Относно носачи

5-та серия ('88-'95)

Модератор: Технически модератори

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3647
Регистриран на: 25.06.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Кенеф за великани
Мечтае да кара: Alpina B10 biturbo

Относно носачи

Мнение от Zubcho » 09 Мар 2008, 21:50

Дойде пролетта и почнаха предвидените от мен лопания по предницата. Ходих в 1 сервиз вдигнахме колата на подемника и пъровначалната диагноза беше 2 биалетки и 2-та алуминиеви носача -разбити.

На диаграмата носачите са с номер 2 ляв и десен
Номер 3 тампона ли е?

ЦЪК ТУК

Въпроса ми е следния, е ли е възможно смяната само на тампона на носача с такъв от е32 750 или трябва да се смени целия носач. Така като го гледах носача не беше счупен и не ми се вижда логично да трябва да се сменя целия. Иначе майстора установи, че паразитния хебел е здрав, централната щанга също и кормилната кутия е супер (рециклирал съм я), накрайници - здрави.

Имам малък луфт във волана и ми казаха, че най-вероятно луфта е заради носачите.Споменаха ми също, че е възможно закупуването на чугунени носачи, които са същите като алуминиевите и са по-здрави.

Целта на цялото питане е дали мога да си спестя малко пари и да не купувам целите носачи, а само тампоните.

Не съм вещ в окачването на автомобила, но биалетките наистина са ми прецакани и са за смяна щото почукват, но за носачите се чудя дали не ме клатят та ремонта да се оскъпи.

Ако може също някой да каже ориентировъчна цена на биалетките, носачите и ако не трябва да се сменят носачите, а може само тампоните цена на тампоните. Също и магазина от който са взети цените.

Ако трябва ще дам номенклатурни номера. Само не ми казвайте Дару или Камор, че там цените са главоломни.

Благодаря ви предварително.

Иво Андреев
Пийте си редовно хапчетата от сушени жаби и карайте внимателно по острите завои, че да не ви се подострят колите.

Аз карам според ЗЗдП, и спазвам ограничението на скоростта, а ти?

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2046
Регистриран на: 19.09.2007
Местоположение: Dobrich
Кара: Е34 М51Д25

Мнение от Wenzy » 09 Мар 2008, 22:20

Сменяш тампона (ако проблема е само в тампоните) - ако имаш шарнир за смяна, правиш като мен - даваш ги да ти напълнят шарнирите или купуваш нов носач - друг изход няма!!!
Цялата ми предница + майстор ми излезе 150лв. - на цената на едни ал. носач :D

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2888
Регистриран на: 13.04.2007
Пол: Мъж
Детайли за колата: Тежка

Мнение от Ненко Вранков » 09 Мар 2008, 22:38

а на мен онзи ден в един сервиз ми искаха 360лв. за 2 шарнира с една щанга- за отпред, вдясно... :roll: лоша работа-всеки гледа как да те метне. като те видят с БМВ и си викат тоя ще го отръскаме... майкаим мръсна-за бесене са :evil:

Сватбаря
Аватар
Мнения: 8913
Регистриран на: 25.04.2002
Местоположение: Местожителство: Местожителство: Местожителство:
Кара: Opel Zafira А OPC

Мнение от Penchev » 09 Мар 2008, 22:46

Такаааа ,по въпроса с тампоните на носача :arrow:

http://www.bmwe34.net/e34main/upgrade/suspensions.htm

От линка виж Control arms (aluminum wishbones) :arrow: това са алуминиевите носачи и обяснението за двата вида тампони - едните за нас с Е34-ките и другия вид за Е31 8 серия и Е32 7 серия с някакви сферични лагери . Сега е момента да сложиш такива за 7 или 8 серия. Лошото е ,че тампоните за алуминиевите носачи не се продават отделно - те са в комплект с носачите :idea: Стисни зъби и поръчай Лемфьордер нови за 7-ма или 8-ма серия :arrow: за тези носачи не избирай варианта за рециклиране защото тампоните ще си останат старите а те със сигурност са смазани от годините и километрите пробег аколкото са важни накрайниците толкова и носачите :!: Обърни внимание ,че даже в ЕТК-то ги няма с парт намбър,те са просто комплект :idea:

Аз пазарувам от Ауто Плюс на бул.Христо Ботев в началото му от бул.Сливница в посока площад "Възраждане" ,преди ул.Св.Св. Кирил и Методий" - ще го видиш магазина с голяма реклама над витрините му :idea: Предполагам ,че цената им няма да е повече от 180 лв на брой за якия вариант :roll:

Биалетките са ако не се лъжа 25 лв/бр. Лемфьордер - аз съм ги сменил преди 3 години и имам поне 140 К км с тях :idea:


Георги Пенчев
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2046
Регистриран на: 19.09.2007
Местоположение: Dobrich
Кара: Е34 М51Д25

Мнение от Wenzy » 09 Мар 2008, 22:51

Пенчев, верно никой не го кефи побългаряването, но колата ми още не е тропнала ..... а темати ми за носачите - изчезнала ..... :roll:

БМВманиачения
Аватар
Мнения: 5148
Регистриран на: 25.04.2006
Местоположение: ХАСКОВО
Пол: Мъж
Кара: ПЕЧКА понавървяваща
Мечтае да кара: на ядене и пиене

Мнение от bmwfena » 09 Мар 2008, 22:57

и аз имам един долен за смяна ими поискаха 50лв :shock:
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 214
Регистриран на: 15.08.2007
Местоположение: в радиуса 450км. от Черно Море
Пол: Мъж
Кара: Е34 525 TDSA '95
Мечтае да кара: X6 M

Мнение от E34PSH » 09 Мар 2008, 23:05

Тези тампони на носача се избиват от оригиналните носачи и на тяхно място се слагат нови ... най-добре за BMW 540, дори са по-здрави от тези за 7-ма или 8-ма серии! Аз смених цялото окачване плюс тампоните, биалетките и самите носачи (всички) ... колата се успа, макар, че беше прибързано от моя страна но държа всичко да си е наред на колицата. Само съвет от "патило" ... не се хвърляй на пишман майстори ... дори някои "прехвалени" от форума са такива, лично го изпитах на свой гръб!
1.Виж им оборудването в сервизите, начина им на работа, инструмента и отзивите, НО за автомобили които са като твоя ...
2.Винаги им стой на главите, щото някои са отвратително немърливи и гледат да спестят и те претупват! Успех колега ;)
Последна промяна E34PSH на 09 Мар 2008, 23:09, променена общо 2 пъти

Летящия холандец
Аватар
Мнения: 19401
Регистриран на: 10.01.2003
Местоположение: предимно в гаража
Кара: M3E30х2,M3E36х2,M3E92,M5E39х2 и др.

Мнение от ///Явор » 09 Мар 2008, 23:05

баси и кожудерите :mhihi: . аз пък от ауто-плюс нище не взимам..мноо чамов материял дееба,ма за бързо продаване стаат :mhihi:
Изображение
С ЧАТ НА Л.С. НЕ МИ СЕ ЗАНИМАВА Работно време 10:00-18:00 тел:0887616782

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2046
Регистриран на: 19.09.2007
Местоположение: Dobrich
Кара: Е34 М51Д25

Мнение от Wenzy » 09 Мар 2008, 23:07

Биска, в гумаджийницата имаш всичко необходимо за да си ги смениш сам
(камъни,щанга, тръба и пистолет) .... освобождаваш тампоните на носачите, фиксиращата щанга, и плочката с трите болта - тая под амортисьора - в галерията ми я има с носачите и един пепелник :D
.... сменяш носача и всичко по обратен ред ...

Ако ти се занимава Успех, иначе честито на майсторите ;)
Последна промяна Wenzy на 09 Мар 2008, 23:07, променена общо 1 път

Сватбаря
Аватар
Мнения: 8913
Регистриран на: 25.04.2002
Местоположение: Местожителство: Местожителство: Местожителство:
Кара: Opel Zafira А OPC

Мнение от Penchev » 09 Мар 2008, 23:07

Wenzy написа:Пенчев, верно никой не го кефи побългаряването, но колата ми още не е тропнала ..... а темати ми за носачите - изчезнала ..... :roll:


Виж сега ,ти може да си излязал 1/100000 късметлия и да не са ти мръднали тампоните на носачите :roll: Аз говоря в нормалния случай ,когато на 12 години и много километри пробег тези тампони са за смяна както и да го погледнеш :help:

Ако беше за железните носачи - да, нека ги рециклира и да смени тампоните ,защото там те се продават по отделно и сменяват :idea:
Аз бях дал единия носач на Роко от Ловеч ,на който бях сменял тампона само а шарнира му се ратропа и той ми го направи на едно място недалеч от Троян при някакъв майстор ,дето ремонтира такива части за ТИР-ове,автомобили и т.н.Цялата околия - Плевен-Ловеч-Троян-Севлиево-Габрово ремонтират там и всички го носят на ръце майстора.Далеч съм от мисълта да плюя майстори дето наистина правят както трябва ремонта им :!: Състезатели ремонтират бегачките си там и никой не е недоволен а като знам как рали и високопланински се карат по банкетите направо се чудя как държат.Ако бях снимал този носач отремонтирание как беше направен ,съм сигурен ,че в цяла България никой не е виждал такава изработка :shock: такива здрави маншони,грес до дупка,нови болтове ,които той прави на място от специален материал :!: Абе изрудщина :twisted:

Обаче за рециклиране на алуминиеви носачи ,които нямат смяна на тампона е половинчата работа :!: :!: :!: Тампоните са нещо много важно - от тях колата става отвратителна :help: дори човек да не чувства някакъв проблем ,ако ги смени на ред с нови сам ще усети как кара нова и по-приятна кола :!:


Георги Пенчев
Изображение

Летящия холандец
Аватар
Мнения: 19401
Регистриран на: 10.01.2003
Местоположение: предимно в гаража
Кара: M3E30х2,M3E36х2,M3E92,M5E39х2 и др.

Мнение от ///Явор » 09 Мар 2008, 23:09

ти да не си представител на "меки четки-ТРЯВНА"
Изображение
С ЧАТ НА Л.С. НЕ МИ СЕ ЗАНИМАВА Работно време 10:00-18:00 тел:0887616782

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2046
Регистриран на: 19.09.2007
Местоположение: Dobrich
Кара: Е34 М51Д25

Мнение от Wenzy » 09 Мар 2008, 23:10

:yes: прав си, Гошка, сигурно е късмет тампоните на алуминиевите носачи да не мръднат.
Аз си рециклирах всичките шарнири, тампоните на желините носачи и си свиркам.
А да, Зъбчо и луфта изчезна :D

Летящия холандец
Аватар
Мнения: 19401
Регистриран на: 10.01.2003
Местоположение: предимно в гаража
Кара: M3E30х2,M3E36х2,M3E92,M5E39х2 и др.

Мнение от ///Явор » 09 Мар 2008, 23:12

аз пък си цедим маслото
Изображение
С ЧАТ НА Л.С. НЕ МИ СЕ ЗАНИМАВА Работно време 10:00-18:00 тел:0887616782

Сватбаря
Аватар
Мнения: 8913
Регистриран на: 25.04.2002
Местоположение: Местожителство: Местожителство: Местожителство:
Кара: Opel Zafira А OPC

Мнение от Penchev » 09 Мар 2008, 23:12

E34PSH написа:Тези тампони на носача се избиват от оригиналните носачи и на тяхно място се лсагат нови ... най-добре за BMW 540, дори са по-здрави от тези за 7-ма или 8-ма серии! Аз смених цялото окачване плюс тампоните, биалетките и самите носачи (всички) ... колата се успа, макар, че беше прибързано от моя страна но държа всичко да си е наред на колицата. Само съвет от "патило" ... не се хвърляй на пишман майстори ... дори някои "прехвалени" от форума са такива, лично го изпитах на свой гръб!
1.Виж им оборудването в сервизите, начина им на работа, инструмента и отзивите, НО за автомобили които са като твоя ...
2.Винаги им стой на главите, щото някои са отвратително немърливи и гледат да спестят и те претупват! Успех колега ;)


Колега , искаш да кажеш ,че си сменил тампони на алуминиевите носачи ли ?
Не се изсилвай с по-здравите носачи за 540 пред 840/850 ,което тежи много повече от всяка една Е34-ка :!:


Георги Пенчев
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3647
Регистриран на: 25.06.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Кенеф за великани
Мечтае да кара: Alpina B10 biturbo

Мнение от Zubcho » 09 Мар 2008, 23:19

Бате ще мислим какво да правя, че нещо ме наплаши с тези цени. Иначе Както се мотках по сайта, който ми прати и видях секция

upgrade

та зяпкам си вътре и виждам Bigger brakes

Лелееее искам от 540 спирачки и дискове да сложа. Направо ще кова на место.

Пенчев я разучи въпроса дали може да си сложим на комбенизоните от 540 дискове (предни и задни) и спирачни апарати (предни и задни) и дали трябва да сменяме и помпата или няма да има нужда.

Ако става така да търсиме ударени 540 или 535 и да им разчастваме дисковете и спирачните апарати и да слагаме на наще :mhihi: :mhihi: :mhihi:
Пийте си редовно хапчетата от сушени жаби и карайте внимателно по острите завои, че да не ви се подострят колите.

Аз карам според ЗЗдП, и спазвам ограничението на скоростта, а ти?

Следваща

Назад към E34

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook