вентилатор.......
Модератор: Технически модератори
27 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
- BMW5820iA
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 534
- Регистриран на: 10.04.2006
- Местоположение: Bulgaria, Ruse
вентилатор.......
Знам че темата за резисторите на вентилатора на парното е доста разисквана , но така и неможах да намеря написано някаде как точно се сменят с какви се заместват , какви са им параметрите и т.н.
днес ги извадих - представляват 3 реотанчета и 1 биметална пластина между тях.
не ми изглеждат изгорели но адски много загряват.
вече един час се ровя във търсачката и нищо ....
днес ги извадих - представляват 3 реотанчета и 1 биметална пластина между тях.
не ми изглеждат изгорели но адски много загряват.
вече един час се ровя във търсачката и нищо ....

какво точно те интресува?
там тече ужасно високо напрежение как няма да загрява.
биметалната пластина е точно затова да прекъсва искрата , за да не се запали инсталацията.
някои я запояват в единият край, когато спрат да работят степените, но именно от загряването се разтопява калая и след това и пласмасата и се скапва, и от другата страна пластината се уморява, не дава контакт и вентилаторът спира.
ако ти работят всички степени на парното е ок
ако работи само на 4-та степен е за смяна.
какво те притеснява?
там тече ужасно високо напрежение как няма да загрява.
биметалната пластина е точно затова да прекъсва искрата , за да не се запали инсталацията.
някои я запояват в единият край, когато спрат да работят степените, но именно от загряването се разтопява калая и след това и пласмасата и се скапва, и от другата страна пластината се уморява, не дава контакт и вентилаторът спира.
ако ти работят всички степени на парното е ок
ако работи само на 4-та степен е за смяна.
какво те притеснява?
- BMW5820iA
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 534
- Регистриран на: 10.04.2006
- Местоположение: Bulgaria, Ruse
работи ми предимно на 4 и от време на време на 3 , но не винаги.
другите степени 2 и 1 - въобще ги няма.
затова питам възможен ли е някакъв ремонт или направо смяна на целия модул.
другите степени 2 и 1 - въобще ги няма.
затова питам възможен ли е някакъв ремонт или направо смяна на целия модул.
- NAPSTERS
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1585
- Регистриран на: 3.03.2006
- Местоположение: СОФИЯ
- Пол: Мъж
- Кара: Каквото запали
ian190 написа:какво точно те интресува?
там тече ужасно високо напрежение как няма да загрява.
биметалната пластина е точно затова да прекъсва искрата , за да не се запали инсталацията.
някои я запояват в единият край, когато спрат да работят степените, но именно от загряването се разтопява калая и след това и пласмасата и се скапва, и от другата страна пластината се уморява, не дава контакт и вентилаторът спира.
ако ти работят всички степени на парното е ок
ако работи само на 4-та степен е за смяна.
какво те притеснява?
колега : 1 в резистора напрежението се намалвва и се загрява защото през него протича голям ток ( напрежение и ток са две различни величини V=напрежение А=ампер=ток) заради това седи вътре във въздуховода за да го охлажда движещият въздух.
2. биметалната пластина служи за предпазване на реотанчетата да не прегорят , ако случаино си пропуснал да си смениш филтъра на купето. а за да нети се запали инсталацията се грижи бушона

Последна промяна NAPSTERS на 09 Яну 2007, 23:57, променена общо 1 път
- NAPSTERS
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1585
- Регистриран на: 3.03.2006
- Местоположение: СОФИЯ
- Пол: Мъж
- Кара: Каквото запали
[quote="BMW5820iA"]работи ми предимно на 4 и от време на време на 3 , но не винаги.
другите степени 2 и 1 - въобще ги няма.
затова питам възможен ли е някакъв ремонт или направо смяна на целия модул
сигурен ли си,че проблема не ти е в копчето или ти затягат втулките на моторчето, защото ако не ти работи резистора ще имаш само 4-та степен, а когато имаш 3-та би трябжало да ти работят 2 и 1-ва степен.
иначе се ремонтира резистора, аз на колегата ДЕО му го ремонтирах, и тои имаше сходен проблем като твоя и се оказа спекло моторче
другите степени 2 и 1 - въобще ги няма.
затова питам възможен ли е някакъв ремонт или направо смяна на целия модул
сигурен ли си,че проблема не ти е в копчето или ти затягат втулките на моторчето, защото ако не ти работи резистора ще имаш само 4-та степен, а когато имаш 3-та би трябжало да ти работят 2 и 1-ва степен.
иначе се ремонтира резистора, аз на колегата ДЕО му го ремонтирах, и тои имаше сходен проблем като твоя и се оказа спекло моторче

- BMW5820iA
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 534
- Регистриран на: 10.04.2006
- Местоположение: Bulgaria, Ruse
Буксата към резистора е с 4 кабелчета.
като въртя копчето през степените 4-3-2-1 съответно със всяка степен все повече кабелчета светваха с контролната лампа.
Всмисъл на 4 степен само на един имаше напрежение , а на 1-ва и по четирите жици течеше ток
така 4е смятам че не е от копчето.
относно биметалната пластина като я притисна и ми проработва 3-та степен , а пък другите пак нещат
аз позачистих малко контактната пъпка и сега имам и 3-та степен, но другите нещат и да чуят за тръгване.
ако са затегнали втулките на моторчето не би ли трябвало след като поработи на 4-та степен и после да се завърти и на 2-ра поне малко ?
А пък се съмнявам за втулките защото когато копчето е преди степените ( между 0 и 1 степен ), там кадето има една бяла ивица се осеща, че леко работи вентилатора, само че като премина през 1 и 2 няма никакъв резултат остава със същата скорост да се върти .
относно филтъра аз нямам такъв (понеже съм без климатроник), което доста ме дразни, щото тъпите листа от дърветата влизат вътре в купето.
като въртя копчето през степените 4-3-2-1 съответно със всяка степен все повече кабелчета светваха с контролната лампа.
Всмисъл на 4 степен само на един имаше напрежение , а на 1-ва и по четирите жици течеше ток
така 4е смятам че не е от копчето.
относно биметалната пластина като я притисна и ми проработва 3-та степен , а пък другите пак нещат

аз позачистих малко контактната пъпка и сега имам и 3-та степен, но другите нещат и да чуят за тръгване.
ако са затегнали втулките на моторчето не би ли трябвало след като поработи на 4-та степен и после да се завърти и на 2-ра поне малко ?
А пък се съмнявам за втулките защото когато копчето е преди степените ( между 0 и 1 степен ), там кадето има една бяла ивица се осеща, че леко работи вентилатора, само че като премина през 1 и 2 няма никакъв резултат остава със същата скорост да се върти .
относно филтъра аз нямам такъв (понеже съм без климатроник), което доста ме дразни, щото тъпите листа от дърветата влизат вътре в купето.
- BMW5820iA
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 534
- Регистриран на: 10.04.2006
- Местоположение: Bulgaria, Ruse
иначе се ремонтира резистора, аз на колегата ДЕО му го ремонтирах
колега NAPSTERS напиши моля те как става ремонта на това чудо че вече незнам какво друго да го правя.
значи, когато ремонтирате резистора, което не е никакво ремонтиране, а запояване ,токът който тече в резистора е с високо напрежение и рискувате да се запалите.
този резистор струва 55лв. в дарукар.
кво се правите на майстори толкова не мога да разбера.
това като го натиснеш, ти проработва означава, че е точно от него . за да ти работят всички степени го натисни с две отвертки в двата края
на биметалната пластина
ако са втулки ще свири, скърца и т.н. ако не го смените тогава ще заминат със сигурност втулките, т.к се стартира с висока скорост само.
ваша работа

този резистор струва 55лв. в дарукар.
кво се правите на майстори толкова не мога да разбера.
това като го натиснеш, ти проработва означава, че е точно от него . за да ти работят всички степени го натисни с две отвертки в двата края
на биметалната пластина
ако са втулки ще свири, скърца и т.н. ако не го смените тогава ще заминат със сигурност втулките, т.к се стартира с висока скорост само.
ваша работа

- TheBoss
- Полковника
-
- Мнения: 2998
- Регистриран на: 8.03.2004
- Местоположение: в по- следния блок на София
- Кара: мухите да се лепят по лявото стъкло
ian190 написа:...,токът който тече в резистора е с високо напрежение и рискувате да се запалите.
...
Токът, който тече си е с напрежение 12 волта. Както и в цялата кола. (стига до 14,2 и то само при зареждане). Има и един мнооооого "голям" ток, около 35 хиляди волта(сети се къде е). Ако Напстерчо има желание, да обясни що е то ток и какви компоненти има.


.
доста умен 4овек трябва да запоява за да се запали
и помеждо другото ток нете4е като запоява6 6тото ина4е ако запоява6 кабел4е на една кру6ка то тя трябва да може да свети повреме на запояването ...

и помеждо другото ток нете4е като запоява6 6тото ина4е ако запоява6 кабел4е на една кру6ка то тя трябва да може да свети повреме на запояването ...

Живей така, че като умреш и Дявола да запали свещ на гроба ти!

Части за Е34 - тел.0899 828 626


Части за Е34 - тел.0899 828 626
.
колега ни6то не ти пре4и да отвори6 отпред при мотор4ето на парното капака и да го смаже6 с малко ма6инно масло, 6тото съм сигурен 4е откакто е взета колата от сервиза никои не е пипал там
така4е няма да е ло6о да си смаже6 там и да види6 дали тегаво върти бубината на ръка ако е така зна4и с смазването 6те се оправи като при мен.... ако не е зна4и е от резистор4ето ве4е...
ина4е и при мен в на4алото нетрака6е но последно време по4на и то не само 6тото бяха клеасали, но и се оказа 4е моито е по разли4но и имам две мотор4ета вместо едно и на едното втулките се бяха разбили ,а другото просто го смазах и си4ко си е наред... даже преди ми горя бу6она един път така бяха зацепили...
така 4е е хубаво да си ги смаже6 и да види6 кво 6е стане тва е за 20 мин работа дет се вика...

ина4е и при мен в на4алото нетрака6е но последно време по4на и то не само 6тото бяха клеасали, но и се оказа 4е моито е по разли4но и имам две мотор4ета вместо едно и на едното втулките се бяха разбили ,а другото просто го смазах и си4ко си е наред... даже преди ми горя бу6она един път така бяха зацепили...
така 4е е хубаво да си ги смаже6 и да види6 кво 6е стане тва е за 20 мин работа дет се вика...
Живей така, че като умреш и Дявола да запали свещ на гроба ти!

Части за Е34 - тел.0899 828 626


Части за Е34 - тел.0899 828 626
- NAPSTERS
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1585
- Регистриран на: 3.03.2006
- Местоположение: СОФИЯ
- Пол: Мъж
- Кара: Каквото запали
такаааа....... значи, напржението изобщо не е високо!!! по-горе бях писал какво е напрежение и какво сила на тока, но това е друга бира
та по темата.... не е необходимо да се запоява биметалната пластина можеби една идея се натяга и почиства, ако пак изключи след направената интервенция то е сигирно че проблема е във вентилатора,
когато са разбити или затегнали втулки мотора се тормози и консумацията на ТОК (не на напрежение) става много повече и биметалната пластина изключва. ако се запои пластината ще почне да гори бушона
когато пластината си подава контакт нормално,но пак ни липсва някоя от степените проблема се крие в това че крачетата за куплонга на реостата са нитовани към едни метални планчици за които са хванати 3-те реотанчета( терморезистори) та връзката се губи точно между нитчетата и пластинките, взимате поялника и ги запоявате смело.
и невиждам смисал да дам 55 лв. заради 4-ри споики.
рано или късно всички резистори прекъсват при въпросните нитчета заради температурните разлики топло/студено.
дано съм го обяснил както трябва за да ме разберете.
П.С. от резистира НЯМА начн да си запалите инсталацията на колата дори да свържете всичките МУ жици накъсо просто вентилатора ще върти на наи бързата степен без да може да се регулира

та по темата.... не е необходимо да се запоява биметалната пластина можеби една идея се натяга и почиства, ако пак изключи след направената интервенция то е сигирно че проблема е във вентилатора,
когато са разбити или затегнали втулки мотора се тормози и консумацията на ТОК (не на напрежение) става много повече и биметалната пластина изключва. ако се запои пластината ще почне да гори бушона

когато пластината си подава контакт нормално,но пак ни липсва някоя от степените проблема се крие в това че крачетата за куплонга на реостата са нитовани към едни метални планчици за които са хванати 3-те реотанчета( терморезистори) та връзката се губи точно между нитчетата и пластинките, взимате поялника и ги запоявате смело.
и невиждам смисал да дам 55 лв. заради 4-ри споики.
рано или късно всички резистори прекъсват при въпросните нитчета заради температурните разлики топло/студено.
дано съм го обяснил както трябва за да ме разберете.
П.С. от резистира НЯМА начн да си запалите инсталацията на колата дори да свържете всичките МУ жици накъсо просто вентилатора ще върти на наи бързата степен без да може да се регулира
27 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани