ТДС помпа,турбо,чип етц...

5-та серия ('88-'95)

Модератор: Технически модератори

Потребител
Аватар
Мнения: 4
Регистриран на: 3.07.2020
Мечтае да кара: Е34

ТДС помпа,турбо,чип етц...

Мнение от KRAZY8 » 03 Юли 2020, 10:36

Здравейте фенове! Имам няколко въпроса относно 2.5 тдс..
Искам да догоня около 200 коня като хем да ползвам колата за ежедневка, хем за агресивна печка :D.
Намерих информация тук-там ама понеже не съм специалист реших да попитам тук, надявам се да помогнете.
Та първо гледам много хора слагат механична помпа от 2.4тд.. с какво помага тая помпа да върви повече? Електрическата не става ли ако се манипулира с чипа?
Отделно чух, че турбото на 2.4тд било по-голямо от на тдс.. кое ще е по-добре? Да се сложи такова турбо от 2.4 да надува на 1.2 бар или да се надуе тдс-овото на 1.3-1.4 бара? Досега не съм правил нищо такова и ако някой разясни по-добре ще се радвам много. Как стават тия неща? болт он ли са или трябва много преправки?? заслужава ли си?

Накрая мисля да чипосам тдс-а като преди това всичко относно охлаждането е на 6.
Къде да го чипосам? Някакви препоръки? Съвети?

Абе като цяло на каквато и информация да е ще съм доволен. :lol:
Със сигурност имам и още въпроси, които не се сещам сега, ако се сетя нещо да питам ще добавя отдолу

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 635
Регистриран на: 17.03.2012
Местоположение: Обеля на три полета
Пол: Мъж
Кара: E34 tds, W140 400SE
Мечтае да кара: ГАЗ-24 Волга V8 ЗМЗ-511
Детайли за колата: Капаци, калници, врати, брони, таван и торба с бурми и чукачки след смяна на накладки

Re: ТДС помпа,турбо,чип етц...

Мнение от DLVasilev » 11 Юли 2020, 0:22

Точно преди 3 дно подкарах моя тдс с механично гнп. Принципно нещата са ръг и тръг ма с малко пипане. Т.е. има 2 вида помпи на тдс-с малък и с голям диаметър, докато механичните са само с малък. Или иначе казано ако си с тдс след 94-та мисля беше трябва да направиш една втулка на гнп-то. Другото е същото като ред на впръскване и т.н. Поредността на помпата е 1-3-5-6-2-4 това трябва да се внимава като редиш тръбичките за високото налягане. Някои твърдят, че трябвало да мине на стенд помпата. След като аз се сблъсках с некадърността на майсторите по сервизите, които нищо не направиха, освен, че някак си успяха да прескочат общо 3 зъба на 2те вериги, та трябваше да го обезглавя, да го направя и да си го настройвам сам. Пуска му се малко повече гориво, но малко. Реглажните винтове не са кранове за чешми :mhihi: Другото е да си опънеш жилото. Принципно механичната помпа има роторен елемент, който ако не ме лъже паметта е с 1 мм по-дебел от този на тдс. Тя с механична помпа няма да стане драгстер ако не се пипне елемент, гърбична шайба и т.н. но пък другото е, че забравяш за всякакви тдсови неволи и проблеми. Досега строшено ВЕ20 не съм виждал. Само гарнитурите им протичат след 25 години :mhihi: Като предимства мога да кажа следното: Пали на точка и топла и студена, не се колебаят обороти от климатик и крайно ляв или десен волан, нямаш умни дюзи, компа не те бърка, мап сензора го хвърляш в копривите, вече не гасне като я пусна от 1-ва до 3-та да си пълзи без газ(А да, впрочем тръгва като камион от 3-та :mhihi: ). Сега обаче е малко по-тромавичка от преди, но още не съм я нацелил как точно трябва да е. Тука трябва да спомена, че дойде с някакъв чип незнаен, правен някога в италия и му бяха задали нафтата да я хвърля с лопатата, та понавървяваше. Крайния резултат обаче бяха 4 от 6 спукани бутала и глава нацепена на ужас. Та и това с многото гориво не е дълготрайна оферта за 30 годишни железа.
200 коня тдс за ежедневка и бегачка в същото време.... по-скоро някъде по средата до около 170 коня е приемливо и някак си ще кара повече ми се струва.
За турбото това от М21 не е нещо особено, освен, че е по-голямо. В момента се мъча с едно с геометрия от 530д. Ама нещо ми бяга регулировката на геометрията или нафтата ми идва малко. Предвид, че я правя един месец и се занимавам с глупости върнах старото турбо и го карам с него на 1,2 днеска го нагласих. Утре ще му задам още малко примерно и по-натам ще се мъча с геометричното.
Готиното е, че за Е39тдс примерно да се сложи такова турбо се преправя всичко от лапата на мотора до заден ляв мигач :mhihi: На Е34 влиза и заспива, като важното е да се обърне внимание на маркуча отвеждащ маслото от турбината, понеже аз не го направих и долу пред нас има черна локва :mhihi:
Малко разбъркано ги разказвам нещата, ама питай каквото се сетиш, че аз със сигурност забравям нещо :yes:
Изображение
ATR-42/72

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1527
Регистриран на: 10.10.2007
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: Lexus GS430 07'
Мечтае да кара: BMW M2

Re: ТДС помпа,турбо,чип етц...

Мнение от ildivvy » 11 Юли 2020, 7:35

В Е39-подфорума нали имаше тема за преправяне на тдс с помпа от 3.0Д ? Май беше добре представено и ставаше... Искаше някакъв клапан от Алфа само, като 'по-специфичен елемент'...
Ex: 96' BMW318ti

Изображение


Европа!!! Събуди се!!! Започни да гледаш собствения си интерес! Вече съм фен съм на Марио Драги!

" Някои хора са толкова бедни, че имат само пари! " - Тодор Колев

Потребител
Аватар
Мнения: 4
Регистриран на: 3.07.2020
Мечтае да кара: Е34

Re: ТДС помпа,турбо,чип етц...

Мнение от KRAZY8 » 11 Юли 2020, 15:49

Засега последно съм решил следните неща:
- читава генерация БЕЗ катализатор.
- ЕГР директно изчезва - както вика един човек - тва егр-а кара колата да си яде лайната :mhihi:
- мисля някакъв по-голям интеркулер... тоя на тдс е като няква играчка.. говорих с един запален по тдс и той сложил от 3.5 дизел, вие какво ще кажете?? някакви препоръки относно обема и дали ще влезе без проблеми.
- бууст контролер на 1.4 бар
- най-накрая реших да търся помпа от 2.4тд с елемент 12мм (повече мм може ли?? :mhihi:) или да се преправя.. отделно да рециклирам ли помпата преди да се правят тия магарии?

като цяло друго не се сещам сега.. други подобрения ще са в последствие.. ако нещо изпускам помагайте.
Дано не греша ама толкова изчетох за тоя тдс, че направо .. ще гръмна :lol:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 635
Регистриран на: 17.03.2012
Местоположение: Обеля на три полета
Пол: Мъж
Кара: E34 tds, W140 400SE
Мечтае да кара: ГАЗ-24 Волга V8 ЗМЗ-511
Детайли за колата: Капаци, калници, врати, брони, таван и торба с бурми и чукачки след смяна на накладки

Re: ТДС помпа,турбо,чип етц...

Мнение от DLVasilev » 11 Юли 2020, 22:22

Той все още го кара, но там са разликите, че аз съм с механична помпа и е малко по-различно. Колата има много сила и влачи, но е тромавка. Но пък и не гори 35 литра нафта за 110км като със старото гнп :mhihi:
viewtopic.php?f=7&t=234924
Тука има тунинг размисли що годе по темата. По-конкретно:
Postman написа:
vinio написа:В един от смислените постове забелязах това:
Да не забравяме, че малко бутало означава, че ъгъла на завъртане на кол. вал, за който става впръскването, е по-голям, отколкото при голямо бутало

....и мисля,че не е правилно(ако става въпрос за роторно гнп).
Ъгъла (поне според мен) е без никакво значение спрямо дебелината на нагнетателният елемент.Тъй като пред него стой роторна плочка и тя се движи с еднакви обороти от вала(или оста на гнп)и гърбиците й определят налягането.. Ако става въпрос за промяна на дължината на същият елемент ,то тогава цялата центровка е нормално да се обърка,но това е друга е тема....
само да вметна -гнп-тата на м51 мотора са с ресурс между 140-150киловата(без резервите).Мисля,че при точна смес(от към въздух) 220коня са съвсем достъпни за тези помпи.

Ще опитам да го обясня така - да приемем, че впръскваме някаква циклова порция от помпа с еднаква гърбична шайба, но различни бутала. Цикловата порция е площта на буталото, умножена по активния ход на буталото (активен ход е този ход, през който има впръскване). Ако вземем 2 конкретни случая - бутало 9мм и бутало 12мм - площта на голямото 12мм бутало е 1,78 пъти по-голяма от площта на малкото 9мм бутало. Та за да впръснем с голямото бутало толкова, колкото впръскваме с малкото ни трябва 1,78 пъти по-малък активен ход. Ако вземем пак чисто теоретичен случай, в който 9мм бутало е имало максимален активен ход от 1,78мм, то на 12мм бутало ще му трябва 1,00 мм.
Сега ако обърнем тези 1,78мм и 1,00мм в ъгъл на завъртане на ротора на помпата, за което трябва да минем през кинематиката на двойката гърбична шайба - ролки, предполагам ще се окаже, че двата ъгъла за двата различни активни хода значително се различават.

Да вземем сега друг реален случай - ако минем на механична помпа с жило, а не електронна, и сложим 12мм бутало вместо 9мм. И понеже е турбо двигател, помпата има буст компенсация на цикловата порция. Шибъра (регулиращия орган) така работи, че при механично подаване на газ докрай да гарантира според регулировката максимална циклова порция гориво, т.е. голям активен ход. И ако приемем, че ние не сме пипали тази регулировка, като подадем газ докрай с 12мм бутало ще впръснем 1,78 пъти повече гориво преди още буст компенсатора да сработи (той сработва едва след като турбото направи някакво налягане).... Аз не бих искал да карам зад такава кола, особено ако не е с dual ball bearing турбо. Та за да не се случва така, активния ход извън буст режимите трябва да се намали адекватно на диаметъра на буталото и тогава се получава случая, които описах по-горе - впръскваме по-бързо, но пак толкова, когато не сме под буст.
Дотук добре, но за какво да сменяме тогава бутало, ако се окаже, че нормалната помпа има сериозен запас от активен ход и практически може да подаде значително повече гориво?!? За да разберем обаче колко наистина може да подаде, трябва да я метнем на стенд.
Хубаво, метнали сме я на стенд и виждаме, че пръска достатъчно според предварителните термодинамични изчисления, респективно я слагаме на колата..., но колата пуши зверски, въпреки че по наши сметки сместа трябва да е точна (да кажем за близко до бездимна работа на предкамерен дизел ламбда около 21-23)... Пак добре, но нещо не се връзва... или не можем да накараме конкретния двигател да работи добре (почти бездимно) на толкова високо налягане на пълнене (примерно 1,8 бара буст) или просто не можем да вкараме достатъчно въздух за горивото, което нашата си оригинална помпа може да подаде... Ако е първото - почти нищо не може да се направи, но е много по-вероятно да е второто, особено ако още ползваме оригиналното турбо. Имам предвид следното - първоначално вгражданите турбини са сравнително малки (казано на популярен език), за да постигат добро налягане сравнително рано, респективно wastegate-а им също не е голям, тъй като оригинално двигателят не е кой знае колко мощен, също и изпускателните колектори не са пригодени за т.нар. импулсна турбина за да по-компактни. Като започнем да вдигаме налягането, неминуемо се вдига и налягането в изпускателния колектор и идва един момент, в който то толкова се увеличава, че дори да увеличаваме налягането на пълнене, през клапаните не постъпва повече въздух отколкото при по-ниско налягане. От този момент насетне колкото и гориво да се подава, това само удължава пушека.
Лошото е, че за да разберем дали ни трябва друга помпа или не, първо трябва да сменим турбото и да сложим по-голям интеркулер. Дори да се окаже, че помпата е "малка" за новото турбо, почти е гарантирано, че двигателят ще извади по-висока мощност без да пуши (т.е. при недостиг на гориво), отколкото с оригиналното турбо на по-високо налягане и 30м пушек. Разбира се с ново по-голямо турбо нямам да имаме 1 бар на 1900 об/мин, а на 2500 вместо това, но който иска налягане още от празен ход обикновено ползва механичен компресор, а не турбо.

В заключение към AVGO - ако искаш колата ти да тръгне значително повече, според мен (пак казвам - според мен) няма как да оставиш оригиналния турбокомпресор.
Изображение
ATR-42/72

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3647
Регистриран на: 25.06.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Кенеф за великани
Мечтае да кара: Alpina B10 biturbo

Re: ТДС помпа,турбо,чип етц...

Мнение от Zubcho » 12 Юли 2020, 13:30

Момчета, този филм сме го гледали и играли. Не се мъчете да съживявате мъртъвци и да ги правите бегачки. Освен ако не искате да отваряте 1 път годишно глава и да правите гарнитура разбира се :)

Ако искате вървящ дизел пътя е 335д или 535д след фейса, е92 или е60. Тдс е правен да го караш на дълго и да харчи малко (за тогавашните години)

Моя съвет е да си ремонтирате от до машините и да си ги карате сток. Пак вървят задоволително.
Пийте си редовно хапчетата от сушени жаби и карайте внимателно по острите завои, че да не ви се подострят колите.

Аз карам според ЗЗдП, и спазвам ограничението на скоростта, а ти?

Потребител
Аватар
Мнения: 4
Регистриран на: 3.07.2020
Мечтае да кара: Е34

Re: ТДС помпа,турбо,чип етц...

Мнение от KRAZY8 » 12 Юли 2020, 17:03

На мен тая кола си ми е мечта от малък, баща ми имаше 3 такива и бяха уникални коли. Страстта ми точно към този модел никога няма да умре. :D

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 635
Регистриран на: 17.03.2012
Местоположение: Обеля на три полета
Пол: Мъж
Кара: E34 tds, W140 400SE
Мечтае да кара: ГАЗ-24 Волга V8 ЗМЗ-511
Детайли за колата: Капаци, калници, врати, брони, таван и торба с бурми и чукачки след смяна на накладки

Re: ТДС помпа,турбо,чип етц...

Мнение от DLVasilev » 12 Юли 2020, 17:54

Да де, ама вървящия дизел го искаме в точно определено купе :mhihi: Мен зора ми беше да мине през кат с тоя мотор да няма драми, от там насетне колкото Господ даде :mhihi:
Четох всичко, ама всичко де що е писано. И за помпи, турбини, 3,0д в Е34(колко па да е сложно :mhihi: ) което ми е и идеята след като М51-то сдипли :mhihi:
Изображение
ATR-42/72

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3647
Регистриран на: 25.06.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Кенеф за великани
Мечтае да кара: Alpina B10 biturbo

Re: ТДС помпа,турбо,чип етц...

Мнение от Zubcho » 13 Юли 2020, 21:05

DLVasilev написа:Да де, ама вървящия дизел го искаме в точно определено купе :mhihi: Мен зора ми беше да мине през кат с тоя мотор да няма драми, от там насетне колкото Господ даде :mhihi:
Четох всичко, ама всичко де що е писано. И за помпи, турбини, 3,0д в Е34(колко па да е сложно :mhihi: ) което ми е и идеята след като М51-то сдипли :mhihi:
Е щом мерака е подплатен с пари, значи може да се пусне 3.0 вътре с малко преправяне.
Пийте си редовно хапчетата от сушени жаби и карайте внимателно по острите завои, че да не ви се подострят колите.

Аз карам според ЗЗдП, и спазвам ограничението на скоростта, а ти?

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6141
Регистриран на: 27.03.2009
Местоположение: Regensburg
Пол: Мъж
Кара: Е30Е36Е39E34<---E63E65

Re: ТДС помпа,турбо,чип етц...

Мнение от ares2 » 18 Юли 2020, 15:39

DLVasilev написа:Да де, ама вървящия дизел го искаме в точно определено купе :mhihi: Мен зора ми беше да мине през кат с тоя мотор да няма драми, от там насетне колкото Господ даде :mhihi:
Четох всичко, ама всичко де що е писано. И за помпи, турбини, 3,0д в Е34(колко па да е сложно :mhihi: ) което ми е и идеята след като М51-то сдипли :mhihi:


аз на моят му правих даун греид и махнах някакъв идиотски софт с бууст контрол.. просто бяха съсипали колата с опити за нещо
решението е друго.. но по нататък в отделна тема :paranoid: :smoke: :mrgreen:
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 635
Регистриран на: 17.03.2012
Местоположение: Обеля на три полета
Пол: Мъж
Кара: E34 tds, W140 400SE
Мечтае да кара: ГАЗ-24 Волга V8 ЗМЗ-511
Детайли за колата: Капаци, калници, врати, брони, таван и торба с бурми и чукачки след смяна на накладки

Re: ТДС помпа,турбо,чип етц...

Мнение от DLVasilev » 18 Юли 2020, 15:47

ares2 написа:
DLVasilev написа:Да де, ама вървящия дизел го искаме в точно определено купе :mhihi: Мен зора ми беше да мине през кат с тоя мотор да няма драми, от там насетне колкото Господ даде :mhihi:
Четох всичко, ама всичко де що е писано. И за помпи, турбини, 3,0д в Е34(колко па да е сложно :mhihi: ) което ми е и идеята след като М51-то сдипли :mhihi:


аз на моят му правих даун греид и махнах някакъв идиотски софт с бууст контрол.. просто бяха съсипали колата с опити за нещо
решението е друго.. но по нататък в отделна тема :paranoid: :smoke: :mrgreen:

:mhihi: Изображение
Изображение
ATR-42/72

Назад към E34

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook