Паразитен хебел и "черешки"
Модератор: Технически модератори
32 мнения
• Страница 2 от 3 • 1, 2, 3
- ивчо
- старши ентусиаст
- Мнения: 1792
- Регистриран на: 4.09.2006
- Местоположение: Столичная
- Пол: Мъж
- Кара: Е34 с ... ръжда
Re: Паразитен хебел и "черешки"
За тез дни остана, че сервиза беше много натоварен последните месеци ... А таз смяна не е лесна, и трябва време
Че босовете мрънкЯт като видят кола от която няма да капе пара
Реално без да повдигаш гумата не става .. Че иначе ще се разчекне
Че босовете мрънкЯт като видят кола от която няма да капе пара
Реално без да повдигаш гумата не става .. Че иначе ще се разчекне
Механджията написа:е, пример, аз снощи клатих здраво мойта, сутринта с кеф станах, кафенце, после вместо обичайните 15мин до бачкането пътувах близо 25... лежерно така, кефаджийско.... а тия дет бързат, дали са ебали?
The night is dark and full of lo6o
- datchko
- ентусиаст
- Мнения: 949
- Регистриран на: 2.10.2011
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: e61 535d LCI
- Мечтае да кара: F90
Re: Паразитен хебел и "черешки"
ивчо написа:За тез дни остана, че сервиза беше много натоварен последните месеци ... А таз смяна не е лесна, и трябва време
Че босовете мрънкЯт като видят кола от която няма да капе пара
Реално без да повдигаш гумата не става .. Че иначе ще се разчекне
На много места чета, че може и да не се вдига гумата/носача. Демек може просто да влезнеш в канала и да ги смениш.
По другите страни явно нямат канали и слагат колите отзад на стойки и като сложжат новите черешки, леко с крик повдигат гумата/носача, колкото да се намести черешката.
Но в крайна сметка затягането (трябва да е на 127Nm) става със сложени гуми и пусната кола.
Както и да е, де. Тези дни и аз ще сменям тия стабилизатори и ще видя как става точно.
Е, трябва да си намера динамометричен ключ първо
- KPETEH
- старши ентусиаст
- Мнения: 2276
- Регистриран на: 14.01.2005
- Местоположение: София Сити
- Пол: Мъж
- Кара: е30 м50б25
- Мечтае да кара: и да си свирка...
Re: Паразитен хебел и "черешки"
Абе кви ключове кви 5 лева.... Тоя стария болта ще го навиеш на 1000 нютона, да го скъсаш, та после да си караш без черешки. Стягай по усмотрение, то кат тръгнеш да го развиваш тфа 22 ще усетиш колко повер щи трябва за после. Ама и по една тръбичка по дълга да си земете за гедорето... Тия черешки се сменят най-лесно на чист и равен асфалт и с крик. Чист за да можеш да легнеш, и равен за да не тръгне колата от крика ако е без шпер и с проблеми в ръчната... За кво ви е тоя канал, като те са почти на прага?! От дясно треа се развие и една щанга ли е, ламаринка ли е, носач ли е.... не знам за кво е... ще се ориентирате.... То по-лесно за смяна от това няма... 5 болта и 3 гайки. Успех
"Крайно мнение, породено от висше чувство на справедливост с цел заличаване на простите, тарикате и селяните, които погазват моралните ценности на народа..." "Винаги има време да станеш дебел..."
- datchko
- ентусиаст
- Мнения: 949
- Регистриран на: 2.10.2011
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: e61 535d LCI
- Мечтае да кара: F90
Re: Паразитен хебел и "черешки"
KPETEH написа:Абе кви ключове кви 5 лева.... Тоя стария болта ще го навиеш на 1000 нютона, да го скъсаш, та после да си караш без черешки. Стягай по усмотрение, то кат тръгнеш да го развиваш тфа 22 ще усетиш колко повер щи трябва за после. Ама и по една тръбичка по дълга да си земете за гедорето... Тия черешки се сменят най-лесно на чист и равен асфалт и с крик. Чист за да можеш да легнеш, и равен за да не тръгне колата от крика ако е без шпер и с проблеми в ръчната... За кво ви е тоя канал, като те са почти на прага?! От дясно треа се развие и една щанга ли е, ламаринка ли е, носач ли е.... не знам за кво е... ще се ориентирате.... То по-лесно за смяна от това няма... 5 болта и 3 гайки. Успех
Те тия болтове така се късат
По-вероятно е да го скъсаш от пренатягане, отколкото, ако стягаш по спецификация
Иначе имам си удобен канал, защо да не си го ползвам?
Смисъл да, може и без канал, ама що
- KPETEH
- старши ентусиаст
- Мнения: 2276
- Регистриран на: 14.01.2005
- Местоположение: София Сити
- Пол: Мъж
- Кара: е30 м50б25
- Мечтае да кара: и да си свирка...
Re: Паразитен хебел и "черешки"
Аз само два съм късал на носачите и макферсоните, дето са даже през втулка, ама успех. На единия му трябвал сервиз, на другия динамо ключ и така 2 месеца се отлага работа за 30 минути с мотането. Успех Ви пожелавам...
То може и с канал, ама като е по-трудно не знам дали има смисъл... Снимайте кое, как, да се знае
То може и с канал, ама като е по-трудно не знам дали има смисъл... Снимайте кое, как, да се знае
"Крайно мнение, породено от висше чувство на справедливост с цел заличаване на простите, тарикате и селяните, които погазват моралните ценности на народа..." "Винаги има време да станеш дебел..."
- sixstraight
- младши ентусиаст
- Мнения: 349
- Регистриран на: 9.04.2008
- Местоположение: Софията
- Кара: E34 M5 20 JAHRE
- Мечтае да кара: E34 520 на метан
Re: Паразитен хебел и "черешки"
Тия череши ми счупиха ключ 22 след като бяха поливани с вд и блъскани с чук. Заради тях си купих усилен камък 22 но така и не се стигна до смяна при е28цата и аз отлагах като колегите Та някой ако иска мога да му услужа с камъка и дино ключ въпреки че според мен може и с тръбометричния ключ да се стягат
Всички пътища водят към НАДИН
- CivilWarrior
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 172
- Регистриран на: 21.07.2010
- Местоположение: софия
- Пол: Мъж
- Кара: Е34 520i vanus 94г.
Re: Паразитен хебел и "черешки"
Моите черешки ги смених на канал. Не съм вдигал колата нито на повдигач нито с крик и карам вече 20 хил. километра.
Без цигари и алкохол ще съм най здравия труп в гробищата
- speedmeter
- Потребител
- Мнения: 9
- Регистриран на: 13.10.2014
- Местоположение: Благоевград
- Кара: BMW-E34-М50
- Мечтае да кара: BMW-E32-767i
Re: Паразитен хебел и "черешки"
Здравейте Колеги, днес и аз влезнах в този филм със смяна на черешките!
Какво се случи накратко, реших да не ползвам крик понеже като легна на земята и се виждат, сложих вложка 22 на по близкия болт от 2та на черешката, напънах го, усетих, че филма е голям и изисква нечовешка сила, сложих вложката на по дебело рамо лост после и тръба после с 3 опорни точки - тялото, крака под прага и глават опряна в гумата ... с всички сили напъвах обратно на часовниковата стрелка и така няколко оборота докато не се скъса болта ... ( ... та къде ми е грешката, напънах външният болт на задна дясна черешка и той се скъса, преди това друго ли се развива ?!? ... и като е на крик по малко ли напрежение има ?!?
Какво се случи накратко, реших да не ползвам крик понеже като легна на земята и се виждат, сложих вложка 22 на по близкия болт от 2та на черешката, напънах го, усетих, че филма е голям и изисква нечовешка сила, сложих вложката на по дебело рамо лост после и тръба после с 3 опорни точки - тялото, крака под прага и глават опряна в гумата ... с всички сили напъвах обратно на часовниковата стрелка и така няколко оборота докато не се скъса болта ... ( ... та къде ми е грешката, напънах външният болт на задна дясна черешка и той се скъса, преди това друго ли се развива ?!? ... и като е на крик по малко ли напрежение има ?!?
- KPETEH
- старши ентусиаст
- Мнения: 2276
- Регистриран на: 14.01.2005
- Местоположение: София Сити
- Пол: Мъж
- Кара: е30 м50б25
- Мечтае да кара: и да си свирка...
Re: Паразитен хебел и "черешки"
Давай ги и другите... после ще му мислиш... Ама ги пръсни с нещо отгоре, почакай, пръсни пак, удари с чука отдолу няколко пъти по ячко да им вземеш страха и така... Пробвай първо вътрешните дето са с гайка отгоре, развйи гайките. И вземи да дигни на крик, па свали гумата, да виждаш кво правиш все пак.
"Крайно мнение, породено от висше чувство на справедливост с цел заличаване на простите, тарикате и селяните, които погазват моралните ценности на народа..." "Винаги има време да станеш дебел..."
- speedmeter
- Потребител
- Мнения: 9
- Регистриран на: 13.10.2014
- Местоположение: Благоевград
- Кара: BMW-E34-М50
- Мечтае да кара: BMW-E32-767i
Re: Паразитен хебел и "черешки"
Готово е всичко още от миналата седмица, но днес се сетих да напиша. Мерси за инфото. След свалянето на гумата намерих и другата биалетка ... и 4те биалетки съм сменил и 2та амортисьора и тампони и т.н. .. сега всичко е 6
- datchko
- ентусиаст
- Мнения: 949
- Регистриран на: 2.10.2011
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: e61 535d LCI
- Мечтае да кара: F90
Re: Паразитен хебел и "черешки"
Точно се качвам в нас след смяната на черешките.
Ще повторя Ники (КРЕТЕН), но все пак ще опиша какво направих аз и как мисля, че е най-лесно.
Първо малко предистория - сменям радиатора на парното и една тръбичка се спука от пренатягане и 3 дена колата седи навънка и не мога да я запаля да я преместя в гаража, където имам канал. Затова сменях черешките в "полеви" условия.
Така, най-лесно е да се вдигне отзад на крик, подпира се на стойка, маха се гумата и така имате много повече пространство са действие.
При мен не беше голямо усилието на отвиване. Отхлабих болта от към гумата, след това ключ 22 се слага на гайката отгоре и се развива отдолу болта.
Маха се и външния болт и черешката пада.
Поставянето се прави по следния начин: с крика се повдига задния носач (преди това сложете на 1-ва и дръпнете ръчната ), колкото да седи в нормално положение.
След това се слага първо външния, откъм гумата, болт, завива се, колкото да не падне и тогава се слага дългият болт. Може да се наложи да се чукне с чука малко, но влиза.
Слага се гайката и се пристяга.
Накрая се слага гумата, пуска се колата от стойката и крика и се стяга колкото може. Принципно го дават да се стегне със 120Nm, но мисля че е ненужно.
Това е
P.S. Ето и една друга тема как се сменят, когато колата е вдигната - http://bmwe32.masscom.net/johan/dogbones/pitman.htm
P.S. 2 -Моите черешки бяха оригиналните БМВ черешки, които са на 22 години Разлика ще кажа дали има, след като оправя радиатора и сглобя всичко.
Ще повторя Ники (КРЕТЕН), но все пак ще опиша какво направих аз и как мисля, че е най-лесно.
Първо малко предистория - сменям радиатора на парното и една тръбичка се спука от пренатягане и 3 дена колата седи навънка и не мога да я запаля да я преместя в гаража, където имам канал. Затова сменях черешките в "полеви" условия.
Така, най-лесно е да се вдигне отзад на крик, подпира се на стойка, маха се гумата и така имате много повече пространство са действие.
При мен не беше голямо усилието на отвиване. Отхлабих болта от към гумата, след това ключ 22 се слага на гайката отгоре и се развива отдолу болта.
Маха се и външния болт и черешката пада.
Поставянето се прави по следния начин: с крика се повдига задния носач (преди това сложете на 1-ва и дръпнете ръчната ), колкото да седи в нормално положение.
След това се слага първо външния, откъм гумата, болт, завива се, колкото да не падне и тогава се слага дългият болт. Може да се наложи да се чукне с чука малко, но влиза.
Слага се гайката и се пристяга.
Накрая се слага гумата, пуска се колата от стойката и крика и се стяга колкото може. Принципно го дават да се стегне със 120Nm, но мисля че е ненужно.
Това е
P.S. Ето и една друга тема как се сменят, когато колата е вдигната - http://bmwe32.masscom.net/johan/dogbones/pitman.htm
P.S. 2 -Моите черешки бяха оригиналните БМВ черешки, които са на 22 години Разлика ще кажа дали има, след като оправя радиатора и сглобя всичко.
- D_U_D_E_
- младши ентусиаст
- Мнения: 639
- Регистриран на: 9.10.2007
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: E34 TDS
- Мечтае да кара: M5 с гуми за горене
Re: Паразитен хебел и "черешки"
Малко да събудя темата.
Тези черешки само един вид ли са, че тея ми изглеждат доста различни:
http://www.autokelly.bg/#|SlHsnyfwux2pR ... RA2v9kfHtx
всичките ги дават за тдс-а, кои трябва да взема?
Някой сменял ли ги е на канала. Трябва ли да се вдига с крик или направо се развиват.
Тука: http://bmwe32.masscom.net/johan/dogbones/pitman.htm има едно допълнително желязо хванато за тях, а при мен го няма. Нормално ли е ?
Тези черешки само един вид ли са, че тея ми изглеждат доста различни:
http://www.autokelly.bg/#|SlHsnyfwux2pR ... RA2v9kfHtx
всичките ги дават за тдс-а, кои трябва да взема?
Някой сменял ли ги е на канала. Трябва ли да се вдига с крик или направо се развиват.
Тука: http://bmwe32.masscom.net/johan/dogbones/pitman.htm има едно допълнително желязо хванато за тях, а при мен го няма. Нормално ли е ?
Последна промяна D_U_D_E_ на 10 Май 2016, 22:34, променена общо 1 път
- alchohol
- ентусиаст
- Мнения: 1300
- Регистриран на: 30.06.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E34 524td лЕто господне '90-то
- Мечтае да кара: по път без дупки
Re: Паразитен хебел и "черешки"
Колега, това не е ли Е32 на снимките? И при мен няма такава щанга. Аз ги сменях на крик черешките, със свалена гума, но ми трябваше още един за да повдигна леко носача, че иначе идва под наклон и болта не влиза.
Дизела е кат' копейка- дрънне, бръмне и офейка
- The Heartlistener
- ентусиаст
- Мнения: 1087
- Регистриран на: 10.11.2012
- Местоположение: Монтана
- Пол: Мъж
- Кара: E46 316ti, ex E34 M50, Е36 М43
- Детайли за колата: N42B18A, s199a, individual
Re: Паразитен хебел и "черешки"
D_U_D_E_ написа:Малко да събудя темата.
Тези черешки само един вид ли са, че тея ми изглеждат доста различни:
http://www.autokelly.bg/#|SlHsnyfwux2pR ... RA2v9kfHtx
всичките ги дават за тдс-а, кои трябва да взема?
Някой сменял ли ги е на канала. Трябва ли да се вдига с крик или направо се развиват.
Тука: http://bmwe32.masscom.net/johan/dogbones/pitman.htm има едно допълнително желязо хванато за тях, а при мен го няма. Нормално ли е ?
Това на първия линк не са черешките, а задните биелетки.
"Въпрос на вкус" - казало кучето...и си облизало гъза.
- alchohol
- ентусиаст
- Мнения: 1300
- Регистриран на: 30.06.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E34 524td лЕто господне '90-то
- Мечтае да кара: по път без дупки
Re: Паразитен хебел и "черешки"
Извинявам се, при мен нещо не го отваря линка както трябва. Те биалетките са на стабилизиращата щанга и там е още по-лесно за работа.
Дизела е кат' копейка- дрънне, бръмне и офейка
32 мнения
• Страница 2 от 3 • 1, 2, 3
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани