питане за радиаторчето на парното на Е36

3-та серия ('91-'98)

Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 51
Регистриран на: 31.07.2006
Пол: Мъж

питане за радиаторчето на парното на Е36

Мнение от Bobi05 » 05 Юни 2009, 14:24

има ли налягане на водата в радиаторчето на парното, когато работи и ако е " ДА" колко е. Благодаря на отзовалите се.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 785
Регистриран на: 23.09.2006
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: BMW e36 318is COUPE M42

Мнение от PNR » 05 Юни 2009, 14:33

има разбира се нали се върти водата от охладителната система на колата в един кръг се върти таак че налягането би трябвало да е еднакво с това в радиатора отпред на коалта и навсякъде по точно ;)
Нядавам се да не съм в грешка но така предполагам
PNR@abv.bg
София
0888779546

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 180
Регистриран на: 9.06.2007
Местоположение: София/Ловеч
Пол: Мъж
Кара: E36 316i
Мечтае да кара: AC Schnitzer BMW M3

..

Мнение от Василев » 05 Юни 2009, 14:56

има защото като се нагрее течността се създава налягане от парите ..
но точно колко е налягането .. нямам уред за да тествам :)

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3150
Регистриран на: 7.05.2007
Местоположение: около ЛЮБИМА и Е36
Пол: Мъж
Кара: видимо доволен
Мечтае да кара: само за удоволствие...
Детайли за колата: E36 318i - Вярната!
E30 316i - Непокорната
ML 400 CDI - Мецанко

Мнение от ~Мишо~ » 05 Юни 2009, 15:47

PNR написа:има разбира се нали се върти водата от охладителната система на колата в един кръг се върти таак че налягането би трябвало да е еднакво с това в радиатора отпред на коалта и навсякъде по точно ;)
Нядавам се да не съм в грешка но така предполагам

:yes:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 785
Регистриран на: 23.09.2006
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: BMW e36 318is COUPE M42

Re: ..

Мнение от PNR » 05 Юни 2009, 15:53

Василев написа:има защото като се нагрее течността се създава налягане от парите ..
но точно колко е налягането .. нямам уред за да тествам :)

ами колко да е капачката нали уж държи до към 2 атмосфери или се бъркам нещо около 2 ми се върти но може да греша поправете ме ако някой знае с точност
Последна промяна PNR на 05 Юни 2009, 16:10, променена общо 1 път
PNR@abv.bg
София
0888779546

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 316
Регистриран на: 14.04.2004
Местоположение: Пловдив

Мнение от BAVARIA » 05 Юни 2009, 16:03

или 2 или 1,4 зависи на колко е капачката

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 180
Регистриран на: 9.06.2007
Местоположение: София/Ловеч
Пол: Мъж
Кара: E36 316i
Мечтае да кара: AC Schnitzer BMW M3

..

Мнение от Василев » 05 Юни 2009, 16:39

абе какво значение има :D :D :D
за какво ти е тва налягане .. не става да си помпаш гумите ако спаднат по път :twisted:

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 51
Регистриран на: 31.07.2006
Пол: Мъж

Мнение от Bobi05 » 05 Юни 2009, 18:32

защо ли ? Защото имам теч на антифриз от радиаторчето най вероятно, което се намира зад таблото. Ако някой е имал подобен проблем или знае по какъв начин най лесно може да се стигне до въпросното радиаторче за парното, моля да пише с няколко реда. Ще бъда много благодарен.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 156
Регистриран на: 12.08.2008
Местоположение: BG

Мнение от GRECE » 05 Юни 2009, 20:34

Прочети Тук и ще Ти стане ясно- http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic ... 7%E5%F2%EE

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3876
Регистриран на: 21.05.2008
Местоположение: Враца
Пол: Мъж

Мнение от metodi80 » 05 Юни 2009, 21:49

Колега , щом имаш теч , това не е добре , но не виждам защо мислиш , че проблема е в налягането на системата. Както вече колегите ти казаха налягането е около 2 атмосвери.Принципно може налягането във водната система да е проблем само когато да речеме гарнитурата на главата е изибла и тогава налягането във водната система нараства и започва да товари всички звена - радиатори , маркучи и започват разните уплътниения и О-пръстени да изпускат.
В твоя случай обаче смятам , че проблема е друг , а именно остаряли и износени О-пръстени на тръбите , които водят към радиаторчето на парното ....

Ето за какво сатава въпрос :

Изображение

там където съм оградил със червен кавадрат има 3 О-пръстена , на тези алуминиевите тръби и отделно на другия карй на тръбите (другия им край е от към двигателния отсег , точно до вентилатора , в нишата м/у купето и двигателния отсег) и там има също още 3 пръстена на самите тръби , а върху самите тръби ляга една пластмасова джаджа и на нея има още 3 пръстена - та общо 9 пръстена трябва да смениш за да си сигурен , че всичко по тая "верига" е оправено ! Принципно тези пръстени дето са от към радиаторчето могат да бъдат смененни и без да се сваля "прасето" (това пластмасовото дето държи радиаторчето и изпарителя) , но е много трудно ,защото пада голямо "чекнене" , другия вариянт със сваляне на таблото също е много голямо "чекнене" , така че те съветвам ако решиш да ги сменяш тези О-пръстени смени ги без да сваляш таблото . Пак казвам става и без сваляне , пробвал съм , само трябва след като се отвият трите болта дето държат тръбите към радиаторчето , да се поизтеглят малко на зад и става , много трудно но става ..... Другия вариянт със сваляне на таблото изглежда така :

Изображение

Изображение

Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 51
Регистриран на: 31.07.2006
Пол: Мъж

Мнение от Bobi05 » 06 Юни 2009, 13:02

Колеги при мен проблема е, че съм сложил обикновен пластмасов "трипътник", на мястото на двуозоновия клапан. Сложих го времинно преди около година. Затова и поставям въпроса за налягането в системата, като при мен е 1.4 бара. Може ли да се кара автомобила така или е наложително да се снабдя с въпросния клапан.
ЗА КАКВО СЛУЖИ ТОЙ И ВЯРНО ЛИ Е, ЧЕ КОГАТО НЕ Е ВКЛЮЧЕНО
ПАРНОТО, ИЗКЛЮЧВА НАЛЯГАНЕТО В РАДИАТОРЧЕТО/КАЗАНЧЕТО/
НА ПАРНОТО?? МОЛЯ КОЙТО Е ЗАПОЗНАТ С ТОВА ДА МИ ОТГОВОРИ. P.S. КОЛАТА Е С КЛИМА.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 51
Регистриран на: 31.07.2006
Пол: Мъж

Мнение от Bobi05 » 06 Юни 2009, 13:12

Допълнение:
Става въпрос за налягането на антифриза след клапана
че е по високо /при липсата му/, и то когато работи на топло.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3150
Регистриран на: 7.05.2007
Местоположение: около ЛЮБИМА и Е36
Пол: Мъж
Кара: видимо доволен
Мечтае да кара: само за удоволствие...
Детайли за колата: E36 318i - Вярната!
E30 316i - Непокорната
ML 400 CDI - Мецанко

Мнение от ~Мишо~ » 06 Юни 2009, 14:03

Клапана НЕ спира налягане , а прекратява циркулацията , така че няма какво да му стане на радиаторчето , още повече че нали е временно(за няколко години) , но незнам как ще караш на парно цяло лято... :roll:

Назад към E36

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook