Здачка закачка-"Син пушък"
Модератор: Технически модератори
21 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
- bat Jeko
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 250
- Регистриран на: 10.06.2005
- Местоположение: EU (Пазарджик, Стара Загора)
Здачка закачка-"Син пушък"
Здраве да е
Ето една задачка закачка от мен(един колега ме накара да се зачудя доста)
Какава е причината според вас :
Пуши син облак дим при запалване студена.
Ето какво пише колегата:
+++++++++++++++++++++++++++++
”История: Купих си тая бензинов автомобил миналата година юли, времето беше горещо и колата не пушеше при запалване на "студен" двигател (околна температура над 25). С наближаването на зимата колата започна да пуши при запалване студена и колкото по-студено времето - толкова повече пуши. Иначе двигателя си работи идеално има мощност и пали от раз.Дотук ясно, или са гумички на клапаните или са сегменти.
Сменихме гумичките и сякаш дима малко намаля и малко му се промени цвета... после установих, че понякога си е същото както преди...
ЗАДАЧКА-ЗАКАЧКА:
четох, че причината за това пушене може да са запекли сегменти (тоест нагара в леглото на сегментите да ги държи прибрани, докато загрее) Такааа, направих 2 промивки на двигателя, една с ATF+ацетон директно в цилиндрите за 2 дена на място при източено малсо. И една с промивно масло (сменя се цялото масло с промивно и се оставя да работи за 5 мин, после се източва и се слага маслото обратно.
След първото промиване колата си пушеше както преди, ОБАЧЕ забелязах случайно, е ако тръгна веднага след като запаля - не пуши въобще. После пробвах следното - включвам на скорост и на ръчна и като запаля, заставам на полусъединител (сякаш че тръгвам), и държа така че да е леко натоварен двигателя и оборотите да стоят под 1500 (иначе са на около и над 2000) и така държа за окло 10-15 секунди и после изключвам от скорост и като сляза да видя - няма никакъв пушек, дори ако изфорсирам малко, пак няма.... „
++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
Интересуват ме логични мнения, а не от рода и при мен е така.
Накрая ще направим едно обобщение (примерна диагностика) относно синия пушък , възможни причини и методи на правилна диагностика.
При положение че темата има успех ще направим такава за белия и черния пушък.
Благодаря ви за съдеиствието
Good luck
Аз си имам моите предположения започваики от наи малките ядове:
-Не работеш PCV клапан
-Препълнен картер
-Лоши уплътнения на клапаните(гумички),или водачи
-Запечени сегменти
-Голяма хлабина в ЦБГ(цилиндро буталната група)
-Счупен бутален пръстен,
-Обърнат обратно бутален пръстен
-Издухана гарнитура на главата(крива глава)
Ето една задачка закачка от мен(един колега ме накара да се зачудя доста)
Какава е причината според вас :
Пуши син облак дим при запалване студена.
Ето какво пише колегата:
+++++++++++++++++++++++++++++
”История: Купих си тая бензинов автомобил миналата година юли, времето беше горещо и колата не пушеше при запалване на "студен" двигател (околна температура над 25). С наближаването на зимата колата започна да пуши при запалване студена и колкото по-студено времето - толкова повече пуши. Иначе двигателя си работи идеално има мощност и пали от раз.Дотук ясно, или са гумички на клапаните или са сегменти.
Сменихме гумичките и сякаш дима малко намаля и малко му се промени цвета... после установих, че понякога си е същото както преди...
ЗАДАЧКА-ЗАКАЧКА:
четох, че причината за това пушене може да са запекли сегменти (тоест нагара в леглото на сегментите да ги държи прибрани, докато загрее) Такааа, направих 2 промивки на двигателя, една с ATF+ацетон директно в цилиндрите за 2 дена на място при източено малсо. И една с промивно масло (сменя се цялото масло с промивно и се оставя да работи за 5 мин, после се източва и се слага маслото обратно.
След първото промиване колата си пушеше както преди, ОБАЧЕ забелязах случайно, е ако тръгна веднага след като запаля - не пуши въобще. После пробвах следното - включвам на скорост и на ръчна и като запаля, заставам на полусъединител (сякаш че тръгвам), и държа така че да е леко натоварен двигателя и оборотите да стоят под 1500 (иначе са на около и над 2000) и така държа за окло 10-15 секунди и после изключвам от скорост и като сляза да видя - няма никакъв пушек, дори ако изфорсирам малко, пак няма.... „
++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
Интересуват ме логични мнения, а не от рода и при мен е така.
Накрая ще направим едно обобщение (примерна диагностика) относно синия пушък , възможни причини и методи на правилна диагностика.
При положение че темата има успех ще направим такава за белия и черния пушък.
Благодаря ви за съдеиствието
Good luck
Аз си имам моите предположения започваики от наи малките ядове:
-Не работеш PCV клапан
-Препълнен картер
-Лоши уплътнения на клапаните(гумички),или водачи
-Запечени сегменти
-Голяма хлабина в ЦБГ(цилиндро буталната група)
-Счупен бутален пръстен,
-Обърнат обратно бутален пръстен
-Издухана гарнитура на главата(крива глава)
- Alexi
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3867
- Регистриран на: 20.10.2003
- Местоположение: Шумен
- Пол: Мъж
- Кара: буретата да пресъхват
- Penchev
- Сватбаря
-
- Мнения: 8913
- Регистриран на: 25.04.2002
- Местоположение: Местожителство: Местожителство: Местожителство:
- Кара: Opel Zafira А OPC
Бат Жеко, попитай го как му е налягането на охладителната уредба,перфектно ли си държи температурата ...
Какъв разход на масло има ?
Георги Пенчев
Какъв разход на масло има ?
Георги Пенчев
- Wenzy
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2046
- Регистриран на: 19.09.2007
- Местоположение: Dobrich
- Кара: Е34 М51Д25
Бат Жеко,
освен въпросите на Гошката, измевете компресия на студен двигател, на топил двигател и евентуално ако някой цилиндър има по ниска компресия - капнете 20- 30 гр масло и пак измрете.
Така поне ще разберем дали са сегменти.
Може и маслото да му идва тънко ....
Аз също си мисля , че са сегменти.
освен въпросите на Гошката, измевете компресия на студен двигател, на топил двигател и евентуално ако някой цилиндър има по ниска компресия - капнете 20- 30 гр масло и пак измрете.
Така поне ще разберем дали са сегменти.
Може и маслото да му идва тънко ....
Аз също си мисля , че са сегменти.
- bat Jeko
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 250
- Регистриран на: 10.06.2005
- Местоположение: EU (Пазарджик, Стара Загора)
Здраве да е
Благодаря за мнениятя.
Аз имах съмнение за обърнат обратно сегмент, но според колегата двигателя не е отварян.Моята идея е за предположения (повече пот в учението по малко кръв в боя -така глесеше един лозунг).
Наи лесно е да хванем клучовете и всичко с хастара навън.
++++++++++++++
Отговори на въпросите.
1.Двигателя не личи да е отварян.
2.Не съм мерил компресия. (Но по време на промивката, така да се каже направих "Leak-down test" - течността която налях в цилиндрите (през отворите на свещите) стоя към 2 дена без да премине надолу. Буталата бяха наравно тоест на средата. От време на време ги размърдвах малко (на 5-та и бутане напред-назад) - течността беше доста "тънка" тъй като беше 50% ацетон.
3.Разхода на масло беше към 200мл на 1000 км. Откак правя тоя трик със запалването на полусъединител, не виждам да има загуба на масло.
4. интересен факт - когато купих колата беше с МНОГО тънко масло - не знам какво точно - не знам дали е пушела с него тъй като докато го карах беше много топло и го смених след 2-3 дена.
Мисля че е интересно дали ще пуши с 0W40 например
+++++++++++++++++++++++++++++++++++
Не знам дали имат нещо общо този трик със запалването, и разхода на масло.За мен първоначалния разход е бил доста голям, и остава съмнение за полямо износване в ЦБГ.
Good luck
Благодаря за мнениятя.
Аз имах съмнение за обърнат обратно сегмент, но според колегата двигателя не е отварян.Моята идея е за предположения (повече пот в учението по малко кръв в боя -така глесеше един лозунг).
Наи лесно е да хванем клучовете и всичко с хастара навън.
++++++++++++++
Отговори на въпросите.
1.Двигателя не личи да е отварян.
2.Не съм мерил компресия. (Но по време на промивката, така да се каже направих "Leak-down test" - течността която налях в цилиндрите (през отворите на свещите) стоя към 2 дена без да премине надолу. Буталата бяха наравно тоест на средата. От време на време ги размърдвах малко (на 5-та и бутане напред-назад) - течността беше доста "тънка" тъй като беше 50% ацетон.
3.Разхода на масло беше към 200мл на 1000 км. Откак правя тоя трик със запалването на полусъединител, не виждам да има загуба на масло.
4. интересен факт - когато купих колата беше с МНОГО тънко масло - не знам какво точно - не знам дали е пушела с него тъй като докато го карах беше много топло и го смених след 2-3 дена.
Мисля че е интересно дали ще пуши с 0W40 например
+++++++++++++++++++++++++++++++++++
Не знам дали имат нещо общо този трик със запалването, и разхода на масло.За мен първоначалния разход е бил доста голям, и остава съмнение за полямо износване в ЦБГ.
Good luck
- bat Jeko
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 250
- Регистриран на: 10.06.2005
- Местоположение: EU (Пазарджик, Стара Загора)
Здраве да е
ето едно интересно менение
The blue smoke is from the engine burning oil....but doesn't mean you have a problem. The pcv hose on the drivers side is probably sucking some oil and oil vapors into the intake. If you pull off the throttle body you may see some oil laying in the intake. You can install an inline oil seperator in the hose running from the drivers side valve cover to the intake manifold. You will be surprised at how much oil goes into the intake. More common with f/i vehicles, but even a cai can worsen it because of the increased airflow....
С две думи тук се говори за конденза на маслените пари, В ПЦВ провода(шланга за масленитe пари от картера) и са слагането на маслен сепаратор за отделянето им. Интересно?
Good luck
ето едно интересно менение
The blue smoke is from the engine burning oil....but doesn't mean you have a problem. The pcv hose on the drivers side is probably sucking some oil and oil vapors into the intake. If you pull off the throttle body you may see some oil laying in the intake. You can install an inline oil seperator in the hose running from the drivers side valve cover to the intake manifold. You will be surprised at how much oil goes into the intake. More common with f/i vehicles, but even a cai can worsen it because of the increased airflow....
С две думи тук се говори за конденза на маслените пари, В ПЦВ провода(шланга за масленитe пари от картера) и са слагането на маслен сепаратор за отделянето им. Интересно?
Good luck
- Penchev
- Сватбаря
-
- Мнения: 8913
- Регистриран на: 25.04.2002
- Местоположение: Местожителство: Местожителство: Местожителство:
- Кара: Opel Zafira А OPC
Бат Жеко а този пушек дали му мирише на масло на човека ,той нещо по този въпрос споделял ли ти е ? Питам защото мойта кола е с махнат катализатор и когато студена сутрин я запаля на студа, в първия момент на обогатител и около 900 мин-1 празен ход отзад мирише на почти чист бензин , излиза нещо като пара и пушек
Нямам обаче разход на масло,карам колата с пълна синтетика
Какъв е мотора на колата ,кубатура,модел ?
Това с картерните газове не вярвам да има отношение при пропушване от първоначален старт.Те се увеличават ,когато почнат да се изнасят буталните пръстени над допустимото ,даже си мисля ,че за да се напълни всмукателния колектор с масло,трябва двигателя да е за ремонт,да има и изпуснали компресионни сегменти
Аз ще взема като сменям скоро маркуч на вануса за маслото,семеринга на маслопоказателя,да сваля колектора,да сменя уплътнителите му ,както и маркучите около него вкл. и този за картерните газове ...
Георги Пенчев


Какъв е мотора на колата ,кубатура,модел ?
Това с картерните газове не вярвам да има отношение при пропушване от първоначален старт.Те се увеличават ,когато почнат да се изнасят буталните пръстени над допустимото ,даже си мисля ,че за да се напълни всмукателния колектор с масло,трябва двигателя да е за ремонт,да има и изпуснали компресионни сегменти

Аз ще взема като сменям скоро маркуч на вануса за маслото,семеринга на маслопоказателя,да сваля колектора,да сменя уплътнителите му ,както и маркучите около него вкл. и този за картерните газове ...
Георги Пенчев
- Wenzy
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2046
- Регистриран на: 19.09.2007
- Местоположение: Dobrich
- Кара: Е34 М51Д25
Отново съм съгласен с Гошката
и моята кола е с изкаран катализатор и даже със запушен АГР и съм сигурен, че въпросните недоизгорели газове вече са изкондензирали в тръбата и са станали на масло ..... та сутрин като запаля и първата мин имам сив пушек (не много, но осезаемо), грам масло не пипа .....С М51 съм
Гошка извинявай да вмъкна нещо само за интейк манифорд-а -- беше ми пълен с масло, но съм почти сигурен че откакто е монтиран не е виждял миене.И това само благодарение на маслените пари ... но пак казвам - имам и турбо
Бат Жеко тя сместа може да е била рядка, но сегмента само да е одраскан или леко наранен .... и затова сместа да не пада бързо .... Това напред назад на 5-та незнам дали е свършило работа, пробвайте на ръка да навиете един оборот и тогава пак налейте ....
Замерването на компресия не е толкова миродавен метод - може да даде малка компресия поради нагар и я лекувах с газ. Три дни сутрин и вече наливах по 20-30гр през отвора на дюзата .... и всичко си дойде на мястото

и моята кола е с изкаран катализатор и даже със запушен АГР и съм сигурен, че въпросните недоизгорели газове вече са изкондензирали в тръбата и са станали на масло ..... та сутрин като запаля и първата мин имам сив пушек (не много, но осезаемо), грам масло не пипа .....С М51 съм
Гошка извинявай да вмъкна нещо само за интейк манифорд-а -- беше ми пълен с масло, но съм почти сигурен че откакто е монтиран не е виждял миене.И това само благодарение на маслените пари ... но пак казвам - имам и турбо
Бат Жеко тя сместа може да е била рядка, но сегмента само да е одраскан или леко наранен .... и затова сместа да не пада бързо .... Това напред назад на 5-та незнам дали е свършило работа, пробвайте на ръка да навиете един оборот и тогава пак налейте ....
Замерването на компресия не е толкова миродавен метод - може да даде малка компресия поради нагар и я лекувах с газ. Три дни сутрин и вече наливах по 20-30гр през отвора на дюзата .... и всичко си дойде на мястото
- t_andonov
- ентусиаст
-
- Мнения: 1054
- Регистриран на: 15.10.2005
- Местоположение: ХАСКОВО
- Пол: Мъж
- Кара: Е 30
мойта е същата работа сутрин пуши синио докато е студена нормализира ли оборотите като загрее спира да пуши компресията е 12 навсякъде хапка си 200-300 грама масло на 1000 километра смених гумичките и пак същата работа
сега на пролет продължавам надолу сегменти лагери водачи и както си му е реда
иначе няма оправия


Първо да те поздравя за хубавата тема,е и аз да се изкажа Бат Жеко аз подкрепям Венци и Гошката за катализатора и дори цялата изпусквателна с-ма,но и хипотезата за газовете е много вероятна-запушен отдушник на маслените пари( или нещо от този род....)
Мотора се стартира и се тръгва веднага=при този вариант няма време да се компресират газовете,а и в движение по-трудно се забелязва пушека(възможно е да те заблуди),при другия слу4аи мотора се товари на място и газовете се компресират(където и да са)и пушека излиза наяве
лошо изгаряне от неправилно работещ регулатор на налягънето 



Здравейте и от мен, аз съм собственика на въпросната кола.
Първо да благодаря на Бат Жеко че е взел присърце тая история.
Та по темата.
1. Пушенето трае от 20 секунди до 2 мин понякога
2. НЕ пуши при натоварване на място И при тръгване веднага също НЕ пуши
3. Натоварването на място го правя за 5 секунди
4. По време на пушенето, проверих за картерни газове - не пуши и не духа от картера
5. Клапана за картерните газове работи и не е омаслен
6. Свещите не са омаслени
Първо да благодаря на Бат Жеко че е взел присърце тая история.

Та по темата.
1. Пушенето трае от 20 секунди до 2 мин понякога
2. НЕ пуши при натоварване на място И при тръгване веднага също НЕ пуши
3. Натоварването на място го правя за 5 секунди
4. По време на пушенето, проверих за картерни газове - не пуши и не духа от картера
5. Клапана за картерните газове работи и не е омаслен
6. Свещите не са омаслени
kakва е колатаNikR написа:Здравейте и от мен, аз съм собственика на въпросната кола.
Първо да благодаря на Бат Жеко че е взел присърце тая история.
![]()
Та по темата.
1. Пушенето трае от 20 секунди до 2 мин понякога
2. НЕ пуши при натоварване на място И при тръгване веднага също НЕ пуши
3. Натоварването на място го правя за 5 секунди
4. По време на пушенето, проверих за картерни газове - не пуши и не духа от картера
5. Клапана за картерните газове работи и не е омаслен
6. Свещите не са омаслени

- bat Jeko
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 250
- Регистриран на: 10.06.2005
- Местоположение: EU (Пазарджик, Стара Загора)
Здраве да е
Благодаря на всички които се включиха.
Едва ли има някои които еднозначно и категорично да каже каква е причината в нашия конкретен случаи(сличаи и случки много).
Могат да се елиминират както над буталните така и под буталните елементи като възможна причина. ЗА мен беше интересно търсеики из нета че подобни проблеми се наблудават и при доста нови автомобили като Нисан Мурано, Форд Мустанг , и др, така и при автомобили с доста километри в актива си.
Аз лично оставам със съмнението че търговеца е спретнал некоя гимнастика, с маслото преди покупката на колата.(с цел да скрие некои неща
)
За мен си остава интересно защо пушекът се появява при студено време.
Предлагам темата да не се затваря (ако може разбира се), и ако NikR, продължи (или некои друг колега) в разрешаването на проблема да сподели(тои е сменил гумички на клапаните, проверил е водачите).
------------
Не отхвърлям и идеята за сегментите(износени, счупен, обърнат обратно- без маслен разбира се ако там беше проблема щеше да хрърля масло
през аспуха) .
Интерсесна е и идеята на Иван за проблеми с изпускателната система също. (спомням си Дино преди години , колата му гореше като за световно, и не вървеше, оказа се че катализатора му се беше забил, та тои го преработи малко и "каката" хвръкна
- Дино изкарал си документ че колата ти е с катализатор за данъка нали, иначе си изтривам мнението
)
-----------------------------------------
В нашият случаи може да се замери както компресията на колата в цилиндрите, така и картерното налягане на празен ход и на едни контролни обороти 2500 да кажем (на место разбира се
)
Слагането на маслен сепаратор за парите от картера , ще ни покаже 2 неща, количеството на масло което се изгаря , съответно влиза в цилиндрите, (и ако то е пренебрежимо малко или по скоро в рамките на нормалното а колата си пуши елиминираме подбуталните елементи.) а също така и дали маслото е подходящо за нашия двигател.(и дали е качественно разбира се)
Ниското ниво на маслото в картера увеличава картерното налягане
Високото ниво на масло в картера увеличава картерното налягане също
(не толкова колкото ниското )
Ако мотора помпи в картера според мен има повешени хлабини в ЦБГ, и гори масло(тук е малко спорен въпроса).
Проверката на ПЦВ е задължителен елемент, при съмнения за загуба на масло или сино пушене.
Далеч съм от мисълта да съм изчерепателен или че написаното от мен е 100% истина. Никои от нас не е професионалист, но любовта към Автомобилите и към марката в случея БМВ ни прави едни "професионални аматори"
Good luck
Колата е бензинова.
Благодаря на всички които се включиха.
Едва ли има някои които еднозначно и категорично да каже каква е причината в нашия конкретен случаи(сличаи и случки много).
Могат да се елиминират както над буталните така и под буталните елементи като възможна причина. ЗА мен беше интересно търсеики из нета че подобни проблеми се наблудават и при доста нови автомобили като Нисан Мурано, Форд Мустанг , и др, така и при автомобили с доста километри в актива си.
Аз лично оставам със съмнението че търговеца е спретнал некоя гимнастика, с маслото преди покупката на колата.(с цел да скрие некои неща

За мен си остава интересно защо пушекът се появява при студено време.
Предлагам темата да не се затваря (ако може разбира се), и ако NikR, продължи (или некои друг колега) в разрешаването на проблема да сподели(тои е сменил гумички на клапаните, проверил е водачите).
------------
Не отхвърлям и идеята за сегментите(износени, счупен, обърнат обратно- без маслен разбира се ако там беше проблема щеше да хрърля масло

Интерсесна е и идеята на Иван за проблеми с изпускателната система също. (спомням си Дино преди години , колата му гореше като за световно, и не вървеше, оказа се че катализатора му се беше забил, та тои го преработи малко и "каката" хвръкна


-----------------------------------------
В нашият случаи може да се замери както компресията на колата в цилиндрите, така и картерното налягане на празен ход и на едни контролни обороти 2500 да кажем (на место разбира се

Слагането на маслен сепаратор за парите от картера , ще ни покаже 2 неща, количеството на масло което се изгаря , съответно влиза в цилиндрите, (и ако то е пренебрежимо малко или по скоро в рамките на нормалното а колата си пуши елиминираме подбуталните елементи.) а също така и дали маслото е подходящо за нашия двигател.(и дали е качественно разбира се)




Ако мотора помпи в картера според мен има повешени хлабини в ЦБГ, и гори масло(тук е малко спорен въпроса).
Проверката на ПЦВ е задължителен елемент, при съмнения за загуба на масло или сино пушене.
Далеч съм от мисълта да съм изчерепателен или че написаното от мен е 100% истина. Никои от нас не е професионалист, но любовта към Автомобилите и към марката в случея БМВ ни прави едни "професионални аматори"
Good luck
Колата е бензинова.
са
прочетох и се замислих ,при натоварване няма пушене а на място пуши
Мисля че при натоварване сегментите се раздуват и уплътнват по-добре ,за горните сигменти става въпрос имат един ръб отвътре за тази работа , а също и като е топъл мотора и буталата се раздуват и се обират хлабините по- добре .

- Penchev
- Сватбаря
-
- Мнения: 8913
- Регистриран на: 25.04.2002
- Местоположение: Местожителство: Местожителство: Местожителство:
- Кара: Opel Zafira А OPC
Бат Жеко, моля те разясни това за ниското и високото ниво на масло в картера и повишеното налягане като следствие от тях
Аз си мсисля по случая ,че в маслото може да има "добавка за продаване" и най-добре като се смени маслото с филтрите ,да се замери налягането в цилиндрите
Този мотор ще се окаже вероятно ,че трябва да се прави ...
Георги Пенчев

Аз си мсисля по случая ,че в маслото може да има "добавка за продаване" и най-добре като се смени маслото с филтрите ,да се замери налягането в цилиндрите

Георги Пенчев
21 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани