Е34/е39

5-та серия ('88-'95)

Модератор: Технически модератори

Потребител
Аватар
Мнения: 28
Регистриран на: 16.09.2016
Пол: Мъж

Е34/е39

Мнение от muto » 14 Дек 2019, 17:27

Здравейте. Доста си поиграх с кошницата и наринах пари за две е60 по нея, но да си дойдем на въпроса... Колата е е34 525тдс, но моторът и е от е39 тдс, но с електроника от е34, всеки се чуди как е станало.. Ами лесно, електрониката(главата) на гнп-то е с е34-кова карантия... Та колата пали, върви, обслужена е, но колата върви на половина, не беше карана около 2 години и сега няма мощност, нагласил съм помпата на 5мг гориво, до колкото съм чел е достатъчно... И на 2мг пак върви същото... Сложих интеркулер от 3.0, понеже нейния беше спукан, но и със спукан си вървеше... Както и да е, колата пали от четвърт студена, всичко е топ, само горияен филтър не съм сменял все още, но до колкото съм чувал, ако е горивен филтър, няма изобщо да идва гориво на гнп. Та възможно ли е да не ми достига горивото? На скорост като я карам, се движи до към 2.500-3000 оборота и после умира, не стига даже до ограничител и да искам... Гориво ли не ми стига или турбото ми прави номера, с някакво китайско или японско турбо е, но имам и гаретско от 34-ковия мотор. Дайте съвет какво да бутна, за да си върне пъргавината, коморесия има, двигателя е перфектен. Опитвал съм да я парзалям и на първа, няма тяга, сякаш помпата не дава гориво... А преди това си вървеше като истински тдс... Съжалявам ако има такава тема, прочетох много теми, дълги часове развиване, чукане, ъпгрейд и какво ли не.. Дайте съвет какво да правя? Нагоре по баир едвааааааам успявам да вдигна 50 на 2-ра и като хакна 3-та спира да набира, само поддържа скоростта....

Старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12757
Регистриран на: 10.08.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: F11 535d, E84 2.3d

Re: Е34/е39

Мнение от vld » 14 Дек 2019, 18:37

Всичко хубаво помпата си я нагласил, ама умната дюза и мап сензора бачкат ли?
Някакви грешки имаш ли за тях?
Обикновенно от тях мотора влиза в авариен режим и става 50 коня.
Изображение

Потребител
Аватар
Мнения: 28
Регистриран на: 16.09.2016
Пол: Мъж

Re: Е34/е39

Мнение от muto » 14 Дек 2019, 19:54

Всичко е както трябва, само понеже е със пластмасовия всмукател, не съм сложил сензора за входящия въздух който е на всмукателя... И само той ми дава грешка като цяло.. То ли е мап сензор?

Потребител
Аватар
Мнения: 28
Регистриран на: 16.09.2016
Пол: Мъж

Re: Е34/е39

Мнение от muto » 14 Дек 2019, 20:00

Умната дюза работи, ако не работеше, нямаше да запали колата :) само този сензор явно прави чалъми... Ще намеря как да го сложа.. :(

Старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12757
Регистриран на: 10.08.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: F11 535d, E84 2.3d

Re: Е34/е39

Мнение от vld » 15 Дек 2019, 8:43

muto написа:Всичко е както трябва, само понеже е със пластмасовия всмукател, не съм сложил сензора за входящия въздух който е на всмукателя... И само той ми дава грешка като цяло.. То ли е мап сензор?

Да това мери налягнето в колектора и съответно регулира сместа.
Изображение

Потребител
Аватар
Мнения: 28
Регистриран на: 16.09.2016
Пол: Мъж

Re: Е34/е39

Мнение от muto » 15 Дек 2019, 10:39

Ок, тия дни като успея да го монтирам успешно, ще напиша дали се е оправила

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2483
Регистриран на: 26.02.2010
Пол: Мъж

Re: Е34/е39

Мнение от vladobate » 15 Дек 2019, 15:26

Колега малко каша ти е в главата с тоя тдс , приятелски ти го казвам. Тоз сензор дет не си монтирал мери темп. на входящия въздух и заедно с данните от мап сензора компа си прави сметка за това колко въздух влиза в колектора и с какво съдържание на кислород е . С тези данни казва на гнп колко гориво да впръска . Въпросния сензор няма да ти изпъргавее колата , но е необходим . При Е39 има дебитомер и затова няма отделен темп. датчик на всм. колектор. Провери си мапа и по-точно маркучлето по което той получава налягане от колектора за да го измери. Мап се намира близо до горивния филтър ( отдясно ) и в него влиза букса и маркучле идващо от щуцер изпод всм. колектор , провери го за накъсване ( смени ако трябва ) и най-вече го продухай , мапа също му пръсни няколко пъти с почистващ спрей. От колектора идва масълце от турбото и запушва , а това се отразява на вървежа понякога драстично. Смени си горивния филтър , че след тия 2 години и как не е сменян отдавна съвсем нормално да е позадръстен и не може да "храни" добре гнп с нафта . Сложи една добавчица горивна за почистване и малко двутактово бездимно масло в резероара ( доза 100мл на 10 литра гориво ) . Маркуча за актуатора на турбото също провери . Тия дреболийки и после чак може да мислиш за неработещи турбини , турбо без гориво няма как да прави налягане , тъй че то е последно в уравнението . ПС: Китайска турбина за тдс за пръв път чувам ....недей обижда тдс-чо :) . Успех .

Потребител
Аватар
Мнения: 28
Регистриран на: 16.09.2016
Пол: Мъж

Re: Е34/е39

Мнение от muto » 17 Дек 2019, 10:16

Колеги, мотора съм го опростил като е34-ков до колкото може. Всички тия неща които е споделил колегата за е39, ги няма.. Махнал съм ги, само мап сензора дава грешка, понеже го няма, електрониката изцяло е е34-кова, няма празни букси, всичко съм натаманил. Оставил съм колата в сервиз да и сложат сензора на мястото на егр-ра.. , днес следобяд ще я взема и ще пиша дали има разлика. :yes:

Забравил съм да кажа, че маркучите са нови всичките, смених ги. Всмукатрля има заготовка за маркучлето, само трябва да го дупна със свредло и е готово, а мапа ще е от старият двигател, за да си отговаря на буксата, но няма да е на всмукателя, ще е на фланеца на егр-а, него ще го изрежат и ще ми заварят ново парче тръба, на която ще е датчика. Благодаря ви за многото полезна информация, дано всичко стане като по книга

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2483
Регистриран на: 26.02.2010
Пол: Мъж

Re: Е34/е39

Мнение от vladobate » 17 Дек 2019, 11:09

Е как с електроника от Е34 пък няма да имаш мап и датчик темп. входящ въздух ? То ЕКУ си ги търси , не търси дебитомер като на Е39 , понимаеш ...На егр-а какъв мап ? Той не му трябва тръба , а само въздух с маркуче изведено откъдето си искаш и влиза в щуцера на мапа . На мястото на егр искаш да монтираш датчик темп. въздух , не мап , може би това си искал да обясниш ама не стана съвсем ясно ? Снимай накрая да се избистри картинката :) . ПС: От написаното излиза , че си без мап в момента .....няма как да върви колата .

Потребител
Аватар
Мнения: 28
Регистриран на: 16.09.2016
Пол: Мъж

Re: Е34/е39

Мнение от muto » 17 Дек 2019, 12:04

Така и не разбрах кое е мап сензор? Колегата по-горе каза, че тоя датчик на всмукатрля е мап сензора, сега излиза че е за температура... А реално колата си вървеше и без тия сензори... И то вървеше на смърт, като за последно

Потребител
Аватар
Мнения: 28
Регистриран на: 16.09.2016
Пол: Мъж

Re: Е34/е39

Мнение от muto » 17 Дек 2019, 13:03

Извинявам се за спама, кой от двата клапана ми е за мапа? Десният е закачен към маркуч, който се споделя със маркучето на всмукателя, но другият маткуч от другата стрна е затапен с болтче, лееият клапан е изцяло изолиран.. Ще се радвам ако някой сподели дали правилно са свързани маркучите.
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.

Потребител
Аватар
Мнения: 28
Регистриран на: 16.09.2016
Пол: Мъж

Re: Е34/е39

Мнение от muto » 17 Дек 2019, 17:49

Искрено благодаря на всеки който писа по темата. След като сложихме датчика за входящият въздух, колата стана кола, преди това беше асматик... Качвам снимка къде е сложен датчика, егр-а не го е махал... Само е завъртял фланеца с егр-а на обратно.
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2483
Регистриран на: 26.02.2010
Пол: Мъж

Re: Е34/е39

Мнение от vladobate » 18 Дек 2019, 9:04

"Десният е закачен към маркуч, който се споделя със маркучето на всмукателя" - е те този е . Другия ти е за управление на клапи дет затварят притока на свеж въздух към радиатора да стопля по-бързо , това за страни с по-студен климат , затова ти е затапен вероятно не се ползва , ама да няма "изтичане" на вакум , ако е свързан . Съжалявам за дългото изречение :mhihi: . Та въпросното маркуче за мапа го дръпни и продухай , както и щуцера на самия мап със спрейче почистващо . Ай рипай с тдс-чо :mhihi: .

Потребител
Аватар
Мнения: 28
Регистриран на: 16.09.2016
Пол: Мъж

Re: Е34/е39

Мнение от muto » 08 Яну 2020, 18:41

Колегиии, пак съм аз. Всичко точно, но днес сядам да си ходя от работа и настъпвам кочината и не иска да върви, вдига до 3500 оборота на педала до дъно и повече не прави, натиснах съединителя, форсаж и стига до 4к оборота и нищо. Закачих го на компютъра и ми излезе грешка "стартиращ соленоиден клапан прекъсва връзката*. Изчистих грешката и колата хвръкна.. Та някой има ли представа къде е тоя клапан и от къде може да е проблема? И друг път ми е давало такава грешка и след изчистване си върви колата. И вчера направи същият чалъм и като изгасих колата и я запалих отново, се оправи... :bowdown:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2483
Регистриран на: 26.02.2010
Пол: Мъж

Re: Е34/е39

Мнение от vladobate » 08 Яну 2020, 20:36

То клапани датчици сензори.....кое как наричаш , колега ? Уточни ,че нищо не ти се разбира от обясненията. Аз чак сега виждам , че също съм се заблудил. Двата клапана дет си снимал , единия трябва да е мап и аз съм описал как да се познае още в пурвото мнение ама няма кой да чете. И по снимката се вижда че единствения му вход с маркучле е затапено и той реално не мери нищо. А това че като сте боднали датчика за темп. на входящия вуздух и станала кола е фантастика и няма как да е истина особено при недействащ мап. Аз съм карал без такув сензор и разлика няма , поне не съм усещал. С каква прохрама четеш двг , че тимизпосвамтия грешки. Имаче соленоиди има два . Единия е обикновен клапан който пускамгориво към помпатани гомспира (такамсе гаси двг реално ) и се намира отгоре на гнп , има малко кабелче единично закачено към него , което пода (+). Другия сооеноид и авансатора , пак е на гнп закачен и регулира предварението , имна кабелче на него (двпйка) с букса накрая , странично на гнп в доония край . Има вероятност първия клкапан да прави проблем и да не пропуска добре гориво към гнп поради и което да не може се фпрсира добр дажв може и да спре да пали.

Следваща

Назад към E34

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook