Ъпгрейд на спирачната система на Е34

5-та серия ('88-'95)

Модератор: Технически модератори

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 129
Регистриран на: 30.04.2008
Местоположение: София

Ъпгрейд на спирачната система на Е34

Мнение от Peicho » 11 Юни 2008, 10:56

Колеги, интересно ми е дали някопй от Вас е правил нещо подобно? Ще се радвам ако споделите опит. Сериозно съм се замислил по въпроса да подобря спирачките на моята. За сега вариантите, които обмислям са: отпред: апарати със съответните дискове от М5(без модела от '95) или от 540i.т.е отново еднобутални апарати, които обаче са с доста по-голяма сила на притискане. Мислех и за 4 буталните Брембо или Ате от 8-ма серия или 750 Е32, но свършват на доста солени цени у и-бей.
отзад: апарати от 540i и съответните вече вентилирани дискове 300х20мм.
Всичкото това комбинирано със нови (6бр.) метални спирачни маркучи.

Благодаря предварително за мненията.
"If everything seems under control, you're just not going fast enough"

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1331
Регистриран на: 10.09.2003
Местоположение: София

Мнение от Postman » 11 Юни 2008, 11:01

Моят дългосрочен план (за момента без фиксиран краен срок) е предни спирачки от кита на Брембо за Е34 (по спомен 332х32 - 4 бутални) и задни спирачки от М5/540 (300х20). Към момента съм купил единствено задните спирачни апарати от М5 и ги чакам да пристигнат.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2570
Регистриран на: 17.09.2003
Местоположение: Димитровград / London
Кара: Х5

Мнение от stambo_81dg » 11 Юни 2008, 11:23

и закво са ви?? :mhihi: :mhihi: :mhihi:

Летящия холандец
Аватар
Мнения: 19401
Регистриран на: 10.01.2003
Местоположение: предимно в гаража
Кара: M3E30х2,M3E36х2,M3E92,M5E39х2 и др.

Мнение от ///Явор » 11 Юни 2008, 11:24

миналата седмица купувах НОВ заден апарат за 540ка...560лв /бр:mhihi:...смятай колко ще ти излезе цялата манипулация :mhihi: за около 4500 взимаш предни и задни д2-та
Изображение
С ЧАТ НА Л.С. НЕ МИ СЕ ЗАНИМАВА Работно време 10:00-18:00 тел:0887616782

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1331
Регистриран на: 10.09.2003
Местоположение: София

Мнение от Postman » 11 Юни 2008, 11:43

stambo_81dg написа:и закво са ви?? :mhihi: :mhihi: :mhihi:

Че не ни трябват е повече от ясно, но може да спретнем позьорски конкурс за най-голям... диск :mhihi: .

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2570
Регистриран на: 17.09.2003
Местоположение: Димитровград / London
Кара: Х5

Мнение от stambo_81dg » 11 Юни 2008, 11:46

Postman написа:
stambo_81dg написа:и закво са ви?? :mhihi: :mhihi: :mhihi:

Че не ни трябват е повече от ясно, но може да спретнем позьорски конкурс за най-голям... диск :mhihi: .


:yes:

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 129
Регистриран на: 30.04.2008
Местоположение: София

Мнение от Peicho » 11 Юни 2008, 12:13

Юзър написа:миналата седмица купувах НОВ заден апарат за 540ка...560лв /бр:mhihi:...смятай колко ще ти излезе цялата манипулация :mhihi: за около 4500 взимаш предни и задни д2-та


Ммм, имах предвид втора употреба от и-бей. Миналата седмица у щатския имаше предни и задни апарати от Е32 750i German National version, демек с предни 4-бутални на АТЕ и свършиха на около 450$, ама пропуснах да ги отиграя, мамка му...

Ианче пшо-добри спирачки винаги си трябват. Особено аз съм свикнал от мотора да имам яки спирачки(330 мм диск и 4-бутални апарати) и ми се ще и колата да спира така.
"If everything seems under control, you're just not going fast enough"

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 8775
Регистриран на: 18.12.2006
Местоположение: село Кестеново
Пол: Мъж
Кара: мфили

Мнение от cod-cdbp » 11 Юни 2008, 13:30

тя не може да върви чак толкова много че да спира
просто щом така са преценили в завода да ги направят спирачките значи има някаква причина.
750 е нормално да има ебаси спирачките щото минималната му скорост по аутобана не е 90 а 190км/ч. и от време на време трябва да спира тая 2 тона машина.
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 129
Регистриран на: 30.04.2008
Местоположение: София

Мнение от Peicho » 11 Юни 2008, 13:52

_65536_kb_sec_ написа:тя не може да върви чак толкова много че да спира
просто щом така са преценили в завода да ги направят спирачките значи има някаква причина.
750 е нормално да има ебаси спирачките щото минималната му скорост по аутобана не е 90 а 190км/ч. и от време на време трябва да спира тая 2 тона машина.


Колега, извини ме, не искам да те засегна, ама темата беше някой да сподели опита си ако го е правил, а не върви или не 520-ката и има ли смисъл или не от подобряването на спирачките. За себе си съм преценил, че си струва да изхвърля плътните дискове и да увелича спирачното усилие, пък и за момента мога да си го позволя.
А що се отнася за завода-производител - естествено, че ще сложат оптималния, а не най-добрия вариант! Водещото там е и цената на крайния продукт освен другите фактори. От 10 години работя в автомобилния бизнес, последните няколко в Peugeot и ще ти кажа, че допреди 4 години на всички 3-литрови мотори слагаха 4-бутални Брембо, а после минаха на еднобутални АТЕ и единствената причина беше цената!
"If everything seems under control, you're just not going fast enough"

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 8775
Регистриран на: 18.12.2006
Местоположение: село Кестеново
Пол: Мъж
Кара: мфили

Мнение от cod-cdbp » 11 Юни 2008, 14:13

ок :yes: :yes: :yes:
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3370
Регистриран на: 5.06.2004
Местоположение: Русе
Пол: Мъж
Кара: Караше E34 528i turbo

ре

Мнение от slavianko » 11 Юни 2008, 18:55

Пробвай от пред със супорти и дискове от Е38 дори най смотаният мотор на Е38-цата ТДС-а е със малко по големи дискове от на Е34-ката мисля бяха 316мм отпред и със 4 бутални АТЕ. Мисля това ще е най евтиният вариянт. Стават идеялно със съвсем леко преправяне ;) И ман ме интересува въпроса със спирачките така че ако по натам направиш нещо по въпроса ще се радвам да споделиш ;)
oxam написа:В един момент проблемът не е в мощността а в гарнитурата между седалката и волана.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 129
Регистриран на: 30.04.2008
Местоположение: София

Re: ре

Мнение от Peicho » 11 Юни 2008, 19:14

slavianko написа:Пробвай от пред със супорти и дискове от Е38 дори най смотаният мотор на Е38-цата ТДС-а е със малко по големи дискове от на Е34-ката мисля бяха 316мм отпред и със 4 бутални АТЕ. Мисля това ще е най евтиният вариянт. Стават идеялно със съвсем леко преправяне ;) И ман ме интересува въпроса със спирачките така че ако по натам направиш нещо по въпроса ще се радвам да споделиш ;)


Със сигурност ще го направя, само че не ми се занимава с преправяне, така че дебна хубави апарати от Е34,Е32 или Е31 от и-бейо. Предполагам, че си наясно, че задължително трябва да пипнеш и задните иначе се променя драстично съотношението в спирачното услилие отпред/отзад?
За отзад си мисля, че иделания вариант е апаратите от 540, хем са достаъчно силни, хем са вентилирани дисковете, хем е пълно с оферти на добра цена. А металните маркучи според мен са повече от задължителен елемент. Сложих такива на мотора и съм очарован, ефекта беше осезаем, ръчката на спирачката се втвърди значително...
"If everything seems under control, you're just not going fast enough"

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3370
Регистриран на: 5.06.2004
Местоположение: Русе
Пол: Мъж
Кара: Караше E34 528i turbo

Re: ре

Мнение от slavianko » 11 Юни 2008, 23:10

Peicho написа:
slavianko написа:Пробвай от пред със супорти и дискове от Е38 дори най смотаният мотор на Е38-цата ТДС-а е със малко по големи дискове от на Е34-ката мисля бяха 316мм отпред и със 4 бутални АТЕ. Мисля това ще е най евтиният вариянт. Стават идеялно със съвсем леко преправяне ;) И ман ме интересува въпроса със спирачките така че ако по натам направиш нещо по въпроса ще се радвам да споделиш ;)


Със сигурност ще го направя, само че не ми се занимава с преправяне, така че дебна хубави апарати от Е34,Е32 или Е31 от и-бейо. Предполагам, че си наясно, че задължително трябва да пипнеш и задните иначе се променя драстично съотношението в спирачното услилие отпред/отзад?
За отзад си мисля, че иделания вариант е апаратите от 540, хем са достаъчно силни, хем са вентилирани дисковете, хем е пълно с оферти на добра цена. А металните маркучи според мен са повече от задължителен елемент. Сложих такива на мотора и съм очарован, ефекта беше осезаем, ръчката на спирачката се втвърди значително...
Като ти казах преправяне не си мисли че е кой знае колко сложно. Мой приятел германец прави подобен ъпгрейд и знам горе долу как стана. Имам в предвид за съвсем леко преправяне което би ти спестило доста пари. А за отзад той просто сложи предните дискве но забравяш за ръчната :mhihi: :mhihi: Аз като реша да правя подобна интервенция ще е точно такава. За две години не съм дръпнал ръчната нито веднъж :mhihi: :mhihi:
Само за информация предните супорти от Е38 можеш да ги намериш втора ръка за около 200-300лв ти си направи сметката дали не искаш да попреправиш малко ;)
oxam написа:В един момент проблемът не е в мощността а в гарнитурата между седалката и волана.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 111
Регистриран на: 30.03.2004
Местоположение: СА
Пол: Мъж
Кара: скрап

Мнение от RS » 12 Юни 2008, 12:18

А има и по евтин, лесен и готов вариант. Просто си пазаруваш дискове и накладки (на оргиналните размери) с по добри характеристики от фабрично вложените и почваш да спираш.

Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 129
Регистриран на: 30.04.2008
Местоположение: София

Мнение от Peicho » 12 Юни 2008, 14:37

Ами прав си донякъде само, колега. Играл съм го с мотоциклета това. Подобрява ама не много. Съвсем друго става като увеличиш размера на диска и силата на притискане.
"If everything seems under control, you're just not going fast enough"

Следваща

Назад към E34

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook