вентилатор.......

5-та серия ('88-'95)

Модератор: Технически модератори

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 534
Регистриран на: 10.04.2006
Местоположение: Bulgaria, Ruse

вентилатор.......

Мнение от BMW5820iA » 09 Яну 2007, 20:42

Знам че темата за резисторите на вентилатора на парното е доста разисквана , но така и неможах да намеря написано някаде как точно се сменят с какви се заместват , какви са им параметрите и т.н.

днес ги извадих - представляват 3 реотанчета и 1 биметална пластина между тях.
не ми изглеждат изгорели но адски много загряват.

вече един час се ровя във търсачката и нищо .... :help:

ентусиаст
Аватар
Мнения: 937
Регистриран на: 2.10.2005
Местоположение: nikopol

Мнение от ian190 » 09 Яну 2007, 21:20

какво точно те интресува?
там тече ужасно високо напрежение как няма да загрява.
биметалната пластина е точно затова да прекъсва искрата , за да не се запали инсталацията.
някои я запояват в единият край, когато спрат да работят степените, но именно от загряването се разтопява калая и след това и пласмасата и се скапва, и от другата страна пластината се уморява, не дава контакт и вентилаторът спира.
ако ти работят всички степени на парното е ок
ако работи само на 4-та степен е за смяна.
какво те притеснява?

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 534
Регистриран на: 10.04.2006
Местоположение: Bulgaria, Ruse

Мнение от BMW5820iA » 09 Яну 2007, 22:59

работи ми предимно на 4 и от време на време на 3 , но не винаги.
другите степени 2 и 1 - въобще ги няма.

затова питам възможен ли е някакъв ремонт или направо смяна на целия модул.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1585
Регистриран на: 3.03.2006
Местоположение: СОФИЯ
Пол: Мъж
Кара: Каквото запали

Мнение от NAPSTERS » 09 Яну 2007, 23:15

ian190 написа:какво точно те интресува?
там тече ужасно високо напрежение как няма да загрява.
биметалната пластина е точно затова да прекъсва искрата , за да не се запали инсталацията.
някои я запояват в единият край, когато спрат да работят степените, но именно от загряването се разтопява калая и след това и пласмасата и се скапва, и от другата страна пластината се уморява, не дава контакт и вентилаторът спира.
ако ти работят всички степени на парното е ок
ако работи само на 4-та степен е за смяна.
какво те притеснява?


колега : 1 в резистора напрежението се намалвва и се загрява защото през него протича голям ток ( напрежение и ток са две различни величини V=напрежение А=ампер=ток) заради това седи вътре във въздуховода за да го охлажда движещият въздух.
2. биметалната пластина служи за предпазване на реотанчетата да не прегорят , ако случаино си пропуснал да си смениш филтъра на купето. а за да нети се запали инсталацията се грижи бушона ;)
Последна промяна NAPSTERS на 09 Яну 2007, 23:57, променена общо 1 път
когато умен човек спори с глупак, спорят двама глупаци.
http://www.vbox7.com/play:a44cbadb
Изображение
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1585
Регистриран на: 3.03.2006
Местоположение: СОФИЯ
Пол: Мъж
Кара: Каквото запали

Мнение от NAPSTERS » 09 Яну 2007, 23:55

[quote="BMW5820iA"]работи ми предимно на 4 и от време на време на 3 , но не винаги.
другите степени 2 и 1 - въобще ги няма.

затова питам възможен ли е някакъв ремонт или направо смяна на целия модул



сигурен ли си,че проблема не ти е в копчето или ти затягат втулките на моторчето, защото ако не ти работи резистора ще имаш само 4-та степен, а когато имаш 3-та би трябжало да ти работят 2 и 1-ва степен.
иначе се ремонтира резистора, аз на колегата ДЕО му го ремонтирах, и тои имаше сходен проблем като твоя и се оказа спекло моторче ;)
когато умен човек спори с глупак, спорят двама глупаци.
http://www.vbox7.com/play:a44cbadb
Изображение
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 937
Регистриран на: 2.10.2005
Местоположение: nikopol

Мнение от ian190 » 10 Яну 2007, 12:51

смени реостата направо
на мене ми спря парното и работеше на 4-та степен.
пробвай да натиснеш с отвертка пластината и ще видиш че работят всички степени, просто с времето метала се уморява и не прави хубав контакт.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 534
Регистриран на: 10.04.2006
Местоположение: Bulgaria, Ruse

Мнение от BMW5820iA » 10 Яну 2007, 17:09

Буксата към резистора е с 4 кабелчета.
като въртя копчето през степените 4-3-2-1 съответно със всяка степен все повече кабелчета светваха с контролната лампа.
Всмисъл на 4 степен само на един имаше напрежение , а на 1-ва и по четирите жици течеше ток
така 4е смятам че не е от копчето.

относно биметалната пластина като я притисна и ми проработва 3-та степен , а пък другите пак нещат :(

аз позачистих малко контактната пъпка и сега имам и 3-та степен, но другите нещат и да чуят за тръгване.

ако са затегнали втулките на моторчето не би ли трябвало след като поработи на 4-та степен и после да се завърти и на 2-ра поне малко ?

А пък се съмнявам за втулките защото когато копчето е преди степените ( между 0 и 1 степен ), там кадето има една бяла ивица се осеща, че леко работи вентилатора, само че като премина през 1 и 2 няма никакъв резултат остава със същата скорост да се върти .

относно филтъра аз нямам такъв (понеже съм без климатроник), което доста ме дразни, щото тъпите листа от дърветата влизат вътре в купето.

Master of the dark side
Аватар
Мнения: 274
Регистриран на: 31.08.2005
Местоположение: София

Мнение от MiRaCuLiX » 10 Яну 2007, 21:49

Аз също съм само на 3 и 4 степен но си работи нормално на тях предишните никакви ги няма от втулки се съмнявам да е защото поне при мен работи добре моторчето не се чуват тракания ... а при разбити втулки ги имат ... на е30ката ми бяха дазбити ...
BMW never stop's ....




Любо Тодоров

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 534
Регистриран на: 10.04.2006
Местоположение: Bulgaria, Ruse

Мнение от BMW5820iA » 12 Яну 2007, 20:20

иначе се ремонтира резистора, аз на колегата ДЕО му го ремонтирах


колега NAPSTERS напиши моля те как става ремонта на това чудо че вече незнам какво друго да го правя.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 937
Регистриран на: 2.10.2005
Местоположение: nikopol

Мнение от ian190 » 13 Яну 2007, 13:20

значи, когато ремонтирате резистора, което не е никакво ремонтиране, а запояване ,токът който тече в резистора е с високо напрежение и рискувате да се запалите.
този резистор струва 55лв. в дарукар.
кво се правите на майстори толкова не мога да разбера.
това като го натиснеш, ти проработва означава, че е точно от него . за да ти работят всички степени го натисни с две отвертки в двата края
на биметалната пластина
ако са втулки ще свири, скърца и т.н. ако не го смените тогава ще заминат със сигурност втулките, т.к се стартира с висока скорост само.
ваша работа
:evil:

Полковника
Аватар
Мнения: 2998
Регистриран на: 8.03.2004
Местоположение: в по- следния блок на София
Кара: мухите да се лепят по лявото стъкло

Мнение от TheBoss » 13 Яну 2007, 14:15

ian190 написа:...,токът който тече в резистора е с високо напрежение и рискувате да се запалите.
...

Токът, който тече си е с напрежение 12 волта. Както и в цялата кола. (стига до 14,2 и то само при зареждане). Има и един мнооооого "голям" ток, около 35 хиляди волта(сети се къде е). Ако Напстерчо има желание, да обясни що е то ток и какви компоненти има. :mhihi:
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 768
Регистриран на: 10.04.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж

.

Мнение от DEO » 13 Яну 2007, 17:28

доста умен 4овек трябва да запоява за да се запали ;)
и помеждо другото ток нете4е като запоява6 6тото ина4е ако запоява6 кабел4е на една кру6ка то тя трябва да може да свети повреме на запояването ... :mhihi:
Живей така, че като умреш и Дявола да запали свещ на гроба ти!
ИзображениеИзображение
Части за Е34 - тел.0899 828 626

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 768
Регистриран на: 10.04.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж

.

Мнение от DEO » 13 Яну 2007, 17:34

колега ни6то не ти пре4и да отвори6 отпред при мотор4ето на парното капака и да го смаже6 с малко ма6инно масло, 6тото съм сигурен 4е откакто е взета колата от сервиза никои не е пипал там ;) така4е няма да е ло6о да си смаже6 там и да види6 дали тегаво върти бубината на ръка ако е така зна4и с смазването 6те се оправи като при мен.... ако не е зна4и е от резистор4ето ве4е...
ина4е и при мен в на4алото нетрака6е но последно време по4на и то не само 6тото бяха клеасали, но и се оказа 4е моито е по разли4но и имам две мотор4ета вместо едно и на едното втулките се бяха разбили ,а другото просто го смазах и си4ко си е наред... даже преди ми горя бу6она един път така бяха зацепили...
така 4е е хубаво да си ги смаже6 и да види6 кво 6е стане тва е за 20 мин работа дет се вика...
Живей така, че като умреш и Дявола да запали свещ на гроба ти!
ИзображениеИзображение
Части за Е34 - тел.0899 828 626

ентусиаст
Аватар
Мнения: 937
Регистриран на: 2.10.2005
Местоположение: nikopol

Мнение от ian190 » 13 Яну 2007, 19:17

напрежението е така, а ампеража какво е.
много сте умни бре.
не ти говоря докато запояваш да има ток и да се запалиш. след това като работи парното ще се запалите, като се разтопи целият резистор бре.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1585
Регистриран на: 3.03.2006
Местоположение: СОФИЯ
Пол: Мъж
Кара: Каквото запали

Мнение от NAPSTERS » 13 Яну 2007, 19:22

такаааа....... значи, напржението изобщо не е високо!!! по-горе бях писал какво е напрежение и какво сила на тока, но това е друга бира :mhihi:

та по темата.... не е необходимо да се запоява биметалната пластина можеби една идея се натяга и почиства, ако пак изключи след направената интервенция то е сигирно че проблема е във вентилатора,
когато са разбити или затегнали втулки мотора се тормози и консумацията на ТОК (не на напрежение) става много повече и биметалната пластина изключва. ако се запои пластината ще почне да гори бушона ;)
когато пластината си подава контакт нормално,но пак ни липсва някоя от степените проблема се крие в това че крачетата за куплонга на реостата са нитовани към едни метални планчици за които са хванати 3-те реотанчета( терморезистори) та връзката се губи точно между нитчетата и пластинките, взимате поялника и ги запоявате смело.
и невиждам смисал да дам 55 лв. заради 4-ри споики.
рано или късно всички резистори прекъсват при въпросните нитчета заради температурните разлики топло/студено.

дано съм го обяснил както трябва за да ме разберете.

П.С. от резистира НЯМА начн да си запалите инсталацията на колата дори да свържете всичките МУ жици накъсо просто вентилатора ще върти на наи бързата степен без да може да се регулира
когато умен човек спори с глупак, спорят двама глупаци.
http://www.vbox7.com/play:a44cbadb
Изображение
Изображение

Следваща

Назад към E34

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook