Затягане болтовете на главата тдс

5-та серия ('88-'95)

Модератор: Технически модератори

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 345
Регистриран на: 3.05.2009
Местоположение: Сл.Бряг,Schwarzwald
Пол: Мъж
Кара: 530xd F11 individual

Затягане болтовете на главата тдс

Мнение от tekabg » 06 Юни 2014, 21:22

Здравейте колеги, незнам дали е писано но питането ми е с какво усилие се затягат болтовете на главата на 2,5тдс?

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 503
Регистриран на: 25.05.2010
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж

Re: Затягане болтовете на главата тдс

Мнение от No0k » 06 Юни 2014, 22:16

На всяка гарнитура си пише как се затяга и последователност на болтовете..
Последна промяна No0k на 06 Юни 2014, 22:22, променена общо 2 пъти

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 52
Регистриран на: 30.03.2011
Местоположение: Самоков
Пол: Мъж
Кара: BMW E39 525d

Re: Затягане болтовете на главата тдс

Мнение от black hawk » 06 Юни 2014, 22:17

Здравей колега в книгата за Е34 го пише така:
Първо трябва да затягаш болтовете в последователност от 1 до 14 предполагам знаеш последователността, но все пак ще ти я опиша. Затяга се от средата към краищата ето и кои цифри на кои болтове отговарят:
14 10 4 2 6 8 12
11 7 5 1 3 9 13
Затяга се на 6 етапа:
1-ви С динамометричен ключ и с момент 80Нм
2-ри Отвийте с обикновен ключ с ъгъл 180 градуса (1/2) оборот
3-ти С динамометричен ключ с момент 50 Нм
4-ти С обикновен ключ с ъгъл 90 градуса
5-ти С обикновен ключ с ъгъл 90 градуса
След 25 мин. загряване на двигателя (след монтажа)
6-ти С обикновен ключ с ъгъл 90 градуса

Така е описано там за М51 мотор дано ти свърши работа. ;)

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 8775
Регистриран на: 18.12.2006
Местоположение: село Кестеново
Пол: Мъж
Кара: мфили

Re: Затягане болтовете на главата тдс

Мнение от cod-cdbp » 06 Юни 2014, 22:26

Болтовете надявам сте си съобразил, че трябва да са чисто нови, и резбите почистени. :roll:
Капка масло под самата глава на болта, ще ти даде по-точно измерване на силите, с които затягаш, но нека и колегите споделят мнение за този подход. ;)
Последна промяна cod-cdbp на 07 Юни 2014, 10:12, променена общо 1 път
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 345
Регистриран на: 3.05.2009
Местоположение: Сл.Бряг,Schwarzwald
Пол: Мъж
Кара: 530xd F11 individual

Re: Затягане болтовете на главата тдс

Мнение от tekabg » 06 Юни 2014, 23:05

Благодаря ви колеги за отговорите.Брат ми ми дойде на гости и счупи бутало и сега сменяме долнището та за това питам.Друго впечатление ми направи ,че зъбчатката на разпределителният вал няма щифт за фиксиране към вала и явно трябва да се навие само болта.Това ми се вижда малко лембезе дали няма да превърти зъбчатката към вала в някой прекрасен момент?

Пантерчо
Аватар
Мнения: 4700
Регистриран на: 16.03.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: WBS нов внос
Мечтае да кара: Е30 от скъпите

Re: Затягане болтовете на главата тдс

Мнение от Bavarcho » 07 Юни 2014, 8:45

cod-cdbp написа:Болтовете надявам се си съобразил, че трябва да са чисто нови, и резбите почистени. :roll:
Капка масло под самата глава на болта, ще ти даде по-точно измерване на силите, с които затягаш, но нека и колегите споделят мнение за този подход. ;)


Абсолютно същото щях да напиша като прочетох първото мнение :yes:
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2483
Регистриран на: 26.02.2010
Пол: Мъж

Re: Затягане болтовете на главата тдс

Мнение от vladobate » 07 Юни 2014, 17:46

tekabg написа:Благодаря ви колеги за отговорите.Брат ми ми дойде на гости и счупи бутало и сега сменяме долнището та за това питам.Друго впечатление ми направи ,че зъбчатката на разпределителният вал няма щифт за фиксиране към вала и явно трябва да се навие само болта.Това ми се вижда малко лембезе дали няма да превърти зъбчатката към вала в някой прекрасен момент?

Ами няма защото се центрова вала безстепенно. На конус е и няма да превърти поне не тоя век :mhihi: . Кажете го това за маслото под болта , не го знам.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1318
Регистриран на: 11.04.2008
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: E39 520i touring 2001/9

Re: Затягане болтовете на главата тдс

Мнение от mihal » 07 Юни 2014, 21:33

има се впредвид между главата на болта и шайбата да е мазно за да не се създава допълнително триене и "залепване" на болта което да излъже "нютоните" :D

М. Станев
Изображение

Назад към E34

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook