подмяна на компресора на климатика с по-лек за двигателя-м50

5-та серия ('88-'95)

Модератор: Технически модератори

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 61
Регистриран на: 18.06.2013
Пол: Мъж
Кара: E34,E38,E70
Мечтае да кара: Eleanor

подмяна на компресора на климатика с по-лек за двигателя-м50

Мнение от borovina » 02 Юни 2016, 11:01

Здравейте,
предполагам повечето от вас знаят за това колко се спъват м50-двигателите от климатика. Та питането ми е следното : дали има алтернативен вариант за компресор ,който по-малко да тормози двигателя и да става за монтаж на м50.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1792
Регистриран на: 4.09.2006
Местоположение: Столичная
Пол: Мъж
Кара: Е34 с ... ръжда

Re: подмяна на компресора на климатика с по-лек за двигателя

Мнение от ивчо » 02 Юни 2016, 12:21

Колега, това което написа е почти за някой тунек бисер раздел ... Имаше по спомен едни компресори за малолитражки, ама те са колкото чаша за кафе :mhihi:
Не ти е виновен компресора, а мотора ! То реално и няколко консуматора повече също биха оказали влияние на товара за мотора ...
По-добре си смени филтър дехидратора, защото ако системата работи на да речем 25 бара, може и да угасне мотора :mhihi: :paranoid:
Нещо което би улеснило малко двигателят е лек маховик ! Но тогава "инерцията" ще се загуби ! Иначе казано ще се развърта по-лесно, но и бързо ще падат оборотите !
Механджията написа:е, пример, аз снощи клатих здраво мойта, сутринта с кеф станах, кафенце, после вместо обичайните 15мин до бачкането пътувах близо 25... лежерно така, кефаджийско.... а тия дет бързат, дали са ебали? :mhihi:


The night is dark and full of lo6o :mhihi: :paranoid:

Чичо Митко
Аватар
Мнения: 2303
Регистриран на: 12.01.2007
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: Х5 и W209
Мечтае да кара: DDT на море :)

Re: подмяна на компресора на климатика с по-лек за двигателя

Мнение от Митко Стоянов » 02 Юни 2016, 16:00

И като сложи лек маховик ще цъфне и ще върже... Ще се наиграе яко във високите, не ме питай откъде знам...
Две неща са право пропорционални на купето на автомобила - маховика и водния радиатор :!: :!: :!:
Изображение

Женската жестокост край няма. Аз и подарих милиони животи.... а тя ги изплю :mhihi: :mhihi: :mhihi:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 478
Регистриран на: 14.03.2014
Пол: Мъж
Кара: e70 3.0d
Детайли за колата: remapped

ex: E46 320d 2005
ex: E36 316i 1998

Re: подмяна на компресора на климатика с по-лек за двигателя

Мнение от cmdkick » 02 Юни 2016, 18:32

Земи от корса, тогава ще се чудиш имаш ли нямаш ли, изпаднал ли е някъде из пътя. :dunno:
Tires are evil - destroy them all ...

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3743
Регистриран на: 24.02.2009

Re: подмяна на компресора на климатика с по-лек за двигателя

Мнение от Делян » 02 Юни 2016, 21:16

В една климатична система всичко е сметнато, особено, когато става въпрос за серийно производство. Конкретен обем, при конкретни условия, изисква определена мощност, за да се постига желаната температура вътре. След като е сметната мощността, след това се подбира компресорът. При смятането се презапасява така, че да достига лесно желаната температура, за да се изключва периодично с цел избягване на претоварване. От там насетне, основните компоненти по системата - кондензатор(радиаторът отпред), ресийвъра и филтър дехидратора(в случая са в едно), ТРВ или капилярка и изпарителя(вътрешното тяло) са подбрани според него. Ако сложиш по-слаб компресор, който ще товари по-малко, първо-няма да ти охлажда добре, второ-ще започнат проблемите.

Това е все едно да си купиш за в къщи голям фризер, да му махнеш компресора и на негово място да сложиш компресор от мини фризерче, за да ти харчи по-малко ток и да очакваш всичко да е наред.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2386
Регистриран на: 9.06.2005
Кара: 518
Мечтае да кара: БМВ с кожен салон

Re: подмяна на компресора на климатика с по-лек за двигателя

Мнение от ЗАЯДЛИВ ЗМЕЙ » 02 Юни 2016, 21:19

Слага се компресор от м54 ,препрчвяш маркучи тръби и ще му олекне.
Изображение
М50B20 - Ни на баир ме радва , ни в завой ме плаши!

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3743
Регистриран на: 24.02.2009

Re: подмяна на компресора на климатика с по-лек за двигателя

Мнение от Делян » 02 Юни 2016, 21:24

Това за да се случи, при една и съща хладилна/климатична мощност и фреон, консумираната мощност, трябва да е доста по-малка, за да има явен ефект, а имайки предвид, че са един и същи тип компресор, мен лично силно ме съмнява. Могат да им се сравнят данните предварително и ще стане ясно.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 61
Регистриран на: 18.06.2013
Пол: Мъж
Кара: E34,E38,E70
Мечтае да кара: Eleanor

Re: подмяна на компресора на климатика с по-лек за двигателя

Мнение от borovina » 03 Юни 2016, 8:44

ЗАЯДЛИВ ЗМЕЙ написа:Слага се компресор от м54 ,препрчвяш маркучи тръби и ще му олекне.




Може ли малко инфо как да се направи цялата манипулация :шайбата еднаква ли е ,монтажа на компресора за блока изисква ли някаква допълнителна планка или нещо подобно. И ще се усети ли осезаемо разлика ,защото ако е едва доловимо може би просто няма да си заслужава занимавката и все пак не очаквам чудеса де. При мен като се включи климатика се осеща все едно че возя 10 човека в колата, толкова се спъва.Давам го за пример понеже с 5 човека без климатик върви много повече от колкото празен с климатик.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1792
Регистриран на: 4.09.2006
Местоположение: Столичная
Пол: Мъж
Кара: Е34 с ... ръжда

Re: подмяна на компресора на климатика с по-лек за двигателя

Мнение от ивчо » 03 Юни 2016, 9:29

Пак ти пиша - за да има толкова осезаем "ефект" има нещо по системата ! Виж някъде където правят климатици какви налягания ще обади системата, че и с нов компресор може да е същото !
Механджията написа:е, пример, аз снощи клатих здраво мойта, сутринта с кеф станах, кафенце, после вместо обичайните 15мин до бачкането пътувах близо 25... лежерно така, кефаджийско.... а тия дет бързат, дали са ебали? :mhihi:


The night is dark and full of lo6o :mhihi: :paranoid:

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1087
Регистриран на: 10.11.2012
Местоположение: Монтана
Пол: Мъж
Кара: E46 316ti, ex E34 M50, Е36 М43
Детайли за колата: N42B18A, s199a, individual

Re: подмяна на компресора на климатика с по-лек за двигателя

Мнение от The Heartlistener » 03 Юни 2016, 11:47

Ако компресора е роторен Seiko-Seiki, еле па за R12 фреон, ще пръдне рано или късно. Denso му е майката, след 94-та - за R134 фреон. Захватите и щуцерите са едни и същи за М50.
Явно товарът на компресора върху мотора не е баш нормален.
"Въпрос на вкус" - казало кучето...и си облизало гъза.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 61
Регистриран на: 18.06.2013
Пол: Мъж
Кара: E34,E38,E70
Мечтае да кара: Eleanor

Re: подмяна на компресора на климатика с по-лек за двигателя

Мнение от borovina » 03 Юни 2016, 11:59

The Heartlistener написа:Ако компресора е роторен Seiko-Seiki, еле па за R12 фреон, ще пръдне рано или късно. Denso му е майката, след 94-та - за R134 фреон. Захватите и щуцерите са едни и същи за М50.
Явно товарът на компресора върху мотора не е баш нормален.




колега нищо не разбрах от това което си написал.изказвания от сорта ( " ако е такъв ще пръдне ,а другия му е майката" ) не ми изясняват нищо . Може ли малко по конкретно да напишеш какво имаш предвид.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1087
Регистриран на: 10.11.2012
Местоположение: Монтана
Пол: Мъж
Кара: E46 316ti, ex E34 M50, Е36 М43
Детайли за колата: N42B18A, s199a, individual

Re: подмяна на компресора на климатика с по-лек за двигателя

Мнение от The Heartlistener » 03 Юни 2016, 12:33

Исках да кажа че Сейко са по-калпавите компресори в Е34/роторни са и греят/ и повечето се слагат до 93 - мисля. Първоначално бях с такъв за R-12, който започна да товари и вие след едногодишна работа - това при идеално изчистена с-ма и нов дехидратор. И това не е само мое мнение. Денсо /бутален/е за предпочитане, от по-късните - за фреон R-134, на всеки компресор го пише на табелката. Смених го с такъв и работата е чудесна. Не съм забелязал чак такова усилие за мотора, което описваш ти. Не знам твоят какъв е и не е гарантирано че какъвто и да е, не може да има проблем. При даване на газ от място с пуснат климатик чува ли се едно глухо виене отпред?
"Въпрос на вкус" - казало кучето...и си облизало гъза.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3743
Регистриран на: 24.02.2009

Re: подмяна на компресора на климатика с по-лек за двигателя

Мнение от Делян » 03 Юни 2016, 16:55

Днес идва наш клиент, който се занимава с хладилно и климатично оборудване от доста години и през последните се занимава основно инсталации при транспортни средства. Използвах случая да го попитам за натоварванията и той ми разясни някои неща. Основното е, че се бях подвел, че спада в мощността се дължи на консумираната мощност на компресора. В същност натоварването се поражда от високото налягане в системата. Колегата по-горе е прав, че по-старите БМВ-та са с роторни компресори, а по-новите с бутални. Моята е с бутален от М50. Предполагам е такъв, защото е от по-късните модели. Беше ми обяснено, че на по-новите коли, компресорите не зацепват изведнъж и не спират изведнъж както нашите, а имат електронен клапан, съответно всичко става плавно и разликата в спада на мощността се усеща много по-малко. Например, на служебната Дачия Докер 1,5dci 90hp, разликата е много по-малка от колкото на 2,8-цата. Трудно се забелязва разлика от със и без климатик, но освен електронния клапан, голямо влияние оказва и големият въртящ момент още от съвсем ниски обороти.

Не знам дали на М54 компресорът на климатика е с електронен клапан, но ако няма, със сигурност няма как да има разлика в усещането за натоварване. Това трябва да се провери в някой каталог.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 61
Регистриран на: 18.06.2013
Пол: Мъж
Кара: E34,E38,E70
Мечтае да кара: Eleanor

Re: подмяна на компресора на климатика с по-лек за двигателя

Мнение от borovina » 06 Юни 2016, 15:10

колата ми е 1991г , и предполагам е със стария компресор. Ще потърся такъв на Дензо и ще видя какъв ще е резултата.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 548
Регистриран на: 18.07.2007
Кара: Е34 Alpinweis Е39 Silver
Мечтае да кара: BMW с несвалени наелони на седалките!
Детайли за колата: С Vanos без Vanos - все М50В20

Re: подмяна на компресора на климатика с по-лек за двигателя

Мнение от intention » 12 Юни 2016, 19:54

Колега моята беше 91в и беше с Denso - провери преди да търсиш, на самия компресор мисля че имаше табелка.
Jordana написа:Аурата на класиките от 80те години леко е претопена в морето от безлични возила .

Следваща

Назад към E34

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook