Въпрос относно LKM модулът

5-та серия ('88-'95)

Модератор: Технически модератори

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 124
Регистриран на: 9.08.2006
Местоположение: София, Люлин
Кара: E39 M52B20

Въпрос относно LKM модулът

Мнение от Timeto » 23 Апр 2008, 18:29

Здравейте колеги,
Възникна проблем с десния къс фар- щраквам копчето, левия светва, а десният- чак след 10-ина километра. Подмених буксите на фара ( седмица ги чаках пущините :mhihi: )- никакво подобрение. Свалих ключето за фаровете и :shock: - от 11 кабела дето влизат само 2 бяха здрави. Другите бяха стопени. Подмених ги. Резултат =0 . Само ляв фар. След консултация с форума(търсачката по-точно) и DEO ( благодарско пич ), изкъртих скапания LKM модул и приготвих поялника. Да, ама не. Навсякъде пише за студени спойки, а при мен се оказа заминал резистор RM7.
Изображение
Някой има ли идея този резистор подлежи ли на подмяна, къде може да се намери такъв и какви стойности трябва да е?

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 124
Регистриран на: 9.08.2006
Местоположение: София, Люлин
Кара: E39 M52B20

Мнение от Timeto » 23 Апр 2008, 19:40

Никой ли не се е сблъсквал с такъв проблем :?:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2855
Регистриран на: 10.01.2008
Местоположение: София
Кара: Хилядолетен сокол

Мнение от NikiNikolov » 23 Апр 2008, 20:01

Здравей, явно няма други с този проблем. Може да измериш съпротивлението на съседния подобен, предполагам са едни и същи /ляв и десен фар/, но трябва да е същия понеже се нагрява достатъчно и затова са го направили в такъв вид. Предполагам е с много ниска стойнос.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 124
Регистриран на: 9.08.2006
Местоположение: София, Люлин
Кара: E39 M52B20

Мнение от Timeto » 23 Апр 2008, 20:13

Благодаря за съвета, Ники. RM7 и RM8 са една пластина с 3 края. На здравата част ми дава 0,9 - 1 ом.
Май ще мина на варианта за подмяна на целия модул, защото до сега не съм виждал резистори от такъв вид :( .

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 8775
Регистриран на: 18.12.2006
Местоположение: село Кестеново
Пол: Мъж
Кара: мфили

Мнение от cod-cdbp » 23 Апр 2008, 21:58

мисля че медна калайдисана ламарина ще свърши работата
измери съпротивлението и прецени колко и каква ще ти свърши работа
иначе съвсем спокойно можеш да отидеш до някой магазин за части и да вземеш НАЙ-мощния резистор със същото съпротивление и да го сложиш
Наистина ще е голям но ще се събере там. Ако е голям за да го монтираш хоризонтално го монтираи вертикално като едното краче е по дълго.
ако ти трябват допълнителни инструкции ще помагам
препоръчвам ти да ги сменяш два по два резисторите за да са еднакви и резултатите
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 124
Регистриран на: 9.08.2006
Местоположение: София, Люлин
Кара: E39 M52B20

Мнение от Timeto » 23 Апр 2008, 22:30

_65536_kb_sec_ написа:...и да вземеш НАЙ-мощния резистор със същото съпротивление и да го сложиш
...


Извинявам се ако греша, ама то май реотан трябва да взема... при 1 ом и 12 V => 12 А ток => 144 W

препоръчвам ти да ги сменяш два по два резисторите за да са еднакви и резултатите

Как така 2 по 2 ?

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 8775
Регистриран на: 18.12.2006
Местоположение: село Кестеново
Пол: Мъж
Кара: мфили

Мнение от cod-cdbp » 23 Апр 2008, 22:43

ако заменяш едната пластина с резистор да се замени и другата за да светят еднакво фаровете
не ми е ясно защо са такива тия резистори но не смятам че отделят толкова топлина колкото всички си мислим
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 124
Регистриран на: 9.08.2006
Местоположение: София, Люлин
Кара: E39 M52B20

Мнение от Timeto » 23 Апр 2008, 22:54

ОК
Утре ще опитам този вариант и ще пиша за резултата.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 124
Регистриран на: 9.08.2006
Местоположение: София, Люлин
Кара: E39 M52B20

Мнение от Timeto » 25 Апр 2008, 10:54

Проблема е решен :!:
Стана с подмяна на съпротивлението с 1 омово на 10W(керамично). Благодаря на _65536_kb_sec_ за съветите :yes: Само да уточня, че смених само изгорелия RM7 и няма разлика в светенето на двата фара.
И така колеги, ако имате ядове с LKM модулът, да знаете, че не винаги причината е в студени спойки на релетата(както е писано навсякъде из нета).

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 8775
Регистриран на: 18.12.2006
Местоположение: село Кестеново
Пол: Мъж
Кара: мфили

Мнение от cod-cdbp » 25 Апр 2008, 14:58

е те пишат за студени спойки защото това се получава от вибрации и е нормално за остаряващата електроника.
а за съвета - моля, ще ви давам акъл в тези насоки колкото искате ;)
Изображение

Назад към E34

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook