Как да сменим О-пръстените на парното на климатроника
Модератор: Технически модератори
			33 мнения
			 • Страница 1 от 3 • 1, 2, 3
		
	
- Gemar
- младши ентусиаст
- 
				  
- Мнения: 615
- Регистриран на: 10.02.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: '98 E39 M52B20
Как да сменим О-пръстените на парното на климатроника
Ще напиша подробно упътване за това как се сменят О-пръстените на тръбите за парното на климатроника, т. като с това се занимавах тази Неделя. Нямам снимков материал, но ще се постарая да опиша ясно нещата в последователност и ще приложа малко снимки от Интернет за Е32 (но там е аналогично). Смятам, че за да е пълен ефекта трябва да имате изрядни клапи, които се намират отред до кутията с бушони и т.като предишния собственик на моята кола (Иво Станчев) се беше постарал много да ги отремонтира, аз положих същото старание за да оправя климатроника.
Засегнати модели: Е32/Е34
Симптоми: Запотяване и омазняване на предното стъкло отвътре и миризма на антифриз в купето.
Ниво на трудност: 4 от 6
Цена на материалите: 3 до 5 лв.
Необходими инструменти: права и кръстата отвертка, гаечен ключ 6 и 8
Време: 8-10 часа
Не се плашете, че отнема доста време... това е така защото трябва да се разглоби половината табло, просто трябва да се прави внимателно без да се бърза.
1. Сваляме страничните капаците в ляво и дясно от средната конзола (долу при краката) - те са хванати с по една видия.
2. Средната конзола се държи на 10 винта. Единия се достъпва от тавичката в дясно от ръчната спирачка, другия се намира под маншона на ръчната спирачка, 2 винта има долу под капаците, които току що свалихме, 4 винта зад пластмасовите капачета в ляво и дясно от конзолата на която се намира касетофона и борда и по един винт горе в дясно от волата и в ляво след като отворите жабката. Задната половина на средната конзола също се освобождава и се издърпва назад - нейните винтове се намират зад капачето, което се намира под духалките на задните пасажери.
3. Сега следва изваждане на средната конзола. Тук си струва да загубите повече време и внимателно да намерите начин да я извадите от мястото й. Изтеглете седалките максимално назад и надолу и изтеглете конзолата назад. Не забравяйте също така да свалите бутоните на ел. прозорците и бутона на авариините. За още по-лесно може да махнете топката на ск. лост, маншона и тавичката отдолу.
 
Удобен момент да проверите закрепването на пепелника, който при мен проявяваше своеволие и тракаше по паваж - просто беше останал на един винт от общо 3 .
.
4. Средния панел който държи касетофона, борда и управлението на климатика вече е освободен и може да се изтегли назад. Свалете всичко от него за да можете да работите свободно.
5. Остава да свалите още един 1 пластмасов капак за да достигнете до целта - радиаторчетата. Това е черния капак, който се държи на 8 щипки и 2 пластинки в долните ъгли. Не забравяйте да извадите буксите на 2-та температурни датчика и моторчето, което пуска въздух на задните духалки. То е хвнато в долната част на капака.
 
6. Сега може да източите малко антифриз от системата за да не го пускате вътре в купето. Развиите пробката на радиатора отпред и източете 1-1.5 литра антифриз (това е достатъчно). Развиите тръбопопровода от радиатора и алуминиевите тръби.
 
Изтеглете внимателно, но преди това подложете голям парцал да попие малко антифриз, който ще потече евентуално.
 
7. Отивате на лов за О-пръстени с тръбите в ръка. Имате да подмените 4 О-пръстена на пластмасовите тръби и един О-пръстен на алуминиетвата тръба, която влиза направо в лявата зона на радиатора. Общо 5 гумички.
Забележка: Ако решите да извадите радиатора и да го огледате - внимавайте като го обръщате да източите антифриза от него да не изпаднат гайките на винтовете на тръбопровода, които са "пъхнати" зад гърлата на радиатора.
8. След като сте монтирали О-пръстените по местата стегнете тръбопровода (без да се престаравате защото е пластмаса и струва скъпо ), долейте антифриз в системата и обезвъздушете. Включече управлението на климатроника, пуснете парното на макс и зачакайте да се убедите, че вече няма течове на антифриз през новите уплътнения. При мен радиатора загря доста бързо, а когато мотора загря до работна температура бяха толкова топли, че не можех да ги докосна.
 ), долейте антифриз в системата и обезвъздушете. Включече управлението на климатроника, пуснете парното на макс и зачакайте да се убедите, че вече няма течове на антифриз през новите уплътнения. При мен радиатора загря доста бързо, а когато мотора загря до работна температура бяха толкова топли, че не можех да ги докосна.
9. Сглобявате в обратна последователност - пластмасов капак, моторче на задните духалки (тук срещнах проблем с връщането на моторчето на мястото му и направих следното - ключа на контакт, климатроника включен и вкарах лявата зона в режим да духа от всички места (копчето в ляво от "AUTO"). По този начин моторчето завъртя палеца на 90 градуса и вече можех лесно да го хвана за стойката), средния панел, средната конзола, задната половина на средната конзола, касетофон, борд. компютър, управление на климатроника, страничните капаци долу в краката и сте в бизнеса 
Резултата е - силно парно без мирис на антифриз, няма мазни следи и запотяване на предното стъкло, системата може да се обезвъздуши на 100%, т.като вече не изпуска.
Приятно шофиране през есенно-зимния сезон 
Успех!
			
		Засегнати модели: Е32/Е34
Симптоми: Запотяване и омазняване на предното стъкло отвътре и миризма на антифриз в купето.
Ниво на трудност: 4 от 6
Цена на материалите: 3 до 5 лв.
Необходими инструменти: права и кръстата отвертка, гаечен ключ 6 и 8
Време: 8-10 часа
Не се плашете, че отнема доста време... това е така защото трябва да се разглоби половината табло, просто трябва да се прави внимателно без да се бърза.
1. Сваляме страничните капаците в ляво и дясно от средната конзола (долу при краката) - те са хванати с по една видия.
2. Средната конзола се държи на 10 винта. Единия се достъпва от тавичката в дясно от ръчната спирачка, другия се намира под маншона на ръчната спирачка, 2 винта има долу под капаците, които току що свалихме, 4 винта зад пластмасовите капачета в ляво и дясно от конзолата на която се намира касетофона и борда и по един винт горе в дясно от волата и в ляво след като отворите жабката. Задната половина на средната конзола също се освобождава и се издърпва назад - нейните винтове се намират зад капачето, което се намира под духалките на задните пасажери.
3. Сега следва изваждане на средната конзола. Тук си струва да загубите повече време и внимателно да намерите начин да я извадите от мястото й. Изтеглете седалките максимално назад и надолу и изтеглете конзолата назад. Не забравяйте също така да свалите бутоните на ел. прозорците и бутона на авариините. За още по-лесно може да махнете топката на ск. лост, маншона и тавичката отдолу.
 
Удобен момент да проверите закрепването на пепелника, който при мен проявяваше своеволие и тракаше по паваж - просто беше останал на един винт от общо 3
 .
.
4. Средния панел който държи касетофона, борда и управлението на климатика вече е освободен и може да се изтегли назад. Свалете всичко от него за да можете да работите свободно.
5. Остава да свалите още един 1 пластмасов капак за да достигнете до целта - радиаторчетата. Това е черния капак, който се държи на 8 щипки и 2 пластинки в долните ъгли. Не забравяйте да извадите буксите на 2-та температурни датчика и моторчето, което пуска въздух на задните духалки. То е хвнато в долната част на капака.
 
6. Сега може да източите малко антифриз от системата за да не го пускате вътре в купето. Развиите пробката на радиатора отпред и източете 1-1.5 литра антифриз (това е достатъчно). Развиите тръбопопровода от радиатора и алуминиевите тръби.
 
Изтеглете внимателно, но преди това подложете голям парцал да попие малко антифриз, който ще потече евентуално.
 
7. Отивате на лов за О-пръстени с тръбите в ръка. Имате да подмените 4 О-пръстена на пластмасовите тръби и един О-пръстен на алуминиетвата тръба, която влиза направо в лявата зона на радиатора. Общо 5 гумички.
Забележка: Ако решите да извадите радиатора и да го огледате - внимавайте като го обръщате да източите антифриза от него да не изпаднат гайките на винтовете на тръбопровода, които са "пъхнати" зад гърлата на радиатора.
8. След като сте монтирали О-пръстените по местата стегнете тръбопровода (без да се престаравате защото е пластмаса и струва скъпо
 ), долейте антифриз в системата и обезвъздушете. Включече управлението на климатроника, пуснете парното на макс и зачакайте да се убедите, че вече няма течове на антифриз през новите уплътнения. При мен радиатора загря доста бързо, а когато мотора загря до работна температура бяха толкова топли, че не можех да ги докосна.
 ), долейте антифриз в системата и обезвъздушете. Включече управлението на климатроника, пуснете парното на макс и зачакайте да се убедите, че вече няма течове на антифриз през новите уплътнения. При мен радиатора загря доста бързо, а когато мотора загря до работна температура бяха толкова топли, че не можех да ги докосна.
9. Сглобявате в обратна последователност - пластмасов капак, моторче на задните духалки (тук срещнах проблем с връщането на моторчето на мястото му и направих следното - ключа на контакт, климатроника включен и вкарах лявата зона в режим да духа от всички места (копчето в ляво от "AUTO"). По този начин моторчето завъртя палеца на 90 градуса и вече можех лесно да го хвана за стойката), средния панел, средната конзола, задната половина на средната конзола, касетофон, борд. компютър, управление на климатроника, страничните капаци долу в краката и сте в бизнеса
 
Резултата е - силно парно без мирис на антифриз, няма мазни следи и запотяване на предното стъкло, системата може да се обезвъздуши на 100%, т.като вече не изпуска.
Приятно шофиране през есенно-зимния сезон
 
Успех!
- Stanchev
- старши ентусиаст
- 
				  
- Мнения: 5014
- Регистриран на: 18.05.2005
- Местоположение: PB
- Пол: Мъж
- Кара: 7er
- Gemar
- младши ентусиаст
- 
				  
- Мнения: 615
- Регистриран на: 10.02.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: '98 E39 M52B20
Пепелника се осветява по сложен начин... идва светлина от управлението на климатроника и отделно има една крушка, която осветява запалката. Та за запалката само свали управлението на климатроника и ще я видиш в горната част над запалката с 2 тънки жици. Аз даже не подозирах, че там има крушка - моята беше изгоряла.
А останалата част от осветлението идва по светловоди от лампичките, които осветяват врътките. Тези лампички между другото не са обикновени, а са такива, които са запоени на платката и в Дару струват 7лв. бройката . При мен беше изгоряла една и я замених със светодиод, но това ще опиша в друга отделна тема. Та мисълта ми е, че за да ти свети пепелника на 100% трябва да ти светят врътките на управлението.
 . При мен беше изгоряла една и я замених със светодиод, но това ще опиша в друга отделна тема. Та мисълта ми е, че за да ти свети пепелника на 100% трябва да ти светят врътките на управлението.
			
		А останалата част от осветлението идва по светловоди от лампичките, които осветяват врътките. Тези лампички между другото не са обикновени, а са такива, които са запоени на платката и в Дару струват 7лв. бройката
 . При мен беше изгоряла една и я замених със светодиод, но това ще опиша в друга отделна тема. Та мисълта ми е, че за да ти свети пепелника на 100% трябва да ти светят врътките на управлението.
 . При мен беше изгоряла една и я замених със светодиод, но това ще опиша в друга отделна тема. Та мисълта ми е, че за да ти свети пепелника на 100% трябва да ти светят врътките на управлението.Мерси колега. Запалката никога не ми е светила, климатроника си свети като елхичка а в пепелника е тъмно .... като в пепелник  
Явно светловодите са се замазали а аз като ги гледах отдолу реших че са крушки 
 
Спести ми бая ровене и потене
			
				 
Явно светловодите са се замазали а аз като ги гледах отдолу реших че са крушки
 
 
Спести ми бая ровене и потене
Последна промяна tsb_bg на 18 Сеп 2007, 10:48, променена общо 1 път
					
				
			
		- Gemar
- младши ентусиаст
- 
				  
- Мнения: 615
- Регистриран на: 10.02.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: '98 E39 M52B20
Друго за което се сещам - ако си пушач, то има 3 червени пластмасови стъкълца между пепелника и управлението на климатроника, които придават червеникакъв цвят  Та свали ги внимателно с отвертчица и ги зачисти - гаранция са хванали нагар от цигарите
 Та свали ги внимателно с отвертчица и ги зачисти - гаранция са хванали нагар от цигарите 
			
		 Та свали ги внимателно с отвертчица и ги зачисти - гаранция са хванали нагар от цигарите
 Та свали ги внимателно с отвертчица и ги зачисти - гаранция са хванали нагар от цигарите 
- Gemar
- младши ентусиаст
- 
				  
- Мнения: 615
- Регистриран на: 10.02.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: '98 E39 M52B20
- nikol78
- 
				   
- 
				  
- Мнения: 773
- Регистриран на: 13.05.2006
- Местоположение: ПЛОВДИВ
- Пол: Мъж
- Кара: Е 39 520I 1998г.
- BAWARISCHE
- кандидат ентусиаст
- 
				  
- Мнения: 234
- Регистриран на: 9.02.2007
- Местоположение: софия
- Кара: вече Е38 730д 01
аз пак преди около месец преживях това и само като си помисля 4е маи пак 6те трябва даго направя...  .и аз като колега бях разглобил не цялото табло а цялата кола да пера там седалки сменях говорители 4е моите бяха изгоряли и т.н.та го бях свалил заради ужасява6тата миризма на плесен като пусна да духа топло само от вентилатора.разгобихя аз заедно сас зетя  4е аз сам малко така
 .и аз като колега бях разглобил не цялото табло а цялата кола да пера там седалки сменях говорители 4е моите бяха изгоряли и т.н.та го бях свалил заради ужасява6тата миризма на плесен като пусна да духа топло само от вентилатора.разгобихя аз заедно сас зетя  4е аз сам малко така  из4истих вси4ки траби и там квото има6е и тези двете  дето изти4а конденза от климата наистина доста мизерия се изми.и мойеби наистина по4уствах подобрение като захладнее пускам си праното и се полу4ава една такава зловонна миризма на плесен и след кратко време из4езва/или аз свиквам с нея/а филтара е 4исто нов/колеги идеите ми се из4ерпаха а и нз дали 6те имам сили пак да разглабям.а по думите на един познат вси4ки коли с климатици мири6ат така.....малко странно .ако някои се е збласквал с този проблем моля да  сподели.а ина4е относно запотяването на стаклото аз го имам са6тия проблем но малко до седи като мазно но нем имири6е на антифриз а сиго обеснявах с факта 4ее от спрея за табло но маи изглежда 4е не е така
 из4истих вси4ки траби и там квото има6е и тези двете  дето изти4а конденза от климата наистина доста мизерия се изми.и мойеби наистина по4уствах подобрение като захладнее пускам си праното и се полу4ава една такава зловонна миризма на плесен и след кратко време из4езва/или аз свиквам с нея/а филтара е 4исто нов/колеги идеите ми се из4ерпаха а и нз дали 6те имам сили пак да разглабям.а по думите на един познат вси4ки коли с климатици мири6ат така.....малко странно .ако някои се е збласквал с този проблем моля да  сподели.а ина4е относно запотяването на стаклото аз го имам са6тия проблем но малко до седи като мазно но нем имири6е на антифриз а сиго обеснявах с факта 4ее от спрея за табло но маи изглежда 4е не е така  
 
P.S. извинявам се за този далаг роман ,и 4е то4но тук пуснах тази тема
 ,и 4е то4но тук пуснах тази тема
			
		 .и аз като колега бях разглобил не цялото табло а цялата кола да пера там седалки сменях говорители 4е моите бяха изгоряли и т.н.та го бях свалил заради ужасява6тата миризма на плесен като пусна да духа топло само от вентилатора.разгобихя аз заедно сас зетя  4е аз сам малко така
 .и аз като колега бях разглобил не цялото табло а цялата кола да пера там седалки сменях говорители 4е моите бяха изгоряли и т.н.та го бях свалил заради ужасява6тата миризма на плесен като пусна да духа топло само от вентилатора.разгобихя аз заедно сас зетя  4е аз сам малко така  из4истих вси4ки траби и там квото има6е и тези двете  дето изти4а конденза от климата наистина доста мизерия се изми.и мойеби наистина по4уствах подобрение като захладнее пускам си праното и се полу4ава една такава зловонна миризма на плесен и след кратко време из4езва/или аз свиквам с нея/а филтара е 4исто нов/колеги идеите ми се из4ерпаха а и нз дали 6те имам сили пак да разглабям.а по думите на един познат вси4ки коли с климатици мири6ат така.....малко странно .ако някои се е збласквал с този проблем моля да  сподели.а ина4е относно запотяването на стаклото аз го имам са6тия проблем но малко до седи като мазно но нем имири6е на антифриз а сиго обеснявах с факта 4ее от спрея за табло но маи изглежда 4е не е така
 из4истих вси4ки траби и там квото има6е и тези двете  дето изти4а конденза от климата наистина доста мизерия се изми.и мойеби наистина по4уствах подобрение като захладнее пускам си праното и се полу4ава една такава зловонна миризма на плесен и след кратко време из4езва/или аз свиквам с нея/а филтара е 4исто нов/колеги идеите ми се из4ерпаха а и нз дали 6те имам сили пак да разглабям.а по думите на един познат вси4ки коли с климатици мири6ат така.....малко странно .ако някои се е збласквал с този проблем моля да  сподели.а ина4е относно запотяването на стаклото аз го имам са6тия проблем но малко до седи като мазно но нем имири6е на антифриз а сиго обеснявах с факта 4ее от спрея за табло но маи изглежда 4е не е така  
 
P.S. извинявам се за този далаг роман
 ,и 4е то4но тук пуснах тази тема
 ,и 4е то4но тук пуснах тази тема- Gemar
- младши ентусиаст
- 
				  
- Мнения: 615
- Регистриран на: 10.02.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: '98 E39 M52B20
svettko написа:Колега случайно да знаеш къде стои резистора за степените на вентилатора на парното.Работи ми само на 4 степен бях разглобил отстрани долу при шофьора но не го видях.Колата ми е М20Б25 има ли вероятност да стои някаде другаде.
Пак е там където си разглобил, но от другата страна.. от към пасажера.
Колега, BAWARISCHE, достатъчно е да се е скрило петното на някое много криво място (я в тръбопровод, я на някоя клапа) и да смърди. Има разни препарати за плесен, мухъл и т.н. Интересувай се какво би ти свършило работа да убие гадините и да започнеш да дишаш чист въздух. Ако препарата е на спрей ще трябва да свалиш филтъра на климатика и да започнеш да пръскаш във въздухозаборника отпред докато вентилатора в купето духа на макс.
- BAWARISCHE
- кандидат ентусиаст
- 
				  
- Мнения: 234
- Регистриран на: 9.02.2007
- Местоположение: софия
- Кара: вече Е38 730д 01
ми незнам ве4е обезверих се.а и като излизаме ве4ер примерно с моята кола икато засмардии.. и мие много неприятно като 4увам разни подмятания и т.н.ноо някои 6е каже да си ги сложа на к..а  ама аз не сам такав .а относно препаратите ползвал сам всякакви и за по 6лв
 ама аз не сам такав .а относно препаратите ползвал сам всякакви и за по 6лв
от TONEX 1 в горубляне и от практикер за 20 и кусур на NIGRIN/голям боклук/ноо никакв ефект.а ина4е като разглобих колата измих подсу6их вси4ки вазможни въздуховоди..дори сам готов и да платя на някои колега 6ото все пак сиренето си е с пари които го правил това не6то и мусе занимава да отдели един ден /изцяло 6те бада на разположение/да се направи един пат за винаги
 които го правил това не6то и мусе занимава да отдели един ден /изцяло 6те бада на разположение/да се направи един пат за винаги
			
		 ама аз не сам такав .а относно препаратите ползвал сам всякакви и за по 6лв
 ама аз не сам такав .а относно препаратите ползвал сам всякакви и за по 6лв
от TONEX 1 в горубляне и от практикер за 20 и кусур на NIGRIN/голям боклук/ноо никакв ефект.а ина4е като разглобих колата измих подсу6их вси4ки вазможни въздуховоди..дори сам готов и да платя на някои колега 6ото все пак сиренето си е с пари
 които го правил това не6то и мусе занимава да отдели един ден /изцяло 6те бада на разположение/да се направи един пат за винаги
 които го правил това не6то и мусе занимава да отдели един ден /изцяло 6те бада на разположение/да се направи един пат за винаги- zvetiko
- старши ентусиаст
- 
				  
- Мнения: 6274
- Регистриран на: 24.04.2007
- Местоположение: София
- Кара: Е39М54В30
- BAWARISCHE
- кандидат ентусиаст
- 
				  
- Мнения: 234
- Регистриран на: 9.02.2007
- Местоположение: софия
- Кара: вече Е38 730д 01
 
   сериозно
 сериозно  .ми кажи каде да го испраскам,каква марка ,откаде да взема.колата сега не е в мен а на боя и 6те я взема кам края на седмицата иведнага 6те го пробвам и 6те пи6а.дано има ефект
 .ми кажи каде да го испраскам,каква марка ,откаде да взема.колата сега не е в мен а на боя и 6те я взема кам края на седмицата иведнага 6те го пробвам и 6те пи6а.дано има ефект
			33 мнения
			 • Страница 1 от 3 • 1, 2, 3
		
	
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани
 
	



 
   
