След 10 години прекъсване - пак в играта
Модератор: Технически модератори
17 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
След 10 години прекъсване - пак в играта
Само да се похваля, после ще се оплаквам. 10 години след като продадох последната ми е34ка (понеже заминах за Англия), сега пак се обзаведох с един 'бъдещ' уникат наистина. Повече от година и половина следене на обяви попаднах на една красавица на северния край на Шотландия - чак в Абърдийн. 525, ръчни скорости, м пакет, спортно окаачване, шадоу лайн с тъмен интериор и таван, шпер диф - всичко това излезе по вин. направо все едно от дядо коледа съм си я поръчал. А той, не е много далеч от там общо взето.
След пълен с премеждия уикенд, резервоара се оказа спукан и изтече на бензиностанцията половината, спекъл термостат и побъркан имобилайзер успях да си я докарам до Лондон. С тубичката по 10ина литра в багажника и стигнах някакси. Цялото премеждие е достойно за сериал, да не говориме че и жената и една нейна приятелка бяха с мен ( да се поразходят). Жената, ми говореше само ако трябва да ми каже колко съм пр.ст а и тя също, за да се ожени за мен. Но, жертви се налагат понякога и така сега съм горд собственик на една кола проблеми и незабравими мигове по улиците на острова.
Ако има и други ентусиасти тук ще се радвам да се запознаем.
След пълен с премеждия уикенд, резервоара се оказа спукан и изтече на бензиностанцията половината, спекъл термостат и побъркан имобилайзер успях да си я докарам до Лондон. С тубичката по 10ина литра в багажника и стигнах някакси. Цялото премеждие е достойно за сериал, да не говориме че и жената и една нейна приятелка бяха с мен ( да се поразходят). Жената, ми говореше само ако трябва да ми каже колко съм пр.ст а и тя също, за да се ожени за мен. Но, жертви се налагат понякога и така сега съм горд собственик на една кола проблеми и незабравими мигове по улиците на острова.
Ако има и други ентусиасти тук ще се радвам да се запознаем.
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
- ildivvy
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1636
- Регистриран на: 10.10.2007
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: Lexus GS430 07'
- Мечтае да кара: BMW M2
Re: След 10 години прекъсване - пак в играта
Честито! Страхотна е! А, и жени много, но 34-ките вече ги няма!
Ex: 96' BMW318ti

Европа!!! Събуди се!!! Започни да гледаш собствения си интерес!
Вече съм фен на Марио Драги!
" Някои хора са толкова бедни, че имат само пари! " - Тодор Колев
Мразя скапаните водачи на служебни бели 'баничарки'!!!

Европа!!! Събуди се!!! Започни да гледаш собствения си интерес!
Вече съм фен на Марио Драги!
" Някои хора са толкова бедни, че имат само пари! " - Тодор Колев
Мразя скапаните водачи на служебни бели 'баничарки'!!!
- Top Gun Maverick
- Старши спамър
-
- Мнения: 1885
- Регистриран на: 27.04.2010
- Местоположение: Извън матрицата
- Пол: Мъж
- Кара: Кон
- Мечтае да кара: хората към оринджпилване
- Детайли за колата: разделена на 21 млн. бройки
Re: След 10 години прекъсване - пак в играта
Честито, невероятна е, потекоха ми лигите! 

Последна промяна Top Gun Maverick на 08 Апр 2025, 11:17, променена общо 1 път
- TNT
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 296
- Регистриран на: 30.04.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Мечтае да кара: 911
Re: След 10 години прекъсване - пак в играта
Честито, със здраве да си я караш и безаварийно


ildivvy написа: А, и жени много, но 34-ките вече ги няма!




- mumford
-
320ci
-
- Мнения: 581
- Регистриран на: 26.05.2006
- Местоположение: СА
- Пол: Мъж
- Детайли за колата: M52B20TU и 760Li
- c04
- Кръстникът
-
- Мнения: 548
- Регистриран на: 7.03.2014
- Местоположение: Вкъщи
- Пол: Мъж
- Кара: с турбо
- Мечтае да кара: V10
- Детайли за колата: стокови
Re: След 10 години прекъсване - пак в играта
Интересно начало, честито 

Re: След 10 години прекъсване - пак в играта
Малко ъпдейт и ще ми трябва малко помощ.
Колата стоеше паркирана известно време, понеже се местихме в нова квартира и нямах никакво време да се занимавам с нея. Онзи ден най-накрая я докарах в двора (малко разглобих оградата, за да я вкарам, но не личи много ??). Дойде с репатрак, за съжаление – лагерът на съединителя, който виеше отдавна, най-накрая отказа, а с него замина и цилиндърът на съединителя.
Аз се бяхх подготвил предварително, бях поръчал нов комплект съединител, нов слейв цилиндър и всички семеринги. Допълнително си допълних инструментариума с торксове, удължители и каквото още ще ми трябва. Жалко, че не издържа още 10 минути, но няма драма.
В момента се мъча да сваля скоростната кутия. Повечето болтове ги развих (онзи над стартера е ужасен за достигане), но не мога да се справя с една подпора към двигателя – над стабилизиращата щанга. В ръководството на Bentley пише, че трябва да се свали и после с мотора заедно да се "наклони" кутията. Пише, ама не ми се получава…
Някой знае ли тънкост или пиниз? Там има два шестограма, които са срастнали, а достъпът е лош – ще ги прецакам, ако ги насиля без да вкарам добре накрайника а имам само за тресчотка 1/4. Мога ли да махна само тампоните и да оставя скобата да си седи?
Благодаря предварително!
Снимки прикачени:
От цилиндърчето, нищо не става но имам ново.
Ей тази скоба над щангата да я ..
Колата стоеше паркирана известно време, понеже се местихме в нова квартира и нямах никакво време да се занимавам с нея. Онзи ден най-накрая я докарах в двора (малко разглобих оградата, за да я вкарам, но не личи много ??). Дойде с репатрак, за съжаление – лагерът на съединителя, който виеше отдавна, най-накрая отказа, а с него замина и цилиндърът на съединителя.
Аз се бяхх подготвил предварително, бях поръчал нов комплект съединител, нов слейв цилиндър и всички семеринги. Допълнително си допълних инструментариума с торксове, удължители и каквото още ще ми трябва. Жалко, че не издържа още 10 минути, но няма драма.
В момента се мъча да сваля скоростната кутия. Повечето болтове ги развих (онзи над стартера е ужасен за достигане), но не мога да се справя с една подпора към двигателя – над стабилизиращата щанга. В ръководството на Bentley пише, че трябва да се свали и после с мотора заедно да се "наклони" кутията. Пише, ама не ми се получава…
Някой знае ли тънкост или пиниз? Там има два шестограма, които са срастнали, а достъпът е лош – ще ги прецакам, ако ги насиля без да вкарам добре накрайника а имам само за тресчотка 1/4. Мога ли да махна само тампоните и да оставя скобата да си седи?
Благодаря предварително!
Снимки прикачени:
От цилиндърчето, нищо не става но имам ново.
Ей тази скоба над щангата да я ..
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
Re: След 10 години прекъсване - пак в играта
Имаме лек напредък. Отстрани на тампоните има по два болта. Те държат планките на които стъпват. Не ги видях преди, понеже са доста ръждясали а и беше тъмно.
Махнах ги, махнах и цялата конзола и скоростите се понаклониха малко надолу. Ура.
Над стартера обаче, има един торкс, който се вижда само с огледалце.
https://realoem.com/bmw/enUS/showparts?id=HD52-EUR-06-1994-E34-BMW-525i&diagId=23_0491 Номер 8 на диаграмата.
Лесно тръгна да се развива и сега се върти свободно. Въртя си го на ръка, а не виждам откъде да му държа контра
Дали трябва да се свали не знам.
Самите скорости съм ги подпрял с един крик за всеки случай и с една широка отвертка някакси успях леко да ги отцепя от двигателя. Не става лесно в никакъв случай. Аз, си представях за един следобед ще ги сваля тези скорости, но доста съм се понадценил.
Ще го мъча пак този винт, дано сега да не превърта вече.
Махнах ги, махнах и цялата конзола и скоростите се понаклониха малко надолу. Ура.
Над стартера обаче, има един торкс, който се вижда само с огледалце.
https://realoem.com/bmw/enUS/showparts?id=HD52-EUR-06-1994-E34-BMW-525i&diagId=23_0491 Номер 8 на диаграмата.
Лесно тръгна да се развива и сега се върти свободно. Въртя си го на ръка, а не виждам откъде да му държа контра

Самите скорости съм ги подпрял с един крик за всеки случай и с една широка отвертка някакси успях леко да ги отцепя от двигателя. Не става лесно в никакъв случай. Аз, си представях за един следобед ще ги сваля тези скорости, но доста съм се понадценил.
Ще го мъча пак този винт, дано сега да не превърта вече.
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
Re: След 10 години прекъсване - пак в играта
Да си продължа монолога....
За най-горния винт, който крепи и стартерта се наложи да махна колекторите и съответно да си одера пръстите навсякъде
Снимки има, но после ще редактирам и ще ги кача. Та сега ще мога да кажа на жената да помага като държи контра. Тя това много го обича, надявам се да я зарадвам.
За най-горния винт, който крепи и стартерта се наложи да махна колекторите и съответно да си одера пръстите навсякъде

Снимки има, но после ще редактирам и ще ги кача. Та сега ще мога да кажа на жената да помага като държи контра. Тя това много го обича, надявам се да я зарадвам.
Re: След 10 години прекъсване - пак в играта
Махнах всички винтове, 11 на брой включително малкия номер 10 до колектора точно. Кутията зяпна отдолу но отгоре не се отваря и не мога и не мога да я издърпам. С един колан с тресчотка (ratchet) вързах кутията за шасито, натегнах колкото можах но пак не излиза пущината. Не знам къде може да има още нещо което я държи. Побвах крика отдолу, който потдържа кутията, да го местя по-напред или по-назад, нагоре, надолу но не, това не иска да се разделя с двигателя. Ако си изкарвах парите като монтьор, гладен щях да умра. Днес цял ден от 9 сутринтта я мъча. Дали да продължавам да се опитвам да я издърпам или има нещо, което ми убягва? Да не счупя нещо там, да прецакам някой семеринг на коляновия вал? Ако някой е свалял скорости, може да даде един съвет.
Re: След 10 години прекъсване - пак в играта
Продължение....
Значи, проблема с неизлизащата скоростна кутия беше в един пин до стартера. Беше се сраснал с двигателя но с малко тупа лупа излезе без никакви повреди. Браво на мене.
Значи супер клаустрофобично е там под колата, сигурно ще пробвам да си направя дървени подпори за гумите от 4х6 летви и да я дигна с 25-30 см. Сегашните ми подпори дигат около 10-15 см не повече.
Ето и малко снимков материял. Преди това имам въпрос - каква е тази бяла суха гняс навсякъде? Дали е някаква елетро-корозия, понеже прилича на окисления на буксите на акумулатора. Около семеринга на оста към двигателя беше плътно запълнено с това нещо.
Още един въпрос - семеринга и метала около него изглежда като стопен. Това нормално ли е и ще има ли проблем ако искам да го сменя?
Малко снимки
Значи, проблема с неизлизащата скоростна кутия беше в един пин до стартера. Беше се сраснал с двигателя но с малко тупа лупа излезе без никакви повреди. Браво на мене.
Значи супер клаустрофобично е там под колата, сигурно ще пробвам да си направя дървени подпори за гумите от 4х6 летви и да я дигна с 25-30 см. Сегашните ми подпори дигат около 10-15 см не повече.
Ето и малко снимков материял. Преди това имам въпрос - каква е тази бяла суха гняс навсякъде? Дали е някаква елетро-корозия, понеже прилича на окисления на буксите на акумулатора. Около семеринга на оста към двигателя беше плътно запълнено с това нещо.
Още един въпрос - семеринга и метала около него изглежда като стопен. Това нормално ли е и ще има ли проблем ако искам да го сменя?
Малко снимки
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
Re: След 10 години прекъсване - пак в играта
Само да се похваля, всичко е монтирано обратно! Всичко работи перфектно! Това до сега не го бях правил и не знам дали пак ще се наема. Следващия път, ще гледам да е на подемник поне. Така на тези малки подпорки не си е работа.
Един съвет, който сигурно всеки освен мен знае, никога ама НИКОГА не натискайте педала на съединителя докато не е монтирано всичко обранто на колата. Аз, не го знаех и си събирах вътрешностите на цилиндърчето от земята. Добре, че всичко си влезе пак обратно без никакви поражения!
Един съвет, който сигурно всеки освен мен знае, никога ама НИКОГА не натискайте педала на съединителя докато не е монтирано всичко обранто на колата. Аз, не го знаех и си събирах вътрешностите на цилиндърчето от земята. Добре, че всичко си влезе пак обратно без никакви поражения!
17 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани