Смяна на лагер на задна главина.
Модератор: Технически модератори
10 мнения
• Страница 1 от 1
Смяна на лагер на задна главина.
Здравейте, колеги! Много отдавна не съм имал нужда от помощ, но сега ми се налага да сменям задните лагери на главините. Питането ми е, какъв е размера на шестостенната гайка, и има ли някакви особености при демонтирането и монтирането на лагера? Колата е 520 88г. М20В20.
- ивчо
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1821
- Регистриран на: 4.09.2006
- Местоположение: Столичная
- Пол: Мъж
- Кара: Е34 с ... ръжда
Re: Смяна на лагер на задна главина.
Механджията написа:е, пример, аз снощи клатих здраво мойта, сутринта с кеф станах, кафенце, после вместо обичайните 15мин до бачкането пътувах близо 25... лежерно така, кефаджийско.... а тия дет бързат, дали са ебали?
The night is dark and full of lo6o


Re: Смяна на лагер на задна главина.
Много благодаря колега за полезната информация!
Следващия въпрос ми е дали някой може да ми даде някакви размери за тази скоба за лагера?
Следващия въпрос ми е дали някой може да ми даде някакви размери за тази скоба за лагера?
- jogr
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 193
- Регистриран на: 29.06.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 525tds
- Мечтае да кара: MIG29
Re: Смяна на лагер на задна главина.
Влизаш в bmwfans.info намираш си колата, виждаш какъв размер е лагери и почваш да се търсиш, приспособяваш или купуваш скоби, железа и т.н. Аз лично, понеже обичам да си разглабям
и нямам подемник, свалих целият носач и направих всичко на пресата- бързо, лесно, просто. Препоръчвам ти, ако нямаш нужното оборудване и "знания", посети сервиз. Не, че нещо, но и те са хора хранят семейства. Малко, да не кажа доста, ни е лоша чертата (на нас Българите), като мислим, че от всичко разбираме- реално не е така. Без лоши чувства някой да не се обиди, има много момчета които не се занимават професионално, но наистина ги разбират нещата! 


- M-TEAM
- ентусиаст
-
- Мнения: 1016
- Регистриран на: 23.06.2003
- Местоположение: Стара Загора
- Пол: Мъж
- Кара: Е83 3.0 D
- Мечтае да кара: Е30 М3 и Lancia Delta integrale evo 16v
Re: Смяна на лагер на задна главина.
Или се зареждаш с търпение и му теглиш един як бой ,почистваш после добре шенкела и влиза много лесно лагера стига да не го подведеш накриво.
BMW E30 M3-one dream
skype-bmwpower5555
skype-bmwpower5555
Re: Смяна на лагер на задна главина.
Поръмах си на един стругар такава скоба да ми я направи и утре ще сменям лагерите! Като направя снимки още вечерта ще ги кача и ако прецените ползвайте я като полезна. 

Re: Смяна на лагер на задна главина + снимки.
Нужни инструменти :
- гайковерт пневматичен;
- камък за гидоре за обикновенна шестостенна глава : 17, 15, 36;
- камък за гидоре с шестостенен накрайник: 8;
- шестограм: 5;
- удължител за гидоре;
- двустранно тъп чук (голям колкото вдлъбнатата част на главината) ;
- обикновен голям чук около 2-3 кг.;
- скоба за избиване и набиване на лагера;
- И ключове за скобата които са около 24.
Начин на смяна.
Първо сваляме гумата за да може да се върти свободно полуоската.

Като е свалена гумата може да се продължи с развиването на болтовете на полуоската с камък с шестостен 8, след което махаме полуоската.

Следващата стъпка е развиване на гайката на главината с камък 36, че ако се наложи да дръпнати ръчната за да не се върти главината, но преди да се развие трябва да се премахне предпазната шайба.


След това сваляме спирачния апарат и супорта с камък 15.

Сваляме и спирачния диск с шестограм 5, след което разглобяваме и ръчната спирачка. (самото разглобяване на ръчната спирачка не съм го описал, понеже си има тема и за това)

След като се изчисти всичко около главината може да пристъпим към избиването на главината. За тази цел подлагаме нещо като заострено арматурно желязо от към резбата на главината и избиваме главината. (понеже както ще видите оста си има технологичен конус.)

След като се избие оста на главината се получава това.

На остта остава едната гривна на лагера.

След това махаме зегарката и поставяме частите на скобата за избиване и почваме да навиваме гайките.


Като излезе лагера почистваме хубаво леглото на лагера и премахваме едната вътрешна гривна от главината (аз използвах флекс да зарежа гривната и да я счупя със секач, но може и друг начин ако предпочитате).


След като сме почистили всичко пристъпваме към набиване на лагера. Монтираме скобата за набиване и поставяме лагера, и навиваме гайките докато лагера не опре докрай в леглото си. (съжалявам, че имам снимки на вече набит лагер само)


Слагаме зегърката и набиваме главината , като внимаваме да не извадиме задната гривна на лагера понеже трябва доста удряне с чука, като тъпия се поставя във вдлъбнатата част. Като поставихме главината слагаме фланеца към полуоската и завиваме гайката. (Тука да отбележа, че трябва да се набива главината и притягаме гайката. Препоръчвам да сглобите след това ръчната спирачка , с диска и спирачката, понеже ако не е влезнала докрай главината ще се появи проблем с апарата и курорта към диска. ) Като се убедите, че всичко пасва и диска е в центъра на супорта на апарата вече затягаме хубаво гайката и слагате новата ламаринка. (Тя се набива с тръба или по голям камък за гидоре за да легне около гайката като се самоогъне.) Продължава се към монтирането на полуоската и слагането на гумата и тест драйф.
- гайковерт пневматичен;
- камък за гидоре за обикновенна шестостенна глава : 17, 15, 36;
- камък за гидоре с шестостенен накрайник: 8;
- шестограм: 5;
- удължител за гидоре;
- двустранно тъп чук (голям колкото вдлъбнатата част на главината) ;
- обикновен голям чук около 2-3 кг.;
- скоба за избиване и набиване на лагера;
- И ключове за скобата които са около 24.
Начин на смяна.
Първо сваляме гумата за да може да се върти свободно полуоската.

Като е свалена гумата може да се продължи с развиването на болтовете на полуоската с камък с шестостен 8, след което махаме полуоската.

Следващата стъпка е развиване на гайката на главината с камък 36, че ако се наложи да дръпнати ръчната за да не се върти главината, но преди да се развие трябва да се премахне предпазната шайба.


След това сваляме спирачния апарат и супорта с камък 15.

Сваляме и спирачния диск с шестограм 5, след което разглобяваме и ръчната спирачка. (самото разглобяване на ръчната спирачка не съм го описал, понеже си има тема и за това)

След като се изчисти всичко около главината може да пристъпим към избиването на главината. За тази цел подлагаме нещо като заострено арматурно желязо от към резбата на главината и избиваме главината. (понеже както ще видите оста си има технологичен конус.)

След като се избие оста на главината се получава това.

На остта остава едната гривна на лагера.

След това махаме зегарката и поставяме частите на скобата за избиване и почваме да навиваме гайките.


Като излезе лагера почистваме хубаво леглото на лагера и премахваме едната вътрешна гривна от главината (аз използвах флекс да зарежа гривната и да я счупя със секач, но може и друг начин ако предпочитате).


След като сме почистили всичко пристъпваме към набиване на лагера. Монтираме скобата за набиване и поставяме лагера, и навиваме гайките докато лагера не опре докрай в леглото си. (съжалявам, че имам снимки на вече набит лагер само)



Слагаме зегърката и набиваме главината , като внимаваме да не извадиме задната гривна на лагера понеже трябва доста удряне с чука, като тъпия се поставя във вдлъбнатата част. Като поставихме главината слагаме фланеца към полуоската и завиваме гайката. (Тука да отбележа, че трябва да се набива главината и притягаме гайката. Препоръчвам да сглобите след това ръчната спирачка , с диска и спирачката, понеже ако не е влезнала докрай главината ще се появи проблем с апарата и курорта към диска. ) Като се убедите, че всичко пасва и диска е в центъра на супорта на апарата вече затягаме хубаво гайката и слагате новата ламаринка. (Тя се набива с тръба или по голям камък за гидоре за да легне около гайката като се самоогъне.) Продължава се към монтирането на полуоската и слагането на гумата и тест драйф.
Последна промяна pecata90 на 06 Май 2015, 11:01, променена общо 1 път
- KPETEH
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2276
- Регистриран на: 14.01.2005
- Местоположение: София Сити
- Пол: Мъж
- Кара: е30 м50б25
- Мечтае да кара: и да си свирка...
Re: Смяна на лагер на задна главина.
http://postimage.org/
Е тука снимките една по една и после линковете за форум в мнението. Евала за труда да го изпишеш, а със снимките си за 6+
Е тука снимките една по една и после линковете за форум в мнението. Евала за труда да го изпишеш, а със снимките си за 6+

"Крайно мнение, породено от висше чувство на справедливост с цел заличаване на простите, тарикате и селяните, които погазват моралните ценности на народа..." "Винаги има време да станеш дебел..."
Re: Смяна на лагер на задна главина.
Някой ако има нужда от скобата за лагер може да се обади и да му помогна. Ето и няколко снимки на самата скоба:




10 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани