въпроса за 6-таците

3-та серия ('91-'98)

Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 591
Регистриран на: 29.11.2007
Местоположение: гр.Севлиево

Мнение от sabi1984 » 13 Яну 2009, 18:02

penio написа:Имат си и Б20 маторите подгряване на дросела, което подгрява и въздуха в колекторите. На въздушния филтър седи един термостат за тази цел. Разбрах че го има чак като се счупи.
Ето реалоем диаграма http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=HB51&mospid=47370&btnr=11_1123&hg=11&fg=35

точно за това говорим за номер 10 от схемата,това седи в кутията на филтъра ;)
да логично е да е там за да топли въздуха който влиза в колекторите,но тогава защо всички казват че двигателя трябва да смуче студен въздух за повече палър :shock: ако въздуха трябва да е топъл то тогава се обезмисля топлоизолацията на спортните конусни въздушни филтри,нали уж да не смучат топъл въздух :?:
това е което е любопитно топли въздуха,пък всички казват че на двигателя е нужен студен въздух :roll:

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 218
Регистриран на: 14.12.2008
Местоположение: Varna

Мнение от slowtraveler » 13 Яну 2009, 19:21

Колеги, не съм запознат точно с този двигател, но от схемата виждам следното:
No.10 е термостат и може да е в кутията, за да следи температурата на въздуха (не го подгрява, а само следи)...
Ако е много студен въздуха и има вероятност да започне да обледенява дросела (това е често срещан ефект), то тогава явно този термостат пропуска топъл антифриз към дросела.
Практически системата не загрява въздуха, а корпуса на дросела, за да не започне да се обледенява в зоните с ниско налягане...
Съответно при по-висока температура термостата не пропуска антифриз и системата не влияе на работата на двигателя....
Ако въздуха е прекалено студен може да не се разпрашава/изпарява горивото и да не иска да гори - навярно си спомняте как старите автомобили имаха 'зимен режим', при който вземат топъл въздух от кожух около изпускателния колектор....

Потребител
Аватар
Мнения: 33
Регистриран на: 3.10.2008
Местоположение: Силистра
Пол: Мъж
Кара: Е36 328I coupe,Octavia 1.9 TDI

Мнение от ppp58 » 13 Яну 2009, 19:53

Много правилно и логично обясниние.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 339
Регистриран на: 19.08.2008

Мнение от S 70/3 » 14 Яну 2009, 15:14

M50B20 TU аз имам такъв термостат на въздушния филтър

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 591
Регистриран на: 29.11.2007
Местоположение: гр.Севлиево

Мнение от sabi1984 » 14 Яну 2009, 22:25

днес се сетих като бях на диагностика да погледнем дебитомера.излезе че засмуквания отнего въздух е с температура около 40-42градуса
явно този термостат загрява въздуха вътре в кутията на филтъра(или бъркам :roll: )но тогава защо всички казват че двигателя трябва да смуче студен въздух :shock:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3380
Регистриран на: 10.02.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж

Мнение от kdl » 14 Яну 2009, 23:35

Има логика, понеже в студения въздух се съдържа по-голямо количество кислород за единица обем, който означава по-добро изгаряне. Но тук имаш и друг фактор - гориво. Колата ти върви на смес с гориво, а не чист кислород. Щом хората са си направили труда да изчисляват термостат за целта, мисля че е имало защо. ;) Няма причина да го правят, ако е безсмислено да затоплят въздуха.

При 1 и 2ри такт на 4тактовия двигател ти е смесването на горивото.
Ако въздухът е прекалено студен, ще повлияе на разпрашаването на горивото и ще имаш недоизгаряне. Затова хората са си сметнали оптимална температура, спрямо настройките на двигателя и са се заели да я осигурят посредством тоя термостат.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 539
Регистриран на: 13.02.2005
Кара: N57 3.0xd

Мнение от Hellrider » 15 Яну 2009, 0:36

ако сте мерили дебитомера на топъл двигател, то кутията на филтъра се затопля и тя от двигателя и е нормално въздуха да е 40 градуса
а тия маркучи са там заради дроселовата клапа и реално топлят нея, а не кутията, защото в кутията е сложен само термостата, а той пуска антифриз към дросела ;)

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 591
Регистриран на: 29.11.2007
Местоположение: гр.Севлиево

Мнение от sabi1984 » 15 Яну 2009, 13:15

мненията и на двамата колеги са логични,но и различни :confused:
кой е верния отговор :help:

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 218
Регистриран на: 14.12.2008
Местоположение: Varna

Мнение от slowtraveler » 15 Яну 2009, 15:27

Честно казано не вярвам на загрял работещ двигател температурата на входящия въздух (не на металните части на дросел или дебитомер) да е с такава висока температура (освен ако двигателя е турбиниран разбира се)...
Разбира се, че студения въздух вкарва повече кислород (плътността на студения въздух е по-голяма, и от там грамажа на кислорода), и с него можеш да 'изгориш' повече гориво - максималната възможна мощност се увеличава (ламбда сондата ще каже, че сместа е бедна, поради това, че ще остане 'неизгорял' кислород и ще позволи по-дълго впръскване на инжекторите).
Но при много ниски температури не може да се осигури безпроблемна работа на останалите детайли (например споменатото обледеняване).

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 122
Регистриран на: 28.10.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: BMW E36 2-ка Б и BMW E46 2-ка Д

.

Мнение от muk_83 » 16 Яну 2009, 22:41

колеги аз само ще добавя че и на моята стара 320-ка 91 година го имам това страно нещо което струва 100 вл. знам защото минала година го счупих но от един колега тук го намерих на приемлива цена да вьв вьздушния вилтьр влиза вода. и това било някакав термостат които подгрявал не6то си там но не помня какво точно.............

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2196
Регистриран на: 6.03.2008
Местоположение: гр. Свищов
Пол: Мъж
Кара: Peugeot 307 HDI

Мнение от Kambe » 16 Яну 2009, 22:44

днес се сетих за темата и погледнах моята кутия на филтъра, имам такива маркучи и аз, с М50Б20 съм
Изображение
Изображение

Предишна

Назад към E36

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook