Нови амортисьори без осезаем ефект!?
Модератор: Технически модератори
20 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
- Munich Machine
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 136
- Регистриран на: 10.07.2010
- Кара: Е 34
Нови амортисьори без осезаем ефект!?
Колеги вчера смениха амортисьорите на 34-ката (М50 Б20ТУ '94). Задни Закс Супертуринг 290275 (33521133601 оригинален номер) и предни Боге 32979-А ( 31321092283 оригинален номер). Има разлика сега главно във задните при условие, че оригиналните не бяха зле. За мое учудване предните сякаш не са били сменяни. Като натисна предницата потъва надолу много лесно. През неравности има усещане за малко по-стегнато окачване отпреди, но като смятам, че огигиналните бяха поомекнали сега защо като натисна предницата все едно е със старите амортисьори? Дали те не са били подбрани за посочения по-горе оригинален номер, амортисьорите не са качествени или така трябва да си бъдат?
Моля споделете опит и мнения.
Поздрави!
Моля споделете опит и мнения.
Поздрави!

- M10
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2009
- Регистриран на: 13.11.2009
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: 1602, E30 pre-face, E36 coupe
- Мечтае да кара: зил 130
Re: Нови амортисьори без осезаем ефект!?
Едва ли може да имаш ефекта на спортно окачване със заменител на оем-стандартно 

- vvasilev1
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1870
- Регистриран на: 8.04.2012
- Местоположение: Търново
- Пол: Мъж
- Кара: 318td compact '03
- Мечтае да кара: M3
- Детайли за колата: с две порти
Re: Нови амортисьори без осезаем ефект!?
Munich Machine написа:Колеги вчера смениха амортисьорите на 34-ката (М50 Б20ТУ '94). Задни Закс Супертуринг 290275 (33521133601 оригинален номер) и предни Боге 32979-А ( 31321092283 оригинален номер). Има разлика сега главно във задните при условие, че оригиналните не бяха зле. За мое учудване предните сякаш не са били сменяни. Като натисна предницата потъва надолу много лесно. През неравности има усещане за малко по-стегнато окачване отпреди, но като смятам, че огигиналните бяха поомекнали сега защо като натисна предницата все едно е със старите амортисьори? Дали те не са били подбрани за посочения по-горе оригинален номер, амортисьорите не са качествени или така трябва да си бъдат?
Моля споделете опит и мнения.
Поздрави!
Колега,
Амортисьора действа в обратната на натиска посока.
Като натискаш действа пружината, а когато се изправя действа амортисьора.

- vvasilev1
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1870
- Регистриран на: 8.04.2012
- Местоположение: Търново
- Пол: Мъж
- Кара: 318td compact '03
- Мечтае да кара: M3
- Детайли за колата: с две порти
Re: Нови амортисьори без осезаем ефект!?
Din написа:Що все си мисля че действа и в двете посоки
В грешка си!
При свиване, почти няма съпротивление, т.е. съпротивлението е минимално.
Виж вече при разгъване има сериозно съпротивление ако амортисьора е здрав.
Вземете един нов амортисьор на ръка и вижте за какво иде реч.
Re: Нови амортисьори без осезаем ефект!?
Искаш да кажеш,че като събираш амортисьора няма съпротивление ?!!
с какво карате не знам,аз моите като ги събирах да им сложа лентите да не са разпъват целия увисвах на тях,а съм малко над 100
пп при рязко натискане или опъване Хамортисьора трябва да работи и в двете посоки

с какво карате не знам,аз моите като ги събирах да им сложа лентите да не са разпъват целия увисвах на тях,а съм малко над 100
пп при рязко натискане или опъване Хамортисьора трябва да работи и в двете посоки

- M-TEAM
- ентусиаст
-
- Мнения: 1016
- Регистриран на: 23.06.2003
- Местоположение: Стара Загора
- Пол: Мъж
- Кара: Е83 3.0 D
- Мечтае да кара: Е30 М3 и Lancia Delta integrale evo 16v
Re: Нови амортисьори без осезаем ефект!?
Обикновенните амортисъори действат когато се разпъва пружината,има и двойно действащи които с доста усилие се разпъват и сгъват които са по хубави и съответно по скъпи. Мисля че всички хубави спортни амортисъори са двойно действащи ,не говорим за ФК и други китайско-производни .
BMW E30 M3-one dream
skype-bmwpower5555
skype-bmwpower5555
Re: Нови амортисьори без осезаем ефект!?
Е точно фк имах на 36 цата и помня кат ги зимах от еконт така ги пробвах

- vvasilev1
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1870
- Регистриран на: 8.04.2012
- Местоположение: Търново
- Пол: Мъж
- Кара: 318td compact '03
- Мечтае да кара: M3
- Детайли за колата: с две порти
Re: Нови амортисьори без осезаем ефект!?
Din написа:Искаш да кажеш,че като събираш амортисьора няма съпротивление ?!!![]()
с какво карате не знам,аз моите като ги събирах да им сложа лентите да не са разпъват целия увисвах на тях,а съм малко над 100
Принципно има и двойнодействащи!
Аз два три пъти съм сменял нови амортисьори и при свиване съпротивлението е поне 5-6 пъти по-слабо.
Идеята на окачването с пружина и амортисьор е всеки елемент да действа в една посока (пружината при свиване, а амортисьора при разтягане).
Re: Нови амортисьори без осезаем ефект!?
Пружината при автомобилното окачване държи колата изправена , тя носи цялата тежест . Амортисьора прави колебанията нагоре-надолу по-плавни и стабилни . Няма такъв филм да действа на опън само , виж двойното действие включва и амортисьорно усилие при опъване на пружината . Елементарно , какво означава да втвърдиш амортисьорите ( при регулируемите окачвания ) да се разпъва по-трудно ли....
А по темата , при спиране се получава инертност на масата на автомобила и се увеличава натиска към предните колела и съответното окачване . Амортисьора погасява вибрации и колебания , но не носи тежест , тя се поема от пружините като основни носители. Откъдето следва , че ако обективно има потъване на предницата при спиране виновник са пружините , умора на материала и загуба на еластичните и свойства . Сам пишеш по-стегнато поведение вече имаш , което е признак на добре работещи амортисьори , но клекнала кола и потъваща предница са в компетенцията на пружините
.


- Munich Machine
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 136
- Регистриран на: 10.07.2010
- Кара: Е 34
Re: Нови амортисьори без осезаем ефект!?
vladobate написа:Пружината при автомобилното окачване държи колата изправена , тя носи цялата тежест . Амортисьора прави колебанията нагоре-надолу по-плавни и стабилни . Няма такъв филм да действа на опън само , виж двойното действие включва и амортисьорно усилие при опъване на пружината . Елементарно , какво означава да втвърдиш амортисьорите ( при регулируемите окачвания ) да се разпъва по-трудно ли....А по темата , при спиране се получава инертност на масата на автомобила и се увеличава натиска към предните колела и съответното окачване . Амортисьора погасява вибрации и колебания , но не носи тежест , тя се поема от пружините като основни носители. Откъдето следва , че ако обективно има потъване на предницата при спиране виновник са пружините , умора на материала и загуба на еластичните и свойства . Сам пишеш по-стегнато поведение вече имаш , което е признак на добре работещи амортисьори , но клекнала кола и потъваща предница са в компетенцията на пружините
.
Новото си е ново, както казват. Но факта, че по номер задните пасват и задницата се втвърди, за разлика от предницата, която си е мека както със старите амортисьори при условие, че те бяха по-нужни да се сменят отколкото задните. Очаквах и предницата да е по-стегната отпреди. Още от самото начало като изкарах новите амортисьори от кутиите ми се сториха, че се прибират лесно. Дали са за 518 (по-лек мотор) и като цяло дали са подбрани според оригиналния номер. 32-979-А не го виждам по каталозите на Боге, съответстващи на оригиналния номер, по-скоро е 32-058-А.
На снимката е един от оригиналните предни амортисьори.
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.

- ивчо
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1821
- Регистриран на: 4.09.2006
- Местоположение: Столичная
- Пол: Мъж
- Кара: Е34 с ... ръжда
Re: Нови амортисьори без осезаем ефект!?
Munich Machine написа: предни Боге 32979-А ( 31321092283 оригинален номер)
Teзи двете неща по каталог нямат нищо общо !
Нито Боге номер отговаря на оем (въпреки неговата замяна), нито някой от заменените ОЕМ номера отговаря на Боге номер-а !
32-979-а го дават за моята, и за 518 ! Като гледам пише и 520, само дето ме съмнява малко !
Аз съм с Билщайн, който го дават заменим на това което си купил !
Не че не стават, но предполагам знаеш разликата е в диаметъра на стеблото

По-скоро са ти дали "тънките", вместо "дебелите" !
Механджията написа:е, пример, аз снощи клатих здраво мойта, сутринта с кеф станах, кафенце, после вместо обичайните 15мин до бачкането пътувах близо 25... лежерно така, кефаджийско.... а тия дет бързат, дали са ебали?
The night is dark and full of lo6o


- KPETEH
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2276
- Регистриран на: 14.01.2005
- Местоположение: София Сити
- Пол: Мъж
- Кара: е30 м50б25
- Мечтае да кара: и да си свирка...
Re: Нови амортисьори без осезаем ефект!?
Ивчо, дай му на колегата, некви точни номера, щото той горкия се сбърка с тия предни амортесьори, пък накрая си купил некви ебани за м20... Стержина ли е по-тънък? Колко мм е?
http://www.unofficialbmw.com/images/BOG ... _Guide.pdf
Е тука го дават тоя номер до 90-та година. След това дават другите...
http://www.unofficialbmw.com/images/BOG ... _Guide.pdf
Е тука го дават тоя номер до 90-та година. След това дават другите...
"Крайно мнение, породено от висше чувство на справедливост с цел заличаване на простите, тарикате и селяните, които погазват моралните ценности на народа..." "Винаги има време да станеш дебел..."
- ивчо
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1821
- Регистриран на: 4.09.2006
- Местоположение: Столичная
- Пол: Мъж
- Кара: Е34 с ... ръжда
Re: Нови амортисьори без осезаем ефект!?
Реално като сменях на моята кола предните (by the way и при мен нямаше промяна в твърдостта на окачването, само колебанията ги нямаше), отляво беше един модел, отдясно съвсем друг ! И имаше разлика м/у дебелината на самото стебло ! Сега, по каталозите 32-979-а го дават еднакъв с PNE-3025, което по каталог го дават за М20 ! Реално разлика има и в това колко се показва амортисьора от самото си тяло ! Факт е че моята кола беше с два различни и нямаше проблеми !
И точно тук възниква един проблем ...
Самият факт че повечето собственици отлагат тази смяна до последно, води до един много лош резултат - омекване на самите пружини !
Защото амортисьора е пряко отговорен за дейстивето на пружината ! Колко да се разтяга, до къде да се свие ?! И затова тези с изтеклите амортисьори казват че колата пак се люля повече дори с новите а-ри
Защото точно както бате-те е писал, самата пружина е отговорна ! Сега, ако чакате до последно и всичко замине, се получва ефекта на "смених а-ри, и колата се вдигна" ! Просто защото новият амортисьор има ограничител ! Та ако са Ви протекли а-рите и сте покарали временно 3-4-8-22 месеца
се налага да смените и самите пружини ...
Аз на моята и смених а-ри и пружини и има разлика с поведението на колата ... Със смяната и на всичките щанги по кормилното управление, биелетки, носачи, тампони, черешки и каквото се сетите по ходова част - кочин е много директен и послушен ! Доставя несравним кеф от това да си караш на предела и да задминаваш предняци в завоЙ ... Това последното важи за такива маломощТни кочин като моята, дето нямат сила да превъртят гума дори и на мокро
Щом си ги сложил карай ! Но за да има ефект се сменя и пружинен елемент !
Моята нали ѝ махнах бойлера, и с новите т-ни и а-ри и пружини отзад близо 3 см нагоре
Таааа, реално ако си карал повечко без а-ри, си и за пружини !!
И точно тук възниква един проблем ...
Самият факт че повечето собственици отлагат тази смяна до последно, води до един много лош резултат - омекване на самите пружини !
Защото амортисьора е пряко отговорен за дейстивето на пружината ! Колко да се разтяга, до къде да се свие ?! И затова тези с изтеклите амортисьори казват че колата пак се люля повече дори с новите а-ри


Аз на моята и смених а-ри и пружини и има разлика с поведението на колата ... Със смяната и на всичките щанги по кормилното управление, биелетки, носачи, тампони, черешки и каквото се сетите по ходова част - кочин е много директен и послушен ! Доставя несравним кеф от това да си караш на предела и да задминаваш предняци в завоЙ ... Това последното важи за такива маломощТни кочин като моята, дето нямат сила да превъртят гума дори и на мокро

Щом си ги сложил карай ! Но за да има ефект се сменя и пружинен елемент !
Моята нали ѝ махнах бойлера, и с новите т-ни и а-ри и пружини отзад близо 3 см нагоре

Таааа, реално ако си карал повечко без а-ри, си и за пружини !!
Механджията написа:е, пример, аз снощи клатих здраво мойта, сутринта с кеф станах, кафенце, после вместо обичайните 15мин до бачкането пътувах близо 25... лежерно така, кефаджийско.... а тия дет бързат, дали са ебали?
The night is dark and full of lo6o


- Munich Machine
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 136
- Регистриран на: 10.07.2010
- Кара: Е 34
Re: Нови амортисьори без осезаем ефект!?
След смяната стойката на колата не се промени, нито клекна, нито се вдигна. Всичко друго по ходовата част отпред и отзад е ревизирано. Още от самото начало като изкарах от кутиите самите амортисьори и ги натиснах ми се сториха, че стержените им се прибират лесно. Уж нови... Незнам дали са двойно действащи или не. Не съм измерил диаметъра на стержена. Но задните са с по-дебелите стержени (наложих ги до други задни (оригиналното синьо Боге), които бях купил комплект с пружините само заради съмнение за счупена пружина отзад). Утре от сервиза ще ми донесат два предни амортисьора Боге 32-979-А (каквито са монтирали отпред) и Закс 312 254 (с каквито искам да ги сменят) за да ми покажат, че по характеристики са еднакви. Незнам как го мислят, но едва ли ще си проличи след пробване на ръка дали са еквивалентни. Щом първия го дават до 1990, а другия след това има защо да е така.

20 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани