Е34/е39
Модератор: Технически модератори
16 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Е34/е39
Здравейте. Доста си поиграх с кошницата и наринах пари за две е60 по нея, но да си дойдем на въпроса... Колата е е34 525тдс, но моторът и е от е39 тдс, но с електроника от е34, всеки се чуди как е станало.. Ами лесно, електрониката(главата) на гнп-то е с е34-кова карантия... Та колата пали, върви, обслужена е, но колата върви на половина, не беше карана около 2 години и сега няма мощност, нагласил съм помпата на 5мг гориво, до колкото съм чел е достатъчно... И на 2мг пак върви същото... Сложих интеркулер от 3.0, понеже нейния беше спукан, но и със спукан си вървеше... Както и да е, колата пали от четвърт студена, всичко е топ, само горияен филтър не съм сменял все още, но до колкото съм чувал, ако е горивен филтър, няма изобщо да идва гориво на гнп. Та възможно ли е да не ми достига горивото? На скорост като я карам, се движи до към 2.500-3000 оборота и после умира, не стига даже до ограничител и да искам... Гориво ли не ми стига или турбото ми прави номера, с някакво китайско или японско турбо е, но имам и гаретско от 34-ковия мотор. Дайте съвет какво да бутна, за да си върне пъргавината, коморесия има, двигателя е перфектен. Опитвал съм да я парзалям и на първа, няма тяга, сякаш помпата не дава гориво... А преди това си вървеше като истински тдс... Съжалявам ако има такава тема, прочетох много теми, дълги часове развиване, чукане, ъпгрейд и какво ли не.. Дайте съвет какво да правя? Нагоре по баир едвааааааам успявам да вдигна 50 на 2-ра и като хакна 3-та спира да набира, само поддържа скоростта....
- vld
- Старши ентусиаст
- Мнения: 12760
- Регистриран на: 10.08.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: F11 535d, E84 2.3d
Re: Е34/е39
Всичко хубаво помпата си я нагласил, ама умната дюза и мап сензора бачкат ли?
Някакви грешки имаш ли за тях?
Обикновенно от тях мотора влиза в авариен режим и става 50 коня.
Някакви грешки имаш ли за тях?
Обикновенно от тях мотора влиза в авариен режим и става 50 коня.
Re: Е34/е39
Всичко е както трябва, само понеже е със пластмасовия всмукател, не съм сложил сензора за входящия въздух който е на всмукателя... И само той ми дава грешка като цяло.. То ли е мап сензор?
Re: Е34/е39
Умната дюза работи, ако не работеше, нямаше да запали колата само този сензор явно прави чалъми... Ще намеря как да го сложа..
- vld
- Старши ентусиаст
- Мнения: 12760
- Регистриран на: 10.08.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: F11 535d, E84 2.3d
Re: Е34/е39
muto написа:Всичко е както трябва, само понеже е със пластмасовия всмукател, не съм сложил сензора за входящия въздух който е на всмукателя... И само той ми дава грешка като цяло.. То ли е мап сензор?
Да това мери налягнето в колектора и съответно регулира сместа.
Re: Е34/е39
Колега малко каша ти е в главата с тоя тдс , приятелски ти го казвам. Тоз сензор дет не си монтирал мери темп. на входящия въздух и заедно с данните от мап сензора компа си прави сметка за това колко въздух влиза в колектора и с какво съдържание на кислород е . С тези данни казва на гнп колко гориво да впръска . Въпросния сензор няма да ти изпъргавее колата , но е необходим . При Е39 има дебитомер и затова няма отделен темп. датчик на всм. колектор. Провери си мапа и по-точно маркучлето по което той получава налягане от колектора за да го измери. Мап се намира близо до горивния филтър ( отдясно ) и в него влиза букса и маркучле идващо от щуцер изпод всм. колектор , провери го за накъсване ( смени ако трябва ) и най-вече го продухай , мапа също му пръсни няколко пъти с почистващ спрей. От колектора идва масълце от турбото и запушва , а това се отразява на вървежа понякога драстично. Смени си горивния филтър , че след тия 2 години и как не е сменян отдавна съвсем нормално да е позадръстен и не може да "храни" добре гнп с нафта . Сложи една добавчица горивна за почистване и малко двутактово бездимно масло в резероара ( доза 100мл на 10 литра гориво ) . Маркуча за актуатора на турбото също провери . Тия дреболийки и после чак може да мислиш за неработещи турбини , турбо без гориво няма как да прави налягане , тъй че то е последно в уравнението . ПС: Китайска турбина за тдс за пръв път чувам ....недей обижда тдс-чо . Успех .
Re: Е34/е39
Колеги, мотора съм го опростил като е34-ков до колкото може. Всички тия неща които е споделил колегата за е39, ги няма.. Махнал съм ги, само мап сензора дава грешка, понеже го няма, електрониката изцяло е е34-кова, няма празни букси, всичко съм натаманил. Оставил съм колата в сервиз да и сложат сензора на мястото на егр-ра.. , днес следобяд ще я взема и ще пиша дали има разлика.
Забравил съм да кажа, че маркучите са нови всичките, смених ги. Всмукатрля има заготовка за маркучлето, само трябва да го дупна със свредло и е готово, а мапа ще е от старият двигател, за да си отговаря на буксата, но няма да е на всмукателя, ще е на фланеца на егр-а, него ще го изрежат и ще ми заварят ново парче тръба, на която ще е датчика. Благодаря ви за многото полезна информация, дано всичко стане като по книга
Забравил съм да кажа, че маркучите са нови всичките, смених ги. Всмукатрля има заготовка за маркучлето, само трябва да го дупна със свредло и е готово, а мапа ще е от старият двигател, за да си отговаря на буксата, но няма да е на всмукателя, ще е на фланеца на егр-а, него ще го изрежат и ще ми заварят ново парче тръба, на която ще е датчика. Благодаря ви за многото полезна информация, дано всичко стане като по книга
Re: Е34/е39
Е как с електроника от Е34 пък няма да имаш мап и датчик темп. входящ въздух ? То ЕКУ си ги търси , не търси дебитомер като на Е39 , понимаеш ...На егр-а какъв мап ? Той не му трябва тръба , а само въздух с маркуче изведено откъдето си искаш и влиза в щуцера на мапа . На мястото на егр искаш да монтираш датчик темп. въздух , не мап , може би това си искал да обясниш ама не стана съвсем ясно ? Снимай накрая да се избистри картинката . ПС: От написаното излиза , че си без мап в момента .....няма как да върви колата .
Re: Е34/е39
Така и не разбрах кое е мап сензор? Колегата по-горе каза, че тоя датчик на всмукатрля е мап сензора, сега излиза че е за температура... А реално колата си вървеше и без тия сензори... И то вървеше на смърт, като за последно
Re: Е34/е39
Извинявам се за спама, кой от двата клапана ми е за мапа? Десният е закачен към маркуч, който се споделя със маркучето на всмукателя, но другият маткуч от другата стрна е затапен с болтче, лееият клапан е изцяло изолиран.. Ще се радвам ако някой сподели дали правилно са свързани маркучите.
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
Re: Е34/е39
Искрено благодаря на всеки който писа по темата. След като сложихме датчика за входящият въздух, колата стана кола, преди това беше асматик... Качвам снимка къде е сложен датчика, егр-а не го е махал... Само е завъртял фланеца с егр-а на обратно.
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
Re: Е34/е39
"Десният е закачен към маркуч, който се споделя със маркучето на всмукателя" - е те този е . Другия ти е за управление на клапи дет затварят притока на свеж въздух към радиатора да стопля по-бързо , това за страни с по-студен климат , затова ти е затапен вероятно не се ползва , ама да няма "изтичане" на вакум , ако е свързан . Съжалявам за дългото изречение . Та въпросното маркуче за мапа го дръпни и продухай , както и щуцера на самия мап със спрейче почистващо . Ай рипай с тдс-чо .
Re: Е34/е39
Колегиии, пак съм аз. Всичко точно, но днес сядам да си ходя от работа и настъпвам кочината и не иска да върви, вдига до 3500 оборота на педала до дъно и повече не прави, натиснах съединителя, форсаж и стига до 4к оборота и нищо. Закачих го на компютъра и ми излезе грешка "стартиращ соленоиден клапан прекъсва връзката*. Изчистих грешката и колата хвръкна.. Та някой има ли представа къде е тоя клапан и от къде може да е проблема? И друг път ми е давало такава грешка и след изчистване си върви колата. И вчера направи същият чалъм и като изгасих колата и я запалих отново, се оправи...
Re: Е34/е39
То клапани датчици сензори.....кое как наричаш , колега ? Уточни ,че нищо не ти се разбира от обясненията. Аз чак сега виждам , че също съм се заблудил. Двата клапана дет си снимал , единия трябва да е мап и аз съм описал как да се познае още в пурвото мнение ама няма кой да чете. И по снимката се вижда че единствения му вход с маркучле е затапено и той реално не мери нищо. А това че като сте боднали датчика за темп. на входящия вуздух и станала кола е фантастика и няма как да е истина особено при недействащ мап. Аз съм карал без такув сензор и разлика няма , поне не съм усещал. С каква прохрама четеш двг , че тимизпосвамтия грешки. Имаче соленоиди има два . Единия е обикновен клапан който пускамгориво към помпатани гомспира (такамсе гаси двг реално ) и се намира отгоре на гнп , има малко кабелче единично закачено към него , което пода (+). Другия сооеноид и авансатора , пак е на гнп закачен и регулира предварението , имна кабелче на него (двпйка) с букса накрая , странично на гнп в доония край . Има вероятност първия клкапан да прави проблем и да не пропуска добре гориво към гнп поради и което да не може се фпрсира добр дажв може и да спре да пали.
16 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани