2 вапроса за 316и

3-та серия ('91-'98)

Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 331
Регистриран на: 14.06.2008

Мнение от mg87 » 01 Окт 2008, 19:10

проблема изобщо не ми е от мотора оня ден забелязах 4е трака само кат паля без да сам натиснал саединителя... но проблема с оборотите парвите 2-3 сек. си остава- след кат ги нормализира си ги заковава равномерно! ходих на диагностика и не откриха никаква грешка но пак ми казаха да не се притеснявам а да си почиста моторчето за празния ход и една клапа за ваздуха...

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1939
Регистриран на: 13.09.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 318is, 1995 м42

Мнение от ивчо3 » 02 Окт 2008, 10:05

mg87 написа:проблема изобщо не ми е от мотора оня ден забелязах 4е трака само кат паля без да сам натиснал саединителя... но проблема с оборотите парвите 2-3 сек. си остава- след кат ги нормализира си ги заковава равномерно! ходих на диагностика и не откриха никаква грешка но пак ми казаха да не се притеснявам а да си почиста моторчето за празния ход и една клапа за ваздуха...

Колега, ще се опитам да ти обясня, че това с мененето на обороти в първите 2-3 секунди си е съвсем в реда на нещата. Изобщо не се занимавай с почистване на стъпков мотор, или някаква друга интервенция. След като си сигурен, че чукането не идва от двигателя, си провери съединителя и скоростната кутия. След изключване на двигателя показанията в компютъра за няколко параметъра примерно: температура на входящия въздух, налягане на маслото, температура на охлаждащата течност се запазват до следващото стартиране. Тези данни може да бъдат занулени след сваляне на замасяващия кабел от акумулатора. Това има определена цел, а именно след задаване на некоректни данни от някой датчик автомобила да се придвижи в авариен режим. Когато стартираш мотора, примерно след няколко минути, или когато е напълно изстинал, показанията давани от отделните датчици към компютъра са съвсем различни от тези, които са получавани непосредствено преди изключване. Необходимо е малко време- около 2-3 секунди, за да влезе двигателя в оптимален режим на работа. Ще ти дам един нагледен пример: В горещо време изключваш мотора, след като напълно е загрял. От топлината в двигателния отсек се нагрява примерно с 10-15 градуса по целзий, а може и повече смукателния колектор и датчика, който отчита топлината на входящия въздух. Естествено в първите няколко секунди данните, които задават към компютъра са некоректни. Достатъчно е да влязат няколко литра въздух докато показанията станат коректни. Това е времето за адаптиране на двигателя и поради тази причина има менене на оборотите, които веднага след това се стабилизират. Дано съм бил с нещо полезен в тази тема.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 331
Регистриран на: 14.06.2008

Мнение от mg87 » 02 Окт 2008, 11:11

Колега, ще се опитам да ти обясня, че това с мененето на обороти в първите 2-3 секунди си е съвсем в реда на нещата. Изобщо не се занимавай с почистване на стъпков мотор, или някаква друга интервенция. След като си сигурен, че чукането не идва от двигателя, си провери съединителя и скоростната кутия. След изключване на двигателя показанията в компютъра за няколко параметъра примерно: температура на входящия въздух, налягане на маслото, температура на охлаждащата течност се запазват до следващото стартиране. Тези данни може да бъдат занулени след сваляне на замасяващия кабел от акумулатора. Това има определена цел, а именно след задаване на некоректни данни от някой датчик автомобила да се придвижи в авариен режим. Когато стартираш мотора, примерно след няколко минути, или когато е напълно изстинал, показанията давани от отделните датчици към компютъра са съвсем различни от тези, които са получавани непосредствено преди изключване. Необходимо е малко време- около 2-3 секунди, за да влезе двигателя в оптимален режим на работа. Ще ти дам един нагледен пример: В горещо време изключваш мотора, след като напълно е загрял. От топлината в двигателния отсек се нагрява примерно с 10-15 градуса по целзий, а може и повече смукателния колектор и датчика, който отчита топлината на входящия въздух. Естествено в първите няколко секунди данните, които задават към компютъра са некоректни. Достатъчно е да влязат няколко литра въздух докато показанията станат коректни. Това е времето за адаптиране на двигателя и поради тази причина има менене на оборотите, които веднага след това се стабилизират. Дано съм бил с нещо полезен в тази тема.

съгласен сам с теб. но тва с сваляне на акумолатора го пробвах още преди да ида на диагностика и пак си чакам няколко сек. да стабилизира... но и според мен някои датчик не подава добре. направих си един есперимент при палене да я форсирам веднага с газ(преди да е стабилизирала оборотите) форсира си се но кат отпусна газта пак сащото... аа и друго колкото по загряла е толкова повече се усеща при студен мотор почти веднага ги стабилизира... даи ми идея какви датчици да си проверя и каде се намират щот колата ми е от скоро и още почти нищо нз.

РазБОЙниКА
Аватар
Мнения: 2070
Регистриран на: 10.05.2006
Местоположение: София
Пол: Жена
Кара: го на тройки
Мечтае да кара: Е92/3 и 6-та серия
Детайли за колата: Черна

Мнение от Apassionata » 02 Окт 2008, 12:06

И мойта трака известно време като я запаля /, повечко е от секунди, може би минута, две/ и мени оборотите, но някъде в старите теми четох, че било нормално и си я карам така... С М40 съм.
Изображение

Предишна

Назад към E36

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook