Въпрос за М50В20, губи мощност и "увяхва"!

5-та серия ('88-'95)

Модератор: Технически модератори

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1530
Регистриран на: 10.10.2007
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: Lexus GS430 07'
Мечтае да кара: BMW M2

Re: Въпрос за М50В20, губи мощност и

Мнение от ildivvy » 11 Сеп 2023, 12:06

... но поне ще е сигурен, от къде идва проблема!
Ex: 96' BMW318ti

Изображение


Европа!!! Събуди се!!! Започни да гледаш собствения си интерес!

Вече съм фен на Марио Драги!

" Някои хора са толкова бедни, че имат само пари! " - Тодор Колев

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 372
Регистриран на: 14.10.2010
Местоположение: София и околностите
Кара: e36 M50B20
Мечтае да кара: e36 M3

Re: Въпрос за М50В20, губи мощност и "увяхва"!

Мнение от shlosera » 11 Сеп 2023, 12:15

ildivvy написа:... но поне ще е сигурен, от къде идва проблема!
Не е 100% сигурно, може просто да размърда кабелите и да наруши изолацията, понеже е силно вероятно това да е датчик на 10-15 години ако не и оригиналния, и изолацията на кабелите да е доста изпечена и да стане на прах.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Потребител
Аватар
Мнения: 45
Регистриран на: 9.06.2010
Местоположение: Sliven
Пол: Мъж
Кара: E32(730i) and E34(520i)

Re: Въпрос за М50В20, губи мощност и "увяхва"!

Мнение от supertoshe » 11 Сеп 2023, 12:25

Да, преди малко гледах един клип в който точно това се беше случило. Изолацията на кабелите вътре е изпечена и нарушена и окъсяват. А датчика не е на 10-15 , на 30 е , от 1993-а.

Sent from my moto g(8) power using Tapatalk

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2386
Регистриран на: 9.06.2005
Кара: 518
Мечтае да кара: БМВ с кожен салон

Re: Въпрос за М50В20, губи мощност и

Мнение от ЗАЯДЛИВ ЗМЕЙ » 11 Сеп 2023, 14:57

Датчик разпределителен вал сменяш и ще излети в космоса. Ама трябва да е оригинален за тоя мотор иначе не действат.
Изображение
М50B20 - Ни на баир ме радва , ни в завой ме плаши!

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2386
Регистриран на: 9.06.2005
Кара: 518
Мечтае да кара: БМВ с кожен салон

Re: Въпрос за М50В20, губи мощност и

Мнение от ЗАЯДЛИВ ЗМЕЙ » 11 Сеп 2023, 14:59

Дебитомера на всички е39 с м52 мотор е същиия. Дебитомери бол дет се вика. И да го спреш не е болка за умиране. Датчик колянов вал изобщо няма да запали тука... Компютри за 20ки ваноси има също много , само трябва да гледаш да са от кола без имобилайзер.
Изображение
М50B20 - Ни на баир ме радва , ни в завой ме плаши!

Потребител
Аватар
Мнения: 45
Регистриран на: 9.06.2010
Местоположение: Sliven
Пол: Мъж
Кара: E32(730i) and E34(520i)

Re: Въпрос за М50В20, губи мощност и "увяхва"!

Мнение от supertoshe » 14 Сеп 2023, 15:24

Сменен е пролетта на 22-ра с оригинален. По принцип си вървеше до това лято.

Sent from my moto g(8) power using Tapatalk

Потребител
Аватар
Мнения: 45
Регистриран на: 9.06.2010
Местоположение: Sliven
Пол: Мъж
Кара: E32(730i) and E34(520i)

Re: Въпрос за М50В20, губи мощност и "увяхва"!

Мнение от supertoshe » 14 Сеп 2023, 15:52

Вчера си отидох до Сливен, по магистралата никакъв проблем(и на бензин и на газ). В града два пъти вчера и веднъж днес отказа, кюфка на 300 до 5-600 оборота и не тръгва, едва колкото да я отбия от пътя, трудно пали. Занулявам с акумулатора и потегля. Отидох до един сервиз, в който и преди съм ходил . Техника каза, че диагностиката е Launch. Изписа само грешка 206 (vanos inlet camshaft). Проверява още някакви функции. Според него ваноса си е отишъл. В Ибей намерих продават от Германия, САЩ също реновирани за от 250 до-350 долара. Търся друга диагностика, но не намерих. Реших, че ще се боря да сменям ваноса явно. Пратиха ме днес при един техник, който прави само бмв-та. Според него, ако е от ваноса няма да се държи така, а губи мощност при високите, но иначе пали и върви. Предполага, че натрупва грешки или от неправилно отчитане на положението на дроселната клапа, или от някъде другаде и в един момент подава грешни данни. Препоръча ми за най-сигурни жива диагностика, но трябва да намеря техник, който разполага и я прави. Чудя се датчика за положение дроселната клапа, който смених с хелла, дали всъщност не бърка той нещата, бях на път и нямаше как да се чака оригиналния. Или да започна да сменям наред, проба-грешка, но пък нещата са си доста скъпи да се действа така.

Sent from my moto g(8) power using Tapatalk

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 372
Регистриран на: 14.10.2010
Местоположение: София и околностите
Кара: e36 M50B20
Мечтае да кара: e36 M3

Re: Въпрос за М50В20, губи мощност и "увяхва"!

Мнение от shlosera » 14 Сеп 2023, 16:20

Ваноса “зацепва” след 2800-3000об, а тия мотори са старички и една грешка може да е за няколко неща, от ззаминал ванос може да чуваш хъркане, да загуби мощност след 3к на изкачване но не и на празен ход. Тпс-а малко вероятно също според мен, пробвай да го откачиш като работи колата и виж какво ще стане, дебитомера също може да го пробваш с изключване от буксата. М50тата са достатъчно “глупави” че да работят и без дебитомер и тпс, но не и без датчик колянов и разпределителен а щом набива грешка са разпределителния може и него да погледнеш.

Потребител
Аватар
Мнения: 2
Регистриран на: 14.09.2023
Пол: Мъж

Re: Въпрос за М50В20, губи мощност и

Мнение от playloos » 15 Сеп 2023, 0:50

Колеги м50 ванос е със сименс мс40.1 , а м52 е със мс41.0 и нещата не са точно взаимозаменяеми. Не съм сигурен на 100% но дори и датчиците са различни , ще проверя по този въпрос. Тпс-а изобщо дори не е маловажен , аз лично не съм виждал кола да работи без тпс. Без дебитомер компютъра изцяло разчита и работи по тпс в "авариен режим". Съдейки по грешките и описанието на цялата развръзка съм почти сигурен че някъде по инсталацията е нарушена изолацията на кабелите. С хвърляне на боб и безразборно сменяне на сензори и актуатори няма да се реши проблема. Взима се мултицет и се почва прозвъняване на цялата моторна от куплунга на компа до всеки сензор и изпълнителен елемент. Това е даже задължителна процедура преди закупуване на датчик или каквото и да било и си го пише в сервизното ръководство на всеки един автомобил

Предишна

Назад към E34

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook