Секторна кутия
Модератор: Технически модератори
13 мнения
• Страница 1 от 1
- KUMHO
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 203
- Регистриран на: 9.07.2004
- Местоположение: Стара Загора
- Пол: Мъж
- Кара: E39 528I
- Мечтае да кара: ///Мъ 5
Секторна кутия
Тея дни си взех секторна кутия която се оказа че има нещо като клапан/сензор , който на моята липсва. Все пак реших да я монтирам и да видя а джаба какво ще излезе. След като я запалих колата се почна едно виене от помпапа без да се бара волана , а като завъртя пълен ляв и десен виенето се увеличава доста. Та имам съмнения че това нещо ( клапан ли е нз ) трябва да му се подаде нещо зада заработи всичко нормално .
Re: Секторна кутия
Ако има място за букса пусни му 12 волта най вероятно си взел секторна със сервотроник. Виенето обаче няма общо с това. Тъй или иначе тя трябва да се напълно с масло и да се обезвъздуши със въртене наляво-надясно и дотогава може да поскръцва и то не кутията а помпата. Уточни точно откъде идва звукът.
- KUMHO
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 203
- Регистриран на: 9.07.2004
- Местоположение: Стара Загора
- Пол: Мъж
- Кара: E39 528I
- Мечтае да кара: ///Мъ 5
Re: Секторна кутия
След няколко паления звука изчезна но волана остана малко твърд, на моменти даже доста.Точно букса е на тоя клапан.А за 12в има ли значение на кое краче ще е.
- TheBoss
- Полковника
-
- Мнения: 2998
- Регистриран на: 8.03.2004
- Местоположение: в по- следния блок на София
- Кара: мухите да се лепят по лявото стъкло
Re: Секторна кутия
След смяна на хидравлична течност е задължително да се обезвъздуши системата. Става елементарно, но доста хора го пропускат и после - АУ. Пълни се казанчето почти до горе, пали се колата и се оставя на минимални обороти, започва да се върти волана от край до край(ако има подемник е по-лесно, но и на земята става). Върти се докато спре да вие и стане леко въртенето. Гаси се колатата и се проверява нивото на течността. Ако го е изпила - доливаш и пак наново. Ако след тази процедура продължава да вие, явно кутията е дала фира.
На мен ми остана някаква кутия от 34ката. Никога не съм я слагал, защото се оказаха на друго място проблемите и не знам на какво дередже е. Ако опреш до нея, звънкай, ще договорим нещо!
На мен ми остана някаква кутия от 34ката. Никога не съм я слагал, защото се оказаха на друго място проблемите и не знам на какво дередже е. Ако опреш до нея, звънкай, ще договорим нещо!

- KUMHO
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 203
- Регистриран на: 9.07.2004
- Местоположение: Стара Загора
- Пол: Мъж
- Кара: E39 528I
- Мечтае да кара: ///Мъ 5
Re: Секторна кутия
TheBoss написа:След смяна на хидравлична течност е задължително да се обезвъздуши системата. Става елементарно, но доста хора го пропускат и после - АУ. Пълни се казанчето почти до горе, пали се колата и се оставя на минимални обороти, започва да се върти волана от край до край(ако има подемник е по-лесно, но и на земята става). Върти се докато спре да вие и стане леко въртенето. Гаси се колатата и се проверява нивото на течността. Ако го е изпила - доливаш и пак наново. Ако след тази процедура продължава да вие, явно кутията е дала фира.
На мен ми остана някаква кутия от 34ката. Никога не съм я слагал, защото се оказаха на друго място проблемите и не знам на какво дередже е. Ако опреш до нея, звънкай, ще договорим нещо!
процеса по обезвъздушаването мие до болка познат , просто ми се стори доста странно силното виене от помпата . както казах в момента всичко с помпата е ок , сега търся информация за тоя клапан на какъв принцип работи и как ще е най добре да се върже.с постоянен + или при контакт да речем.волана в момента доста се втвърдява особенно при по остри завои , при по леки корекции не се усеща тежест.
- zvetiko
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6269
- Регистриран на: 24.04.2007
- Местоположение: София
- Кара: Е39М54В30
Re: Секторна кутия
Смисъл на сервотроника е волана, в сравнение с коли без сервотроник, да е по-лек при ниски обороти, с цел по-добра маневреност и да се втвърдява с повишаване на скоростта, с цел по-голяма стабилност на управлението. Клапана се управлява от електронен блок, сега ти можеш да избереш един от двата варианта или може би ще решиш да довършиш системата... 

- KUMHO
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 203
- Регистриран на: 9.07.2004
- Местоположение: Стара Загора
- Пол: Мъж
- Кара: E39 528I
- Мечтае да кара: ///Мъ 5
Re: Секторна кутия
zvetiko написа:Смисъл на сервотроника е волана, в сравнение с коли без сервотроник, да е по-лек при ниски обороти, с цел по-добра маневреност и да се втвърдява с повишаване на скоростта, с цел по-голяма стабилност на управлението. Клапана се управлява от електронен блок, сега ти можеш да избереш един от двата варианта или може би ще решиш да довършиш системата...
Клапана за в момента ще го актевирам , че тъка е доста кофти да се кара. Ако реша да възтановя системата какво ще ми е необходимо. Гледах по ел схемите че взима сигнал от таблото за скороста и от там в ел блока ( него мога да го взема пак от същата кола ) с таблото какво правим. Моето дали ще стане? В смисал ако е само до слагане на ел блок и малко кабели ОК ще го направя.
П.С. Колата от която взимам нещата е комби с М50 , моята е седан с М43.
- KUMHO
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 203
- Регистриран на: 9.07.2004
- Местоположение: Стара Загора
- Пол: Мъж
- Кара: E39 528I
- Мечтае да кара: ///Мъ 5
Re: Секторна кутия
Тоя клапан му подадох захранване и волана стана перце , НО като завъртя около 1 оборот и нагоре и задържа се усеща едно побутване на волана в обратна посока то се и вижда как все едно някой удря гумите и волана премърдва в обратна посока. Това ме навежда на мисъта че тоя клапан няма само две положения ( отв.затв. ) ами явно се регулира от модула. Един -два дена ще я покарам тъка да видим как ще е и дали ще го прави постоянно.
- Zubcho
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3647
- Регистриран на: 25.06.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Кенеф за великани
- Мечтае да кара: Alpina B10 biturbo
Re: Секторна кутия
Вземи от същата тая кола и останалите неща и готово. За още малко пари ще имаш доста полезна екстра.
Пийте си редовно хапчетата от сушени жаби и карайте внимателно по острите завои, че да не ви се подострят колите.
Аз карам според ЗЗдП, и спазвам ограничението на скоростта, а ти?
Аз карам според ЗЗдП, и спазвам ограничението на скоростта, а ти?
- KUMHO
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 203
- Регистриран на: 9.07.2004
- Местоположение: Стара Загора
- Пол: Мъж
- Кара: E39 528I
- Мечтае да кара: ///Мъ 5
Re: Секторна кутия
Zubcho написа:Вземи от същата тая кола и останалите неща и готово. За още малко пари ще имаш доста полезна екстра.
Задействал съм нещата вече , до 2-3 дена всичко необходимо ще е при мене.Намерил съм и схемите кое как да се върже и тъка.Ще напиша за резултата когато се поязеснят нещата .
- KUMHO
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 203
- Регистриран на: 9.07.2004
- Местоположение: Стара Загора
- Пол: Мъж
- Кара: E39 528I
- Мечтае да кара: ///Мъ 5
Re: Секторна кутия
Вече всичко е готово и навързано. От доста ровене из интернет разбрах че имало два вида инсталации за сервотроници на Е34 като се разделят до 93г и след 93г. ( месеца го забравих кой беше ) Аз свалях нещата от кола която е до 93г и там цялото управление се състой от едно реле общо взето.
На него си пише сервотроник. Другите от снимката не играят роля:
Схемата за свързване също е доста лесна за изпълнение:
Ако всичко е свалено както трябва буксата за кутията си идва свързана към релето.Остават три кабела за свързване - зелено/бял към + при контакт ( отдолу под волана има същия кабел от който може да се вземе + ) и който отива към 28 предпазител отпред до ДВГ-то. Явно че си има пусната инсталация и при колите без сервотроник. Кафяв кабел си отива на маса ( аз го хванах от еди болт пак под волана) .Черно/бял е последния и той взима сигнал от таблото за скоростта . Сваля се таблото и се изнамира кабела с тея цветове и се свързва.Моето табло е с две букси и този кабел е в снопа на синята или лява ( погледнато на монтирано табло ) букса. Слагате си точното масло и вече си имате сервотроник.
Хубаво е преди да се сложи секторната кутия да се свали клапана и да се почисти , аз не съм го направил още но скоро мисля да го правя.
Само за информация , това е управлението на сервотроник след 93г. До колкото разбрах от други форуми двете за взаимно заменяеми и цветовете на кабелите даже са им еднакви и се ползва същата схема за свързване.
На него си пише сервотроник. Другите от снимката не играят роля:
Схемата за свързване също е доста лесна за изпълнение:
Ако всичко е свалено както трябва буксата за кутията си идва свързана към релето.Остават три кабела за свързване - зелено/бял към + при контакт ( отдолу под волана има същия кабел от който може да се вземе + ) и който отива към 28 предпазител отпред до ДВГ-то. Явно че си има пусната инсталация и при колите без сервотроник. Кафяв кабел си отива на маса ( аз го хванах от еди болт пак под волана) .Черно/бял е последния и той взима сигнал от таблото за скоростта . Сваля се таблото и се изнамира кабела с тея цветове и се свързва.Моето табло е с две букси и този кабел е в снопа на синята или лява ( погледнато на монтирано табло ) букса. Слагате си точното масло и вече си имате сервотроник.
Хубаво е преди да се сложи секторната кутия да се свали клапана и да се почисти , аз не съм го направил още но скоро мисля да го правя.
Само за информация , това е управлението на сервотроник след 93г. До колкото разбрах от други форуми двете за взаимно заменяеми и цветовете на кабелите даже са им еднакви и се ползва същата схема за свързване.
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
- cod-cdbp
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 8775
- Регистриран на: 18.12.2006
- Местоположение: село Кестеново
- Пол: Мъж
- Кара: мфили
- KUMHO
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 203
- Регистриран на: 9.07.2004
- Местоположение: Стара Загора
- Пол: Мъж
- Кара: E39 528I
- Мечтае да кара: ///Мъ 5
Re: Секторна кутия
cod-cdbp написа:Това уж след 93-та се слага на всички Е32-ки
Може, снимката я извадих от нета където се говореше че е от Е34 М60 . Ако там инфото е грешно значи и аз ви лъжа. Макар че това не е най-важното кое кога се слага и на какво . Кутията , инсталацията и си бръмчим , а другото е за обща култура

13 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани