Ремонт на модула за паметта на седалките
Модератор: Технически модератори
4 мнения
• Страница 1 от 1
- piNky
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 287
- Регистриран на: 8.12.2007
- Местоположение: Варна
- Кара: F10 530 xDrive '13
Ремонт на модула за паметта на седалките
Преди няколко дни ми отказа запаметяването и сега ще обясня как да се справите с този проблем.
Модулът за оправлението на паметта на седалките се намира от ляво на шофьорската седалка.
1. Сега преместете седалка максимално назад, максимално нагоре и я наклонете пак максимално назад.
Бъркате под седалката и като намерите модула го повдигате нагоре. Би трябвало да излезе лесно.
Може и от горната страна, като го повдигнете с отверка.
2. Издърпвате го максимално нагоре, като би трябвало десният му долен край да излезе отгоре и така ще виждате една букса.
От дясната и страна има едно чопче, което трябва да се повдигне и после като дръпнете, буксата ще излезе.
3. Това представлява модула.
4. Разглобява се от долната му страна където са и 6-те крачета.
Вкарвате малка отверка на отбелязаните с червено места и се опитвате да повдигнете нагоре.
За да излезе по-лесно, е добре някой да ви помогне и да повдигне от същата страна с вас.
Повторете процедурата и от другата страна.
5.Ще видите 2 печатни платки - едната закрепена за долната част, а горната до копчетата.
Те са свързани с лентов кабел. Пластмасата е гъвкава, разширете я от двете страни и натиснете силно копчетата, за да изкарате горната печатна платка.
6. Това представлява разглобеният модул.
При мен проблема беше, че под металните пластинки има доста отвратително окисление.
7. Това е задната страна не печатните платки.
Разпоете пластинките нежно с поялник, като с вакуумна помпа изсмучете излишния калай.
8. Това би трябвало да е резултата.
Горната страна на печатната платка се почиства със спирт, а самата метална пластинка с киселина (продават се в магазините за електроника).
Пластинката можете и да я изстържете с отверка където киселината не е успяла да се справи напълно.
9. Запоявете пластинките.
10. Сега с мултимера замерете дали правят добър контакт.
Ако всичко е наред, сглобете модула и го монтирайте в колата по обратния ред.
Ако е възникнал друг проблем:
1 и 5 крак са за червния светодиод, който свети, когато е натиснато копчето мемори. Напрежението е 3 волта.
3 и 4 крак са за лампата, която свети при пуснати фарове. Приблизително 14 волта
2 и 6 крак са за данните, които се подават от копчетата. Когато е натиснато меморито съпротивлението е 0,01 ома. Когато са натиснати 3,2,1 бутон - съответно 70 ома, 180 ома и 550 ома.
Може стойностите, които дадох да не са съвсем точни, но са приблизителни.
Това са снимки на салона:

Модулът за оправлението на паметта на седалките се намира от ляво на шофьорската седалка.
1. Сега преместете седалка максимално назад, максимално нагоре и я наклонете пак максимално назад.
Бъркате под седалката и като намерите модула го повдигате нагоре. Би трябвало да излезе лесно.
Може и от горната страна, като го повдигнете с отверка.

2. Издърпвате го максимално нагоре, като би трябвало десният му долен край да излезе отгоре и така ще виждате една букса.
От дясната и страна има едно чопче, което трябва да се повдигне и после като дръпнете, буксата ще излезе.

3. Това представлява модула.

4. Разглобява се от долната му страна където са и 6-те крачета.
Вкарвате малка отверка на отбелязаните с червено места и се опитвате да повдигнете нагоре.
За да излезе по-лесно, е добре някой да ви помогне и да повдигне от същата страна с вас.
Повторете процедурата и от другата страна.

5.Ще видите 2 печатни платки - едната закрепена за долната част, а горната до копчетата.
Те са свързани с лентов кабел. Пластмасата е гъвкава, разширете я от двете страни и натиснете силно копчетата, за да изкарате горната печатна платка.
6. Това представлява разглобеният модул.
При мен проблема беше, че под металните пластинки има доста отвратително окисление.

7. Това е задната страна не печатните платки.
Разпоете пластинките нежно с поялник, като с вакуумна помпа изсмучете излишния калай.

8. Това би трябвало да е резултата.
Горната страна на печатната платка се почиства със спирт, а самата метална пластинка с киселина (продават се в магазините за електроника).
Пластинката можете и да я изстържете с отверка където киселината не е успяла да се справи напълно.

9. Запоявете пластинките.
10. Сега с мултимера замерете дали правят добър контакт.
Ако всичко е наред, сглобете модула и го монтирайте в колата по обратния ред.
Ако е възникнал друг проблем:
1 и 5 крак са за червния светодиод, който свети, когато е натиснато копчето мемори. Напрежението е 3 волта.
3 и 4 крак са за лампата, която свети при пуснати фарове. Приблизително 14 волта
2 и 6 крак са за данните, които се подават от копчетата. Когато е натиснато меморито съпротивлението е 0,01 ома. Когато са натиснати 3,2,1 бутон - съответно 70 ома, 180 ома и 550 ома.
Може стойностите, които дадох да не са съвсем точни, но са приблизителни.
Това са снимки на салона:



- Penchev
- Сватбаря
-
- Мнения: 8913
- Регистриран на: 25.04.2002
- Местоположение: Местожителство: Местожителство: Местожителство:
- Кара: Opel Zafira А OPC
Страхотен салон
Коженото рекаро с мемори и всичко ел. направо кърти
Местя темата във важните линкове
п.с. Само да попитам нали всичко вече е О'К с меморито ?
Георги Пенчев




Местя темата във важните линкове

п.с. Само да попитам нали всичко вече е О'К с меморито ?
Георги Пенчев
- piNky
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 287
- Регистриран на: 8.12.2007
- Местоположение: Варна
- Кара: F10 530 xDrive '13
Да, моя е била грешката ... останал съм с впечатлението, че меморито бачка и докато колата не е на контакт и онзи ден го пробвах така и естествено не работепе. Днес без нищо ново да съм правил - слагам модула давам на контакт и изненада - работи
И аз много се кефя на салона, супер е удобен всичко е ел, мемори подгряване и не мога да си представя да го сменя с някакъв друг.
Само трябва да измисля как да се зашие скъсаното на шофьорската седалка, че там е много протрито, а загрозява тази красота.
Пожелавам ви на всички такива салони!

И аз много се кефя на салона, супер е удобен всичко е ел, мемори подгряване и не мога да си представя да го сменя с някакъв друг.
Само трябва да измисля как да се зашие скъсаното на шофьорската седалка, че там е много протрито, а загрозява тази красота.
Пожелавам ви на всички такива салони!
- Penchev
- Сватбаря
-
- Мнения: 8913
- Регистриран на: 25.04.2002
- Местоположение: Местожителство: Местожителство: Местожителство:
- Кара: Opel Zafira А OPC
Значи , аз за салона за претапициране мога да ти препоръчам колегата от тук, който ми изпълни цялостно и качествено нов салон ,но ти си на другия край на страната от тук
Този салон е феноменален ,направо ти завиждам благородно за ел.функцийте и памети

Този салон е феноменален ,направо ти завиждам благородно за ел.функцийте и памети

4 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани