Въпроси за 318TDS

3-та серия ('91-'98)

Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 73
Регистриран на: 8.09.2008

Въпроси за 318TDS

Мнение от maiden » 08 Сеп 2008, 14:17

Здравейте, това ми е първия пост в форума!
Искам да питам следните неща за Е36 318ТДС:
1)мотора М41 ми се струва тих за не-комън рейл - сравнявам го с ТДИ на VW
2)самия звук на 3те които гледах беше твърд, за разлика от италианските, френските и японските дизели, дори и от VW - не е меко "кльопане", а твърд рязък звук
3)на какво да се обърне внимание при покупката на този мотор с цел да се избегне прословутия проблем с главата - евентуално с гледане в казанчето за антифриза и разни други такива може ли да се разбере нещо или пък по ауспуха
4)едното което най-ми хареса имаше проблем с клъстера (таблото) - одометъра (скоростомера) е прецакан. Самия ЛЦД дисплей от средата надолу не свети. На практика няма как да се прочете показанието за изминати километри. Това често срещан проблем ли е или резултат от манипулация на километрите.
5)може ли лесно да се подмени таблото (самите уреди) с друго и колко горе долу струва такова на старо и намират ли се лесно
6)как може да се разбере дали турбината е в ред
Благодаря!

Мечтае за Z3 M Coupe
Аватар
Мнения: 8695
Регистриран на: 9.02.2003
Местоположение: Сoфия
Кара: '99 530dА Touring

Мнение от err0r » 08 Сеп 2008, 21:07

За турбината - откачаш маркуча, който идва от кулера и отива към колекторите. Палиш и гледаш какво излиза от маркуча и би трябвало да влезе в мотора за горене. При прецакани втулки (разбито турбо) през маркуча минават маслени пари (пушек). Рециклиране на турбина - 700-800лв, в зависимост от мястото, където я правиш. Монтаж-демонтаж на турбо - още 100-150лв.
За таблото - оправя се чрез почистване на връзката на дисплея. Ако не ти се занимава - ново табло, намират се из форума.
За тракането - като загрее колата, звукът трябва да умекне малко.
Изолирането на ЕГР клапана (писано е в Е34 за него), премахването на катализатора и профилактиката на охладителната система (радиатор, виско, кулер - също за тяб пише в Е34) подобряват реакциите на мотора и го предпазват от така оязвимото прегряване.

Успех!
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 73
Регистриран на: 8.09.2008

Мнение от maiden » 09 Сеп 2008, 15:00

Здравейте и благодаря за бързия отговор!
Междувременно имам още един въпрос.
Гледах едно 325ТДС, при форсаж на място не чух специфичното свистене на турбина и се чудя дали турбината не е премахната :)
Отзад не пушеше грам черно дори при форсаж, но НАЙ-притеснителното е че като седнеш в коалта и на празен ход има тресене - странично се клати колата в такт с мотора, а самия мотор отпред в коша стои мирно. Това дали е нормално за 2.5 6така, аз мисля че не е, но да питам :)
Освен това всичките, които гледах по ауспуха имаха леко черно от върха (края на отвора) навътре 2-3см (както когато бензинова кола гори масло), само че за дизел това май е нормално, защото на пипане е като сажди и цапа доста черно. А тази 325 нямаше и такова :)

Мечтае за Z3 M Coupe
Аватар
Мнения: 8695
Регистриран на: 9.02.2003
Местоположение: Сoфия
Кара: '99 530dА Touring

Мнение от err0r » 09 Сеп 2008, 17:17

6-така по принцип трябва да е по-балансиран от 4-цилиндровия, което значи, че или е имал неспокоина работа, заради която се е тресял, или пък са му заминали тампоните, на които се закачва за купето.
Нормално е всеки стар дизел да изпушва малко при подаване на пълна газ при idle обороти, но трябва след първоначанлия облак дим да изчисти и от ауспуха да не излизат сажди. На този, който ти си гледал е възможно да му е сменяна ауспуховата система и още да не е каран с нея. За наличието на турбо може много лесно да се провери. Поглеждаш право надолу през нишата между мотора и пасажерския ботуш при отворен капак. Вижда се. Другия вариант е да седнеш за 1 кръгче - при 2000 оборота трябва да те изстреля доста напред, тогава идват 280 Nm (ако не се лъжа).
Изображение

Назад към E36

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook