Алтернативи за турбо на 2.5 ТДС

5-та серия ('88-'95)

Модератор: Технически модератори

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 347
Регистриран на: 16.06.2009
Пол: Мъж
Кара: E36 328i

Алтернативи за турбо на 2.5 ТДС

Мнение от TheDriver » 11 Яну 2022, 13:41

Здравейте колеги,

Описаната техника не е актуална вече :mhihi: , но се надявам да има останали познавачи. :mhihi:

Старото ТВ25 на моя ТДС си отива. Звънях на няколко места и като цяло или не предлагат нови картриджи или много не им се занимава с рециклирането на такова турбо(или ТД04). Вероятно ще намеря кой да го направи, но цените гонят 700лв. Които нямам проблем да дам, но не и така на сляпо.

Вариантът за моргаджийско турбо за 50лв. или "рециклриано" от незнайно кой изобщо не стои. Пътувам много, колата ми върши страшно много работа и в случая се търси надеждност, вариантът да сменям боклучиви турбини през Х месеца не стои.

Въпросът е има ли алтернативи? 2260 не ми предлагайте, такива главоболия не искам да си създавам. Търсим нещо максимално близко до оригинала, по възможност без преходни фланци, пригаждания на вакууми, рязане на лапи на мотора и т.н.

- Как стоят нещата със старото турбо от 2.4тд? Доколкото знам колектор + турбо от 2.4тд се водят ъпгрейд за ТДС :dunno:
- Намирам нови турбини за Омега или Роувър с нашия мотор, но са с друг сериен номер. Пасват ли при нас или са различни?
- Други алтернативи?

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2483
Регистриран на: 26.02.2010
Пол: Мъж

Re: Алтернативи за турбо на 2.5 ТДС

Мнение от vladobate » 11 Яну 2022, 14:13

Нова средна част и пак си джиткаш.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 347
Регистриран на: 16.06.2009
Пол: Мъж
Кара: E36 328i

Re: Алтернативи за турбо на 2.5 ТДС

Мнение от TheDriver » 11 Яну 2022, 14:24

Колос не предлагат TB25 или 11g, имат само 13Т, което вероятно е plug and play на E34? :dunno:

И на други места питах пак същото. :dunno:

Единствено рециклиране, но като почнат с "от къде го намери сега това старо турбо....то части за тях няма...." и разбирам че не са много сигурни какво и как ще направят.

Намирам средна част за Омега или Роувър от чужбина обаче тяхното турбо е с друг сериен номер. Би трябвало да е същото, но не ми се дават 500+ лева, за да пробвам.

Вариант е да взема втора ръка от Омега и да сравнявам с моето, но се надявам да получа информация на готово. :mhihi:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 391
Регистриран на: 12.09.2015
Местоположение: София

Re: Алтернативи за турбо на 2.5 ТДС

Мнение от madafaka_donkele » 11 Яну 2022, 16:46

Звънна ли на тези - https://www.turboshoet.bg/

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2483
Регистриран на: 26.02.2010
Пол: Мъж

Re: Алтернативи за турбо на 2.5 ТДС

Мнение от vladobate » 11 Яну 2022, 18:06

http://m.avto4asti.de/kontakti/
Тези го поддържат. Имат в момента.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1594
Регистриран на: 4.08.2011
Местоположение: Карантина баце ....
Пол: Мъж
Кара: през просото
Мечтае да кара: леговището на смог
Детайли за колата: баничарка

Re: Алтернативи за турбо на 2.5 ТДС

Мнение от Jordana » 11 Яну 2022, 18:40

Тази турбина не е с картридж , има опорен лагер две бронзови втулки и маслени сегменти в ремонтния комплект . Рециклирането на подобин турбини е невъзможно само ако са износени леглата на лагерите в корпуса на средното тяло . Другия вариант е да се закупи цялото средно тяло с лагерите и перките . Турбината е същата с лагерно тяло на гарет при ТВ25 ..2509 ..2534 . Има ги и в някои рендета тези турбини . Доста широко изполвана турбина , дори и фланците да са различни .
Горното мнение е създадено главно с развлекателна цел и може да съдържа недоказани факти и обстоятелства . Никога не повтаряйте описаните екперименти и изказаните мнения у дома - те могат да бъдат опасни за Вас !
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 347
Регистриран на: 16.06.2009
Пол: Мъж
Кара: E36 328i

Re: Алтернативи за турбо на 2.5 ТДС

Мнение от TheDriver » 12 Яну 2022, 0:24

Jordana написа:Турбината е същата с лагерно тяло на гарет при ТВ25 ..2509 ..2534 . Има ги и в някои рендета тези турбини . Доста широко изполвана турбина , дори и фланците да са различни .


Това сигурно ли е? Средни части за ТВ2509 има, при това на смешни пари. Само дето има два модела средни части за ТВ2509, единият е само за Ивеко 108коня, другия е споделен с Фиат и Рено. А моята турбина е 2514 и със съвсем други номера на средната част.
По принцип мога да се уговоря с Колос да ми пратят и ако не стане на топлата и студената част да я върна, но остава въпросът дали характеристиките са им същите. :dunno:

vladobate написа:http://m.avto4asti.de/kontakti/
Тези го поддържат. Имат в момента.

Благодаря ще им звънна да видя какво имат :yes:

madafaka_donkele написа:Звънна ли на тези - https://www.turboshoet.bg/


Не съм, но ще ги имам предвид. В сайта им има цели, нови турбини за М21 на цена близо 2к :shock: , но турбината за М51 не е налична.

Ето това ми трябва, но по възможност не от Украйна :mhihi:

https://turboexpert.in.ua/p1315035883-k ... 65555.html

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1792
Регистриран на: 4.09.2006
Местоположение: Столичная
Пол: Мъж
Кара: Е34 с ... ръжда

Re: Алтернативи за турбо на 2.5 ТДС

Мнение от ивчо » 12 Яну 2022, 9:23

TheDriver написа:По принцип мога да се уговоря с Колос да ми пратят и ако не стане на топлата и студената част да я върна, но остава въпросът дали характеристиките са им същите. :dunno:


Я вземи направи така ... Колос ги ползваме от сервиза, нямам забелжи към младежите . Винаги гледат кое и как не само да взимат парите . Чуй се със Стоян, той е уж най-разбиращ и с него говорим .
Много странно наистина - не намирам и аз налични такива части за тоз турбин :roll:
Механджията написа:е, пример, аз снощи клатих здраво мойта, сутринта с кеф станах, кафенце, после вместо обичайните 15мин до бачкането пътувах близо 25... лежерно така, кефаджийско.... а тия дет бързат, дали са ебали? :mhihi:


The night is dark and full of lo6o :mhihi: :paranoid:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2807
Регистриран на: 20.03.2009
Местоположение: New Village Customs
Кара: 332mxi

Re: Алтернативи за турбо на 2.5 ТДС

Мнение от ogata » 12 Яну 2022, 9:26

Eдин от популярните модове за засилване на 2.5тдс е турбина от е28/e30 с 2.4тд (и механично ГНП пак от същата кола :mhihi: )

Не мога да кажа как точно беше модела, но турбината е доста по-голяма. Пасва плъг енд плей и разликата е осезаема.
2260 ти върши също работа, но трябва да е с механично управление. Имал съм и такъв тдс...

От двата варианта, винаги бих избрал този с турбото от е28 :yes:
ИзображениеИзображение
http://www.injectorite.com http://www.klimacicite.com

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 347
Регистриран на: 16.06.2009
Пол: Мъж
Кара: E36 328i

Re: Алтернативи за турбо на 2.5 ТДС

Мнение от TheDriver » 12 Яну 2022, 10:00

ogata написа:Eдин от популярните модове за засилване на 2.5тдс е турбина от е28/e30 с 2.4тд (и механично ГНП пак от същата кола :mhihi: )

Не мога да кажа как точно беше модела, но турбината е доста по-голяма. Пасва плъг енд плей и разликата е осезаема.
2260 ти върши също работа, но трябва да е с механично управление. Имал съм и такъв тдс...

От двата варианта, винаги бих избрал този с турбото от е28 :yes:


Чел съм го това тук и за това го предложих и в първия пост, но и там има тънкости. Ти го разбираш по-добре М21 поправи ме ако греша - Има два вида(поне) изпускателни колектори и топли части за тази турбина нали така? Едната е идентична(или близка) с тази от ТДС, другата е по стар модел. Предполагам, че новата пасва директно обаче бидейки по-голяма няма ли проблеми с мястото? Масово тоя мод се предлага в комбинация с целия изпускателен колектор, да не би да ми е нужен и той, за да се намести турбината?

С лага как стоят нещата? На мен и сега ми идва лагава, по-голямата турбина би следвало да влоши нещата или се бъркам :dunno:

И накрая комбинацията с ГНПто задължителна ли е? Няма шанс да са разделя с темпомата, съответно чакам да излезе Е34 М21 с темпомат( :mrgreen: :kuku: ), за да взема всичко накуп.


2260ки имам няколко и хибридни и стандартни, всичките на вакуум. Обаче доколкото съм чел постовете на vladobate не е толкова лесно да се подкара културно. Трябвше някакъв клапан от Алфа, игра с вакуумите, събирането и е проблем и трябва къстъм лапа.... Няма да се занимавам с това на ежедневката.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1594
Регистриран на: 4.08.2011
Местоположение: Карантина баце ....
Пол: Мъж
Кара: през просото
Мечтае да кара: леговището на смог
Детайли за колата: баничарка

Re: Алтернативи за турбо на 2.5 ТДС

Мнение от Jordana » 12 Яну 2022, 12:50

Това сигурно ли е? Средни части за ТВ2509 има, при това на смешни пари. Само дето има два модела средни части за ТВ2509, единият е само за Ивеко 108коня, другия е споделен с Фиат и Рено. А моята турбина е 2514 и със съвсем други номера на средната част.
По принцип мога да се уговоря с Колос да ми пратят и ако не стане на топлата и студената част да я върна, но остава въпросът дали характеристиките са им същите. :dunno:

Цялата серия тв25 се комбинира с поне десетина различни компресора . Сменя се компресорната част - оххлюва с турбинката и става от ТВ2509 на ТВ2514 . Това за какви коне е бил двигателя да не те бърка , ти нама да сменяш топлата част че да има проблем с фланци или да тапи . В твоя случай със средното тяло ако се купува трябва да се прехвърли от твоята турбина компресорното колело на новата и да се балансира . Препоръчвам ти дори да намериш същия картридж го занеси на баланс преди да го монтираш .
Пробвай с тези , носил съм няколко пъти компресори за ремонт правят и престъргване на охлюв с по голяма перка и баланс продават и резервни части и нови турбини .
http://www.unitechturbo.com/contact_bg.html
Горното мнение е създадено главно с развлекателна цел и може да съдържа недоказани факти и обстоятелства . Никога не повтаряйте описаните екперименти и изказаните мнения у дома - те могат да бъдат опасни за Вас !
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2483
Регистриран на: 26.02.2010
Пол: Мъж

Re: Алтернативи за турбо на 2.5 ТДС

Мнение от vladobate » 12 Яну 2022, 18:06

Май се търси под вола теле. Нова средна част има и се сменя смешно лесно . Доработка с по-голяма компресорна перка е негативно, ако няма софтуерна намеса след това. Правил съм пристъргване на компресорен охлюв и по-голяма перка дори беше "билет " обаче без повече гориво лагва доволно. По-пъргава е с Мицубиши турбо, че е по-малка перката и развърта лесно както и по-икономична градско.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1594
Регистриран на: 4.08.2011
Местоположение: Карантина баце ....
Пол: Мъж
Кара: през просото
Мечтае да кара: леговището на смог
Детайли за колата: баничарка

Re: Алтернативи за турбо на 2.5 ТДС

Мнение от Jordana » 12 Яну 2022, 18:37

Доработката с по голяма компресорна част няма абсолютно никаква вързка с ремап или подаване на повече гориво . Ако се искат повече коне тогава трябва да се вдигне налягането и да се ремапва . В случая не се налага абсолютно нищо друго да прави и промяна ще има само в лага на турбината и това как държи налягането което фабрично е зададено .
Горното мнение е създадено главно с развлекателна цел и може да съдържа недоказани факти и обстоятелства . Никога не повтаряйте описаните екперименти и изказаните мнения у дома - те могат да бъдат опасни за Вас !
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 347
Регистриран на: 16.06.2009
Пол: Мъж
Кара: E36 328i

Re: Алтернативи за турбо на 2.5 ТДС

Мнение от TheDriver » 12 Яну 2022, 19:01

Няма да се занимавам със смяна на перки или пристъргвания на корпуси, нито пък с ремапи. :yes:

Като ми остане малко време ще прозвъня местата, които ми дадохте с цел да намеря готова нова средна част. :yes:

Горе долу вариантите които се очертват са:

1.Нова средна част за ТВ2514 от продавач тук.
2.Нова средна част за ТD04-13Т(Е39) + втора употреба ТD04-13-T със здрави корпуси за донор.
3. Нова средна част за ТВ2514 от Украйна.
4. Турбина от М21 ако наистина се окаже plug&play + нова средна част за нея.

Оказа се, че е доста използвана турбина в Паджеро и офроудърите около мен ме заляха с информация - размери на колела, компресорни карти, работен диапазон. :mhihi: :kuku:

Общо взето TD04-11G-4(5) е най-старата турбина, тръгва най-рано, но умира по-бързо. TD04-13T има почти идентичен флоу на топлата част с моя Гарет, но е доста по-нова и с по-добра графика.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1594
Регистриран на: 4.08.2011
Местоположение: Карантина баце ....
Пол: Мъж
Кара: през просото
Мечтае да кара: леговището на смог
Детайли за колата: баничарка

Re: Алтернативи за турбо на 2.5 ТДС

Мнение от Jordana » 12 Яну 2022, 19:21

С престъргване няма какво да се занимаваш ти лично . Тези в унитех правят всичко за което се разберете че може да се направи и ти предложат варианти . Според мен не купувай нищо преди да си говорил с хората от линковете . Тези в унитех специално ми намериха и нов охлюв и комресорно колело за разбита турбина която съм носил при тях . Основното което трябва да се съобрази е студената част да има същия корпус /охлюва/ и топлата част същия фланец за да може да сложиш новата турбина без никакви префасонирания . Затова най добре да си запазиш чугуна и охлюва от старата турбина . Или да си намериш нова цяла турбина . Те може да са същите турбини тия дето ги гледаш и средната част да е същата обаче да имат разлика във фланеца към колектора и във тръбата от компресора . Затова и да поръчаш такава цяла турбина ще трябва да прехвърляш капаците . Така че моя съвет е ако не можеш да намериш същата турбина говори с тия хора от линковете да ти направят една сглобка с твоите капаци на турбината и нова средна част със баланс . Това е най лесното откъм ремонт .
Ето я нова средната част , не е гарет така че трябва да се провери капаците дали пасват . Просто пример , трябва да се търси иначе нищо не става .
https://nasauto.bg/turbo-za-bmw-5-sedan ... 85773.html
Последна промяна Jordana на 12 Яну 2022, 21:43, променена общо 5 пъти
Горното мнение е създадено главно с развлекателна цел и може да съдържа недоказани факти и обстоятелства . Никога не повтаряйте описаните екперименти и изказаните мнения у дома - те могат да бъдат опасни за Вас !
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...

Следваща

Назад към E34

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook