питане за радиаторчето на парното на Е36
Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори
13 мнения
• Страница 1 от 1
питане за радиаторчето на парното на Е36
има ли налягане на водата в радиаторчето на парното, когато работи и ако е " ДА" колко е. Благодаря на отзовалите се.
- PNR
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 785
- Регистриран на: 23.09.2006
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BMW e36 318is COUPE M42
има разбира се нали се върти водата от охладителната система на колата в един кръг се върти таак че налягането би трябвало да е еднакво с това в радиатора отпред на коалта и навсякъде по точно
Нядавам се да не съм в грешка но така предполагам

Нядавам се да не съм в грешка но така предполагам
- ~Мишо~
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3150
- Регистриран на: 7.05.2007
- Местоположение: около ЛЮБИМА и Е36
- Пол: Мъж
- Кара: видимо доволен
- Мечтае да кара: само за удоволствие...
- Детайли за колата: E36 318i - Вярната!
E30 316i - Непокорната
ML 400 CDI - Мецанко
PNR написа:има разбира се нали се върти водата от охладителната система на колата в един кръг се върти таак че налягането би трябвало да е еднакво с това в радиатора отпред на коалта и навсякъде по точно
Нядавам се да не съм в грешка но така предполагам

- Вот такая жизнь, эх, несправедливая!... Я вам обещаю, проживу её красиво я!
Чукане в рейката - отстраняване
Семерина на коляновия вал (предна) - подмяна
Отстраняване теч на масло от филтърната кутия + смяна лагери на генератор
Стартер М43 малко снимки как излиза на светло...
Резервоар и бензиномери - общо устройство
Чукане в рейката - отстраняване
Семерина на коляновия вал (предна) - подмяна
Отстраняване теч на масло от филтърната кутия + смяна лагери на генератор
Стартер М43 малко снимки как излиза на светло...
Резервоар и бензиномери - общо устройство
- PNR
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 785
- Регистриран на: 23.09.2006
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BMW e36 318is COUPE M42
Re: ..
Василев написа:има защото като се нагрее течността се създава налягане от парите ..
но точно колко е налягането .. нямам уред за да тествам :)
ами колко да е капачката нали уж държи до към 2 атмосфери или се бъркам нещо около 2 ми се върти но може да греша поправете ме ако някой знае с точност
Последна промяна PNR на 05 Юни 2009, 16:10, променена общо 1 път
- metodi80
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3876
- Регистриран на: 21.05.2008
- Местоположение: Враца
- Пол: Мъж
Колега , щом имаш теч , това не е добре , но не виждам защо мислиш , че проблема е в налягането на системата. Както вече колегите ти казаха налягането е около 2 атмосвери.Принципно може налягането във водната система да е проблем само когато да речеме гарнитурата на главата е изибла и тогава налягането във водната система нараства и започва да товари всички звена - радиатори , маркучи и започват разните уплътниения и О-пръстени да изпускат.
В твоя случай обаче смятам , че проблема е друг , а именно остаряли и износени О-пръстени на тръбите , които водят към радиаторчето на парното ....
Ето за какво сатава въпрос :
там където съм оградил със червен кавадрат има 3 О-пръстена , на тези алуминиевите тръби и отделно на другия карй на тръбите (другия им край е от към двигателния отсег , точно до вентилатора , в нишата м/у купето и двигателния отсег) и там има също още 3 пръстена на самите тръби , а върху самите тръби ляга една пластмасова джаджа и на нея има още 3 пръстена - та общо 9 пръстена трябва да смениш за да си сигурен , че всичко по тая "верига" е оправено ! Принципно тези пръстени дето са от към радиаторчето могат да бъдат смененни и без да се сваля "прасето" (това пластмасовото дето държи радиаторчето и изпарителя) , но е много трудно ,защото пада голямо "чекнене" , другия вариянт със сваляне на таблото също е много голямо "чекнене" , така че те съветвам ако решиш да ги сменяш тези О-пръстени смени ги без да сваляш таблото . Пак казвам става и без сваляне , пробвал съм , само трябва след като се отвият трите болта дето държат тръбите към радиаторчето , да се поизтеглят малко на зад и става , много трудно но става ..... Другия вариянт със сваляне на таблото изглежда така :

В твоя случай обаче смятам , че проблема е друг , а именно остаряли и износени О-пръстени на тръбите , които водят към радиаторчето на парното ....
Ето за какво сатава въпрос :

там където съм оградил със червен кавадрат има 3 О-пръстена , на тези алуминиевите тръби и отделно на другия карй на тръбите (другия им край е от към двигателния отсег , точно до вентилатора , в нишата м/у купето и двигателния отсег) и там има също още 3 пръстена на самите тръби , а върху самите тръби ляга една пластмасова джаджа и на нея има още 3 пръстена - та общо 9 пръстена трябва да смениш за да си сигурен , че всичко по тая "верига" е оправено ! Принципно тези пръстени дето са от към радиаторчето могат да бъдат смененни и без да се сваля "прасето" (това пластмасовото дето държи радиаторчето и изпарителя) , но е много трудно ,защото пада голямо "чекнене" , другия вариянт със сваляне на таблото също е много голямо "чекнене" , така че те съветвам ако решиш да ги сменяш тези О-пръстени смени ги без да сваляш таблото . Пак казвам става и без сваляне , пробвал съм , само трябва след като се отвият трите болта дето държат тръбите към радиаторчето , да се поизтеглят малко на зад и става , много трудно но става ..... Другия вариянт със сваляне на таблото изглежда така :



Колеги при мен проблема е, че съм сложил обикновен пластмасов "трипътник", на мястото на двуозоновия клапан. Сложих го времинно преди около година. Затова и поставям въпроса за налягането в системата, като при мен е 1.4 бара. Може ли да се кара автомобила така или е наложително да се снабдя с въпросния клапан.
ЗА КАКВО СЛУЖИ ТОЙ И ВЯРНО ЛИ Е, ЧЕ КОГАТО НЕ Е ВКЛЮЧЕНО
ПАРНОТО, ИЗКЛЮЧВА НАЛЯГАНЕТО В РАДИАТОРЧЕТО/КАЗАНЧЕТО/
НА ПАРНОТО?? МОЛЯ КОЙТО Е ЗАПОЗНАТ С ТОВА ДА МИ ОТГОВОРИ. P.S. КОЛАТА Е С КЛИМА.
ЗА КАКВО СЛУЖИ ТОЙ И ВЯРНО ЛИ Е, ЧЕ КОГАТО НЕ Е ВКЛЮЧЕНО
ПАРНОТО, ИЗКЛЮЧВА НАЛЯГАНЕТО В РАДИАТОРЧЕТО/КАЗАНЧЕТО/
НА ПАРНОТО?? МОЛЯ КОЙТО Е ЗАПОЗНАТ С ТОВА ДА МИ ОТГОВОРИ. P.S. КОЛАТА Е С КЛИМА.
- ~Мишо~
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3150
- Регистриран на: 7.05.2007
- Местоположение: около ЛЮБИМА и Е36
- Пол: Мъж
- Кара: видимо доволен
- Мечтае да кара: само за удоволствие...
- Детайли за колата: E36 318i - Вярната!
E30 316i - Непокорната
ML 400 CDI - Мецанко
Клапана НЕ спира налягане , а прекратява циркулацията , така че няма какво да му стане на радиаторчето , още повече че нали е временно(за няколко години) , но незнам как ще караш на парно цяло лято... 

- Вот такая жизнь, эх, несправедливая!... Я вам обещаю, проживу её красиво я!
Чукане в рейката - отстраняване
Семерина на коляновия вал (предна) - подмяна
Отстраняване теч на масло от филтърната кутия + смяна лагери на генератор
Стартер М43 малко снимки как излиза на светло...
Резервоар и бензиномери - общо устройство
Чукане в рейката - отстраняване
Семерина на коляновия вал (предна) - подмяна
Отстраняване теч на масло от филтърната кутия + смяна лагери на генератор
Стартер М43 малко снимки как излиза на светло...
Резервоар и бензиномери - общо устройство
13 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани