Търся ел.схема за климатик

5-та серия ('88-'95)

Модератор: Технически модератори

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 332
Регистриран на: 6.09.2006
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: ше Е21 318is 78' сега е30 328
Мечтае да кара: e30 monster

Търся ел.схема за климатик

Мнение от tZv3t0zAr » 14 Юни 2016, 20:40

Търся ел.схема на инсталацията на климатика на е34 м50б20 комби 1992г. Всички схеми които откривам из интернет и аутодата са с черен кабел за управление на шайбата на компресора и не отговарят на колата, а на колата е с черно-червен кабел.
А иначе проблемът е че до преди месец всичко си работеше, а сега няма управление на шайбата на компресора, не идва плюс. Бушоните са здрави, релетата-също, фреон има достатъчно. Ако подам външен плюс на шайбата, климатика заработва и си охлажда.
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1087
Регистриран на: 10.11.2012
Местоположение: Монтана
Пол: Мъж
Кара: E46 316ti, ex E34 M50, Е36 М43
Детайли за колата: N42B18A, s199a, individual

Re: Търся ел.схема за климатик

Мнение от The Heartlistener » 15 Юни 2016, 8:21

Провери какво се случва с релето на компресора. При колите от 91 нататък минуса на бобината на релето се пуска от мотроника /кабел черен със синя ивица/. Плюсът на контакт към бобинката е пъстрият кабел зелен със синя и жълт ринг от бушон 29. Постоянният плюс ти е от бушон 9 /червен с черна ив./, оттам подава на червеночерен с жълто към компресора. Замери първо идва ли минуса от компа на релето.
"Въпрос на вкус" - казало кучето...и си облизало гъза.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1087
Регистриран на: 10.11.2012
Местоположение: Монтана
Пол: Мъж
Кара: E46 316ti, ex E34 M50, Е36 М43
Детайли за колата: N42B18A, s199a, individual

Re: Търся ел.схема за климатик

Мнение от The Heartlistener » 15 Юни 2016, 11:18

П.П. Ако се окаже че не идва минус до релето:
Принципът е следния за колите от 91 натам -от копчето вътре сигналът веднага преминава през датчика за налягане, след което се подава на еку-то. Ако датчика не отчете необходимото налягане в системата /не си спомням колко беше допустимия минимум за работа на компресора-мисля че е 1.5 бара/, компа получава тая информация и няма да пусне минуса към релето на компресора за да го активира.
Тъй че ако релето е захранено оперативно и работи принудително, но му липсва минуса по черно-синия кабел при пускане на климатика - това може да е вероятната причина. Тествай налягането в системата на сервиз и не пускай компресора принудително преди това.
За всеки случай можеш да провериш и целостта на кабелите на черната букса на датчика за налягане под казаня.
"Въпрос на вкус" - казало кучето...и си облизало гъза.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 332
Регистриран на: 6.09.2006
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: ше Е21 318is 78' сега е30 328
Мечтае да кара: e30 monster

Re: Търся ел.схема за климатик

Мнение от tZv3t0zAr » 15 Юни 2016, 12:48

Проблема се оказа пречупен кабел в бушониерата, точно черно-червения.
Управлението от черно-синия кабел си го имаше и реших да разглобя бушониерата и да погледна какво става отдолу, и като дръпнах черно-червения кабел се доскъса.
Благодаря колега все пак за насоките. Иначе в аутодатата схема намерих отговаряща на моята кола с черно-червения кабел за компресора, като за м5 след 1993г.
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1087
Регистриран на: 10.11.2012
Местоположение: Монтана
Пол: Мъж
Кара: E46 316ti, ex E34 M50, Е36 М43
Детайли за колата: N42B18A, s199a, individual

Re: Търся ел.схема за климатик

Мнение от The Heartlistener » 15 Юни 2016, 13:16

Значи кабелен сакатлък е било.
За в бъдеще ползвай това: ЕТМ за ниска версия - 94, но касае изцяло и твоята кола:
http://download.golgofa.ru/valera/ETM/b ... M/E34.html
"Въпрос на вкус" - казало кучето...и си облизало гъза.

Назад към E34

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook