Alpina B8 vs. Ganicki vs. Роската
Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори
27 мнения
• Страница 2 от 2 • 1, 2
- K27
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 213
- Регистриран на: 29.03.2008
- Местоположение: Върджин Папрат Бийч
bmwdriver написа:Ако за тях е прекалено стар,има хора,за които не е.Пак повтарям,ако
чипа се маха(почти гарантирано),програма за 540 с ръчка ще се намери.
Кво имаш предвид? Да махнеш съществуващия чип и да сложиш флаш-чип, който да е програмиран със софта за ръчката ли? Ако е така, идват два въпроса: 1. (лесен) какъв флаш-чип ще ползваш? и 2. (по-труден) откъде ще намериш софтуер за Е34 540i ръчка?
Има и трети въпрос... ако си прав, че съществуващия чип не може да се програмира с външни програматори, то тогава как дилърите на БМВ (Дару, Камор, М-кар) правят ъпдейти на софтуерите?
Я подай ми, мила мамо, тенджурката с боба...
здравеите
аз замислям подобен проект но с двигател от м5 е 39 заедно с 6 степенна рь4на..а ти този м62(или друг двигател) с какви скорости си го сложил?
K27 написа:Кво имаш предвид? Да махнеш съществуващия чип и да сложиш флаш-чип, който да е програмиран със софта за ръчката ли? Ако е така, идват два въпроса: 1. (лесен) какъв флаш-чип ще ползваш? и 2. (по-труден) откъде ще намериш софтуер за Е34 540i ръчка?
Има и трети въпрос... ако си прав, че съществуващия чип не може да се програмира с външни програматори, то тогава как дилърите на БМВ (Дару, Камор, М-кар) правят ъпдейти на софтуерите?
Ако ми позволиш, аз ще отговоря на тези въпроси.
В случая не е нужен флаш, тъй като в това ЕКУ фабрично се монтира най-обикновен ЕПРОМ.
Колкото до софтуер-а - ами, намира се...
По третия въпрос обяснението е следното : "ъпдейт" на софтуера при М3.3 може да се направи от
дилърите на БМВ по следния начин - взимат едно непрограмирано ЕКУ, в чипа на което се съдържа
само управляващият код, а частта , в която се намират данните(коефициенти,константи, таблици и т.н.)
нужни за управление на горивния процес (и не само) е празна; монтират го и чрез хардуера (и софтуера),
който използват, записват съответната програма. Сиреч попълват въпросните празни полета в ЕПРОМ-а.
(Дадох примера със замяна на цялото ЕКУ, тъй като мисля, че не предлагат само ЕПРОМ като
отделна част, а и смятам, че "дилърите" не се занимават със смяна само на чипа при тези ЕКУ-та.)

Driver's Racing Team
- devastator
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 268
- Регистриран на: 17.07.2008
- Местоположение: МУРМАНСК,на север от Рая
По това което чета в BMW TIS,наистина е така и би требвало да е бърза и рутинна смяна,но на пракрика не стана нито В Камор,нито в Дару,нито в МКар,нито в Бова Кар...не знам дали не играят и субективни причини 

Чекай да скиваш как скоро бацко ироничен флудър ,че стане старши ентусиаст,а в бъдеще може би и....!
- K27
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 213
- Регистриран на: 29.03.2008
- Местоположение: Върджин Папрат Бийч
lowdriver написа:...по третия въпрос обяснението е следното : "ъпдейт" на софтуера при М3.3 може да се направи от
дилърите на БМВ по следния начин - взимат едно непрограмирано ЕКУ, в чипа на което се съдържа
само управляващият код, а частта , в която се намират данните(коефициенти,константи, таблици и т.н.)
нужни за управление на горивния процес (и не само) е празна; монтират го и чрез хардуера (и софтуера),
който използват, записват съответната програма. Сиреч попълват въпросните празни полета в ЕПРОМ-а.
(Дадох примера със замяна на цялото ЕКУ, тъй като мисля, че не предлагат само ЕПРОМ като
отделна част, а и смятам, че "дилърите" не се занимават със смяна само на чипа при тези ЕКУ-та.)
Е то това не е ъпдейт ве! Тва би требвало да го праат ако ти се е бъгнал или изгорял нещо компа... и ще ти вземат пари като за нов... мноо ясно.
Аз говорех за ъпдейт на софтуера, което, доколкото знам си е включено като услуга и цена и си става с твоя комп, а не с нов...
И ако се препрограмира само некъв ЕПРОМ, къв е смисъла при 'ъпдейт' на софтуера да ти сменят целия комп? като тогава ЕПРОМ-а може да се програмира и с външен програматор... не е нужно да го сменят. Освен ако нямаш предвид, че ЕПРОМ-а трябва да се свали, за да се изчисти информацията от него на ултра-вайълет, рийш ли...
Я подай ми, мила мамо, тенджурката с боба...
K27 написа:Е то това не е ъпдейт ве! Тва би требвало да го праат ако ти се е бъгнал или изгорял нещо компа... и ще ти вземат пари като за нов... мноо ясно.
Аз говорех за ъпдейт на софтуера, което, доколкото знам си е включено като услуга и цена и си става с твоя комп, а не с нов...
И ако се препрограмира само некъв ЕПРОМ, къв е смисъла при 'ъпдейт' на софтуера да ти сменят целия комп? като тогава ЕПРОМ-а може да се програмира и с външен програматор... не е нужно да го сменят. Освен ако нямаш предвид, че ЕПРОМ-а трябва да се свали, за да се изчисти информацията от него на ултра-вайълет, рийш ли...
Не внимаваш...Предполагам, че не ти казвам това, което искаш да чуеш, но това е единственият
начин да се промени управляващата програма при Мотроник 3.3 (и при доста други от това
поколение). Фабрично монтираният ЕПРОМ е OTP, сиреч one time programmable. Нито е UV erase,
нито е флаш, че да можеш да променяш нещо в него след като един път е записана информацията.
При някои варианти Мотроници са набутани по няколко комплекта таблици в управляващата програма -
с/без ламбда контрол,за МПК/АПК, версия за Европа/САЩ/... и т.н. и чрез задаване на едно 16-бит число
можеш да "казваш" на процесора към кой сет от таблици да се обръща. И това число не може да
се надписва н-брой пъти в оставеното за целта празно поле. Това е единственият начин,чрез
който можеш да промениш нещо в управление на двигател, при което информацията е записана в OTP
ЕПРОМ. Но при М3.3 нещата не седят така.
А аз лично не съм виждал ЕКУ от подобен вид, което да е отваряно и да е запечатано с гаранционни
стикери след това, подсказващо намеса на официален дилър "вътре" в него (под "намеса" имам предвид
всякакъв вид манипулации по него, в това число и замяна само на ЕПРОМ-а). А ти? Затова и дадох
примера със замяна на цялото ЕКУ, ако се налага подобна операция в официален представител на БМВ.
В случай, че този казус те интересува живо, най-добре ще е да се обърнеш към служител на
някой от дилърите на БМВ, който е извършвал/извършва подобни операции и от него да получиш
нужната информация.

Driver's Racing Team
- vld
- Старши ентусиаст
-
- Мнения: 12844
- Регистриран на: 10.08.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: F11 535d, E84 2.3d
K27 написа:Аз говорех за ъпдейт на софтуера, което, доколкото знам си е включено като услуга и цена и си става с твоя комп, а не с нов...
...
Toва за което ти говориш се предлага за по-новото поколение ЕКУ-та,
които са с ОБД2 стандарт и са с флаш памет а не с ЕПРОМ и при тях става този ъпдейт ,чиптунинг през ОБД2-то и тн.
При тия старите става със смяна на ЕПРОМА в който е записан новия софтуер.

- devastator
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 268
- Регистриран на: 17.07.2008
- Местоположение: МУРМАНСК,на север от Рая
Чак сега ми остана време да пиша.Направо не съм очаквал да свършим толкова читава работа.Еку-то стана един път.След тези батенца в оторизираните сервизи се бех отчаял и си мислех ,че ше се слага Мега Смърт ,ама колегата lowdriver ,направо уби смока с вилача и спаси Мутроника от трескане в земята.
Срам ме е от мене си понеже,не вервах че проблеми с мениджмънта на мотора могат да бъдат решени по толкова елегантен и професионален начин.
Взех да се чудя за онези другите диагностици дали знаят закон на Ом.Обаче пък си придадоха такава важност,се едно знаят нещо друго освен да трият грешки с ДИС и то на руски език,щото немския труден.
Обаче има един проблем свързан с ...кинтите.За в бъдеще ако ще вършим такива сериозни операций ,ще трябва цените да определям аз понеже колегата е много мълчалив,а такъв високо квалифициран труд според мен трябва и да е високо платен.
Срам ме е от мене си понеже,не вервах че проблеми с мениджмънта на мотора могат да бъдат решени по толкова елегантен и професионален начин.
Взех да се чудя за онези другите диагностици дали знаят закон на Ом.Обаче пък си придадоха такава важност,се едно знаят нещо друго освен да трият грешки с ДИС и то на руски език,щото немския труден.
Обаче има един проблем свързан с ...кинтите.За в бъдеще ако ще вършим такива сериозни операций ,ще трябва цените да определям аз понеже колегата е много мълчалив,а такъв високо квалифициран труд според мен трябва и да е високо платен.
- vld
- Старши ентусиаст
-
- Мнения: 12844
- Регистриран на: 10.08.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: F11 535d, E84 2.3d
devastator написа:Чак сега ми остана време да пиша.Направо не съм очаквал да свършим толкова читава работа.Еку-то стана един път.След тези батенца в оторизираните сервизи се бех отчаял и си мислех ,че ше се слага Мега Смърт ,ама колегата lowdriver ,направо уби смока с вилача и спаси Мутроника от трескане в земята.
Срам ме е от мене си понеже,не вервах че проблеми с мениджмънта на мотора могат да бъдат решени по толкова елегантен и професионален начин.
Взех да се чудя за онези другите диагностици дали знаят закон на Ом.Обаче пък си придадоха такава важност,се едно знаят нещо друго освен да трият грешки с ДИС и то на руски език,щото немския труден.
Обаче има един проблем свързан с ...кинтите.За в бъдеще ако ще вършим такива сериозни операций ,ще трябва цените да определям аз понеже колегата е много мълчалив,а такъв високо квалифициран труд според мен трябва и да е високо платен.
E това е приказка

Евала че сте свършили работа

Чакаме снимки и клипчета на колата


Хехе, благодарности за добрите отзиви , Роска!
Както ти казах и онзи ден, ще съм удовлетворен от свършената работа, ако ти си доволен от
резултата. Апропо, щом не си доволен от финансова гледна точка, другия път ще ти предоставя
ценова листа - прошнурована, прономерована, подписана и подпечатана специално за теб.
Това в кръга на шегата, разбира се. Аз знам най-добре колко ми струва трудът и в твоя случай
също бях наясно - фактори като свенливост и чувство за недооцененост не са играли роля.
Мога само да ти пожелая да доведеш проекта до край и да видим един още по-бърз "ЗиЛ"!
П.С. Тътенът е нечовешки...

Както ти казах и онзи ден, ще съм удовлетворен от свършената работа, ако ти си доволен от
резултата. Апропо, щом не си доволен от финансова гледна точка, другия път ще ти предоставя
ценова листа - прошнурована, прономерована, подписана и подпечатана специално за теб.

Това в кръга на шегата, разбира се. Аз знам най-добре колко ми струва трудът и в твоя случай
също бях наясно - фактори като свенливост и чувство за недооцененост не са играли роля.
Мога само да ти пожелая да доведеш проекта до край и да видим един още по-бърз "ЗиЛ"!

П.С. Тътенът е нечовешки...

Driver's Racing Team
- K27
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 213
- Регистриран на: 29.03.2008
- Местоположение: Върджин Папрат Бийч
Девастатора е жесток...
Гат одихме до спецьовете, та да научим, че едва прохождат в таз материя и по-далеч нияма да стигнат (а не кат лоудриверчето) бяхме с едно тикезесарче тоже и на връщане ми стана леко весело, от батко ви Девастатор си размишляваше на глас и за проблема, и за спецьовете, а текезесарчето се опитваше да вкара некоя реплика, ама тц... ни моеше и ни моеше да се вреди...
... опита се на два-три пъти да издебне някоя пауза, ама пак гредЪ...
...таман да почне да се изказва в някоя пауза и бат ви Девастатор вземе та си продължи мисълта, все едно оня го няма...
...весело беше, от и отпреди, и отзади се чуваше ръмжене и боботене, а тикезесчето накрая се отказа да говори... аз така и не рискувах да се обадя, от и без това бех на дзадната сидалка, и ептен немах шанс да се вредя с некоя реплика или дуплика...
Проекта е маняшки! От все сърце му желая успех и по-бързо да го завърши, от съм много заинтересован от това!
Сигурно повече и от него или поне толкова! 
Гат одихме до спецьовете, та да научим, че едва прохождат в таз материя и по-далеч нияма да стигнат (а не кат лоудриверчето) бяхме с едно тикезесарче тоже и на връщане ми стана леко весело, от батко ви Девастатор си размишляваше на глас и за проблема, и за спецьовете, а текезесарчето се опитваше да вкара некоя реплика, ама тц... ни моеше и ни моеше да се вреди...




Проекта е маняшки! От все сърце му желая успех и по-бързо да го завърши, от съм много заинтересован от това!


Я подай ми, мила мамо, тенджурката с боба...
- bmwdriver
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4859
- Регистриран на: 7.02.2003
- Местоположение: София
- Кара: на 1,6 бара
- Мечтае да кара: 911
27 мнения
• Страница 2 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани