Съединител на компресора на климатика
Модератор: Технически модератори
14 мнения
• Страница 1 от 1
- zvetiko
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6269
- Регистриран на: 24.04.2007
- Местоположение: София
- Кара: Е39М54В30
Съединител на компресора на климатика
Колеги,може ли да ми дадете чертежа.Някой правил ли е подобно нещо и от къде може да се намери като резервна част.
И предисторията:
Вчера спря да духа студено и почнах да търся причината.Реших да видя дали не изпуска от вентила за пълнене и като махнах защитната капачка,почна да блика фреон-очевидно вентила се е прецакал.Отидох в прехваленият сервиз на "Черни връх" и "Сребърна".Любезни момчета с огромни машини ,но не вършат работа.Напълниха го,взеха ми 80 лв. и казаха "Я,че то не работи.Причината е елктрическа,а ние не разбираме от това.Имаме добър електротехник ,но той ще си дойде неизвестно кога и се оправяй сам".Както и да е взех си мултицета,мерих,гледах,лягах под колата и най-накрая се оказа въпросният съединител-има една буферна гумена втулка ,която изглежда е скъсана,превърта и затова не зацепва,но ми трябва чертежа за да съм и сигурен и да знам какво разглобявам.
От цялата работа научих две неща от полза за всички:
1.В описаният сервиз са обикновени пълначи-не очаквайте някакъв ремонт на нещо.А може и да го закъсате и да плащате два пъти-да кажем повредата е в компресора или защитният клапан,те вече са ви взели парите,отивате да го правите другаде и там плащате още един път за пълнене.
2.Втората степен на перката на климатика се включва от датчик ,който се намира в защитният датчик ,който изключва компресора ,когато фреона падне под определено ниво-от датчика излизат два куплунга и се намира под съда за водата на чистачките.

И предисторията:
Вчера спря да духа студено и почнах да търся причината.Реших да видя дали не изпуска от вентила за пълнене и като махнах защитната капачка,почна да блика фреон-очевидно вентила се е прецакал.Отидох в прехваленият сервиз на "Черни връх" и "Сребърна".Любезни момчета с огромни машини ,но не вършат работа.Напълниха го,взеха ми 80 лв. и казаха "Я,че то не работи.Причината е елктрическа,а ние не разбираме от това.Имаме добър електротехник ,но той ще си дойде неизвестно кога и се оправяй сам".Както и да е взех си мултицета,мерих,гледах,лягах под колата и най-накрая се оказа въпросният съединител-има една буферна гумена втулка ,която изглежда е скъсана,превърта и затова не зацепва,но ми трябва чертежа за да съм и сигурен и да знам какво разглобявам.
От цялата работа научих две неща от полза за всички:
1.В описаният сервиз са обикновени пълначи-не очаквайте някакъв ремонт на нещо.А може и да го закъсате и да плащате два пъти-да кажем повредата е в компресора или защитният клапан,те вече са ви взели парите,отивате да го правите другаде и там плащате още един път за пълнене.
2.Втората степен на перката на климатика се включва от датчик ,който се намира в защитният датчик ,който изключва компресора ,когато фреона падне под определено ниво-от датчика излизат два куплунга и се намира под съда за водата на чистачките.
- zvetiko
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6269
- Регистриран на: 24.04.2007
- Местоположение: София
- Кара: Е39М54В30
Одисеята приключи.След ходене до поредният сервиз.Където в предварителният разговор ми казаха ,че се е скъсал съединителя,че го имат за 80лв. и го сменят за 15 минути.На място обикновените глупости-а-у-у ама нашият не става ,защото компресора ми бил като М-класата на Мерцедес,струвал 1600лв. ,а въпросната шайба само 600.Реших си проблема с 4 рапиди за 10ст. и малко Поксипол.Аман от нещастници. 

- zvetiko
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6269
- Регистриран на: 24.04.2007
- Местоположение: София
- Кара: Е39М54В30
Мисля,че при твоят случай не е от съедининителя.Ако все пак приплъзва,сигурно ще го чуеш.Може и да го погледнеш-намира се вътре в ремъчната шайба.Гледаш вътрешноста на шайбата дали се върти-ако се върти значи е зацепил.
Казваш ,че фреона ти е наред,значи остава или радиатора да е запушен или да не работи някоя от степените на перката му.
Казваш ,че фреона ти е наред,значи остава или радиатора да е запушен или да не работи някоя от степените на перката му.
Значи днес си викам да посетя един човек който наистина ги чатка,установи че радиатора на климатика има пробив че следва въпроса тези какво са мерили преди това?както и дае днес поръчах нов радиатор утре ще го сменям отказвам се от отремонтирането му той като е избил от някаде значи че пак ще избие от другаде.Майстора също така установи че виско-съединитела ми е за смяна след като изгася и перката продължава да си варти около 10-ина секунди,отивам аз да се допитам до други по виското казаха ми че по принцип си се върти перката след загасянето и при загрят двиг. форсирах да заегрее и се усети усилването и.Така че имам 2 въпроса:
1.Оказва ли влияние в/у работата на климатика виско-то
2.Как да разбера дали моето работи или е пред отказване
1.Оказва ли влияние в/у работата на климатика виско-то
2.Как да разбера дали моето работи или е пред отказване
- zvetiko
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6269
- Регистриран на: 24.04.2007
- Местоположение: София
- Кара: Е39М54В30
Да не ти хванат,спукан радиатор и да ти кажат ,чеи всичко е наред-просто нямам думи.
Виското не оказва влияние върху работата на климатика.
При добре загрят двигател,го изфорсирай яко и виж дали перката ще се върти адекватно на оборотите на двигателя.

Виското не оказва влияние върху работата на климатика.

При добре загрят двигател,го изфорсирай яко и виж дали перката ще се върти адекватно на оборотите на двигателя.

- plamenppppp
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 98
- Регистриран на: 24.01.2005
- Местоположение: София
виско
Виското можеш да провериш - като навиеш вестник и със него - вместо с пръсти / се опиташ да спреш перката - при загряла кола - тогава когато мислиш че би трябвало да е зацепила. Ако успееш да я спреш - значи си за ново виско. Ако е в ред - няма да можеш да го спреш със вестника колкото и да се мъчиш.
- pazokolarov
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2287
- Регистриран на: 26.01.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 320dA 525xd
dango написа:...
1.Оказва ли влияние в/у работата на климатика виско-то
...
Да, оказва влияние! Вентилатора на виското тегли въздуха от вън през радиаторите на вътре към мотора. Ако го няма, вентилатора на климатика само ще блъска въздуха в радиатора, без да преминава през него и да охлажда в достатъчна степен. Но ако е средно износено виското, проблема не е чак толкова голям за климатика, а само за двигателя. А щом върти 10-тина секунди след изключване на двигателя, занчи, че е наистина за незабавна смяна.
- zvetiko
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6269
- Регистриран на: 24.04.2007
- Местоположение: София
- Кара: Е39М54В30
pazokolarov написа:dango написа:...
1.Оказва ли влияние в/у работата на климатика виско-то
...
Да, оказва влияние! Вентилатора на виското тегли въздуха от вън през радиаторите на вътре към мотора. Ако го няма, вентилатора на климатика само ще блъска въздуха в радиатора, без да преминава през него и да охлажда в достатъчна степен. Но ако е средно износено виското, проблема не е чак толкова голям за климатика, а само за двигателя. А щом върти 10-тина секунди след изключване на двигателя, занчи, че е наистина за незабавна смяна.
Този радиатор да не е монолитна плоча,че да не минава нищо през него.Вентилатора на радиатора тегли въздух отзад,но засмукването отпред ,едвали е само през радиатора на климатика.
- pazokolarov
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2287
- Регистриран на: 26.01.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 320dA 525xd
zvetiko написа:Този радиатор да не е монолитна плоча,че да не минава нищо през него.Вентилатора на радиатора тегли въздух отзад,но засмукването отпред ,едвали е само през радиатора на климатика.
Няма да се впускам в научни спорове - за това си има аеродинамика и динамика на флуидите. Не съм писал никъде, че през радиатора не минава нишо!

pazokolarov написа:.... Ако го няма, вентилатора на климатика само ще блъска въздуха в радиатора, без да преминава през него и да охлажда в достатъчна степен. ...
И естествено, че засмукването на въздух от виското не става само през радиатора на климатика, но той закрива по-голямата част от този на двигателя

От цялата работа научих две неща от полза за всички:
1.В описаният сервиз са обикновени пълначи-не очаквайте някакъв ремонт на нещо.А може и да го закъсате и да плащате два пъти-да кажем повредата е в компресора или защитният клапан,те вече са ви взели парите,отивате да го правите другаде и там плащате още един път за пълнене. .
Абсолютно вярно. Изпитах го и аз. Вземат си парите за пълненето (160 левро при мен) а фактури? - нема такива вещества. Прехвалени са - та внимание - обикновени пълначи са.
- zvetiko
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6269
- Регистриран на: 24.04.2007
- Местоположение: София
- Кара: Е39М54В30
pazokolarov написа:zvetiko написа:Този радиатор да не е монолитна плоча,че да не минава нищо през него.Вентилатора на радиатора тегли въздух отзад,но засмукването отпред ,едвали е само през радиатора на климатика.
Няма да се впускам в научни спорове - за това си има аеродинамика и динамика на флуидите. Не съм писал никъде, че през радиатора не минава нишо!Чети по-внимателно, МОЛЯ!
и да охлаждав достатъчна степенpazokolarov написа:.... Ако го няма, вентилатора на климатика само ще блъска въздуха в радиатора, без да преминава през него. ...
И естествено, че засмукването на въздух от виското не става само през радиатора на климатика, но той закрива по-голямата част от този на двигателя
Извинявай колега,без да навлизаме в теория на флуидите ,но точно това си написал.


Има значение според мен ама не чак толкова голямо.Както и дае смених си компресора и силата на климата се появи,като ви четях постовете че ви става студено не вярвах ама се уверих.Перка,радиатор нови и компресор 2-ра употреба обаче в перфектно състояние каза майсторчето с изключение лагера на шайбата в смисъл че до другото лято ще издържи,остава само филтъра на фреона ама и той ще е заедно с лагера.
14 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани