Alpina B8 vs. Ganicki vs. Роската

3-та серия ('91-'98)

Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 213
Регистриран на: 29.03.2008
Местоположение: Върджин Папрат Бийч

Мнение от K27 » 09 Сеп 2008, 18:37

bmwdriver написа:Ако за тях е прекалено стар,има хора,за които не е.Пак повтарям,ако
чипа се маха(почти гарантирано),програма за 540 с ръчка ще се намери.

Кво имаш предвид? Да махнеш съществуващия чип и да сложиш флаш-чип, който да е програмиран със софта за ръчката ли? Ако е така, идват два въпроса: 1. (лесен) какъв флаш-чип ще ползваш? и 2. (по-труден) откъде ще намериш софтуер за Е34 540i ръчка?

Има и трети въпрос... ако си прав, че съществуващия чип не може да се програмира с външни програматори, то тогава как дилърите на БМВ (Дару, Камор, М-кар) правят ъпдейти на софтуерите?
Я подай ми, мила мамо, тенджурката с боба...

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 339
Регистриран на: 19.08.2008

здравеите

Мнение от S 70/3 » 10 Сеп 2008, 2:48

аз замислям подобен проект но с двигател от м5 е 39 заедно с 6 степенна рь4на..а ти този м62(или друг двигател) с какви скорости си го сложил?

CS-маниак
Аватар
Мнения: 1773
Регистриран на: 28.05.2002
Местоположение: Столицата
Пол: Мъж

Мнение от lowdriver » 10 Сеп 2008, 13:12

K27 написа:Кво имаш предвид? Да махнеш съществуващия чип и да сложиш флаш-чип, който да е програмиран със софта за ръчката ли? Ако е така, идват два въпроса: 1. (лесен) какъв флаш-чип ще ползваш? и 2. (по-труден) откъде ще намериш софтуер за Е34 540i ръчка?

Има и трети въпрос... ако си прав, че съществуващия чип не може да се програмира с външни програматори, то тогава как дилърите на БМВ (Дару, Камор, М-кар) правят ъпдейти на софтуерите?

Ако ми позволиш, аз ще отговоря на тези въпроси.
В случая не е нужен флаш, тъй като в това ЕКУ фабрично се монтира най-обикновен ЕПРОМ.
Колкото до софтуер-а - ами, намира се...
По третия въпрос обяснението е следното : "ъпдейт" на софтуера при М3.3 може да се направи от
дилърите на БМВ по следния начин - взимат едно непрограмирано ЕКУ, в чипа на което се съдържа
само управляващият код, а частта , в която се намират данните(коефициенти,константи, таблици и т.н.)
нужни за управление на горивния процес (и не само) е празна; монтират го и чрез хардуера (и софтуера),
който използват, записват съответната програма. Сиреч попълват въпросните празни полета в ЕПРОМ-а.
(Дадох примера със замяна на цялото ЕКУ, тъй като мисля, че не предлагат само ЕПРОМ като
отделна част, а и смятам, че "дилърите" не се занимават със смяна само на чипа при тези ЕКУ-та.)
Изображение
Driver's Racing Team

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 268
Регистриран на: 17.07.2008
Местоположение: МУРМАНСК,на север от Рая

Мнение от devastator » 10 Сеп 2008, 22:07

По това което чета в BMW TIS,наистина е така и би требвало да е бърза и рутинна смяна,но на пракрика не стана нито В Камор,нито в Дару,нито в МКар,нито в Бова Кар...не знам дали не играят и субективни причини :evil:
Чекай да скиваш как скоро бацко ироничен флудър ,че стане старши ентусиаст,а в бъдеще може би и....!

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 213
Регистриран на: 29.03.2008
Местоположение: Върджин Папрат Бийч

Мнение от K27 » 10 Сеп 2008, 22:15

lowdriver написа:...по третия въпрос обяснението е следното : "ъпдейт" на софтуера при М3.3 може да се направи от
дилърите на БМВ по следния начин - взимат едно непрограмирано ЕКУ, в чипа на което се съдържа
само управляващият код, а частта , в която се намират данните(коефициенти,константи, таблици и т.н.)
нужни за управление на горивния процес (и не само) е празна; монтират го и чрез хардуера (и софтуера),
който използват, записват съответната програма. Сиреч попълват въпросните празни полета в ЕПРОМ-а.
(Дадох примера със замяна на цялото ЕКУ, тъй като мисля, че не предлагат само ЕПРОМ като
отделна част, а и смятам, че "дилърите" не се занимават със смяна само на чипа при тези ЕКУ-та.)

Е то това не е ъпдейт ве! Тва би требвало да го праат ако ти се е бъгнал или изгорял нещо компа... и ще ти вземат пари като за нов... мноо ясно.
Аз говорех за ъпдейт на софтуера, което, доколкото знам си е включено като услуга и цена и си става с твоя комп, а не с нов...
И ако се препрограмира само некъв ЕПРОМ, къв е смисъла при 'ъпдейт' на софтуера да ти сменят целия комп? като тогава ЕПРОМ-а може да се програмира и с външен програматор... не е нужно да го сменят. Освен ако нямаш предвид, че ЕПРОМ-а трябва да се свали, за да се изчисти информацията от него на ултра-вайълет, рийш ли...
Я подай ми, мила мамо, тенджурката с боба...

CS-маниак
Аватар
Мнения: 1773
Регистриран на: 28.05.2002
Местоположение: Столицата
Пол: Мъж

Мнение от lowdriver » 11 Сеп 2008, 12:33

K27 написа:Е то това не е ъпдейт ве! Тва би требвало да го праат ако ти се е бъгнал или изгорял нещо компа... и ще ти вземат пари като за нов... мноо ясно.
Аз говорех за ъпдейт на софтуера, което, доколкото знам си е включено като услуга и цена и си става с твоя комп, а не с нов...
И ако се препрограмира само некъв ЕПРОМ, къв е смисъла при 'ъпдейт' на софтуера да ти сменят целия комп? като тогава ЕПРОМ-а може да се програмира и с външен програматор... не е нужно да го сменят. Освен ако нямаш предвид, че ЕПРОМ-а трябва да се свали, за да се изчисти информацията от него на ултра-вайълет, рийш ли...

Не внимаваш...Предполагам, че не ти казвам това, което искаш да чуеш, но това е единственият
начин да се промени управляващата програма при Мотроник 3.3 (и при доста други от това
поколение). Фабрично монтираният ЕПРОМ е OTP, сиреч one time programmable. Нито е UV erase,
нито е флаш, че да можеш да променяш нещо в него след като един път е записана информацията.
При някои варианти Мотроници са набутани по няколко комплекта таблици в управляващата програма -
с/без ламбда контрол,за МПК/АПК, версия за Европа/САЩ/... и т.н. и чрез задаване на едно 16-бит число
можеш да "казваш" на процесора към кой сет от таблици да се обръща. И това число не може да
се надписва н-брой пъти в оставеното за целта празно поле. Това е единственият начин,чрез
който можеш да промениш нещо в управление на двигател, при което информацията е записана в OTP
ЕПРОМ. Но при М3.3 нещата не седят така.
А аз лично не съм виждал ЕКУ от подобен вид, което да е отваряно и да е запечатано с гаранционни
стикери след това, подсказващо намеса на официален дилър "вътре" в него (под "намеса" имам предвид
всякакъв вид манипулации по него, в това число и замяна само на ЕПРОМ-а). А ти? Затова и дадох
примера със замяна на цялото ЕКУ, ако се налага подобна операция в официален представител на БМВ.
В случай, че този казус те интересува живо, най-добре ще е да се обърнеш към служител на
някой от дилърите на БМВ, който е извършвал/извършва подобни операции и от него да получиш
нужната информация.
Изображение
Driver's Racing Team

Старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12844
Регистриран на: 10.08.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: F11 535d, E84 2.3d

Мнение от vld » 12 Сеп 2008, 11:34

K27 написа:Аз говорех за ъпдейт на софтуера, което, доколкото знам си е включено като услуга и цена и си става с твоя комп, а не с нов...
...


Toва за което ти говориш се предлага за по-новото поколение ЕКУ-та,
които са с ОБД2 стандарт и са с флаш памет а не с ЕПРОМ и при тях става този ъпдейт ,чиптунинг през ОБД2-то и тн.
При тия старите става със смяна на ЕПРОМА в който е записан новия софтуер.
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 268
Регистриран на: 17.07.2008
Местоположение: МУРМАНСК,на север от Рая

Мнение от devastator » 14 Сеп 2008, 20:01

Чак сега ми остана време да пиша.Направо не съм очаквал да свършим толкова читава работа.Еку-то стана един път.След тези батенца в оторизираните сервизи се бех отчаял и си мислех ,че ше се слага Мега Смърт ,ама колегата lowdriver ,направо уби смока с вилача и спаси Мутроника от трескане в земята.
Срам ме е от мене си понеже,не вервах че проблеми с мениджмънта на мотора могат да бъдат решени по толкова елегантен и професионален начин.
Взех да се чудя за онези другите диагностици дали знаят закон на Ом.Обаче пък си придадоха такава важност,се едно знаят нещо друго освен да трият грешки с ДИС и то на руски език,щото немския труден.
Обаче има един проблем свързан с ...кинтите.За в бъдеще ако ще вършим такива сериозни операций ,ще трябва цените да определям аз понеже колегата е много мълчалив,а такъв високо квалифициран труд според мен трябва и да е високо платен.

Старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12844
Регистриран на: 10.08.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: F11 535d, E84 2.3d

Мнение от vld » 14 Сеп 2008, 22:41

devastator написа:Чак сега ми остана време да пиша.Направо не съм очаквал да свършим толкова читава работа.Еку-то стана един път.След тези батенца в оторизираните сервизи се бех отчаял и си мислех ,че ше се слага Мега Смърт ,ама колегата lowdriver ,направо уби смока с вилача и спаси Мутроника от трескане в земята.
Срам ме е от мене си понеже,не вервах че проблеми с мениджмънта на мотора могат да бъдат решени по толкова елегантен и професионален начин.
Взех да се чудя за онези другите диагностици дали знаят закон на Ом.Обаче пък си придадоха такава важност,се едно знаят нещо друго освен да трият грешки с ДИС и то на руски език,щото немския труден.
Обаче има един проблем свързан с ...кинтите.За в бъдеще ако ще вършим такива сериозни операций ,ще трябва цените да определям аз понеже колегата е много мълчалив,а такъв високо квалифициран труд според мен трябва и да е високо платен.

E това е приказка :)
Евала че сте свършили работа 8)

Чакаме снимки и клипчета на колата :roll:
Изображение

CS-маниак
Аватар
Мнения: 1773
Регистриран на: 28.05.2002
Местоположение: Столицата
Пол: Мъж

Мнение от lowdriver » 15 Сеп 2008, 12:01

Хехе, благодарности за добрите отзиви , Роска! :)
Както ти казах и онзи ден, ще съм удовлетворен от свършената работа, ако ти си доволен от
резултата. Апропо, щом не си доволен от финансова гледна точка, другия път ще ти предоставя
ценова листа - прошнурована, прономерована, подписана и подпечатана специално за теб. :winky:
Това в кръга на шегата, разбира се. Аз знам най-добре колко ми струва трудът и в твоя случай
също бях наясно - фактори като свенливост и чувство за недооцененост не са играли роля.
Мога само да ти пожелая да доведеш проекта до край и да видим един още по-бърз "ЗиЛ"! :yes:

П.С. Тътенът е нечовешки...
Изображение
Driver's Racing Team

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 213
Регистриран на: 29.03.2008
Местоположение: Върджин Папрат Бийч

Мнение от K27 » 15 Сеп 2008, 16:11

Девастатора е жесток...
Гат одихме до спецьовете, та да научим, че едва прохождат в таз материя и по-далеч нияма да стигнат (а не кат лоудриверчето) бяхме с едно тикезесарче тоже и на връщане ми стана леко весело, от батко ви Девастатор си размишляваше на глас и за проблема, и за спецьовете, а текезесарчето се опитваше да вкара некоя реплика, ама тц... ни моеше и ни моеше да се вреди... :mhihi: ... опита се на два-три пъти да издебне някоя пауза, ама пак гредЪ... :mhihi: ...таман да почне да се изказва в някоя пауза и бат ви Девастатор вземе та си продължи мисълта, все едно оня го няма... :mhihi: ...весело беше, от и отпреди, и отзади се чуваше ръмжене и боботене, а тикезесчето накрая се отказа да говори... аз така и не рискувах да се обадя, от и без това бех на дзадната сидалка, и ептен немах шанс да се вредя с некоя реплика или дуплика... :mhihi:
Проекта е маняшки! От все сърце му желая успех и по-бързо да го завърши, от съм много заинтересован от това! :mhihi: Сигурно повече и от него или поне толкова! :mhihi:
Я подай ми, мила мамо, тенджурката с боба...

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4859
Регистриран на: 7.02.2003
Местоположение: София
Кара: на 1,6 бара
Мечтае да кара: 911

Мнение от bmwdriver » 15 Сеп 2008, 23:24

Само аз не можах да изкяря кръгче с V8-мака :confused: Точно тогава ли трябваше да се разболея :roll:
'91 Е36 32?i 24V- тия с детските болести и многото екстри 8)
Изображение
Driver's Racing Team
KBDremap

Предишна

Назад към E36

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook