Подробно за инсталация на халогени!
Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори
14 мнения
• Страница 1 от 1
- pistata9889
- ентусиаст
-
- Мнения: 1288
- Регистриран на: 30.03.2008
- Местоположение: Пловдив,Р.Конаре
- Пол: Мъж
- Кара: Камион колкото читалището...
Подробно за инсталация на халогени!
Колеги купих си халогени със стоиката,днес си ги монтирах.Вчера търсих из търсачка подробна тема за инсталацията,но не намерих,всеки препоръчваше колега.Писах му на личен,но не ми върна,и за това сега пускам тема към всички.Ако някои знае как се прокарват кабелите,колко квадрата трябва да бъдат,колко метра,къде се монтира релето,и всички подробности,ще му бъда много благодарен,че не съм в БГ и ми искат за инсталация 100евро.И не искам да правя "голямото побългаряване" и не искам да се самозапаля.Надявам се на компетентни отговори,предварително благодаря.
Когато трябва да вземеш решение относно една страна,изслушай и другата,може нейната версия да е по достоверна!!!
- Митко Ганчев
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1802
- Регистриран на: 28.03.2006
- Местоположение: Люлин/Waiblingen
бе колега има няколко подробни теми, ама явно не си ги намерил...потърси ме на скайпа ако удариш на камък;)

- plradev
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2377
- Регистриран на: 10.04.2008
- Местоположение: СА
- Кара: м си...
Колега като за начало зи вземи панелчето с 2-та бутона за фарове и габарити за мъгла(ако не си го взел още).Кабелите не трябва да бъдат ПО-МАЛКИ от 2,5мм2!!Аз моето реле съм го сложил в кутията с бушоните кедето му е мястото.Захранването имаш няколко варианта да го изпълниш:
1.На клема 30 на релето подаваш 12V през големия контакт,което ти гарантира ,че изгасиш ли колата халогените изгасват винаги.Тук обаче трябва да предвидиш и предпазител за тях!! 10А е достатъчен.Комутирането на релето го правиш през габарити или къси светлини.Ако е през късите ,халогените ще светят само когато си на фарове.Ако е през габаритите можеш да караш на габарити и халогени.
2.Клема 30 я захранваш от веригата на габаритите(аз така съм ги направил моите).Предимството според мен е няма допълнителен ппедпазител ,а ползвам този на габаритите като съм сложил с 5А по-голям и когато не е на контакт мога да осветявам с тях на място ако се наложи нещо!!.
3.Клема 30 я захранваш от веригата на късите светлини ,но тогава пак можеш да ги ползваш само когато си на контакт и предпазителя става по-голям,което на мен не ми се нрави.Не че е особен проблем,но все пак......
Проводниците съм ги прекарал успоредно с оригиналната инсталация и така трябва да се прави от съображения за безопасност!!!!Единственото място от което могат да минат е през таблото с предпазителите.Има и други отвори коколо помпата на съединителя,но не ти препотъчвам да правиш цигании.
Друго не се сещам засега.....
1.На клема 30 на релето подаваш 12V през големия контакт,което ти гарантира ,че изгасиш ли колата халогените изгасват винаги.Тук обаче трябва да предвидиш и предпазител за тях!! 10А е достатъчен.Комутирането на релето го правиш през габарити или къси светлини.Ако е през късите ,халогените ще светят само когато си на фарове.Ако е през габаритите можеш да караш на габарити и халогени.
2.Клема 30 я захранваш от веригата на габаритите(аз така съм ги направил моите).Предимството според мен е няма допълнителен ппедпазител ,а ползвам този на габаритите като съм сложил с 5А по-голям и когато не е на контакт мога да осветявам с тях на място ако се наложи нещо!!.
3.Клема 30 я захранваш от веригата на късите светлини ,но тогава пак можеш да ги ползваш само когато си на контакт и предпазителя става по-голям,което на мен не ми се нрави.Не че е особен проблем,но все пак......
Проводниците съм ги прекарал успоредно с оригиналната инсталация и така трябва да се прави от съображения за безопасност!!!!Единственото място от което могат да минат е през таблото с предпазителите.Има и други отвори коколо помпата на съединителя,но не ти препотъчвам да правиш цигании.
Друго не се сещам засега.....

- BOOKER
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 218
- Регистриран на: 27.02.2008
- Местоположение: Сливен
- Пол: Мъж
- Детайли за колата: BMW Е36 318 М40
Е36 325 М50
Е30 320 М50
plradev написа:Колега като за начало зи вземи панелчето с 2-та бутона за фарове и габарити за мъгла(ако не си го взел още).Кабелите не трябва да бъдат ПО-МАЛКИ от 2,5мм2!!Аз моето реле съм го сложил в кутията с бушоните кедето му е мястото.Захранването имаш няколко варианта да го изпълниш:
1.На клема 30 на релето подаваш 12V през големия контакт,което ти гарантира ,че изгасиш ли колата халогените изгасват винаги.Тук обаче трябва да предвидиш и предпазител за тях!! 10А е достатъчен.Комутирането на релето го правиш през габарити или къси светлини.Ако е през късите ,халогените ще светят само когато си на фарове.Ако е през габаритите можеш да караш на габарити и халогени.
2.Клема 30 я захранваш от веригата на габаритите(аз така съм ги направил моите).Предимството според мен е няма допълнителен ппедпазител ,а ползвам този на габаритите като съм сложил с 5А по-голям и когато не е на контакт мога да осветявам с тях на място ако се наложи нещо!!.
3.Клема 30 я захранваш от веригата на късите светлини ,но тогава пак можеш да ги ползваш само когато си на контакт и предпазителя става по-голям,което на мен не ми се нрави.Не че е особен проблем,но все пак......
Проводниците съм ги прекарал успоредно с оригиналната инсталация и така трябва да се прави от съображения за безопасност!!!!Единственото място от което могат да минат е през таблото с предпазителите.Има и други отвори коколо помпата на съединителя,но не ти препотъчвам да правиш цигании.
Друго не се сещам засега.....
Колега,я ми кажи от къде си взел (+) за самите халогени, захранването на релето разбрахме че го взимаш от габарити/къси свтлини?
- ///MapTo
-
-
- Мнения: 5133
- Регистриран на: 15.05.2003
- Местоположение: Herefordshire,Ledbury
- Пол: Мъж
- Кара: акцизни М-паркети от острова
- Мечтае да кара: много неща
- plradev
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2377
- Регистриран на: 10.04.2008
- Местоположение: СА
- Кара: м си...
Колега,я ми кажи от къде си взел (+) за самите халогени, захранването на релето разбрахме че го взимаш от габарити/къси свтлини?
Ами (+) за самите халогени се затваря през релето !!! ина4е за какво да го слагаме това реле?! Масата е директна!!Ведно обикновено реле влизат 2 (+)ови кабела-захранващия на косуматора(хологените) и комутиращ който чрез бутон подава (+) на намотката на релето и затваря котактите.

- BOOKER
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 218
- Регистриран на: 27.02.2008
- Местоположение: Сливен
- Пол: Мъж
- Детайли за колата: BMW Е36 318 М40
Е36 325 М50
Е30 320 М50
plradev написа:Колега,я ми кажи от къде си взел (+) за самите халогени, захранването на релето разбрахме че го взимаш от габарити/къси свтлини?
Ами (+) за самите халогени се затваря през релето !!! ина4е за какво да го слагаме това реле?! Масата е директна!!Ведно обикновено реле влизат 2 (+)ови кабела-захранващия на косуматора(хологените) и комутиращ който чрез бутон подава (+) на намотката на релето и затваря котактите.
Принципа на работа на едно реле ми е ясен,това не ме итересува,ясно е че релето е един електромеханичен ключ който в случая се управлява от къси светлини/габарити.Кажи ми в твоя случай от къде си взел(+) и къде ти е предпазителя.Питам те не защото немога да си свържа халогените,а защото обясненията ти са малко неаясни!
- ///MapTo
-
-
- Мнения: 5133
- Регистриран на: 15.05.2003
- Местоположение: Herefordshire,Ledbury
- Пол: Мъж
- Кара: акцизни М-паркети от острова
- Мечтае да кара: много неща
^ казах ти...до бушониерата има изкаран + на една гайка с един червен кабел под нея...има по важните теми по-горе и схема на цялата инсталация...не е нищо сложно,аз сам се справих 

- plradev
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2377
- Регистриран на: 10.04.2008
- Местоположение: СА
- Кара: м си...
BOOKER написа:plradev написа:Колега,я ми кажи от къде си взел (+) за самите халогени, захранването на релето разбрахме че го взимаш от габарити/къси свтлини?
Ами (+) за самите халогени се затваря през релето !!! ина4е за какво да го слагаме това реле?! Масата е директна!!Ведно обикновено реле влизат 2 (+)ови кабела-захранващия на косуматора(хологените) и комутиращ който чрез бутон подава (+) на намотката на релето и затваря котактите.
Принципа на работа на едно реле ми е ясен,това не ме итересува,ясно е че релето е един електромеханичен ключ който в случая се управлява от къси светлини/габарити.Кажи ми в твоя случай от къде си взел(+) и къде ти е предпазителя.Питам те не защото немога да си свържа халогените,а защото обясненията ти са малко неаясни!
Взел съм го непосредсвено след предпазителя на габритите в таблото с предпазителите!!Това достатъчно ясно ли е сега?

- BOOKER
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 218
- Регистриран на: 27.02.2008
- Местоположение: Сливен
- Пол: Мъж
- Детайли за колата: BMW Е36 318 М40
Е36 325 М50
Е30 320 М50
plradev написа:Взел съм го непосредсвено след предпазителя на габритите в таблото с предпазителите!!Това достатъчно ясно ли е сега?
Без лоши чувства,но ако се замислиш ще видиш че не си направил нищо!По този начин захранваш халогените директно от габарити/къси свтлини,а релето е само за красота без значение че сработва.
(+) от габарити/къси светлини трябва само да управлява релето,а (+) минаващ през релето и захранващ халогените със съответният предпазител трябва да се вземе от силов проводник както го е направил МарТо!
- plradev
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2377
- Регистриран на: 10.04.2008
- Местоположение: СА
- Кара: м си...
BOOKER написа:plradev написа:Взел съм го непосредсвено след предпазителя на габритите в таблото с предпазителите!!Това достатъчно ясно ли е сега?
Без лоши чувства,но ако се замислиш ще видиш че не си направил нищо!По този начин захранваш халогените директно от габарити/къси свтлини,а релето е само за красота без значение че сработва.
(+) от габарити/къси светлини трябва само да управлява релето,а (+) минаващ през релето и захранващ халогените със съответният предпазител трябва да се вземе от силов проводник както го е направил МарТо!
Гледай,сега бате-габаритите ми се CCLF и там консумацията е по-малка.Така съм го направил,защото не ми се слагат допълнителни бушони и кабели под корите разхвляни по цялата кола


http://img.data.bg/i.php?show=1232346&c ... mx94lr#img това е примерна схема за връзване на халогени
- NikiNikolov
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2855
- Регистриран на: 10.01.2008
- Местоположение: София
- Кара: Хилядолетен сокол
14 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани