Подробно за инсталация на халогени!

3-та серия ('91-'98)

Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1288
Регистриран на: 30.03.2008
Местоположение: Пловдив,Р.Конаре
Пол: Мъж
Кара: Камион колкото читалището...

Подробно за инсталация на халогени!

Мнение от pistata9889 » 14 Сеп 2008, 0:19

Колеги купих си халогени със стоиката,днес си ги монтирах.Вчера търсих из търсачка подробна тема за инсталацията,но не намерих,всеки препоръчваше колега.Писах му на личен,но не ми върна,и за това сега пускам тема към всички.Ако някои знае как се прокарват кабелите,колко квадрата трябва да бъдат,колко метра,къде се монтира релето,и всички подробности,ще му бъда много благодарен,че не съм в БГ и ми искат за инсталация 100евро.И не искам да правя "голямото побългаряване" и не искам да се самозапаля.Надявам се на компетентни отговори,предварително благодаря.
Когато трябва да вземеш решение относно една страна,изслушай и другата,може нейната версия да е по достоверна!!!

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1802
Регистриран на: 28.03.2006
Местоположение: Люлин/Waiblingen

Мнение от Митко Ганчев » 14 Сеп 2008, 0:32

бе колега има няколко подробни теми, ама явно не си ги намерил...потърси ме на скайпа ако удариш на камък;)
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2377
Регистриран на: 10.04.2008
Местоположение: СА
Кара: м си...

Мнение от plradev » 14 Сеп 2008, 0:45

Колега като за начало зи вземи панелчето с 2-та бутона за фарове и габарити за мъгла(ако не си го взел още).Кабелите не трябва да бъдат ПО-МАЛКИ от 2,5мм2!!Аз моето реле съм го сложил в кутията с бушоните кедето му е мястото.Захранването имаш няколко варианта да го изпълниш:
1.На клема 30 на релето подаваш 12V през големия контакт,което ти гарантира ,че изгасиш ли колата халогените изгасват винаги.Тук обаче трябва да предвидиш и предпазител за тях!! 10А е достатъчен.Комутирането на релето го правиш през габарити или къси светлини.Ако е през късите ,халогените ще светят само когато си на фарове.Ако е през габаритите можеш да караш на габарити и халогени.
2.Клема 30 я захранваш от веригата на габаритите(аз така съм ги направил моите).Предимството според мен е няма допълнителен ппедпазител ,а ползвам този на габаритите като съм сложил с 5А по-голям и когато не е на контакт мога да осветявам с тях на място ако се наложи нещо!!.
3.Клема 30 я захранваш от веригата на късите светлини ,но тогава пак можеш да ги ползваш само когато си на контакт и предпазителя става по-голям,което на мен не ми се нрави.Не че е особен проблем,но все пак......

Проводниците съм ги прекарал успоредно с оригиналната инсталация и така трябва да се прави от съображения за безопасност!!!!Единственото място от което могат да минат е през таблото с предпазителите.Има и други отвори коколо помпата на съединителя,но не ти препотъчвам да правиш цигании.

Друго не се сещам засега.....
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 218
Регистриран на: 27.02.2008
Местоположение: Сливен
Пол: Мъж
Детайли за колата: BMW Е36 318 М40
Е36 325 М50
Е30 320 М50

Мнение от BOOKER » 14 Сеп 2008, 1:06

plradev написа:Колега като за начало зи вземи панелчето с 2-та бутона за фарове и габарити за мъгла(ако не си го взел още).Кабелите не трябва да бъдат ПО-МАЛКИ от 2,5мм2!!Аз моето реле съм го сложил в кутията с бушоните кедето му е мястото.Захранването имаш няколко варианта да го изпълниш:
1.На клема 30 на релето подаваш 12V през големия контакт,което ти гарантира ,че изгасиш ли колата халогените изгасват винаги.Тук обаче трябва да предвидиш и предпазител за тях!! 10А е достатъчен.Комутирането на релето го правиш през габарити или къси светлини.Ако е през късите ,халогените ще светят само когато си на фарове.Ако е през габаритите можеш да караш на габарити и халогени.
2.Клема 30 я захранваш от веригата на габаритите(аз така съм ги направил моите).Предимството според мен е няма допълнителен ппедпазител ,а ползвам този на габаритите като съм сложил с 5А по-голям и когато не е на контакт мога да осветявам с тях на място ако се наложи нещо!!.
3.Клема 30 я захранваш от веригата на късите светлини ,но тогава пак можеш да ги ползваш само когато си на контакт и предпазителя става по-голям,което на мен не ми се нрави.Не че е особен проблем,но все пак......

Проводниците съм ги прекарал успоредно с оригиналната инсталация и така трябва да се прави от съображения за безопасност!!!!Единственото място от което могат да минат е през таблото с предпазителите.Има и други отвори коколо помпата на съединителя,но не ти препотъчвам да правиш цигании.

Друго не се сещам засега.....

Колега,я ми кажи от къде си взел (+) за самите халогени, захранването на релето разбрахме че го взимаш от габарити/къси свтлини?


Аватар
Мнения: 5133
Регистриран на: 15.05.2003
Местоположение: Herefordshire,Ledbury
Пол: Мъж
Кара: акцизни М-паркети от острова
Мечтае да кара: много неща

Мнение от ///MapTo » 14 Сеп 2008, 1:16

BOOKER написа:.....

От страни до бушониерата има един голяяям и дебел червен кабел,плюсов... ;)
Изображение
Изображение
PeReZ: Предполагам и километража (скоростомера) не показва моментната скорост, а ъгловата скорост в завой ???

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2377
Регистриран на: 10.04.2008
Местоположение: СА
Кара: м си...

Мнение от plradev » 14 Сеп 2008, 11:16

Колега,я ми кажи от къде си взел (+) за самите халогени, захранването на релето разбрахме че го взимаш от габарити/къси свтлини?


Ами (+) за самите халогени се затваря през релето !!! ина4е за какво да го слагаме това реле?! Масата е директна!!Ведно обикновено реле влизат 2 (+)ови кабела-захранващия на косуматора(хологените) и комутиращ който чрез бутон подава (+) на намотката на релето и затваря котактите.
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 218
Регистриран на: 27.02.2008
Местоположение: Сливен
Пол: Мъж
Детайли за колата: BMW Е36 318 М40
Е36 325 М50
Е30 320 М50

Мнение от BOOKER » 14 Сеп 2008, 11:33

plradev написа:
Колега,я ми кажи от къде си взел (+) за самите халогени, захранването на релето разбрахме че го взимаш от габарити/къси свтлини?


Ами (+) за самите халогени се затваря през релето !!! ина4е за какво да го слагаме това реле?! Масата е директна!!Ведно обикновено реле влизат 2 (+)ови кабела-захранващия на косуматора(хологените) и комутиращ който чрез бутон подава (+) на намотката на релето и затваря котактите.

Принципа на работа на едно реле ми е ясен,това не ме итересува,ясно е че релето е един електромеханичен ключ който в случая се управлява от къси светлини/габарити.Кажи ми в твоя случай от къде си взел(+) и къде ти е предпазителя.Питам те не защото немога да си свържа халогените,а защото обясненията ти са малко неаясни!


Аватар
Мнения: 5133
Регистриран на: 15.05.2003
Местоположение: Herefordshire,Ledbury
Пол: Мъж
Кара: акцизни М-паркети от острова
Мечтае да кара: много неща

Мнение от ///MapTo » 14 Сеп 2008, 11:39

^ казах ти...до бушониерата има изкаран + на една гайка с един червен кабел под нея...има по важните теми по-горе и схема на цялата инсталация...не е нищо сложно,аз сам се справих ;)
Изображение
Изображение
PeReZ: Предполагам и километража (скоростомера) не показва моментната скорост, а ъгловата скорост в завой ???

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2377
Регистриран на: 10.04.2008
Местоположение: СА
Кара: м си...

Мнение от plradev » 14 Сеп 2008, 12:04

BOOKER написа:
plradev написа:
Колега,я ми кажи от къде си взел (+) за самите халогени, захранването на релето разбрахме че го взимаш от габарити/къси свтлини?


Ами (+) за самите халогени се затваря през релето !!! ина4е за какво да го слагаме това реле?! Масата е директна!!Ведно обикновено реле влизат 2 (+)ови кабела-захранващия на косуматора(хологените) и комутиращ който чрез бутон подава (+) на намотката на релето и затваря котактите.

Принципа на работа на едно реле ми е ясен,това не ме итересува,ясно е че релето е един електромеханичен ключ който в случая се управлява от къси светлини/габарити.Кажи ми в твоя случай от къде си взел(+) и къде ти е предпазителя.Питам те не защото немога да си свържа халогените,а защото обясненията ти са малко неаясни!


Взел съм го непосредсвено след предпазителя на габритите в таблото с предпазителите!!Това достатъчно ясно ли е сега?
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 218
Регистриран на: 27.02.2008
Местоположение: Сливен
Пол: Мъж
Детайли за колата: BMW Е36 318 М40
Е36 325 М50
Е30 320 М50

Мнение от BOOKER » 14 Сеп 2008, 12:19

plradev написа:Взел съм го непосредсвено след предпазителя на габритите в таблото с предпазителите!!Това достатъчно ясно ли е сега?

Без лоши чувства,но ако се замислиш ще видиш че не си направил нищо!По този начин захранваш халогените директно от габарити/къси свтлини,а релето е само за красота без значение че сработва.
(+) от габарити/къси светлини трябва само да управлява релето,а (+) минаващ през релето и захранващ халогените със съответният предпазител трябва да се вземе от силов проводник както го е направил МарТо!

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2377
Регистриран на: 10.04.2008
Местоположение: СА
Кара: м си...

Мнение от plradev » 14 Сеп 2008, 12:40

BOOKER написа:
plradev написа:Взел съм го непосредсвено след предпазителя на габритите в таблото с предпазителите!!Това достатъчно ясно ли е сега?

Без лоши чувства,но ако се замислиш ще видиш че не си направил нищо!По този начин захранваш халогените директно от габарити/къси свтлини,а релето е само за красота без значение че сработва.
(+) от габарити/къси светлини трябва само да управлява релето,а (+) минаващ през релето и захранващ халогените със съответният предпазител трябва да се вземе от силов проводник както го е направил МарТо!


Гледай,сега бате-габаритите ми се CCLF и там консумацията е по-малка.Така съм го направил,защото не ми се слагат допълнителни бушони и кабели под корите разхвляни по цялата кола :winky: .Не захранвам стъпало или друг голям консуматор на който му е нужно чак такова ПРЕЗАСТРАХОВАНЕ!!Нищо лично ,аз съм споделил няколко варианта,всеки сам избира как да го осъществи!!
Изображение

Потребител
Аватар
Мнения: 42
Регистриран на: 18.11.2007
Местоположение: кърджали

Мнение от andro78 » 06 Ное 2008, 19:33

Помощ не светят халогените от извесно време причината не е в бушоните къде трябва да проверя другаде!


Аватар
Мнения: 159
Регистриран на: 17.10.2008
Местоположение: Перник

Мнение от kabalo » 06 Ное 2008, 20:41

http://img.data.bg/i.php?show=1232346&c ... mx94lr#img това е примерна схема за връзване на халогени

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2855
Регистриран на: 10.01.2008
Местоположение: София
Кара: Хилядолетен сокол

Мнение от NikiNikolov » 09 Ное 2008, 18:37

Уж нещо си, :mhihi: , :winky: .

Назад към E36

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook