Подгряване на двигателя.
Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори
22 мнения
• Страница 2 от 2 • 1, 2
- slowtraveler
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 218
- Регистриран на: 14.12.2008
- Местоположение: Varna
Лошото е каквото написах преди това - екология, разход...
Освен това при по-бавно загряване, по-дълго двигателя работи в 'авариен' температурен режим...
Идеалния вариант е максимално бързо загряване, но без да се преминава границата, при която започват температурни пукнатини.
Това се постига в движение с плавно и умерено натоварване на двигателя (но не претоварване)...
П.С. При ниски обороти също можеш да претовариш двигателя...
Затова ускоренията трябва да са плавни, а не пълна газ на ниски обороти...
Освен това при по-бавно загряване, по-дълго двигателя работи в 'авариен' температурен режим...
Идеалния вариант е максимално бързо загряване, но без да се преминава границата, при която започват температурни пукнатини.
Това се постига в движение с плавно и умерено натоварване на двигателя (но не претоварване)...
П.С. При ниски обороти също можеш да претовариш двигателя...
Затова ускоренията трябва да са плавни, а не пълна газ на ниски обороти...
- metodi80
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3876
- Регистриран на: 21.05.2008
- Местоположение: Враца
- Пол: Мъж
Истината колега е следната ... когато колата не е загряла , компютъра се опитва да регулира нивото на подаваното гориво към двигателя на празен ход. При студен двигател има датчици и стъпков мотор , които се грижат за това , подаваното гориво да е в някакви прилични норми (предвид студения двигател). Обаче , какво става ,когато имаш студен метал (блока на двигателя ) и в него започва да се "взривява" горивната смес. Представи си само студен метал и само дъхни към него и той почва да се поти яко , а какво ли става когато "жив" огън вдига яка температура - май се "поти " яко ..... Та това води до много яко образуване на сажди , които плепват стабилно .... Та в тоя ред на мисли когато тръгнеш с колата веднага първо даваш възможност нивото на подаваното гориво да е по постоянно към двигателя (да има един постоянен интензитет на работа на цялата система , разбира се ако не се натоварва примерно над 3000 оборота), да има по добро изгаряне. Същевременно позволяваш двигателя да загрее една идея по бързо , като не се образуват сажди или ако се образуват да могат бързо да се изхвърлят през "отделителната " система на автомобила.....
- dinkomg
- ентусиаст
-
- Мнения: 941
- Регистриран на: 17.11.2008
- Местоположение: Стара Загора
- Пол: Мъж
- Кара: Семейното комби
- Мечтае да кара: M5 touring
Всичко за това дали трябва да работи двигателя на място или да се тръгва при първа възможност е написано от екологична гледна точка. Това е като да спреш някъде и да не оставяш двигателя да работи на място да ти е топло. Просто така се намаляват вредните емисии. Иначе това за <2500 оборота си е напълно разумно, за да се щади двигателя. Все едно да те събудя от сън и още преди да ти е тръгнала нормано кръвта да те юрна на спринтови бягания.
,,,,,,,
Аз като я запаля винаги изчаквам да се размразят стаклата, то минават 5-мин.сигурно и тогава трагвам и докато не стигне стрелката на 12-не вдигам повече от 1500-2000-оборота-Незнам добре ли е или зле за Баварката.
- Zaho
-
-
- Мнения: 1081
- Регистриран на: 20.10.2006
- Местоположение: Разлог, Банско, Добринище
- Детайли за колата: mnoo fast ;)
Hellrider написа:на 1500 направо я мъчиш
Бе аз на 325-цата градско си карам с толко и все ми се струва че карам в обороти докато не погледна оборотомера

22 мнения
• Страница 2 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани