Виско към електрическо
Модератор: Технически модератори
- NikiNikolov
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2855
- Регистриран на: 10.01.2008
- Местоположение: София
- Кара: Хилядолетен сокол
Виско към електрическо
Относно виско перката един ъпдейт с електрически вентилатор, как ли ще се отрази ? И от къде да намеря една пластмасова тръба около 10 см. с място за термо датчика ? 

- TazzMann
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 361
- Регистриран на: 9.06.2007
- Местоположение: София Местожителство: Лондон
Колега, виждал съм на Е30 318-ка тази реформа и не беше зле но там беше пред радиатора а не зад...
Обаче при тебе незнам как може да стане
ще има ли място








Powered By BMW !!!
Sounded By Pioneer & Hertz !!!
Sounded By Pioneer & Hertz !!!
Колега, това което си намислил сигурно може да се изпълни (1.8 двигателя е по-къс и сигурно физически ще има достатъчно място), но първо ще е "кърпена работа", второ виското не се поврежда (сменя) толкова често, ча да представлява осезаем разход който ще спестиш.
От друга срана виското не върти с постоянна скорост, а "зацепва" и завърта перката в зависимост от температурата на въздуха, който преминава през решетката на радиатора и го обдухва.
За разлика от това, електрическата перка е ON/OFF, т.е. ще включва и изключва при определена температура, зададена от датчика.
Струва ми се, че при това термостата (макар и в не много големи граници) ще трябва да регулира промените в температурата в моментите, когато перката се включва и изключва, а като цяло (не само цена а и труд и време за подмяна) аз бих предпочел ако се наложи да сменя виското.
Като добавим датчик, реле, окабеляване и т.н. не съм убеден, че си струва, още повече не пишеш да имаш проблем с охлаждането ...
От друга срана виското не върти с постоянна скорост, а "зацепва" и завърта перката в зависимост от температурата на въздуха, който преминава през решетката на радиатора и го обдухва.
За разлика от това, електрическата перка е ON/OFF, т.е. ще включва и изключва при определена температура, зададена от датчика.
Струва ми се, че при това термостата (макар и в не много големи граници) ще трябва да регулира промените в температурата в моментите, когато перката се включва и изключва, а като цяло (не само цена а и труд и време за подмяна) аз бих предпочел ако се наложи да сменя виското.
Като добавим датчик, реле, окабеляване и т.н. не съм убеден, че си струва, още повече не пишеш да имаш проблем с охлаждането ...
- E34PSH
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 214
- Регистриран на: 15.08.2007
- Местоположение: в радиуса 450км. от Черно Море
- Пол: Мъж
- Кара: Е34 525 TDSA '95
- Мечтае да кара: X6 M
Колега, сменяй ако можеш, това е един от недостатъците на нашите коли !!! В следващите модели няма вече виско .... а са с ел.захранване и датчик! Става но е доста играчка, трябва някой да ти направи нещо което да ти държи перката ... аз исках да си сложа но при мен е голяма играчка ... много ме е яд !!!
Особенно при ТДС-ите там ако има ел.перка няма да има прегряване. А иначе виското примерно в задръствания и при включен климатроник на охлаждане, не бачка както ел.перката и от там ни идват проблемите с главата ... Успех и сложи снимки, ако се захванеш!
Особенно при ТДС-ите там ако има ел.перка няма да има прегряване. А иначе виското примерно в задръствания и при включен климатроник на охлаждане, не бачка както ел.перката и от там ни идват проблемите с главата ... Успех и сложи снимки, ако се захванеш!
Според мен единственото предимство на ел. перката е, че скоростта и на въртене не зависи от оборотите на двигателя (което хич не е малко предимство).
Ако има смисъл да се търси решение в тази посока, би трябвало да има конкретен проблем с охлаждането ....
Мисля, че ако въобще се прави нещо, по-лесно и по-издържано технически е да се промени управлението на ел. перката пред радиатора (кондензатора) на климатика, или да се добави такава ако липсва, отколкото да се ликвидира виското.
Все пак това е лично мнение
Ако има смисъл да се търси решение в тази посока, би трябвало да има конкретен проблем с охлаждането ....
Мисля, че ако въобще се прави нещо, по-лесно и по-издържано технически е да се промени управлението на ел. перката пред радиатора (кондензатора) на климатика, или да се добави такава ако липсва, отколкото да се ликвидира виското.
Все пак това е лично мнение

- zvetiko
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6269
- Регистриран на: 24.04.2007
- Местоположение: София
- Кара: Е39М54В30
tsb_bg написа:Според мен единственото предимство на ел. перката е, че скоростта и на въртене не зависи от оборотите на двигателя (което хич не е малко предимство).
Ако има смисъл да се търси решение в тази посока, би трябвало да има конкретен проблем с охлаждането ....
Мисля, че ако въобще се прави нещо, по-лесно и по-издържано технически е да се промени управлението на ел. перката пред радиатора (кондензатора) на климатика, или да се добави такава ако липсва, отколкото да се ликвидира виското.
Все пак това е лично мнение
То какво да му модифицираш-мръдне ли стрелката след 12 часа перката се включва на втора степен и нещата се нормализират-наистина ако имаш кондензатор е безсмисленно да монтираш електрическа перка.
- E34PSH
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 214
- Регистриран на: 15.08.2007
- Местоположение: в радиуса 450км. от Черно Море
- Пол: Мъж
- Кара: Е34 525 TDSA '95
- Мечтае да кара: X6 M
Ако някой се навие да ми смени виското с ел. перка - качествено и мераклийската! Съм готов да си платя моменталически!!!
- NikiNikolov
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2855
- Регистриран на: 10.01.2008
- Местоположение: София
- Кара: Хилядолетен сокол
Здравейте колеги, благодаря Ви за отговорите. Вярно, че нямам проблем с охладителната система, но искам да се подсигуря в случай, че виското откаже и то няма да ме пита кога да работи кога не, място има и искам да сложа ел.перката пред виското, т.е. да има дублаж, но не е проблем да видя дали ще стане и пред радиатора. имам една перка от ладето на бащата и дано стане, другото е едно реле за 2 лв. и толкова за кабели, не е сложно. Колегата който иска смяна няма проблем ще му я сменя само да е в София, ако не да намери читав монтьор както казвате да не е кърпена работа и трябва да има вид.
- dinozab
-
-
- Мнения: 2330
- Регистриран на: 6.10.2005
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: от моабет на моабет
И аз мисля да сложа такава перка вместо виското щото сега има луфт в оста и трябва да го сменя скоро и направо да сложа електрическа.Та някой знае ли къде се продават такива перки
Иначе ето как се поставя въпросната перка
http://www.bmwe34.net/e34main/upgrade/e ... al_fan.htm

Иначе ето как се поставя въпросната перка
http://www.bmwe34.net/e34main/upgrade/e ... al_fan.htm
zvetiko написа:То какво да му модифицираш-мръдне ли стрелката след 12 часа перката се включва на втора степен и нещата се нормализират ...
Например да се включва принудително при работа на двигателя на място (при задръстване). Може да се изполва сигнала за управление на чистачките, който ги включва на "прекъснат" режим, когато спреш на светофар

Това е само идея (не съм го обмислял подробно) и пак казвам, че ми се струва излишно, ако няма конкретен проблем с охлаждането като цяло
- NikiNikolov
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2855
- Регистриран на: 10.01.2008
- Местоположение: София
- Кара: Хилядолетен сокол
Откъде можев да си купиме ел.перка. Първо сваляме въздухозаборника на виското, оглеждате хубаво радиатора от страна на перката, той има фабрични отвори за монтаж на ел. поне моя има, измервате разстоянието между тях по диагонал, хоринзонтал и вертикал /последните две може би са равни/. Отивате в една морга и търсите такива разстояния, предполагам е това, така си го обяснявам за мен. Ако има въпроси насреща съм.
- dinozab
-
-
- Мнения: 2330
- Регистриран на: 6.10.2005
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: от моабет на моабет
Аз месля че лопатките трябва да са със същите размери поне като на оригиналната и така да се сложи както е дадено на линка с въздухозаборника зада има положителин ефект 

- NikiNikolov
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2855
- Регистриран на: 10.01.2008
- Местоположение: София
- Кара: Хилядолетен сокол
Като гледам това перката е по-малка, но наистина е добре перката да отговаря на диаметъра на заборника : http://www.bmwe34.net/e34main/upgrade/e ... al_fan.htm
- dinozab
-
-
- Мнения: 2330
- Регистриран на: 6.10.2005
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: от моабет на моабет
NikiNikolov написа:Като гледам това перката е по-малка, но наистина е добре перката да отговаря на диаметъра на заборника : http://www.bmwe34.net/e34main/upgrade/e ... al_fan.htm
Да така специално с тази другото е ако има начин да се сложи само оригиналната перка на мотора на новата и така ще стане но ще е малко трудно с балансирането и

- TazzMann
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 361
- Регистриран на: 9.06.2007
- Местоположение: София Местожителство: Лондон
Аз немисля че виското е недостатък (пред електрото) особенно за дизелите!!! Разликата е в това че виското охлажда постепенно е електрото тръгва веднага щом достигне до температурата на датчика (било то на 1 или 2 степен) и охлаждането на течноста става доста променливо което не е полезно за главиците на тези шестаци !!! Може и да греша.
А относно колегата мисля че тая 18ка няма да има проблем и с електро !!!

Powered By BMW !!!
Sounded By Pioneer & Hertz !!!
Sounded By Pioneer & Hertz !!!
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани