Проблеми с TPS, Дросел и Speed signal М52Б28ТУ - Решени

5-та серия ('88-'95)

Модератор: Технически модератори

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3743
Регистриран на: 24.02.2009

Проблеми с TPS, Дросел и Speed signal М52Б28ТУ - Решени

Мнение от Делян » 22 Мар 2015, 22:54

Oбобщение:

Проблем 1: Забива носа, работи адски неравномерно и общо взето не може да се кара. Пали без никакъв проблем. На обороти работи равномерно, но ги държи с около 200 по-малко от обичайното.

- Решение: Почистване на дросел от нагар и мръсотия

Проблем 2: Спад на мощността в ниските обороти най-вече и повишен разход на гориво.

- Решение: Неработещ TPS, смяна на целият дросел, понеже отделно не се предлага.

Проблем 3: Липса на диагностична букса

- Решение: Навързване на OBD2 букса

Изображение


Pin
1. +12V Ignition(in run or start) - 12V на контакт

4. CGND Chassis ground - Маса от купето

5. SGND Signal ground - Без него

7. ISO 9141-2 K-LINE engine (ISO-9141 and ISO-14230), automatic transmission diagnostic (in some models) - Пин 32 от букса X00004 на ECU-то Diagnosis signal TXD OBDII socket

8. ISO 9141-2 K-LINE IKE/KOMBI, ABS, ABS/ASR, ABS/ABD, ESP, DSC, Airbag and other electronic equipment - 17 пин на Х20 (кръглата букса)

9. TD/RPM Engine rotation speed - Пин 17 от букса X60004 - A Engine speed signal output (TD) OBDII socket

16. +12v Battery power



Проблем 4: Прексъвач на 5500 rpm и понижена мощност.

- Решение: Свързване на кабел от таблото с уредите(черно-бял, от най-дясната букса), до пин 22 на букса X60004(4-тата) на ECU-то







Здравейте!

Моторът е м52б28TUB от Е46. Появи се проблем.

Забива носа, работи адски неравномерно и общо взето не може да се кара. Пали без никакъв проблем. На обороти работи равномерно, но ги държи с около 200 по-малко от обичайното.

Преди 2-3 седмици, се появи за пръв път и тогава след 15-ина минути престой и няколко паления за проба се оправи.

Вчера, докато си карах, отново се появи. След изгасяне и палене отново, се оправи.

Днес след няколко такива прояви, накрая си остана в това положение.

До сега щях да съм го закачил на диагностика, но проблемът е, че когато моторът е слаган, диагностичната букса не е вързана...

Въпросите са ми следните:

1. Някой може ли да ми даде инструкции за навързване на буксата и самата букса само от този мотор ли може да се ползва?

2. Някой имал ли е подобен проблем и какво беше решението?

3. Има една букса, оставена свободно, която не знам за какво е, някой с идеи?
Изображение
Изображение



Благодаря предварително за помощта :)
Последна промяна Делян на 15 Юли 2015, 16:08, променена общо 17 пъти

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2386
Регистриран на: 9.06.2005
Кара: 518
Мечтае да кара: БМВ с кожен салон

Re: Проблем с м52б28TUB

Мнение от ЗАЯДЛИВ ЗМЕЙ » 22 Мар 2015, 23:28

Като за начало си вържи диагностика.ако не знаеш кабелите ще ти ги кажа. Датчик колянов вал или някой от разпределителните те ебава.
Изображение
М50B20 - Ни на баир ме радва , ни в завой ме плаши!

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3351
Регистриран на: 29.03.2007
Местоположение: Pleven
Пол: Мъж
Кара: E60 530D F07 530D
Мечтае да кара: и да не приближава сервиза :)
Детайли за колата: трошляче някакво :)

Re: Проблем с м52б28TUB

Мнение от spacepl » 23 Мар 2015, 8:44

Буксата е с една клема, много е вероятно да е от датчика за налягането на маслото. Преди да свържеш диагностиката нищо не може да се каже със сигурност. Не са много кабелите, могат да се дръпнат директно от компа на мотора и да се пуснат към оригиналната ти букса.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2386
Регистриран на: 9.06.2005
Кара: 518
Мечтае да кара: БМВ с кожен салон

Re: Проблем с м52б28TUB

Мнение от ЗАЯДЛИВ ЗМЕЙ » 24 Мар 2015, 12:35

diagnostika.jpg


Пин 1 - обороти
пин 14 -12 волта акумлатор
пимн 16 - 12 волта контакт
пин 19 маса

пин 15 RXD

pin 20 - TXD


................

Pin assignments at plug connector X60004
Pin Type Description / Signal type Connection /
Measuring notes
1 Not used

2 A Voltage signal, terminal 30h Instrument cluster Integrated electronic control unit (IKE)

3 A Activation, secondary air pump relay Secondary air pump relay

4 E Signal Electric fan Electric fan

5 Not used

6 Not used

7 M Ground Pedal position sensor

8 A Relay activation Pedal position sensor

9 E Antenna connector Pedal position sensor

10 A Activation, fuel pump relay (EKP) Fuel pump relay 1

11 Not used

12 M Ground Pedal position sensor

13 A Relay activation Pedal position sensor

14 E Antenna connector Pedal position sensor

15 Not used

16 Not used

17 A Engine speed signal output (TD) OBDII socket

18 M Negative activation for heating Diagnostic module, fuel tank leakage (for USA only)

19 E Signal Reversing light Instrument cluster Integrated electronic control unit (IKE)

20 A Signal, diagnostic module, fuel tank leakage pump Diagnostic module, fuel tank leakage (for USA only)

21 A Signal Oil level sensor Light module

22 E Rear right speed signal ABS/ASC control unit ABS/DSC control unit

23 E Signal Clutch switch Clutch switch RHD Clutch switch module LHD

24 E Brake light switch signal Brake light switch

25 Not used

26 E Voltage supply, terminal 15 Fuse F14

27 E Data link MFL Coil spring

28 E Brake light test signal Brake light switch

29 E A/C compressor signal Heating and A/C control module

30 A Signal, fuel tank leak diagnosis module valve Diagnostic module, fuel tank leakage (for USA only)

31 Not used

32 A Diagnosis signal TXD OBDII socket

33 E/A Communication link (EWS) Electronic immobilizer control unit (EWS)

34 Not used

35 Not used

36 E/A CAN-bus high CAN link

37 E/A CAN-bus low CAN link

38 M Ground Coolant outlet temperature sensor

39 E Signal Coolant outlet temperature sensor

40 Not used


Това са буксите на компа всички

Number X-pin, colour Description
X60001 9-pin, black Plug connector DME control unit Module 1
X60002 24-pin, black Plug connector DME control unit Module 2
X60003 52-pin, black Plug connector DME control unit Module 3
X60004 40-pin, black Plug connector DME control unit Module 4
X60005 9-pin, black Plug connector DME control unit Module 5
Pin assignments at plug connector X60001
Pin Type Description / Signal type Connection /
Measuring notes
1 E Activation Unloader relay terminal 15 Unloader relay terminal 15

2 Not used

3 Not used

4 M Ground Ground point Automatic transmission Ground connector

5 M Ground Ground connector

6 M Ground Ground connector

7 E Voltage supply terminal 30 B+ terminal point E-box

8 E Terminal 87 Fuse F2

9 Not used

Pin assignments at plug connector X60002
Pin Type Description / Signal type Connection /
Measuring notes
1 M Oxygen sensor ground Heated oxygen sensor 1 in front of catalytic converter

2 Not used

3 E/A CAN-bus low AGS transmission control unit

4 E/A CAN-bus high AGS transmission control unit

5 Not used

6 E/A Diagnostic link TXD AGS transmission control unit

7 M Oxygen sensor ground Heated oxygen sensor 1 behind catalytic converter

8 Not used

9 Not used

10 Not used

11 Not used

12 Not used

13 M Oxygen sensor ground Heated oxygen sensor 2 in front of catalytic converter

14 E Oxygen sensor signal Heated oxygen sensor 1 in front of catalytic converter

15 E Oxygen sensor signal Heated oxygen sensor 2 in front of catalytic converter

16 E Oxygen sensor signal Heated oxygen sensor 1 behind catalytic converter

17 Not used

18 E Oxygen sensor signal Heated oxygen sensor 2 behind catalytic converter

19 M Oxygen sensor ground Heated oxygen sensor 2 behind catalytic converter

20 M Ground Oxygen sensor heater Heated oxygen sensor 1 in front of catalytic converter

21 M Ground Oxygen sensor heater Heated oxygen sensor 2 in front of catalytic converter

22 M Ground Oxygen sensor heater Heated oxygen sensor 1 behind catalytic converter

23 M Negative activation DME relay

24 M Ground Oxygen sensor heater Heated oxygen sensor 2 behind catalytic converter

Pin assignments at plug connector X60003
Pin Type Description / Signal type Connection /
Measuring notes
1 E Signal, hot-film air mass meter Hot-film air mass meter

2 E Signal, camshaft sensor Camshaft sensor II

3 Not used

4 Not used

5 E Signal, camshaft sensor Camshaft sensor I

6 Not used

7 A Supply Electric throttle actuator Electric throttle actuator

8 E Signal, crankshaft sensor Crankshaft sensor

9 Not used

10 E Signal Electric throttle actuator Electric throttle actuator

11 Not used

12 Not used

13 Not used

14 Not used

15 M Camshaft sensor ground Camshaft sensor II

16 Not used

17 M Ground, hot-film air mass meter Hot-film air mass meter

18 M Camshaft sensor ground Camshaft sensor I

19 E Signal Electric throttle actuator Electric throttle actuator

20 M Ground Electric throttle actuator Electric throttle actuator

21 M Ground Crankshaft sensor

22 E Signal, temperature sensor Intake air temperature sensor

23 M Ground Intake air temperature sensor Intake air temperature sensor

24 E Signal, temperature sensor Dual temperature sensor

25 M Ground Dual temperature sensor Dual temperature sensor

26 Not used

27 A Signal Oil temperature sensor Oil temperature sensor

28 M Ground Oil temperature sensor Oil temperature sensor

29 E Sensor 1 signal Knock sensor

30 M Sensor ground Knock sensor

31 E Sensor 2 signal Knock sensor

32 M Sensor ground Knock sensor

33 M Negative activation Fuel injector 1 Fuel injector 1

34 M Negative activation Fuel injector 2 Fuel injector 2

35 M Negative activation Fuel injector 3 Fuel injector 3

36 M Negative activation Fuel injector 4 Fuel injector 4

37 M Negative activation Fuel injector 5 Fuel injector 5

38 M Negative activation Fuel injector 6 Fuel injector 6

39 Not used

40 A Injection signal VANOS inlet valve VANOS inlet valve

41 A Injection signal VANOS exhaust valve VANOS exhaust valve

42 A Injection signal Charcoal filter valve Charcoal filter valve

43 E Signal Electric throttle actuator Electric throttle actuator

44 E Signal Electric throttle actuator Electric throttle actuator

45 E Signal Thermostat, characteristic map cooling Thermostat, characteristic map cooling

46 A Idle actuator closing winding Idle actuator

47 A Idle actuator opening winding Idle actuator

48 M Shield, knock sensor Knock sensor

49 M Injection signal Valve, individual control intake system Valve, individual control intake system

50 Not used

51 Not used

52 M Injection signal Secondary air pump valve Secondary air pump valve

Pin assignments at plug connector X60004
Pin Type Description / Signal type Connection /
Measuring notes
1 Not used

2 A Voltage signal, terminal 30h Instrument cluster Integrated electronic control unit (IKE)

3 A Activation, secondary air pump relay Secondary air pump relay

4 E Signal Electric fan Electric fan

5 Not used

6 Not used

7 M Ground Pedal position sensor

8 A Relay activation Pedal position sensor

9 E Antenna connector Pedal position sensor

10 A Activation, fuel pump relay (EKP) Fuel pump relay 1

11 Not used

12 M Ground Pedal position sensor

13 A Relay activation Pedal position sensor

14 E Antenna connector Pedal position sensor

15 Not used

16 Not used

17 A Engine speed signal output (TD) OBDII socket

18 M Negative activation for heating Diagnostic module, fuel tank leakage (for USA only)

19 E Signal Reversing light Instrument cluster Integrated electronic control unit (IKE)

20 A Signal, diagnostic module, fuel tank leakage pump Diagnostic module, fuel tank leakage (for USA only)

21 A Signal Oil level sensor Light module

22 E Rear right speed signal ABS/ASC control unit ABS/DSC control unit

23 E Signal Clutch switch Clutch switch RHD Clutch switch module LHD

24 E Brake light switch signal Brake light switch

25 Not used

26 E Voltage supply, terminal 15 Fuse F14

27 E Data link MFL Coil spring

28 E Brake light test signal Brake light switch

29 E A/C compressor signal Heating and A/C control module

30 A Signal, fuel tank leak diagnosis module valve Diagnostic module, fuel tank leakage (for USA only)

31 Not used

32 A Diagnosis signal TXD OBDII socket

33 E/A Communication link (EWS) Electronic immobilizer control unit (EWS)

34 Not used

35 Not used

36 E/A CAN-bus high CAN link

37 E/A CAN-bus low CAN link

38 M Ground Coolant outlet temperature sensor

39 E Signal Coolant outlet temperature sensor

40 Not used

Pin assignments at plug connector X60005
Pin Type Description / Signal type Connection /
Measuring notes
1 A Suignal, terminal 1 Ignition coil 3

2 A Suignal, terminal 1 Ignition coil 2

3 A Suignal, terminal 1 Ignition coil 1

4 Not used

5 M Ground Ground connector

6 M Ground Ground point

7 A Suignal, terminal 1 Ignition coil 6

8 A Suignal, terminal 1 Ignition coil 5

9 A Suignal, terminal 1 Ignition coil 4
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
Изображение
М50B20 - Ни на баир ме радва , ни в завой ме плаши!

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3743
Регистриран на: 24.02.2009

Re: Проблем с м52б28TUB

Мнение от Делян » 24 Мар 2015, 13:25

Благодаря ти, Жико :yes:

Почивните дни се заемам с мунинга :)

Бих искал само да уточня нещата, за по-сигурно, че не съм най-големия майстор :mhihi:


1. Пин 1(Обороти) - този сигнал от тук ли да го взема: 17 A Engine speed signal output (TD) OBDII socket

2. Пин 14(12V постоянни) - Тук е ясно

3. Пин 16(12V контакт) - Тук е ясно

4. Пин 19(Маса) - Тук е ясно

5. Пин 15(RXD) - Не разбрах къде да го свържа

6. Пин 20(ТXD) - 32 A Diagnosis signal TXD OBDII socket

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2386
Регистриран на: 9.06.2005
Кара: 518
Мечтае да кара: БМВ с кожен салон

Re: Проблем с м52б28TUB

Мнение от ЗАЯДЛИВ ЗМЕЙ » 24 Мар 2015, 14:31


20-ти контактный круглый разъем (ads 20 pin)

1) Сигнал оборотов
2) Линия CAN High
3) Линия CAN Low
4) Screen
6) Диагностика SRS / Speed A
7) Ножка для сброса сервисных интервалов (Oil service иInspection)
11) Внешнее включение стартера
12) Сигнал работы генератора (реле зарядки аккумулятора). Линия 61
14) Питание АКБ +12В. Линия 30
15) L-линия диагностики
16) Кислородный датчик
17) K-линия диагностики
18) Motronic Programming Voltage, PGSP
19) Масса, Линия 31
20) K-линия диагностики



15-ти контактный круглый разъем (bmw 15 pin)


1) Земля
4) Датчик температуры
5) Кислородный датчик
6) Диагностика SRS
7) Ножка для сброса сервисных интервалов (Oil service и Inspection)
8) Датчик положения коленвала (+)
9) Экранировка
10) Датчик положения коленвала (-)
11) Внешнее включение стартера
12) Сигнал работы генератора (реле зарядки аккумулятора)
13) Сигнал включенного зажигания
14) Питание (АКБ)
15) Питание системы зажигания



16-ти контактный трапециевидный разъем OBD-II (bmw Obd-2 16-pin)


1) Питание +12В, контур 15
4) Заземление кузова
5) Сигнальное заземление
6) Линия CAN-High, J-2284
7) К-линия диагностики DME (двигатель, прот. ISO-9141 иISO-14230), на некоторых моделях диагностика автоматической коробки передач
8) К-линия диагностики IKE/KOMBI (приборной панели);ABS; ABS/ASR; ABS/ABD; ESP; DSC; Airbag; АКПП; Кондиционер Климат-контроль; Электрика и пр. (все прочие электронные системы)
9) TD/RPM - Сигнал оборотов двигателя
14) Линия CAN-Low, J-2284
15) L-линия диагностики (ISO 9141-2 и ISO/DIS 14230-4)
16) Питание +12В от АКБ


Вържи си тая която са ти пратили направо. Пак ще стане , виж дали имаш Кан кабелите двата 36 и 37 пин. те са важните.
Изображение
М50B20 - Ни на баир ме радва , ни в завой ме плаши!

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3743
Регистриран на: 24.02.2009

Re: Проблем с м52б28TUB

Мнение от Делян » 24 Мар 2015, 16:10

Благодаря, значи ще пробвам да вържа буксата ОБД2, която ми изпратиха:

Изображение

Изображение


Изображение


Имам нужда от още малко пояснения, като за индианец :mhihi:

Pin
1. +12V Ignition(in run or start) - Това първо положение на ключа ли е или контакт?

4. CGND Chassis ground - Маса от купето(Тук е ясно)

5. SGND Signal ground - Каква е разликата от Пин 4?

7. ISO 9141-2 K-LINE engine (ISO-9141 and ISO-14230), automatic transmission diagnostic (in some models) - Този пин тук ли да го свръжа? : Пин 32 A Diagnosis signal TXD OBDII socket ?

8. ISO 9141-2 K-LINE IKE/KOMBI, ABS, ABS/ASR, ABS/ABD, ESP, DSC, Airbag and other electronic equipment - Този?

9. TD/RPM Engine rotation speed - Пин 17 A Engine speed signal output (TD) OBDII socket

16. +12v Battery power


Благодаря предварително :)

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2386
Регистриран на: 9.06.2005
Кара: 518
Мечтае да кара: БМВ с кожен салон

Re: Проблем с м52б28TUB

Мнение от ЗАЯДЛИВ ЗМЕЙ » 24 Мар 2015, 16:28

Виж първо на 6004 какво има , на 36 и 37 пин имаш ли жици. Ако има тях вържи.
Изображение
М50B20 - Ни на баир ме радва , ни в завой ме плаши!

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 322
Регистриран на: 28.12.2008
Местоположение: Панагюрище
Пол: Мъж
Кара: на дядо си е30ската
Мечтае да кара: подводница с шпер

Re: Проблем с м52б28TUB

Мнение от Войводата » 24 Мар 2015, 16:47

На 20 пиновата диагностична букса ходят два кабела бяло виолетов за диагностиката от екуто , а другият идва от х20 тои е за диагностиката на модулите в купето мисля че на диагностичната букса е на 15 пин (живко където ме пита в фб) но за най сигурно ще кажа довечера като седна пред компютъра. До колкото за забиването на двигателя знаеш ли дали го е правил този номер в предишното купе,ако е отварян е възможно да не е зацепен правилно ваноса.
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3743
Регистриран на: 24.02.2009

Re: Проблем с м52б28TUB

Мнение от Делян » 24 Мар 2015, 17:13

До колкото знам не е имал проблеми мотора и не е отварян.

Ще погледна довечера, дали ги имам 36 и 37. Ако ги имам, би следвало да ги свържа на пин 6 и пин 14, които обаче ги няма на буксата. Съответно трябва да ги сложа ли и в такъв случай? Също и ако ползвам тях, нещо отпада ли от другите пинове?

Някой по въпросите ми в червено?

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 322
Регистриран на: 28.12.2008
Местоположение: Панагюрище
Пол: Мъж
Кара: на дядо си е30ската
Мечтае да кара: подводница с шпер

Re: Проблем с м52б28TUB

Мнение от Войводата » 24 Мар 2015, 20:25

Колега ето ти по пояснителна схема на ОБД2 , само това са пиновете който трябва да вържеш и всичко ще е както трябва :yes: пин 9 отива на 17 пин на букса х60004 , а пин 7 отива на пин 32 пак на х60004 , другите мисля че ще се досетиш къде са :yes:
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3743
Регистриран на: 24.02.2009

Re: Проблем с м52б28TUB

Мнение от Делян » 26 Мар 2015, 22:51

ЗАЯДЛИВ ЗМЕЙ написа:Виж първо на 6004 какво има , на 36 и 37 пин имаш ли жици. Ако има тях вържи.

Днес проверих - имам ги и двата.

1. +12V Ignition(in run or start)

4. CGND Chassis ground

5. SGND Signal ground

7. ISO 9141-2 K-LINE engine (ISO-9141 and ISO-14230), automatic transmission diagnostic (in some models) -

8. ISO 9141-2 K-LINE IKE/KOMBI, ABS, ABS/ASR, ABS/ABD, ESP, DSC, Airbag and other electronic equipment - Този?

9. TD/RPM Engine rotation speed - Пин 17 A Engine speed signal output (TD) OBDII socket

16. +12v Battery power

Въпросните

36. E/A CAN-bus high CAN link

37. E/A CAN-bus low CAN link

на 7 и 8 от ОБД2-ката ли ги връзвам и кой къде?

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 322
Регистриран на: 28.12.2008
Местоположение: Панагюрище
Пол: Мъж
Кара: на дядо си е30ската
Мечтае да кара: подводница с шпер

Re: Проблем с м52б28TUB

Мнение от Войводата » 26 Мар 2015, 23:52

36. E/A CAN-bus high CAN link

37. E/A CAN-bus low CAN link

на 7 и 8 от ОБД2-ката ли ги връзвам и кой къде?


Тези двата въпросни кабела не играят никаква игра с ОБД2. а щом ги имаш ако имаш на буксата Х20 кабели на пин 1 и пин 2 се връзват по следния начин пин 37 от х60004 отива на пин 1 на Х20 и следователно пин 36 от 60004 отива на пин 2 на Х20. Това се връзва когато колата има АСЦ :yes:

П.С. за ОБД2 това е връзването което описах по горе :bchug:
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2386
Регистриран на: 9.06.2005
Кара: 518
Мечтае да кара: БМВ с кожен салон

Re: Проблем с м52б28TUB

Мнение от ЗАЯДЛИВ ЗМЕЙ » 27 Мар 2015, 6:55

На обд на 6 и 14.
Изображение
М50B20 - Ни на баир ме радва , ни в завой ме плаши!

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3743
Регистриран на: 24.02.2009

Re: Проблем с м52б28TUB

Мнение от Делян » 27 Мар 2015, 8:03

Ясно, благодаря за помощта, колеги :yes:
Не разбрах само на пин 8 от къде да му взема сигнал.

8. ISO 9141-2 K-LINE IKE/KOMBI, ABS, ABS/ASR, ABS/ABD, ESP, DSC, Airbag and other electronic equipment

Следваща

Назад към E34

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook