Губи ток или незнам и аз какво точно!?

3-та серия ('91-'98)

Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори

Потребител
Аватар
Мнения: 5
Регистриран на: 20.07.2008

Губи ток или незнам и аз какво точно!?

Мнение от Насколито » 28 Ное 2008, 3:54

Аз неразбирам много от коли,взех си БМВ 318 и '97 преди половин година, освен че ме остави на 70 км от София 1път други проблеми не е имало :) та падна 1-я сняг слизам доло паля от раз нема проблем,на другия ден отивам на работа съшто нема грешка,прибирам се вечерта включвам алармата нормално и отивам след 2 дни да я паля и няма грам ток,дори лампичката на алармата несветесхе малкото диодче дори абе нищто.сега зареждам акумулатора,незнам какво може да е? отечка си мислиа но как да проверя на диагностика ли каде? Сложих друг акумулатор запали от раз,махам клемата негасне работи генератора, и аз незнам какво е!!!

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2377
Регистриран на: 10.04.2008
Местоположение: СА
Кара: м си...

Мнение от plradev » 28 Ное 2008, 9:54

Колега,най вероятния проблем при такива симптоми е акулмулатор.Вече е доста студено и при неизряден акумулатор 2 дни са напълно достатъчни ,за да "няма никой" в него...Може да провериш за отечка по инсталацията с мултицет.Изключваш всички консуматори по колата ,плафони,радио и т.н. махаш плюсовата клема на алумулатора и мериш колко ампера има консумация.Стойности над 0,3А се считат за отечка :!: Профилактично провери с колко волта ти зарежда алтернатора.Мери са на включени фарове,парно,нагревател на задното стъкло и т.н. На празен ход стойността трябва де е не по-малка от 13,5V като при форсиране не бива да превишава 14,2V.

Направи тези проверки и ако всичко е в нормите се ориентирай към нов акумулатор ;)
Последна промяна plradev на 28 Ное 2008, 11:12, променена общо 1 път
Изображение

Мародератор
Аватар
Мнения: 12403
Регистриран на: 28.07.2006
Местоположение: София
Кара: some d20s

Мнение от Mollov » 28 Ное 2008, 10:42

И при мен така един хубав ден колата нямаше никви тоци... въпреки, че 2-3 пъти преди това ми го направи този номер, но после някви магически се оправяше.... ни аларма, ни чудо... но последния път просто умря яко... акумулатор... сложих нов и воала - всичко е ток (интересен израз в този контекст) ;)

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1939
Регистриран на: 13.09.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 318is, 1995 м42

Re: Губи ток или незнам и аз какво точно!?

Мнение от ивчо3 » 28 Ное 2008, 10:46

Преди всичко никога не сваляй клемата от акумулатора докато работи двигателя, въпреки че има регулатор на напрежението. Проверката за утечка се прави лесно с мултицет. Акумулатора е със свързани клеми. Изключват се всички консуматори на ел. енергия. Алармата задължително е изключена, както и всякакви крушки и т.н. Мултицетът се наглася за отчитане на ампераж, примерно 10, или 20 ампера, колкото е максималната стойност на отчитане. Отваряш капака, покриващ бушоните и прекъсвачите в двигателния отсек. Свързваш черния кабел на мултицета, който отговаря за отрицателен полюс към минуса на акумулатора и червения към всеки един от контактите на бушоните /в някои случаи не се налага задължително да ги вадиш един по един, защото отгоре имат свързваща жичка която е открита и може директно да се замери/. Така проверяваш всички контакти. Излезе ли на дисплея показание по-голямо от 0.1-0.2 ампера, значи има утечка. Оттам нататък търсиш схема за консуматорите по веригата, за които отговаря съответния бушон. Когато откриеш откъде черпи ток, правиш каквото трябва и пак замерваш. В никакъв случай не свързвай кабелите на мултицета когато е нагласен да мери ампераж към двата полюса на акумулатора, че ще ти се наложи да си купуваш нов.

Потребител
Аватар
Мнения: 5
Регистриран на: 20.07.2008

Мнение от Насколито » 29 Ное 2008, 2:58

Благодаря ви много колеги,утре почивам и ще измеря всичко аз да видч какво става.тъкмо съм заредил и акумулатора вече :) мерси още единпът,ще пиша какво е било. А и само да ви питам още нещо, как виждате новите теми и въпроси когато напише някой :) Мерси

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 128
Регистриран на: 29.09.2008
Кара: само на бенз

Мнение от golfhi » 29 Ное 2008, 17:14

Предната ми кола имаше отечка - най-лесно се проверява като вечер се откача клемата на акумулатора и така ако след 2-3 дни пали без проблеми значи има отечка някъде.

п.п. Един познат имаше отечка, постоянно му падаха токовете и накрая се оказа алармата, махна я и всичко се оправи :?:
Има толкова измислени майстори по тези аларми, които не знаят как да ги закачат и след време от техния "монтаж" да излезе отечката.
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3380
Регистриран на: 10.02.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж

Мнение от kdl » 29 Ное 2008, 17:54

ивчо3 написа:Преди всичко никога не сваляй клемата от акумулатора докато работи двигателя, въпреки че има регулатор на напрежението. Проверката за утечка се прави лесно с мултицет. Акумулатора е със свързани клеми. Изключват се всички консуматори на ел. енергия. Алармата задължително е изключена, както и всякакви крушки и т.н. Мултицетът се наглася за отчитане на ампераж, примерно 10, или 20 ампера, колкото е максималната стойност на отчитане. Отваряш капака, покриващ бушоните и прекъсвачите в двигателния отсек. Свързваш черния кабел на мултицета, който отговаря за отрицателен полюс към минуса на акумулатора и червения към всеки един от контактите на бушоните /в някои случаи не се налага задължително да ги вадиш един по един, защото отгоре имат свързваща жичка която е открита и може директно да се замери/. Така проверяваш всички контакти. Излезе ли на дисплея показание по-голямо от 0.1-0.2 ампера, значи има утечка. Оттам нататък търсиш схема за консуматорите по веригата, за които отговаря съответния бушон. Когато откриеш откъде черпи ток, правиш каквото трябва и пак замерваш. В никакъв случай не свързвай кабелите на мултицета когато е нагласен да мери ампераж към двата полюса на акумулатора, че ще ти се наложи да си купуваш нов.

По-точно обяснение и описание не бях чел по този въпрос! И наистина е много забавно като бучнеш повечето китайски уреди на + и - клемите на акумулатора ;)

Потребител
Аватар
Мнения: 5
Регистриран на: 20.07.2008

Мнение от Насколито » 29 Ное 2008, 22:58

Благодаря ви , но днеска мерих и аз незнам какво мерих но ми изгоря единия бусшон,а акумулатора все на 13V ми зарежда с включени изключени консуматори все 13V. Нормално ли е 13V или е малко?

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1002
Регистриран на: 12.07.2007
Местоположение: Rousse
Пол: Мъж
Кара: E46 320d 136
Мечтае да кара: e30 m3

:)

Мнение от shengi » 30 Ное 2008, 1:04

Май си е малко.Трябва да е до колкото знам между 13.5 - 14.2 нещо такова. Поне мойта толкова зарежда и нямам грижи. Може да са ти заминали/тръгнали четките на динамото. Вземи от приятел акумулатор и направи същото което си направил когато си загубил токовете. Аз така се бях шашнал с тия токове, че нямаше на каде. Накрая ново Акумулаторче и работата спи вече 2 седмици. При мен същотото като при теб го правеше само дето за около 12 часа и ми падаше доста осезаемо акумулатора и едвам палех.

Потребител
Аватар
Мнения: 5
Регистриран на: 20.07.2008

Мнение от Насколито » 30 Ное 2008, 15:26

Благодаря ви,оствям я така ако пада пак ще ходя някаде да я видят на сервиз. А друго да ви питам,някой знаели кога се сменя ангренажна верига? в Смисъл на някакви км ли? Или има някакви симтоми ли какво? Благодаря ви!

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1939
Регистриран на: 13.09.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 318is, 1995 м42

Мнение от ивчо3 » 01 Дек 2008, 10:53

Насколито написа:Благодаря ви , но днеска мерих и аз незнам какво мерих но ми изгоря единия бусшон,а акумулатора все на 13V ми зарежда с включени изключени консуматори все 13V. Нормално ли е 13V или е малко?

Не е нормално. Не съм сигурен как е с включени консуматори, но с изключени показанията са 14.0-14.3 V.

Потребител
Аватар
Мнения: 47
Регистриран на: 15.08.2008
Местоположение: София

Мнение от malibolja » 01 Дек 2008, 13:14

При мен се оказа проблема в изолацията на кабелите които влизат в капака на багажника, под лявото амортисьорче има един сноп с кабели там се бяха оголили и лампата в багажника ми е светела постояно.

Назад към E36

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook