Регулиране на ГНП на 525 tds.

5-та серия ('88-'95)

Модератор: Технически модератори

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6206
Регистриран на: 24.04.2007
Местоположение: София
Кара: Е39М54В30

Регулиране на ГНП на 525 tds.

Мнение от zvetiko » 10 Авг 2007, 10:23

Правят се две регулировки:

І.Регулиране на количеството гориво ,което преминава през дюзите

С тази регулировка може да се промени в голяма степен начина на вървене на колата-да се направи много по-стартова и бърза,да се елеминира турбодупката или пък да се намали разхода на гориво.Как се прави самата регулировка:

Ориентирам посоките като се застане пред левият калник.Отвъртат се следните винтове:

1.Преден десен и преден ляв винт-вижда се нестандартната форма на главата на левият винт.Прореза е направен от мен.

Изображение

2.Заден десен винт и място на маркиране.

Изображение

3.Място на движение- по зелената линия, на главата 1 спрямо тялото на помпата 2,в посока към фаровете и към купето(розовата стрелка)-тук направих втората маркировка с шило.

Изображение

4.Преден ляв винт след подмяната с глава с шестограм.

Изображение

Как отвих винтовете?

Като застанете при левият калник,предният и задният десни Torx винтове на помпата се отвиват директно с право рамо и накрайник Т30.За да се отвие задният ляв,трябва или чупещо се рамо или се маха фланеца на AGR клапана ,за да можеш да се работи с право рамо с накрайник Т30.Гадният винт от пред в ляво-трябват двама души ,като единият държи крива звезда №7 и яка отверка.Рамото на ключа сочи към левият фар,единият слага ключа и отверката така ,че да обхване окръжноста на ключа ,а другият удря с чука по дръжката на отверката.Важно е ключа да влиза по оста на винта и да не се криви.След това отверката се завърта на 90 градуса и отново с чука.Важно е ключа да влезе повече от половината в главата ,защото иначе може да превърти.Има и "мек" вариант-отивате някъде където имат вложка за винта и ги молите да го развият.

Когато се разхлабят 4-те винта до най-стегнатото положение при ,което главата на помпата може да се движи, пали се двигателя и се слага дръжката на чук от пред или от зад на главата и с друг чук се удря леко ,така ,че да преместите цялата глава напред(към фаровете) за намаляване на количеството на гориво ,което преминава през дюзите или назад(към купето) за увеличаване на мощността на двигателя ,като се увеличава количеството на гориво през дюзите .Преди това задължително маркирате положението на главата спрямо тялото на помпата(най-добре се прави с нещо остро от двете страни на ГНП).Стъпката на преместване е под 1мм. като се слуша как работи двигателя.Ето как се прави самото преместване на главата на помпата-най-напред при работещ двигател я чуквам напред докато двигателя спре,после много леко назад докато мога да го запаля ,но колата няма сила изобщо да потегли,още малко назад и едвам тръгва,след което има едно положение при което върви що годе нормално и накрая я бутам още малко към предното стъкло,за да почне да се реже .

Ако отидете на диагностика ето какви стойности трябва да искате да ви нагласят в зависимост от това какво искате от колата-при диагностика на инжекторите,цифрата ,която излиза на уреда,показва какво количество гориво ,което преминава през дюзите Фабрично е 7,при по-старите коли се нагласява на 5 за да се компенсира износването на двигателя,ако искаш колата да стане бегачка и да е като чипосана се слага на 2-разбира се,за сметка на разхода на гориво

Сега за едно мое "изобретение"-регулиране на ГНП ,като се използва ОВС(големият борд).От скритите функции на борда се избира функция №3 ,която дава разхода в литри за час.Не мога да кажа за други модели ,но за 525tds стойностите ,които се нагласяват са 1-1.6 L/h за нормално вървене на колата,от 0.4-1 L/h за малко по-агресивна кола и 0.2-0.4 за кола приближаваща се до самолет. ;) Ако имате ОВС желателно е да видите от какво първоначално положение почвате да регулирате помпата,за да може да го възстановите ако нещо не ви хареса.


ПРЕДУПРЕЖДЕНИЕ:

1.Колегата stambo_81dg вече каза ,че
ама кат барате има вероятност да почне да работи неравномерно колата което се оправя с донагласяне с леки почуквания при разхлабена плочка -нагоре и надолу докато ви хареса как работи маторя


2.Внимавайте ,когато хванете чука-главата на помпата е алуминиена отливка и лесно се пука.

3.Може да се повреди гарнитурата между главата и тялото на помпата и да почне да тече гориво.Тогава демонтажа на главата е наложителен,а гарнитурата струва 12 лева.

4.Разхода на гориво-някои колеги казват ,че им е паднал,други ,че им се е запазил,според мен се вдига.

5.Внимавайте със стъпката на преместване осбено към предното стъкло-има опасност двигателя да вдигне прекалено голями обороти.


ЕФЕКТА:
stambo_81dg написа:наистина при леко мръдване на плочката към купето разликата е огромна във вървенето все едно е с 3 чипа
ама не е за всеки тва малко е пипкава работа


Понякога гарнитурата между главата и тялото на помпата ,може да почне да пропуска-показвам ви снимки направени от колегата ivan. -вижда се къде се намира и какво трябва да се направи за да се смени:


Изображение



ІІ.Регулиране на момента на впръскване на горивото

С тази регулировка се определя при какво положение на буталото се впръсква горивото.Регулировката е от значение за нормалната работа на двигателя,с нея се компенсира разтягането на веригата(като се увеличава ъгъла на впръскване)-една от причините колата да не иска да пали топла или пък се нагласява по-ранен момент на впръскване -при по-малък ъгъл на впръскване колата пали трудно студена.

Как се прави.Зная благодарение на колегата ivan. :


Изображение

разхлабваш болт N20 на гадно място е ,като внимаваш с N9-АВАНСАТОРА (ако стои още при тебе ламаринката),след това двете гаики на шпилките,които даржат гнп за корпуса №14,(като преди това си белязал гнп)защото с разлабването на гаиките може да се измести.И там както при пло4ката се гонят малки разстояния. Предварение се дава като се завърти помпата ОБРАТНО на посоката на движение на коляновият вал -в нашия случай към блока .По този начин се затяга леко веригата
При читави,нови вериги може да си позволим да я дадем на закъснение(към калника,само да се запази добрия топъл старт)-тогава неможеш да чуеш мотора как работи
По този начин пада разхода,мотора работи тихо и загрява по-бавно,не се мъчи във високите,също така е и по-тих след 4000
оборота,по-малко пуши -това са предимствата.
Единствения недостатък е ,че колата не е така стартова,както е при предварение
Значи към калника като се завърти помпата е по посока на въртене на коленовия вал -това е закъснение-веригата се охлабва още повече ,ако е разтегната
Двигателя ,в нашия случай ТДС-а,се познава лесно на колко хиляди е именно по ъгъла на впръскване=АКО мотора работи меко ,пали добре топъл(т.е. ГНП-то не е към мотора,а ''легнало'' към калника),то тогава е на малко хиляди км.=като имаш предвид,че никой европеец не мени вериги на тези коли вече а износването на веригите е на около 200 /250 хиляди км така може да си направиш горе долу сметка на колко е мотора
Малко като формула стана
А пък 300 000 км не са нишо за тдс виждал съм мотор на 380 000км (тдс)без никакъв ръб на цилиндрите(никакво износване на блока)който само със смяна на едни сегменти ,препасване на клапани и е като чисто нов


Фиксатора на помпата №17 ляга от дясната страна на стойката №22(имайте в предвид ,че понякога в някой сервиз може да са забравили да го сложат,да не го търсите напразно).За да се отвърти гайката №14 от страната на двигателя е небходимо гедоре с дълго рамо,чупещо рамо и вложка 12.Другата гайка може да се отвърти с обикновен ключ 12.Увеличаване на ъгъла на впръскване се прави като помпата се върти към двигателя, за намаляване на ъгъла на впръскване ГНП се мести към калника.
Момента на впръскване може да се нагласи не само по усет,но затова са необходими часовников микрометър от 0-3мм и преходник, с който да се свърже към ГНП-уред ,който едва ли някой притежава,затова няма да описвам как се прави регулировката с него.Освен това фабричните стойности са за нови вериги и не е ясно дали ще са най-добрите за нашите коли.

Ето мнението и на bat Jeko за тази регулировка-Относно 525 TDSA



А ето една много полезна тема:

Инструменти за центровка на момента на подаване на горивото


Още една интересна тема за центровка на палеца на плочката:

BMW e38 725tds Не работи добре след почистване на ГНП пл




УСПЕХ.


П.П.Този пост е обобщение,затова някои неща ще се повтарят по-надолу.
Последна промяна zvetiko на 19 Фев 2015, 16:51, променена общо 14 пъти


Аватар
Мнения: 2330
Регистриран на: 6.10.2005
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: от моабет на моабет

Re: Моля за помощ колегите с tds.

Мнение от dinozab » 10 Авг 2007, 13:28

zvetiko написа:http://bmwfans.info/original/E34/tou/525tds-M51/ECE/L/A/1995/02/mg-11/ill-11_1334/

Може ли ,да погледнете на Air reducer №17 ,накъде сочи бялото-нагоре или надолу.Намира се,като тръгнете след тръбичката ,която излиза от AGR ,под един друг клапан ,който определя работата на AGR. :help:

Бялото сочи на долу
http://www.poelheizer.de/images/Oventrop02_gross.JPG
:bchug:
:mhihi: :mhihi: :mhihi:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6206
Регистриран на: 24.04.2007
Местоположение: София
Кара: Е39М54В30

Мнение от zvetiko » 10 Авг 2007, 18:14

Благодаря колега. :have one: :guitarist:

Ето ти малко инфо и от мен,макар ,че смятам да правя цяла тема-при диагностика на инжекторите,цифрата ,която показва уреда,дава зависимоста разход на гориво/мощност на колата. Фабрично е 7(сега ми го нагласиха на тази стойност),при по-старите коли се нагласява на 5(при мен беше на 5,5 и колата вървеше стахотно),за да се компенсира износването на двигателя,ако искаш колата да стане бегачка и да е като чипосана се слага на 2-разбира се,за сметка на разхода на гориво.Когато искаш да вдигнеш цифрата,респективно намалиш разхода ,ГНП се мести напред -хода е около 0.5 мм за 2 единици. ;)


Аватар
Мнения: 2330
Регистриран на: 6.10.2005
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: от моабет на моабет

Мнение от dinozab » 11 Авг 2007, 8:33

Я обясни по-подробно ква е тая цифра и кое се мести на помпата напред и назад и кой уред го показва това :?:
Ебати въпроса а :mhihi: :mhihi: :mhihi: :mhihi: :mhihi:
Иначе разхода оправи ли се :?:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6206
Регистриран на: 24.04.2007
Местоположение: София
Кара: Е39М54В30

Мнение от zvetiko » 11 Авг 2007, 10:33

Числото се показва от уреда за диагностика в сектора "инжектори"-ако някога някой ти пипа ГНП най-добре да му висиш на главата и да видиш какви стойности нагласява .По-принцип числото показва разход на гориво през инжектора за единица време,но никой не можа да ми обясни защо когато стойноста е по-голяма,разхода на гориво намалява-може би числото показва за какво време преминава едно и също количество гориво през дюзите.
Това ,което се мести е прословутата плочка-като гледаш помпата отгоре има нещо като капачка с 4 винта-там не се пипа.По-надолу има още един блок ,който се държи от 3 винта с еврейски звезди(вътрешни) и отпред от ляво(ако си застанал до лявата гума) има един винт с никаква глава ,който се отвърта със специален ключ на Бош ,струващ 200лв.(в момента се опитвам да си го направя сам и да имам свободата да си нагласявам мощноста/разхода както си поискам)Когато се разхлабят 4-те винта се слага дръжката на чук от пред или от зад на главата и с друг чук се удря леко ,така ,че да преместиш цялата глава напред(към фаровете) или назад(към купето) .Преди това задължително маркираш положението на главата спрямо тялото на помпата(най-добре се прави с нещо остро от двете страни на ГНП).
Както вече ти казах разбрах защо мойта кола е вървяла толкова добре-можеш и ти някога да си направиш стойноста на 5 и да полудееш :mhihi: .В момента си засичам разхода, но един път ми беше 11.5 и един път 13,но вече не е 15.Когато имам окончателно мнение по-въпроса ще пиша.Даже имам идеята да си купя един накрайник за диагностика и със съответният софтуер и един лаптоп ,ще мога да си правя сам диагностика на колата и да нагласявам плочката грамотно ,а не по усет. ;)Може даже ако поискаш, първата кола ,която ще "оправя" да бъде твоята. :mhihi: :mhihi:
Последна промяна zvetiko на 16 Авг 2007, 16:52, променена общо 1 път


Аватар
Мнения: 2330
Регистриран на: 6.10.2005
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: от моабет на моабет

Мнение от dinozab » 11 Авг 2007, 11:49

И ти си станал спец по тия дизели :mhihi: :mhihi: :mhihi: :mhihi:

БМВманиачения
Аватар
Мнения: 5148
Регистриран на: 25.04.2006
Местоположение: ХАСКОВО
Пол: Мъж
Кара: ПЕЧКА понавървяваща
Мечтае да кара: на ядене и пиене

Мнение от bmwfena » 11 Авг 2007, 17:27

dinozab написа:И ти си станал спец по тия дизели :mhihi: :mhihi: :mhihi: :mhihi:
ако някой ден си купя ТДС-дет не ми се вярва :mhihi: моя майстор и диагностик ще е батко Дино--истински спец по ТДСите :!: :!: :!: днес пак бях в пловдив ама не го притесних :!: :!: :!: ще взема да си купя и аз един ТДС иначе не мога го накара да почерпии :mhihi:
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6206
Регистриран на: 24.04.2007
Местоположение: София
Кара: Е39М54В30

Мнение от zvetiko » 13 Авг 2007, 9:12

dinozab написа:И ти си станал спец по тия дизели :mhihi: :mhihi: :mhihi: :mhihi:
Нищо особено не са-просто една нафтова печка. :mhihi: :mhihi: :mhihi:


Аватар
Мнения: 2747
Регистриран на: 5.07.2006
Кара: E34

Мнение от ivan. » 13 Авг 2007, 14:40

zvetiko написа:Числото се показва от уреда за диагностика в сектора "инжектори"-ако някога някой ти пипа ГНП най-добре да му висиш на главата и да видиш какви стойности нагласява .По-принцип числото показва разход на гориво през инжектора за единица време,но никой не можа да ми обясни защо когато стойноста е по-голяма,разхода на гориво намалява.
Това ,което се мести е прословутата плочка-като гледаш помпата отгоре има нещо като капачка с 4 винта-там не се пипа.По-надолу има още един блок ,който се държи от 3 винта с еврейски звезди(вътрешни) и отпред от ляво(ако си застанал до лявата гума) има един винт с никаква глава ,който се отвърта със специален ключ на Бош ,струващ 200лв.(в момента се опитвам да си го направя сам и да имам свободата да си нагласявам мощноста/разхода както си поискам)Когато се разхлабят 4-те винта се слага дръжката на чук от пред или от зад на главата и с друг чук се удря леко ,така ,че да преместиш цялата глава напред(към фаровете) или назад(към купето) .Преди това задължително маркираш положението на главата спрямо тялото на помпата(най-добре се прави с нещо остро от страната на ГНП ,която гледа към дюзите.
Както вече ти казах разбрах защо мойта кола е вървяла толкова добре-можеш и ти някога да си направиш стойноста на 5 и да полудееш :mhihi: .В момента си засичам разхода, но един път ми беше 11.5 и един път 13,но вече не е 15.Когато имам окончателно мнение по-въпроса ще пиша.Даже имам идеята да си купя един накрайник за диагностика и със съответният софтуер и един лаптоп ,ще мога да си правя сам диагностика на колата и да нагласявам плочката грамотно ,а не по усет. ;)Може даже ако поискаш, първата кола ,която ще "оправя" да бъде твоята. :mhihi: :mhihi:
и под горния капак се пипа там е 4етеца,но това е друг вапрос.писнало ми е да местя пло4ката и затова питам намали ли пушенето от аспуха като я премести напред кам бронята т.е. като и намали горивото?моята варви добре но и пуши,като я преместя да намали пушека е доста по тромава,а в разхода нямам разлика поне не сам усетил.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6206
Регистриран на: 24.04.2007
Местоположение: София
Кара: Е39М54В30

Мнение от zvetiko » 13 Авг 2007, 18:34

Колега,точно с местенето на главата на помпата,както съм описал, се променя мястото, от което чете четеца и от там параметрите на подаване на гориво към дюзите. :roll:

Що се отнася до пушенето ,мойта и преди и след местенето не пуши.Може би трябва да прежалиш някой и друг лев и да отидеш на диагностика,където да ти нагласят четеца според цифрите ,които съм дал.Сега кой знае къде се намира ,след като си го местил на око.Нека ти го нагласят според уреда,маркирай мястото и после мести плочката както си искаш.

И искам да те помоля да ми кажеш как успя да отвъртиш оня винт. :help:


Аватар
Мнения: 2747
Регистриран на: 5.07.2006
Кара: E34

Мнение от ivan. » 13 Авг 2007, 19:34

с малак камак от гидория,не мога да се сетя кои номер беше 6 или 8.Резнах го под диагонал ,наварих малко желязо на камака горе долу да се полу4и като болта .след като го развих веднага го замених с друг с обикновена глава.пиши като си вземеш апаратурата

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2287
Регистриран на: 26.01.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 320dA 525xd

Мнение от pazokolarov » 14 Авг 2007, 19:10

zvetiko написа:...Както вече ти казах разбрах защо мойта кола е вървяла толкова добре-можеш и ти някога да си направиш стойноста на 5 и да полудееш :mhihi: .В момента си засичам разхода, но един път ми беше 11.5 и един път 13,но вече не е 15....


Вчера в НН-Сервиз до летището нагласиха въпросната стойност на 4 (бях сменял "плочката" миналия месец). Верно - пощуря! Преди имаше едно леко чукане, което след корекцията изчезна. Обаче гледам, :shock: че разхода ми намалява :shock: ! В града, без много юркане (само когато е необходимо :mhihi: ) с пуснат климатик, с двама души, без допълнителен багаж, компа показва 9,3 но реалната стойност (на бензиностанцията) е 9,8 л/100 км.
Изображение
ИзображениеИзображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6206
Регистриран на: 24.04.2007
Местоположение: София
Кара: Е39М54В30

Мнение от zvetiko » 15 Авг 2007, 8:05

Може би се наблюдава "ефекта на чипосването"-при кола с чип-тунинг,ако не се натиска много газта,разхода,противно на общото мнение, намалява.Колега ти ми даде идея. :mhihi:


Аватар
Мнения: 2747
Регистриран на: 5.07.2006
Кара: E34

Мнение от ivan. » 16 Авг 2007, 1:28

ли4но мое мнение...4ипа пуска пове4е гориво от зададените стоиности(в пове4ето слу4аи),малко надува турбината но в определени режими,променя стоиноста на 02 сондата(при нали4ието на такава).лубопитно ми е ние като си играем с пло4ките дали ефекта не е саштия ?скоро отивам на дино да си го обясня.ако имате мненение пишете


Аватар
Мнения: 2747
Регистриран на: 5.07.2006
Кара: E34

Мнение от ivan. » 16 Авг 2007, 1:34

разви ли гадниа болт на пло4ката,имам приател завод тои ще направи клу4а да ти го пратя 4е на мене не ми трябва.като видя болта каза 4е ште стане.ако трябва да го правим

Следваща

Назад към E34

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook