/Waiblingen

Мнение от Митко Ганчев » 11 Юли 2009, 18:24

вариянта с релето е точно 1 жица и 1 бушон повече. В другия случай един пожарогасител в багажника и си ти :mhihi:
Изображение

Потребител
Аватар
Мнения: 39
Регистриран на: 28.09.2008
Местоположение: СОФИЯ
Пол: Мъж
Кара: 320-ка E36

Мнение от vasko_bawarec » 11 Юли 2009, 19:51

много по безопасно и по сигорно е ,а и не сложно за правене даже ако нямаш друго копче към фаровете можеш да го направиш

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3911
Регистриран на: 11.12.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E36 Coupe 328i , Е36 Sedan 316i
Мечтае да кара: E36 M3 , E30 M3 , E31 850csi и все такива гадни стари кочини

Мнение от DirtySouth » 11 Юли 2009, 21:53

Не е за безопасност релето !!! Бушона е ! Релето разтоварва копчето понеже не издържа на такъв ток ,а ако искаш можеш да си сложиш "МУНИНГ" копче което държи повече ампери но ще е грозна работа .


Иначе кабела закон на ОМ ... Опростен варянт е Волт по Ампер равно на Ват .... Тоест раздели си ватовете на 12 волта и ще намериш тока ,а вече всяка страна е с различни стандарти в европа на места по 1 квадрат на секи 5 ампера , руснаците са по 10 ампера на квадрат ... Но и 1 квадрат кабел ти е достатъчно на теб сложи 7.5 ампера бушон и си ти ;)
I'm slowly drifting
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3876
Регистриран на: 21.05.2008
Местоположение: Враца
Пол: Мъж

Мнение от metodi80 » 11 Юли 2009, 22:44

DirtySouth написа:Не е за безопасност релето !!! Бушона е ! Релето разтоварва копчето понеже не издържа на такъв ток ,а ако искаш можеш да си сложиш "МУНИНГ" копче което държи повече ампери но ще е грозна работа .


Иначе кабела закон на ОМ ... Опростен варянт е Волт по Ампер равно на Ват .... Тоест раздели си ватовете на 12 волта и ще намериш тока ,а вече всяка страна е с различни стандарти в европа на места по 1 квадрат на секи 5 ампера , руснаците са по 10 ампера на квадрат ... Но и 1 квадрат кабел ти е достатъчно на теб сложи 7.5 ампера бушон и си ти ;)


Колега , ти хубаво го съветваш момчето и всичко , което си казал е вярно , само с едно не съм съгласен , че 7.5 ампера предпазител ще му свърши работа ... не за друго ами щото ще праска от всеки път.
Хем му казваш да раздели мощността на напрежението и ще получи тока (демек две крушки по 55W - 110W / 12W = 9.16 A ~ 10 A ) , хем му казваш , че предпазител 7.5 А ще му свърши работа ...
А ако съвета ти е да сложи 7.5 А на всеки халоген по отделно , то и това не е вариянт , тъй като тогава предпазителя е с 2.5 ампера над нормалната консумация на консуматора (крушката- 55W) и от там самото му присъствие е безпредметно ...

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3285
Регистриран на: 25.02.2008
Местоположение: Somewhere In Space
Пол: Мъж
Кара: E38 750iL, 740i, 728i, E39 523i
Мечтае да кара: Е31 и BMW 507
Детайли за колата: E36 Limousine limited edition designed by Stony Style Corporation (SS Co). For more details follow the link: http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic ... 8&t=179527

Мнение от stony1 » 11 Юли 2009, 23:00

Колега, преди да започнеш каквото и да е провери какви са работните параметри на ксенона. Обикновенно на самия ксенон е посочена консумацията. На този, който монтирах на моята кола е по 3 ампера за всяка верига (баласт + крушка) общо 6 ампера.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3911
Регистриран на: 11.12.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E36 Coupe 328i , Е36 Sedan 316i
Мечтае да кара: E36 M3 , E30 M3 , E31 850csi и все такива гадни стари кочини

Мнение от DirtySouth » 11 Юли 2009, 23:20

metodi80 написа:
DirtySouth написа:Не е за безопасност релето !!! Бушона е ! Релето разтоварва копчето понеже не издържа на такъв ток ,а ако искаш можеш да си сложиш "МУНИНГ" копче което държи повече ампери но ще е грозна работа .


Иначе кабела закон на ОМ ... Опростен варянт е Волт по Ампер равно на Ват .... Тоест раздели си ватовете на 12 волта и ще намериш тока ,а вече всяка страна е с различни стандарти в европа на места по 1 квадрат на секи 5 ампера , руснаците са по 10 ампера на квадрат ... Но и 1 квадрат кабел ти е достатъчно на теб сложи 7.5 ампера бушон и си ти ;)


Колега , ти хубаво го съветваш момчето и всичко , което си казал е вярно , само с едно не съм съгласен , че 7.5 ампера предпазител ще му свърши работа ... не за друго ами щото ще праска от всеки път.
Хем му казваш да раздели мощността на напрежението и ще получи тока (демек две крушки по 55W - 110W / 12W = 9.16 A ~ 10 A ) , хем му казваш , че предпазител 7.5 А ще му свърши работа ...
А ако съвета ти е да сложи 7.5 А на всеки халоген по отделно , то и това не е вариянт , тъй като тогава предпазителя е с 2.5 ампера над нормалната консумация на консуматора (крушката- 55W) и от там самото му присъствие е безпредметно ...


Нарочно го писах 7.5 понеже сметките са при идеална верига ,а тя не съществува и тази консумация е само при пикове ... Не смятам че ще гори бушона но да пробва какво му пречи в бушоно държача после да сложи по-голям ;)
I'm slowly drifting
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3285
Регистриран на: 25.02.2008
Местоположение: Somewhere In Space
Пол: Мъж
Кара: E38 750iL, 740i, 728i, E39 523i
Мечтае да кара: Е31 и BMW 507
Детайли за колата: E36 Limousine limited edition designed by Stony Style Corporation (SS Co). For more details follow the link: http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic ... 8&t=179527

Мнение от stony1 » 11 Юли 2009, 23:45

Колеги, ако е обикновенна 55 ватова крушака е ясно, че като разделиш 55 на 12 ще се получи 4,583(3) ампера, но при ксенона се гледа консумацията на крушката и баласта заедно. Крушката се пали при високо напрежение 1000 волта и в момента на запалване тока е много малък. Работното напрежение обаче е в пъти по-малко от стартовото и тока започва да нараства. Баласта е направен веднъж да осигури необходимото стартово напрежение, а след запалването и пада на напрежение да ограничи тока. По тази причина на ксенона е посочена консумацията му в работно състояние, която се явява и максимална. Така че няма какво да смята, а просто да прочете какво пише на ксенона. Ако реши обаче да слага обикновенни халогени, няма да се размине без сметки :D

Потребител
Аватар
Мнения: 11
Регистриран на: 18.07.2008
Местоположение: На пътя
Пол: Мъж
Кара: BMW 381is coupe
Мечтае да кара: BMW M3 3.2 CSL

Мнение от MasterPlay » 12 Юли 2009, 0:02

Слагах 7A съпротивление без реле и гори 4-6 мин, ключа 12V-10A нагрява преди да изгори бушона (2х55W)обикновен халогенн.

На ксенон баластите който имам;

35W
9V-16
13.2V
10A

Назад към E36

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook