Катализатора дрънчи ....

3-та серия ('91-'98)

Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3380
Регистриран на: 10.02.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж

Мнение от kdl » 02 Апр 2009, 14:08

Довечера ще има за продан надявам се цялата тръба от колекторите до задните гърнета с резонатор oт Крафт на 7 месеца. :) За 50лв я давам, така че, преди да си нарежете катализатора, по-добре пробвайте дали ви устройва. Перфектно е и не издиша на никъде. за 20 минути развиване на болтове, не си осирайте колите.

Иначе, да нов е, но не оригинален, че там е верно >1000лв. играта. Направен е като реплика на оригинала. Ако сваря да стане работата днес, ще има снимки на оригинала и репликата един до друг

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 180
Регистриран на: 2.04.2008

Мнение от jekichan » 02 Апр 2009, 15:04

Колеги аз го имам същия проблем и мисля да слагам резонаторно гърне и за това искам да питам някой ако е слагал такова да каже колко пари го е взел за да си правя някаква сметка. Благодаря предварително.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 80
Регистриран на: 6.02.2008
Пол: Мъж
Кара: Ε39 523i M52B25

Re: Катализатора дрънчи ....

Мнение от stoifata » 02 Апр 2009, 16:06

metodi80 написа:Колеги , проблема е следния ....
Качвам се в колата днес паля и чувам едно леко дрънчене от долу на колата. В първия момент реших , че металната пластина ,която придържа средното гърне към скоростната кутия се е разхлабила (понеже предния ден сменях двете тампончета , чрез които е закрепена пластината за скоростната кутия). Слязох в канала (както си работеше колата, като бях почти 100% убеден , че пластината ще е виновника), но що да видя ..... :shock: пластината си е перфектно стегната и не мърда , не вибрира , не дрънчи. Дрънчене ,обаче се чува от катализатора. Поразклатих гърнетата (докъто още не бяха нагрели), потупах с ръка на корпуса на катализатора и дрънченето се усилваше. Та проблема е ясен - керамиката на катализатора вероятно се е "разджвакала" (може и всичко вътре да е на попара). Та въпроса ми е това (много леко) дрънчене от катализатора означава ли , че на всяка цена трябва да го сменям (понеже липсват характерните признаци на скапан катализатор - не ми мени обороти колата , не прави преразход на гориво , няма миризма , дърпа се перфектно).
Моля само за компетентни мнения !!!


Колега само като е студена ли дрънчи или и като загрее, защото и мойта дрънчи, но само студена и на празен ход. Като загрее или като подам малко газ спира да дрънчи. Питам те, защото се чудя дали е катализатора и май май ще слагам резонаторно гърне.

Поздрави!

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3876
Регистриран на: 21.05.2008
Местоположение: Враца
Пол: Мъж

Мнение от metodi80 » 02 Апр 2009, 18:43

Колега само като е студена ли дрънчи или и като загрее, защото и мойта дрънчи, но само студена и на празен ход. Като загрее или като подам малко газ спира да дрънчи. Питам те, защото се чудя дали е катализатора и май май ще слагам резонаторно гърне.


Горе , долу подобно е и при мен , но като загрее дрънченето леко намалява (то е нормално да е така , защото метала се разширява и попритиска там джаджите). Най -добре ще разбереш дали при теб проблема е катализатора , ако имаш възможност да слезеш в канал под колата и както е запалена да слушаш от долу.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4463
Регистриран на: 24.06.2005

Мнение от tsb_bg » 02 Апр 2009, 18:51

metodi80 написа: ... като загрее дрънченето леко намалява (то е нормално да е така , защото метала се разширява и попритиска там джаджите)...


Колега мисля, че грешиш - като се разшири метала обшивката на катализатора увеличава обема си и отпуска "джаджите" ...

Би трябвало да дрънка повече

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3876
Регистриран на: 21.05.2008
Местоположение: Враца
Пол: Мъж

Мнение от metodi80 » 02 Апр 2009, 18:57

tsb_bg написа:
metodi80 написа: ... като загрее дрънченето леко намалява (то е нормално да е така , защото метала се разширява и попритиска там джаджите)...


Колега мисля, че грешиш - като се разшири метала обшивката на катализатора увеличава обема си и отпуска "джаджите" ...

Би трябвало да дрънка повече


Всъщност си АБСОЛЮТНО прав!!! Така е ... При мен проблема е 100 % катализатора , а за колегата stoifata ... не знам , както казах , да намери канал и да слезе под колата , за да установи дали проблема е катализатора .....

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2196
Регистриран на: 6.03.2008
Местоположение: гр. Свищов
Пол: Мъж
Кара: Peugeot 307 HDI

Мнение от Kambe » 02 Апр 2009, 20:11

jekichan написа:Колеги аз го имам същия проблем и мисля да слагам резонаторно гърне и за това искам да питам някой ако е слагал такова да каже колко пари го е взел за да си правя някаква сметка. Благодаря предварително.

утре ще правя тази процедура и аз, 30 лв ми струва заместителчето :D
Изображение
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3380
Регистриран на: 10.02.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж

Мнение от kdl » 03 Апр 2009, 0:34

Aйде от М42 свален резонатор, целия с тръбата -> 50лв.
Не знам дали ще стане за М40/М43. Мисля че да, понеже ми се струват с различна дължина. Каталожния номер е различен, заради различната форма на фабричния кат на М42 и М43.

Горния на снимката.
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3150
Регистриран на: 7.05.2007
Местоположение: около ЛЮБИМА и Е36
Пол: Мъж
Кара: видимо доволен
Мечтае да кара: само за удоволствие...
Детайли за колата: E36 318i - Вярната!
E30 316i - Непокорната
ML 400 CDI - Мецанко

Мнение от ~Мишо~ » 03 Апр 2009, 3:35

tsb_bg написа:
metodi80 написа: ... като загрее дрънченето леко намалява (то е нормално да е така , защото метала се разширява и попритиска там джаджите)...


Колега мисля, че грешиш - като се разшири метала обшивката на катализатора увеличава обема си и отпуска "джаджите" ...

Би трябвало да дрънка повече
;)

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3876
Регистриран на: 21.05.2008
Местоположение: Враца
Пол: Мъж

Мнение от metodi80 » 03 Апр 2009, 13:43

Днес както си карах и изпреварвах на извънградски път и като подадох газ след 3000 оборота , колата вместо да ускори започна да забива муцуната , да тресе и да смърди яко на развалени яйца. Та така .... още днес ще го махам катализатора и ще слагам некакви лай.на , за да може на първо време да върви , пък по натам евентуално ще мисля ..... Надявах се да изкара малко повече , ама на .... Някой знае ли в момента как вървят като цена старите катализатори (в смисъл като сваля моя , колко пари мога да му взема)?

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 69
Регистриран на: 20.10.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: lancia delta, bmw e46

Мнение от HF4WD » 03 Апр 2009, 14:15

metodi80 написа:...Някой знае ли в момента как вървят като цена старите катализатори (в смисъл като сваля моя , колко пари мога да му взема)?


миналата година ги изкупуваха по 70-80 кинта , но сега им паднаха цените

пс http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic ... highlight= - за този пич съм чувал че е коректен

http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic.php?t=134680

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 82
Регистриран на: 3.11.2008
Местоположение: Сандански
Пол: Мъж
Кара: 95`` m52b20
Мечтае да кара: м52б20 stroke engine, coming soon....

Мнение от Salis » 03 Апр 2009, 15:31

Колега и моя беше заминал и отидох на майстор с нагласата да слагам резонатор, обаче той почна да ме разубеждава, че немало смисъл от него и сложихме права траба. Обаче звука стана пълна отврат и сега съм се спрял на 3-ти вариянт да истърбуша катализатора и да си го сложа пак на колата. Един познат направи така и звука си се запазва и няма никакво дрънчене. Мога само да ти кажа права тръба в никакъв случай :!: :!:

Поздрави :)

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3876
Регистриран на: 21.05.2008
Местоположение: Враца
Пол: Мъж

Мнение от metodi80 » 03 Апр 2009, 20:13

Днес сложих катализаторно гърне(това не е нито права тръба , нито резонатрно гърне). Като размер и форма е почти като катализатора.Резулатата е СТРАХОТЕН, много съм доволен . Майсторите в навалото ми казаха , че е възможно да се промени леко звука на колата. След инсталацията обаче и те се изненадаха , нямаше разлика в звука , даже форсирах до прекъсвач , за да се убедя , че няма да се чува нещо по лошо , но нямаше , звука си беше като преди. Но има един факт , който можеби е от значение , а именно , че при мен катализатора и резонатора са отедлно (не са в един корпус) и майстора каза , че това , че не се маха резонатора на колата, а само катализатора е много важно (понеже имало катализатори които били в един корпус с реонатора и там нямало как да не се отрежат заедно , поне така ми обясни... ). Та в крайна сметка съм много доволен (въпреки , че преди това направо ми се плачеше, че ще си съсипя колата , но сега като видях резултата мога смело да кажа , че е перфектен...). Разбира се не е без значение и това , че момчетата доста се постараха при монтажа (понеже са ми приятели).
Та това е .... всичко е 6 .... всичко ми излезе 50 лв.
Аааа и катализатор го продадох за 60 лв. , питах на няколко места и това беше най -добрата оферта ....

Предишна

Назад към E36

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook