Резистор за вентилатора на климата!
Модератор: Технически модератори
5 мнения
• Страница 1 от 1
- IAV
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 590
- Регистриран на: 18.07.2006
- Местоположение: Sofia-Младост TeaM
- Кара: E39 528iA
Резистор за вентилатора на климата!
Пичове ако някой знае с какви показатели трябва да е резистора за 1ва степен на вентилатора на климатика който седи пред водния и климатичния радиатор нека каже че 1ва степен неми работи и върти само 2ра а лято иде и 1ва ще ми трябва!
Благодарности предварително!
Благодарности предварително!
Колега, някаде по назад имаше тема за това как да си поправиш сам резистора, но не успявам да я намеря - пробвай с търсачката, ако я намеря ще я сложа!
Аз си смених целия резистор от Дару Кар, не беше много скъп - по спомен някаде около 60 лв. , поправката му с кантал ми се видя доста сложна, но ти си решаваш
Успех!
Аз си смених целия резистор от Дару Кар, не беше много скъп - по спомен някаде около 60 лв. , поправката му с кантал ми се видя доста сложна, но ти си решаваш

Успех!
- dancenation
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 630
- Регистриран на: 24.03.2007
- Местоположение: Бургас
- Пол: Мъж
- Кара: E30 324TD '88
- Мечтае да кара: Custom made e30 with шукариии батко
- Детайли за колата: E30 1987 10'th october grey mettalic 203/7 4 door Diesel 324 td (turbo-diesel)Mechanical Fuel Pump,Xenon lights,
да не би да е това колеги....
http://www.bmwpower-bg.net/forums/viewt ... 2%E8%EA%E0
http://www.bmwpower-bg.net/forums/viewt ... 2%E8%EA%E0
Сега се поразрових в компа и явно съм си запазил поста от темата та ето го:
Дано съм помогнал
Понеже нямам време да пиша наново, снощи обяснявах на един колега за резистора на перката. Ето:
"здрасти. Значи първо трябва да намериш къде стой тая джаджа с правоъгълна форма 7х2 см, най-вероятно ще трябва да свалиш предната броня да се добереш до нея, на канал не знам дали ще може да се бръкне. та където е самата перка на климатика, отстрани нали има един обръч, тая джаджа е хваната с 2 болта и има 2 жици от 2-те страни. след като я изкараш вземаш един мултицет и мериш съпротивлението й. трябва да е около 1 килоом. ако ти показва 0 значи е изпушило. забравих да ти кажа, че ако не си сигурен дали е заминало съпротивлението на водния радиатор трябва да имаш един датчик с 3 жички. вадиш буксата и укъсяваш с една жичка - така ще провериш кои степени бачкат. та ако не бачка въпросната първа степен след теста със жичката има 2 варианта или перката да е блокирала ( ако не бачка и 1=ва и 2-ра степен и пробваш да я завъртиш на ръка и се върти трудно - значи самото моторче е сдало багажа) но ако само първата степен не бачка - има лек
Пиша ти аз кво направих щото пробвах няколко варианта и само този се получи. трябва ти кантал от реотан за печка (от тия дето са стъклен реотан и жичката вътре се гледа) е такава жичка ти е нужна около 1,5-2 метра. На времето имаше и едни реотани за бойлери (такова намерих на дядо ми в избата ) представляват няколко керамични цилиндри с 5-6-7 дупки в тях и вътре минават жички. та едно такова цилиндърче и един мултицет. За по-сигурно след като измериж джажата от колата и ти даде 0 ома - тоест изгоряла ако не е напукана керамиката (моята беше счупена) я зачистваш внимателно и изкарваш канталите. моя се беше скъсал на 2. хванах единия краи и го свързах към единия кабел за мултицета и съответно другия край за другия кабел и така замерих общо съпротивление 1килоом. от кантала за печка (респективно по-тънък) развих около 2 метра и го сгънах на 3. единия край го хванах на менгеме а другия краи с клещите и почнах да го усуквам докато не стана плътна подредена плетка. след това замерих съпротивлението - оказа се малко по-голямо така че, сложих едната жица на мултицета в единия край а другата почнах да движа по намотката докато не дойде точната стойност. след това отрязах каквото ми трябваше и увих на въпросния керамичен цилиндър по всички дупки така, че да не се застъпва кантала. намотах го така че от едната страна на цилиндъра да е единия край на кантала а от другата страна на цилиндъра да излиза другия край. вземах си 2 термо шлаухи и отидох до колата да монтирам. алуминиевата скоба която държи оригиналната джаджа я изправих с чук и я огънах по една тръба, за да може да захвана керамичния цилиндър на оригиналното място, след това срязах кабелните обувки, заголих повече кабелите, нанизах термо шлаухите и стегнах здраво с клещите (не можеш да запояваш кантал) закачих си скобата и си сглобих колата.
тая работа дето я напвавих загрява, но да те те притеснява, тя и оригиналната грее понеже е от същия кантал, предопреждавам те да не бараш много когао бачка, че ше изгориш ръцете, керамиката е за това да охлажда. друг матерял като алуминий не се препоръчва. ако намериш същия нагревател за бойлер който ти описвам можеш спокойно да ползваш 2 елемента. аз прецених че един стига.
съжалявам че ти описвам толкова дълго, дано си ме разбрал. "
ЕДИТ: когато мерите СКЪСАНИЯ примерно на 2 кантал трябва да го съедините така, че все едно не е прекъсван, за да може да замерите реалната стойност.
ЕДИТ2: Когато окъсявате с жичката буксата на водния датчик на радиатора колата трябва да е на контакт или запалена.
ЕДИТ3: когато вадите лайсните на бронята внимавайте да не счупите щипките. от предната страна до номета с отвертка подчепвате щипките, те са отгоре и отдолу, и леко дърпате, отстрани са други щипки така че като отпорите лайсната отпред, отстрани не подчепвайте, а издърпайте цялата лайсна напред към бронята по посока на движение на колата (тоест НАПРЕД)
Дано съм помогнал

- IAV
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 590
- Регистриран на: 18.07.2006
- Местоположение: Sofia-Младост TeaM
- Кара: E39 528iA
Перфектно но за разлика от дадения пример мисля да намеря резистор 1килоом и да го хакна там!
Големи благодарности!!!
Големи благодарности!!!

5 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани