Секторна кутия

5-та серия ('88-'95)

Модератор: Технически модератори

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 203
Регистриран на: 9.07.2004
Местоположение: Стара Загора
Пол: Мъж
Кара: E39 528I
Мечтае да кара: ///Мъ 5

Секторна кутия

Мнение от KUMHO » 14 Юни 2014, 16:34

Тея дни си взех секторна кутия която се оказа че има нещо като клапан/сензор , който на моята липсва. Все пак реших да я монтирам и да видя а джаба какво ще излезе. След като я запалих колата се почна едно виене от помпапа без да се бара волана , а като завъртя пълен ляв и десен виенето се увеличава доста. Та имам съмнения че това нещо ( клапан ли е нз ) трябва да му се подаде нещо зада заработи всичко нормално .

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2483
Регистриран на: 26.02.2010
Пол: Мъж

Re: Секторна кутия

Мнение от vladobate » 14 Юни 2014, 16:40

Ако има място за букса пусни му 12 волта най вероятно си взел секторна със сервотроник. Виенето обаче няма общо с това. Тъй или иначе тя трябва да се напълно с масло и да се обезвъздуши със въртене наляво-надясно и дотогава може да поскръцва и то не кутията а помпата. Уточни точно откъде идва звукът.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 203
Регистриран на: 9.07.2004
Местоположение: Стара Загора
Пол: Мъж
Кара: E39 528I
Мечтае да кара: ///Мъ 5

Re: Секторна кутия

Мнение от KUMHO » 14 Юни 2014, 17:20

След няколко паления звука изчезна но волана остана малко твърд, на моменти даже доста.Точно букса е на тоя клапан.А за 12в има ли значение на кое краче ще е.

Полковника
Аватар
Мнения: 2998
Регистриран на: 8.03.2004
Местоположение: в по- следния блок на София
Кара: мухите да се лепят по лявото стъкло

Re: Секторна кутия

Мнение от TheBoss » 14 Юни 2014, 17:57

След смяна на хидравлична течност е задължително да се обезвъздуши системата. Става елементарно, но доста хора го пропускат и после - АУ. Пълни се казанчето почти до горе, пали се колата и се оставя на минимални обороти, започва да се върти волана от край до край(ако има подемник е по-лесно, но и на земята става). Върти се докато спре да вие и стане леко въртенето. Гаси се колатата и се проверява нивото на течността. Ако го е изпила - доливаш и пак наново. Ако след тази процедура продължава да вие, явно кутията е дала фира.

На мен ми остана някаква кутия от 34ката. Никога не съм я слагал, защото се оказаха на друго място проблемите и не знам на какво дередже е. Ако опреш до нея, звънкай, ще договорим нещо!
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 203
Регистриран на: 9.07.2004
Местоположение: Стара Загора
Пол: Мъж
Кара: E39 528I
Мечтае да кара: ///Мъ 5

Re: Секторна кутия

Мнение от KUMHO » 15 Юни 2014, 12:15

TheBoss написа:След смяна на хидравлична течност е задължително да се обезвъздуши системата. Става елементарно, но доста хора го пропускат и после - АУ. Пълни се казанчето почти до горе, пали се колата и се оставя на минимални обороти, започва да се върти волана от край до край(ако има подемник е по-лесно, но и на земята става). Върти се докато спре да вие и стане леко въртенето. Гаси се колатата и се проверява нивото на течността. Ако го е изпила - доливаш и пак наново. Ако след тази процедура продължава да вие, явно кутията е дала фира.

На мен ми остана някаква кутия от 34ката. Никога не съм я слагал, защото се оказаха на друго място проблемите и не знам на какво дередже е. Ако опреш до нея, звънкай, ще договорим нещо!


процеса по обезвъздушаването мие до болка познат , просто ми се стори доста странно силното виене от помпата . както казах в момента всичко с помпата е ок , сега търся информация за тоя клапан на какъв принцип работи и как ще е най добре да се върже.с постоянен + или при контакт да речем.волана в момента доста се втвърдява особенно при по остри завои , при по леки корекции не се усеща тежест.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6269
Регистриран на: 24.04.2007
Местоположение: София
Кара: Е39М54В30

Re: Секторна кутия

Мнение от zvetiko » 15 Юни 2014, 13:30

Смисъл на сервотроника е волана, в сравнение с коли без сервотроник, да е по-лек при ниски обороти, с цел по-добра маневреност и да се втвърдява с повишаване на скоростта, с цел по-голяма стабилност на управлението. Клапана се управлява от електронен блок, сега ти можеш да избереш един от двата варианта или може би ще решиш да довършиш системата... ;)

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 203
Регистриран на: 9.07.2004
Местоположение: Стара Загора
Пол: Мъж
Кара: E39 528I
Мечтае да кара: ///Мъ 5

Re: Секторна кутия

Мнение от KUMHO » 15 Юни 2014, 15:00

zvetiko написа:Смисъл на сервотроника е волана, в сравнение с коли без сервотроник, да е по-лек при ниски обороти, с цел по-добра маневреност и да се втвърдява с повишаване на скоростта, с цел по-голяма стабилност на управлението. Клапана се управлява от електронен блок, сега ти можеш да избереш един от двата варианта или може би ще решиш да довършиш системата... ;)


Клапана за в момента ще го актевирам , че тъка е доста кофти да се кара. Ако реша да възтановя системата какво ще ми е необходимо. Гледах по ел схемите че взима сигнал от таблото за скороста и от там в ел блока ( него мога да го взема пак от същата кола ) с таблото какво правим. Моето дали ще стане? В смисал ако е само до слагане на ел блок и малко кабели ОК ще го направя.

П.С. Колата от която взимам нещата е комби с М50 , моята е седан с М43.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 203
Регистриран на: 9.07.2004
Местоположение: Стара Загора
Пол: Мъж
Кара: E39 528I
Мечтае да кара: ///Мъ 5

Re: Секторна кутия

Мнение от KUMHO » 15 Юни 2014, 16:16

Тоя клапан му подадох захранване и волана стана перце , НО като завъртя около 1 оборот и нагоре и задържа се усеща едно побутване на волана в обратна посока то се и вижда как все едно някой удря гумите и волана премърдва в обратна посока. Това ме навежда на мисъта че тоя клапан няма само две положения ( отв.затв. ) ами явно се регулира от модула. Един -два дена ще я покарам тъка да видим как ще е и дали ще го прави постоянно.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3647
Регистриран на: 25.06.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Кенеф за великани
Мечтае да кара: Alpina B10 biturbo

Re: Секторна кутия

Мнение от Zubcho » 17 Юни 2014, 10:06

Вземи от същата тая кола и останалите неща и готово. За още малко пари ще имаш доста полезна екстра.
Пийте си редовно хапчетата от сушени жаби и карайте внимателно по острите завои, че да не ви се подострят колите.

Аз карам според ЗЗдП, и спазвам ограничението на скоростта, а ти?

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 203
Регистриран на: 9.07.2004
Местоположение: Стара Загора
Пол: Мъж
Кара: E39 528I
Мечтае да кара: ///Мъ 5

Re: Секторна кутия

Мнение от KUMHO » 17 Юни 2014, 11:53

Zubcho написа:Вземи от същата тая кола и останалите неща и готово. За още малко пари ще имаш доста полезна екстра.


Задействал съм нещата вече , до 2-3 дена всичко необходимо ще е при мене.Намерил съм и схемите кое как да се върже и тъка.Ще напиша за резултата когато се поязеснят нещата .

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 203
Регистриран на: 9.07.2004
Местоположение: Стара Загора
Пол: Мъж
Кара: E39 528I
Мечтае да кара: ///Мъ 5

Re: Секторна кутия

Мнение от KUMHO » 22 Юни 2014, 12:09

Вече всичко е готово и навързано. От доста ровене из интернет разбрах че имало два вида инсталации за сервотроници на Е34 като се разделят до 93г и след 93г. ( месеца го забравих кой беше ) Аз свалях нещата от кола която е до 93г и там цялото управление се състой от едно реле общо взето.
На него си пише сервотроник. Другите от снимката не играят роля:

10475935_521326147995238_2067712307_n.jpg


Схемата за свързване също е доста лесна за изпълнение:

208916400.jpg


Ако всичко е свалено както трябва буксата за кутията си идва свързана към релето.Остават три кабела за свързване - зелено/бял към + при контакт ( отдолу под волана има същия кабел от който може да се вземе + ) и който отива към 28 предпазител отпред до ДВГ-то. Явно че си има пусната инсталация и при колите без сервотроник. Кафяв кабел си отива на маса ( аз го хванах от еди болт пак под волана) .Черно/бял е последния и той взима сигнал от таблото за скоростта . Сваля се таблото и се изнамира кабела с тея цветове и се свързва.Моето табло е с две букси и този кабел е в снопа на синята или лява ( погледнато на монтирано табло ) букса. Слагате си точното масло и вече си имате сервотроник.
Хубаво е преди да се сложи секторната кутия да се свали клапана и да се почисти , аз не съм го направил още но скоро мисля да го правя.

Само за информация , това е управлението на сервотроник след 93г. До колкото разбрах от други форуми двете за взаимно заменяеми и цветовете на кабелите даже са им еднакви и се ползва същата схема за свързване.

208916399.jpg
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 8775
Регистриран на: 18.12.2006
Местоположение: село Кестеново
Пол: Мъж
Кара: мфили

Re: Секторна кутия

Мнение от cod-cdbp » 22 Юни 2014, 13:03

Това уж след 93-та се слага на всички Е32-ки :winky:
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 203
Регистриран на: 9.07.2004
Местоположение: Стара Загора
Пол: Мъж
Кара: E39 528I
Мечтае да кара: ///Мъ 5

Re: Секторна кутия

Мнение от KUMHO » 22 Юни 2014, 15:20

cod-cdbp написа:Това уж след 93-та се слага на всички Е32-ки :winky:


Може, снимката я извадих от нета където се говореше че е от Е34 М60 . Ако там инфото е грешно значи и аз ви лъжа. Макар че това не е най-важното кое кога се слага и на какво . Кутията , инсталацията и си бръмчим , а другото е за обща култура :D

Назад към E34

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook