Проблем с ... фланци? Колата тресе от 80-100км/ч

5-та серия ('88-'95)

Модератор: Технически модератори

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 85
Регистриран на: 3.01.2007
Местоположение: Варна

Проблем с ... фланци? Колата тресе от 80-100км/ч

Мнение от Crossblade » 27 Май 2008, 18:40

Здравейте,

Имам ето тази кола и с джантите и гумите на снимката при 80 до 100 км/ч тресе зверската ...

Гумаджиите - твърдят че са балансирани гуми/джанти и не би трябвало да имам проблем. Качвам се и пак го има!

После се усетих, че на предните джанти имам допълнително и фланци. Честно казано не съм сигурен какво точно правят :uups: - изкарват джантите навън? Предполагам че проблема е от тях.
Имате ли идеи как да го реша ? Нови фланци - но от къде?

Възможно е и да ми приказват глупости гумаджиите и да не ме балансират както трябва, но пък ... при кой да ида във Варна?

За момента все още съм със зимния комплект - страх ме да сложа летните и да тръгна пак по мъките :(


Със зимни гуми и други джанти нямам този проблем.


Поздрави.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 590
Регистриран на: 18.07.2006
Местоположение: Sofia-Младост TeaM
Кара: E39 528iA

Мнение от IAV » 27 Май 2008, 19:42

Проблема ти е разликата между вътрешният диаметър на джантите и диаметъра на главината!
Решение:центроващи втълки на главините и карай!!! :lol:

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 85
Регистриран на: 3.01.2007
Местоположение: Варна

Мнение от Crossblade » 27 Май 2008, 19:46

IAV написа:Проблема ти е разликата между вътрешният диаметър на джантите и диаметъра на главината!
Решение:центроващи втълки на главините и карай!!! :lol:


Мерси за поста!

За да се подсигуря в това и за да разбера какви втулки да взема, да измеря вътрешния диаметър на летните и зимните джанти, нали ?

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2090
Регистриран на: 2.07.2006
Местоположение: Sofia
Пол: Мъж
Кара: Е61 530d '05 и Е46 330d '04
Мечтае да кара: 5GT 535 xd

Мнение от SaSo » 27 Май 2008, 19:55

Погледни си тампоните на горните носачи най-добре...Според мене те ти заминават... Мойта по същия начин тресе.. Проверих джантите не са криви...Балансирани са гумите... Джантите са оригиналните ББС 15'' така че неможе да ми го прави от втулки щото нямат....Погледни тези тампони първо и тогава виж за втулките....
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 85
Регистриран на: 3.01.2007
Местоположение: Варна

Мнение от Crossblade » 27 Май 2008, 20:01

SaSo написа:Погледни си тампоните на горните носачи най-добре...Според мене те ти заминават... Мойта по същия начин тресе.. Проверих джантите не са криви...Балансирани са гумите... Джантите са оригиналните ББС 15'' така че неможе да ми го прави от втулки щото нямат....Погледни тези тампони първо и тогава виж за втулките....


Има ли логика да е така само с единия комплект гуми/джанти?

Мерси!

Чичо Митко
Аватар
Мнения: 2303
Регистриран на: 12.01.2007
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: Х5 и W209
Мечтае да кара: DDT на море :)

Мнение от Митко Стоянов » 27 Май 2008, 20:25

Ела утре в сервиза да погледнем за какво става дума

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 85
Регистриран на: 3.01.2007
Местоположение: Варна

Мнение от Crossblade » 27 Май 2008, 21:20

mitko_n1 написа:Ела утре в сервиза да погледнем за какво става дума


Опа хубаво че се намери колега :) Дано да се оправи лесно проблема :mhihi:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2570
Регистриран на: 17.09.2003
Местоположение: Димитровград / London
Кара: Х5

Мнение от stambo_81dg » 27 Май 2008, 21:21

и аз съм зая тампоните :idea:
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 85
Регистриран на: 3.01.2007
Местоположение: Варна

Мнение от Crossblade » 27 Май 2008, 21:45

Между другото да отбележа че тресе само и единствено в този скоростови диапазон - 80-100... под 80 и от 100 до 200 :mhihi: няма проблеми :confused:

stambo_81dg написа:и аз съм зая тампоните :idea:


Crossblade написа:
SaSo написа:Погледни си тампоните на горните носачи най-добре...Според мене те ти заминават... Мойта по същия начин тресе.. Проверих джантите не са криви...Балансирани са гумите... Джантите са оригиналните ББС 15'' така че неможе да ми го прави от втулки щото нямат....Погледни тези тампони първо и тогава виж за втулките....


Има ли логика като е от тампоните да е така само с единия комплект гуми/джанти? а с другия да няма забележка

Мерси!


Не нищо не разбирам от коли, но искам да се подсигуря че свястно съм ви описал проблема ...

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2570
Регистриран на: 17.09.2003
Местоположение: Димитровград / London
Кара: Х5

Мнение от stambo_81dg » 27 Май 2008, 22:00

наи добре ги смени тея тампони 95% е от тях
и да не земеш някви ментаци за 20лв :idea:
след 2 месеца пак да ги сменяш

тука може да прочетеш повече подробности и какви тампони е наи добре да вземеш :arrow: http://www.bmwpower-bg.net/forums/viewtopic.php?t=31922
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 85
Регистриран на: 3.01.2007
Местоположение: Варна

Мнение от Crossblade » 27 Май 2008, 22:11

Здрасти, мерси отново но:

При мен не завива сама, ами ТРЕСЕ. И не само при намаляване на скорост, а просто при движение в интервала от 80 до 100 км/ч. Дори да няма дупки тя си си тресе. Но това е само с летния комплект (гуми, джанти, фланци), а не със зимния.

Доколкото разбирам, темата е за друг проблем:

dinozab написа:Това сеене се получава като се натиснат спирачките на колата и тогава започва да дърпа волана на ляво или на дясно.Причината както е писана е от тампоните на горните криви носачи тези които са надлъжно разположени.При теб тресенито може да се получава от криви джанти,дискове и т.н.Също така над кормилната кутия има едно каре което често се разбина.Около 70лв. и е причина за гадно тропане и лек луфт във волана.Провери и него щото много често го пропускат майсторите или незнаят за него.Ако ти са заминали амортесьорите предполагам че при неравности предницата даста ще ти клати и ще е доста нестабилна.Въпросните тампони най-лесно се проверяват като я качиш колата на канала и даваш напред-назад с резки натискания на спирачките.Това е доно сам ти бил полезен :yes:


Penchev написа:
sajonara написа:сеене синоним на вибриране ли е,защото мойта има вибрация във волана при спиране


Колега ,отиди да ти проверят носачите и изобщо всички накрайници,шарнири отпред ,защото от това обикновенно възниква вибрацията във волана при спиране :idea:

Сеенето е друго,просто чувстваш как колата сама си завива в права посока наляво-надясно помалко ...


Георги Пенчев

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2090
Регистриран на: 2.07.2006
Местоположение: Sofia
Пол: Мъж
Кара: Е61 530d '05 и Е46 330d '04
Мечтае да кара: 5GT 535 xd

Мнение от SaSo » 27 Май 2008, 23:18

И при мене е така.. Само в този диапазон... Според мене си е от горните тампони... Моите поне са тръгнали...Сега не съм я тествал на дълъг път... Но ще я тествам и ще кажа.. .Но според мене е от тампоните и ще ги сменя...
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 590
Регистриран на: 18.07.2006
Местоположение: Sofia-Младост TeaM
Кара: E39 528iA

Мнение от IAV » 28 Май 2008, 5:30

леле момци от мерак някой да са разбирачи ще накарате човека да смени цялата кола а проблема му е на стойност 10-15 лева и се отсраняма за 10 минути!

Полковника
Аватар
Мнения: 2998
Регистриран на: 8.03.2004
Местоположение: в по- следния блок на София
Кара: мухите да се лепят по лявото стъкло

Мнение от TheBoss » 28 Май 2008, 7:25

Абе какви тампони, какви 5 лева? Вие сте се побъркали!!! Четете бре!!! Колегата ясно е обяснил : тресе само с летния комплект, който е с фланци. Това е и проблемът. Колега аз имах същия проблем преди години. Има и тема по въпроса, ще я потърся и ще сложа линк. Но решението е едно: преходни втулки между фланеца и джантата. Най-лесно се проверява каква като премериш външния диаметър на ръба на фланеца(този дето влиза в джантата) и вътрешния диаметър на отвора на джантата. Втулките струват около 2,50-3,00 лв/бр. Слагаш и колата заспива. Успех.

Edit: Ето и линка към темата за втулките.
Изображение

оптимист-неверник
Аватар
Мнения: 2330
Регистриран на: 23.06.2004
Местоположение: без значение
Пол: Мъж
Кара: старо Е 34
Мечтае да кара: ново Е 34
Детайли за колата: най- добрата

Мнение от ktv » 28 Май 2008, 8:02

Колега, иди при Краси Корадото, на изхода на града към Виница. По баира, преди първия десен завой, в ляво гледай. Там ще ти кажат причината и намел/р/ят решение. Успех!
Последна промяна ktv на 28 Май 2008, 16:12, променена общо 1 път
Едно е да искаш, второ е да можеш, а трето и четвърто е да го направиш!

Следваща

Назад към E34

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook